Mauro Júnior (V)

Ik snap jouw houding zeker wel, maar ik denk dat we het moeten doorbreken. Mauro staat in verschillende media in het 'elftal van het jaar', is jong, multifunctioneel en heeft een doorlopend contract. We doen er goed aan veel hoger in te zetten - tot ver boven zijn huidige transferwaarde. Als een club hem heel graag wil, dan moet die club maar over de brug komen, want hij hoeft totaal niet weg.
Je hebt gelijk maar Schmidt weet inmiddels heel goed hoe incapabel JDJ is bij de onderhandelingen.. Hij heeft ook gezien dat Johnny, de rechtsback en de aanvaller van Oranje vorig seizoen al vroeg in de etalage heeft gezet waardoor we respectievelijk slechts 13 en 28 miljoen hebben ontvangen voor die twee waarvan een groot percentage van die 28 miljoen ook al naar wijlen heer Raiola ging. En dat laatste wist JdJ en dan nog onderhandelde hij als een makke schaap. Schmidt is niet dom en heeft gezien hoe meegaand JdJ en Gerbrands zijn, ook richting hem zelf.
 
Je hebt gelijk maar Schmidt weet inmiddels heel goed hoe incapabel JDJ is bij de onderhandelingen.. Hij heeft ook gezien dat Johnny, de rechtsback en de aanvaller van Oranje vorig seizoen al vroeg in de etalage heeft gezet waardoor we respectievelijk slechts 13 en 28 miljoen hebben ontvangen voor die twee waarvan een groot percentage van die 28 miljoen ook al naar wijlen heer Raiola ging. En dat laatste wist JdJ en dan nog onderhandelde hij als een makke schaap. Schmidt is niet dom en heeft gezien hoe meegaand JdJ en Gerbrands zijn, ook richting hem zelf.
Dat is inderdaad een angstbeeld bij mij. Hopelijk blijft dat uit, en weet Marcel wat meer body te geven aan het geheel.

Schmidt is overigens inderdaad slim, maar denk niet dat hij het spelletje vies zou spelen. Oftewel, de speler warm maken en een beetje wroeten tussen speler en club om een overgang te forceren. Daar vind ik hem veel te netjes en beschaafd voor.
 
Dat is inderdaad een angstbeeld bij mij. Hopelijk blijft dat uit, en weet Marcel wat meer body te geven aan het geheel.

Schmidt is overigens inderdaad slim, maar denk niet dat hij het spelletje vies zou spelen. Oftewel, de speler warm maken en een beetje wroeten tussen speler en club om een overgang te forceren. Daar vind ik hem veel te netjes en beschaafd voor.
Nee dat denk ik ook niet. Alleen is dit voor hem en zijn nieuwe club een veel idealere positie tov JdJ dan onderhandelen met zelfs een Feyenoord die een bedrag van boven de 20 miljoen wil voor Kökcü bijv.
 
Nee dat denk ik ook niet. Alleen is dit voor hem en zijn nieuwe club een veel idealere positie tov JdJ dan onderhandelen met zelfs een Feyenoord die een bedrag van boven de 20 miljoen wil voor Kökcü bijv.
En dit is precies de houding die ik ook meer bij ons wil zien. Het feit dat 2 van de 3 posities door andere mensen ingenomen wordt, is hopelijk genoeg om het tij te keren. Marcel kon immers ook prima verkopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En dit is precies de houding die ik ook meer bij ons wil zien. Het feit dat 2 van de 3 posities door andere mensen ingenomen wordt, is hopelijk genoeg om het tij te keren. Marcel kon immers ook prima verkopen.
Zeker eens. Ik krijg alleen al een paar jaar het idee dat we spelers overtuigen om voor PSV te komen spelen door ze te beloven dat ze bij een mooie stap vrij makkelijk weg kunnen.
 
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
 
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
Maar Denzel hoort nu denk ik tot de beste 5 rechtsbacks van de wereld - of iig wingbacks. Dus ja, dat is ook geen vergelijking. Ik vind Cody ook een hele goeie voetballer, maar dat is echt niet een van de 5 beste linksbuitens van de wereld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
Dat Denzel een koopje was voor Inter weten ze al te goed in Italië en schrijven de kranten daar nog altijd over. Alleen werd hij hier weer naar beneden gepraat door mensen die vonden dat je niet te veel voor een back kon vragen….
Mauro is een totaal andere speler: dezelfde drive als Denzel maar gewoon een technische back, altijd balvast, zachte voeten en veel nauwkeuriger in de passing dan Denzel. Alleen had Denzel wel zijn lengte en scorend vermogen mee hetgeen in het huidige voetbal erg belangrijk is.
 
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
Ik zou zo gauw ook geen "moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt" en haalbaar is voor PSV weten.
 
Overigens moeten we Mauro - ondanks een heerlijke 2e seizoenshelft - hier ook geen 2e Romario gaan maken. Nuttige, harde werker. Geen moderne back die 20 assists per jaar voor zijn rekening neemt. Wat dat betreft was Denzel een koopje. Maar ik vind Mauro echt een anoniemere speler.
De 2e seizoenshelft de meest stabiele en beste verdediger bij PSV. En dan kun je óf de rest naar beneden praten, óf erkennen dat hij het gewoon erg goed doet. Ik ga er van uit dat hij volgend jaar basisspeler is op 1 van de backposities. En dan is hij goed voor een paar doelpunten en dito assists, maar vooral een verdediger die het elke tegenstander lastig kan maken. Een speler waar PSV sportief én financieel veel plezier van gaat hebben.
 
De 2e seizoenshelft de meest stabiele en beste verdediger bij PSV. En dan kun je óf de rest naar beneden praten, óf erkennen dat hij het gewoon erg goed doet. Ik ga er van uit dat hij volgend jaar basisspeler is op 1 van de backposities. En dan is hij goed voor een paar doelpunten en dito assists, maar vooral een verdediger die het elke tegenstander lastig kan maken. Een speler waar PSV sportief én financieel veel plezier van gaat hebben.
En niet te vergeten: leuk om naar te kijken. Ik kan erg genieten van die kuitenbijtertjes, vond ik bij Angelino ook. Ook als je op sites kijkt waar beoordelingen worden gegeven op basis van statistiek zie je dat Mauro steeds weer hoog scoort. En dat heeft niets met de rest van het team te maken.
 
De 2e seizoenshelft de meest stabiele en beste verdediger bij PSV. En dan kun je óf de rest naar beneden praten, óf erkennen dat hij het gewoon erg goed doet. Ik ga er van uit dat hij volgend jaar basisspeler is op 1 van de backposities. En dan is hij goed voor een paar doelpunten en dito assists, maar vooral een verdediger die het elke tegenstander lastig kan maken. Een speler waar PSV sportief én financieel veel plezier van gaat hebben.
Hij mag zeker blijven. Ik beweer ook niet dat ik niet van hem genoten heb of hem niet waardeer, ik plaats hem in een spectrum waar topbacks tegenwoordig aan moeten voldoen om én de top te bereiken en dus veel op te leveren.
 
Nu niet meer nee. Net zoals Van Ewijk nu alweer 4 miljoen duurder is dan in de winter.

Maar is Van Ewijk zo bijzonder? Dit seizoen ook maar 1 doelpunt en 1 assist in 34 wedstrijden. Als je dat vergelijkt met Dumfries, waar ook terecht twijfels over waren voor hij naar PSV kwam, is dat erg mager, die maakte 3 doelpunten en gaf 8 assists in het seizoen voor hij naar PSV kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan