Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Nou, PSV was gisteren toch het grootste deel van de wedstrijd toch zwak? Ik kon pas na 30 minuten kijken, dus de eerste 30 minuten, die naar gezegd goed waren, heb ik gemist. Vanaf het moment dat ik heb gekeken, heeft PSV voornamelijk stilgestaan (Ramselaar een positieve uitzondering) en is het over het algemeen niet gelukt de bal naar een speler met hetzelfde shirt aan te spelen, muv de combi Isimat, Schwaab, Zoet en Brenet, wat de tegenstander wel best vond.

Met een 2-3 voorsprong in de laatste 10 minuten is het niet gelukt de bal langer dan 5 seconden in de ploeg te houden. Dat is inderdaad niet Zwak, maar Zeer Zwak. En ervaren sterkhouders (met bijbehorend salaris) als van Ginkel en De Jong gingen voorop in de malaise.

Eensch
 
Ik heb een ander filmpje van hem gevonden, en wat me vooral opvalt is dat hij niet alleen prima assists kan geven, maar vooral dat hij goed is in 1x raken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Locadia hoeft hij niet eerst de bal precies zo te leggen zoals hij hem wil hebben voordat hij een schot waagt; nee, er komt een voorzet en hij ramt hem er in 1x in. Dat is wel een prima eigenschap. Uiteraard laat het filmpje de aantal keren dat zo'n poging mislukt achterwege ;)

Dat ziet er inderdaad beter uit. Maar toch is het wel flinterdun allemaal. Van Malen kun je misschien wel een mooiere compilatie maken. Het filmpje is in elk geval beter dan de zooi op vi.nl:

 
Overigens, nog wel belangrijk om toe te voegen. In beginsel kan ik wel waardering hebben voor de filosofie van Brands. Heb ook altijd geroepen dat PSV geen geld moet verkwisten aan middelmaat en daarvoor liever de jeugd doorschuiven. En in plaats daarvan alle geld oppotten voor een serieuze versterking. En dat mag best rond de 10 miljoen kosten. So far, so good. Alleen waar ik Brands verlies, is dat hij kennelijk het idee heeft dat de verdediging over voldoende kwaliteit beschikt, de linksbackpositie daargelaten, want die wilde hij afgelopen zomer al versterken. Die versterking gaat nog echt wel komen in de winterstop.
 
Weet iemand eigenlijk wat nu de status is van de onderhandelingen voor deze jongen ? Komt hij hierheen voor een keuring ?
 
Het is niet zozeer dat je het laat bij de 1-0, maar de manier waarop. In de periode Hiddink heb ik (thuis!) talloos van dit soort wedstrijden gezien, en echt niet alleen tegen toppers. Maar dan wist je bij die 1-0; dit wordt gewoon uitgespeeld, pech voor het andere team. Nu loopt het team rond met vochtige onderbroekjes terwijl ze de bal blind ergens heen rammen. Dat is gewoon onkunde, zowel voetbaltechnisch als mentaal. En dat wordt er echt niet beter op als ze dan ook nog eens een extra goal moeten maken.

Klopt, kwalitatief is het zeer hard achteruit gegaan allemaal, en is het niet mogelijk om wedstrijden obv superioriteit uit te spelen; een fout van Cocu om het niettemin te proberen. Wat mij veruit het meest ergert is dat de heren bij PSV op de bank de waarheid van 'aanvallen is de beste verdediging' maar niet inzien. Cocu past eigenlijk elke wedstrijd de beruchte Robbenwissel toe op zijn elftal. De wissel van Robben destijds op het EK tegen Tsjechië toonde perfect aan waarom je nooit je gevaarlijkste aanvaller eruit moet halen voor een verdediger of een verdedigende middenvelder, Bosvelt in dat geval. Tsjechië kon gelijk alles op de aanval gooien, want de levensgevaarlijke Robben zat immers niet meer in de ploeg en hoefde van de rest niet veel te duchten. Hetzelfde bij PSV, wanneer ze snelle aanvallers eruit halen voor verdedigende middenvelders of verdedigers en dan de trage LdJ laten staan. Geen enkele ploeg die zich dan nog zorgen hoeft te maken om het aanvallende gevaar van PSV, want dat heeft Cocu dan notabene zelf uit de wedstrijd gehaald, en dus kan de tegenstander van PSV volop druk zetten op de josti's van de verdediging. In het begin van het seizoen liep het door geluk en kwaliteitsgebrek van de aanval van de tegenstander vaak goed af, maar als het geluk je in de steek laat, krijg je het deksel op de neus. Zeker als je dan ook nog een Jeroen Zoet in het doel hebt staan die een visuele interpretatie van het liedje "Ik zag twee beren broodjes smeren" ten uitvoer brengt, dan krijg je 6 doelpunten tegen in 2 wedstrijden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, kwalitatief is het zeer hard achteruit gegaan allemaal, en is het niet mogelijk om wedstrijden obv superioriteit uit te spelen; een fout van Cocu om het niettemin te proberen. Wat mij veruit het meest ergert is dat de heren bij PSV op de bank de waarheid van 'aanvallen is de beste verdediging' maar niet inziet. Cocu past eigenlijk elke wedstrijd de beruchte Robbenwissel toe op zijn elftal. De wissel van Robben destijds op het EK toonde perfect aan waarom je nooit je gevaarlijkste aanvaller eruit moet halen voor een verdediger of een verdedigende middenvelder, Bosvelt in dat geval. Tsjechië kon gelijk alles op de aanval gooien, want de levensgevaarlijke Robben zat immers niet meer in de ploeg en hoefde van de rest niet veel te duchten. Hetzelfde bij PSV, wanneer ze snelle aanvallers eruit halen voor verdedigende middenvelders of verdedigers en dan de trage LdJ laten staan. Geen enkele ploeg die zich dan nog zorgen hoeft te maken om het aanvallende gevaar van PSV, want dat heeft Cocu dan notabene zelf uit de wedstrijd gehaald, en dus kan de tegenstander van PSV volop druk zetten op de josti's van de verdediging. In het begin van het seizoen liep het door geluk en kwaliteitsgebrek van de aanval van de tegenstander vaak goed af, maar als het geluk je in de steek laat, krijg je het deksel op de neus. Zeker als je dan ook nog een Jeroen Zoet in het doel hebt staan die een visuele interpretatie van het liedje "Ik zag twee beren broodjes smeren" ten uitvoer brengt, dan krijg je 6 doelpunten tegen in 2 wedstrijden.

Ook zo onbegrijpelijk inderdaad. Waarom de trage De Jong laten staan in plaats van Bergwijn of Lozano?
 
Wat heb je aan doelpunten als het achterin gatenkaas is en de spelers als n kip zonder kop rondrennen zodra een opponent druk zet

Ja zo denk ik er precies over...Het geld dat je voor deze jongen neertelt had ook heel goed gebruik kunnen worden om eens wat betere backs te kopen...Ik bedoel slechter dan dat we daar nu hebben staan kan toch bijna niet zeg...
 
[h=1]Zaakwaarnemer bevestigt transfer Maxi Romero, Argentijn tekent vrijdag bij PSV[/h] https://www.ed.nl/psv/zaakwaarnemer...ro-argentijn-tekent-vrijdag-bij-psv~ad9179c0/

Niets staat een transfer van de Argentijnse spits Maximiliano Romero naar PSV nog in de weg, zo meldt zijn zaakwaarnemer aan het ED. De transfer van het bijna 19-jarige talent is volgens hem rond en de Argentijn zal volgens de zaakwaarnemer vrijdag zijn contract in Eindhoven ondertekenen, dat loopt tot 2023. PSV kan het dan ook pas naar buiten brengen, omdat de club nooit transfers bevestigt voor de laatste stap is gezet.

 
[h=1]Zaakwaarnemer bevestigt transfer Maxi Romero, Argentijn tekent vrijdag bij PSV[/h] https://www.ed.nl/psv/zaakwaarnemer...ro-argentijn-tekent-vrijdag-bij-psv~ad9179c0/

Niets staat een transfer van de Argentijnse spits Maximiliano Romero naar PSV nog in de weg, zo meldt zijn zaakwaarnemer aan het ED. De transfer van het bijna 19-jarige talent is volgens hem rond en de Argentijn zal volgens de zaakwaarnemer vrijdag zijn contract in Eindhoven ondertekenen, dat loopt tot 2023. PSV kan het dan ook pas naar buiten brengen, omdat de club nooit transfers bevestigt voor de laatste stap is gezet.

En toen was het vrijdag......
 
En toen was het vrijdag......

Ach ja, zal wel weer zo'n F5 soap worden. Helaas valt t gros van de F5-soapspelers best tegen (deels door de verkeerde plaats die de coach bepaald. Dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet de media ook maar eens dezelfde houding aannemen als PSV doet, pas met beloftes en geneuzel over aanstaande transfers komen zodra er ook echt iets getekend is. Nu stelt ED een deadline, terwijl PSV die deadline nooit heeft gecommuniceerd en waarschijnlijk niet eens aanhoudt. Dan krijg je weer gezeik.
 
'Ruis op de lijn bij PSV: dit weekend geen akkoord met peperduur doelwit'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...kend-geen-akkoord-met-peperduur-doelwit-.html

Maximiliano Romero is nog altijd geen PSV'er. Het was de bedoeling dat de Argentijn vrijdag zou tekenen in Eindhoven, maar PSV verwacht dit weekend geen definitief akkoord meer.
Dat meldt Voetbal International vrijdagavond. Het is niet bekend waarom de deal langer in beslag neemt dan verwacht.

:unsure:Er zijn teveel partijen betrokken bij de Zuid-Amerikaanse spelers met allemaal verschillende belangen . Het duurt wel even om ze allemaal tevreden te stellen. :re:
Of zou er iets uit de medische tests gekomen zijn, dat nader onderzocht moet worden?

Begint nu al veel op de transfer van Periero te lijken. :shifty:
 
Terug
Bovenaan Onderaan