Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Kijk, de blessures vallen niet onder het wanbeleid voor mij. Dat was niet in te schatten (ik neem aan dat hij niet een uitpuilend medisch dossier had toen hij gescout werd). Dat is gewoon pech.
Maar ik zou het niet snappen als ze hem nu voor een heel seizoen zouden verhuren. Dat hij veel moet spelen lijkt me inderdaad evident. Maar met een dergelijke aankoopprijs zou ik verwachten dat men hem wel als basismateriaal ziet.

In mijn ogen zijn dit de mogelijkheden, en heeft er sowieso iemand in de technische organisatie zitten klooien:

* Het is een topspeler die die 10 miljoen waard is, en hij heeft de pech gehad dat hij zo veel geblesseerd was. Dan zou hij nu de kans moeten krijgen in PSV1, maar die krijgt hij dan niet als hij verhuurd wordt;
* Er is 10 miljoen betaald maar hij is helemaal niet die topspeler. Dan is het niet verkeerd om hem te verhuren maar dan heeft er iemand in het scoutingsapparaat zitten slapen.

Welke andere versies zijn er dan nog?

Nou ja, hij werd natuurlijk wel voor veel geld aangekocht op het moment dat hij al een zeer zware blessure had (kruisband?), dus dat zou je wel onder de noemer wanbeleid kunnen voegen. Dan neem je namelijk al een groot risico, sowieso met hoe zo'n speler daar van terugkomt (zie Strootman bijvoorbeeld).

Het kan ook wanbeleid genoemd worden dat ze die jongen niet beter hebben gemonitord qua dieet, trainingsprogramma en dergelijke, waardoor hij steeds heel gemakkelijk weer geblesseerd raakte.

Ik denk dat het met zijn kwaliteiten op zich wel goed zit; het is echt een goaltjesdief die met links en rechts makkelijk scoort mits hij aanvoer krijgt. Een klassieke, pure spits dus, en die zijn afhankelijk van toevoer. Wat je je daarmee alleen wel kunt afvragen is of dat het type speler is dat past in het spel van PSV, en daarmee kun je weer wanbeleid aanhalen, net als met wat er voorheen met Maher en nu ook Guti en eigenlijk ook Pereiro gebeurd is. Allemaal spelers die gehaald werden en eigenlijk niet in het gebruikte systeem pasten.

Ik zou een verhuur ook niet snappen in ieder geval. Verhuur dan Piroe een seizoen.
 
Nou ja, hij werd natuurlijk wel voor veel geld aangekocht op het moment dat hij al een zeer zware blessure had (kruisband?), dus dat zou je wel onder de noemer wanbeleid kunnen voegen. Dan neem je namelijk al een groot risico, sowieso met hoe zo'n speler daar van terugkomt (zie Strootman bijvoorbeeld).

Het kan ook wanbeleid genoemd worden dat ze die jongen niet beter hebben gemonitord qua dieet, trainingsprogramma en dergelijke, waardoor hij steeds heel gemakkelijk weer geblesseerd raakte.

Ik denk dat het met zijn kwaliteiten op zich wel goed zit; het is echt een goaltjesdief die met links en rechts makkelijk scoort mits hij aanvoer krijgt. Een klassieke, pure spits dus, en die zijn afhankelijk van toevoer. Wat je je daarmee alleen wel kunt afvragen is of dat het type speler is dat past in het spel van PSV, en daarmee kun je weer wanbeleid aanhalen, net als met wat er voorheen met Maher en nu ook Guti en eigenlijk ook Pereiro gebeurd is. Allemaal spelers die gehaald werden en eigenlijk niet in het gebruikte systeem pasten.

Ik zou een verhuur ook niet snappen in ieder geval. Verhuur dan Piroe een seizoen.
een verhuur heeft te maken met het terugkeren van Sam Lammers
3 centrumspitsen is iets te veel van het goede ? (vermoed dat piroe voor jong psv is komende seizoen)
 
Maar waarom Romero verhuren aan een Argentijnse club...?? Laat hij zich dan van mijn part bewijzen bij een subtopper in de Engelse of Spaanse competitie...bijvoorbeeld Everton, Valencia, Bordeaux, Betis Sevilla of Lazio Roma....ik bedkel, waarom niet in een grote Europese competitie..??
 
Maar waarom Romero verhuren aan een Argentijnse club...?? Laat hij zich dan van mijn part bewijzen bij een subtopper in de Engelse of Spaanse competitie...bijvoorbeeld Everton, Valencia, Bordeaux, Betis Sevilla of Lazio Roma....ik bedkel, waarom niet in een grote Europese competitie..??

Als Romero niet bij ons speelt, dan al helemaal niet bij de clubs uit jouw rijtje. Ik heb veel liever dan hij bij een Groningen, PEC of Utrecht speelt.
 
Maar waarom Romero verhuren aan een Argentijnse club...?? Laat hij zich dan van mijn part bewijzen bij een subtopper in de Engelse of Spaanse competitie...bijvoorbeeld Everton, Valencia, Bordeaux, Betis Sevilla of Lazio Roma....ik bedkel, waarom niet in een grote Europese competitie..??
Denk je nou echt dat dit soort clubs zitten te wachten op een speler die PSV voorlopig niet goed genoeg vindt? Het is zoals wij een speler gaan huren die RKC voorlopig niet ziet zitten...
En verder zou ik het wanbeleid vinden als deze jongen naar Argentinië wordt gestuurd voor een tijdje: een jonge gast die net een beetje gewend is aan NL opnieuw naar het land van herkomst sturen zodat hij volgend jaar weer met heimwee en gewenning te maken krijgt. Bovendien is hij nooit fit terug gekomen daar vandaan, ook qua gewicht niet. Echt slecht en amateuristisch beleid is dit.
 
Denk je nou echt dat dit soort clubs zitten te wachten op een speler die PSV voorlopig niet goed genoeg vindt? Het is zoals wij een speler gaan huren die RKC voorlopig niet ziet zitten...
En verder zou ik het wanbeleid vinden als deze jongen naar Argentinië wordt gestuurd voor een tijdje: een jonge gast die net een beetje gewend is aan NL opnieuw naar het land van herkomst sturen zodat hij volgend jaar weer met heimwee en gewenning te maken krijgt. Bovendien is hij nooit fit terug gekomen daar vandaan, ook qua gewicht niet. Echt slecht en amateuristisch beleid is dit.
Het is tot nu toe niet meer dan een gerucht. Dus er is nog niet echt te spreken van amateuristisch beleid...

Gewoon verhuren aan een subtopper in Nederland. Lijkt mij dat een Utrecht, AZ, Heerenveen wel op zo'n speler zitten te wachten.
 
Denk je nou echt dat dit soort clubs zitten te wachten op een speler die PSV voorlopig niet goed genoeg vindt? Het is zoals wij een speler gaan huren die RKC voorlopig niet ziet zitten...
En verder zou ik het wanbeleid vinden als deze jongen naar Argentinië wordt gestuurd voor een tijdje: een jonge gast die net een beetje gewend is aan NL opnieuw naar het land van herkomst sturen zodat hij volgend jaar weer met heimwee en gewenning te maken krijgt. Bovendien is hij nooit fit terug gekomen daar vandaan, ook qua gewicht niet. Echt slecht en amateuristisch beleid is dit.
Je kan ook zeggen die jongen kan in zijn eigen vertrouwde omgeving makkelijker het vertrouwen in zichzelf weer hervinden dan in NL op weer een andere plek te gaan wonen en te voetballen.
 
Denk je nou echt dat dit soort clubs zitten te wachten op een speler die PSV voorlopig niet goed genoeg vindt? Het is zoals wij een speler gaan huren die RKC voorlopig niet ziet zitten...
En verder zou ik het wanbeleid vinden als deze jongen naar Argentinië wordt gestuurd voor een tijdje: een jonge gast die net een beetje gewend is aan NL opnieuw naar het land van herkomst sturen zodat hij volgend jaar weer met heimwee en gewenning te maken krijgt. Bovendien is hij nooit fit terug gekomen daar vandaan, ook qua gewicht niet. Echt slecht en amateuristisch beleid is dit.

Meh....tig buitenlandse spelers gaan naar hun geboorteland om daar te revalideren bij lange blessures. Als die jongen terecht kan bij een Argentijnse club, om vertrouwen te tanken en te spelen, waarom niet?
 
Meh....tig buitenlandse spelers gaan naar hun geboorteland om daar te revalideren bij lange blessures. Als die jongen terecht kan bij een Argentijnse club, om vertrouwen te tanken en te spelen, waarom niet?

Staat dan wel haaks op de motivatie voor het feit dat PSV hem eerst al een half jaar huurde, om hem te laten wennen aan Nederland en haar voetbal...
 
Staat dan wel haaks op de motivatie voor het feit dat PSV hem eerst al een half jaar huurde, om hem te laten wennen aan Nederland en haar voetbal...
Goed punt. Straks moet ie weer half jaar wennen. En omdat z'n spieren niet goed tegen de kou kunnen, istie weer binnen no time geblesseerd.
Hij zou verhuurd moeten worden aan een eredivisionist.
 
Je kan ook zeggen die jongen kan in zijn eigen vertrouwde omgeving makkelijker het vertrouwen in zichzelf weer hervinden dan in NL op weer een andere plek te gaan wonen en te voetballen.
Dat is toch geen doen zo? Eerst hem hier laten wennen om hem vervolgens weer naar “zijn vertrouwde omgeving” te sturen voor 1 jaar en als die terug komt en het minder gaat, weer zeggen dat ie even moet wennen aan alles... En hij weet al hoe het in Argentinië wordt gespeeld. Hij moet na bijna 2 jaar een keertje ook kennis maken met de Eredivisie. Bovendien doe je dit soort dingen alleen bij een blessure. Ik heb nog nooit gezien dat je zo een speler weer voor een jaar terugstuurt nadat hij hier bijna 2 jaar is geweest en nog niet echt minuten heeft kunnen maken in de Eredivisie. Tenzij PSV het gewoon niet ziet zitten in hem. Want je gaat een speler in wie je ontzettend veel vertrouwen hebt niet zomaar ergens ver weg stoppen waardoor je hem wekelijks niet in de gaten kunt houden.
 
Ik denk dat het een voorbode is voor een permanent vertrek wanneer hij wordt verhuurd aan Velez Sarsfield. PSV wil ook dat de club zijn salaris betaalt, en dat zie ik geen Eredivisieclub doen.
 
Verhuren aan 'n Argentijnse club = einde van Romero bij PSV.

Hij moet wennen aan het Nederlandse voetbal, de kou en weet ik wat al niet meer. Daar is 'ie dan weer in Argentinië waar je 'm vandaan hebt gehaald en compleet uit het zicht.
 
Verhuren aan 'n Argentijnse club = einde van Romero bij PSV.

Hij moet wennen aan het Nederlandse voetbal, de kou en weet ik wat al niet meer. Daar is 'ie dan weer in Argentinië waar je 'm vandaan hebt gehaald en compleet uit het zicht.
Eens! Verhuren aan Heerenveen (o.i.d.), verkopen of bij PSV laten.
 
https://www.ed.nl/dossier-psv/romer...dels-in-gesprek-met-velez-sarsfield~a7ef19e1/
Tussen de regels door lees ik hier dan toch dat toch niet alleen huur een optie zou zijn.

Maar laten we dan nog eens chronologisch kijken:

  • 1 Januari 2018: Romero wordt van Velez Sarsfield gekocht voor € 12M. Contract gaat in in de zomer van 2018 en vanaf januari 2018 wordt hij voor een half jaar gehuurd om te wennen aan Nederland. Is echter sinds november 2017 geblesseerd, wat tot de zomer van 2018 duurt.
  • Zomer 2018: Sluit aan bij PSV en zou moeten kunnen speler. Raakt geblesseerd in augustus maar is in september hersteld. Speelt veelal bij Jong PSV, als hij speelt (718 minuten / 11 wedstrijden - 3 doelpunten 1 assist).
  • Raakt begin maar 2019 geblesseerd aan de knie en staat tot in april aan de kant. Komt vervolgens voor het seizoen aan 9(!) minuten in de eredivisie.
Huidige transferwaarde volgens Transfermarkt overigens: € 5M...

Tot zover de successtory van Romero.
 
Terug
Bovenaan Onderaan