Mauro Júnior (V)

Benfica is een prima tussenstap. Wij denken dat we ons kunnen meten met Benfica en Porto. Toch belanden vrijwel alle spelers - een uitzondering daargelaten - uit de eredivisie op de bank bij hun nieuwe werkgever en/of kennen grote aanpassingsproblemen. Vanuit de Portugese top zijn die spelers veel sneller klaar voor die stap.
Is niet echt het punt van mijn post. Een prima tussenstap is het wel ja, maar ik vind dat PSV Mauro gewoon als niet te koop moet bestempelen deze zomer. We weten allemaal hoe gruwelijk moeilijk het is om goede backs te vinden. Nu blijken we een erg goede back die zelfs nog links EN rechtsback kan spelen gewoon al te hebben. Hem nu verkopen zou dom zijn:

1. Hij gaat geen bijzonder bedrag opleveren na een half seizoen als back spelen. Dat wordt veel meer met nog enkele seizoenen speeltijd.
2. Zie dan maar weer een goede vervanger te halen. Malacia en Wijndal zijn onhaalbaar/te duur.

Enige argument voor verkoop zou zijn dat ie vorig jaar nog niks waard was en je nu kunt cashen op hype en het scenario dat ie deze vorm niet vast gaat houden. Dat is echter paniekvoetbal en Mauro is zo constant geweest als back dat ik hem die vorm eerder zie doortrekken. Daarnaast zogezegd zal ie geen wereldbedrag opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Techniek, inzicht, passing, snelheid, duels winnen, uithoudingsvermogen, winnaarsmentaliteit en scherpte.
Mauro heeft zoveel kwaliteiten en potentie. Hij speelt slechts een half seizoen als back maar hij maakte daarin zo'n steady indruk.
Tadic, Berghuis en Antony zijn er nog steeds ziek van. Dit smaakt naar meer
 
Techniek, inzicht, passing, snelheid, duels winnen, uithoudingsvermogen, winnaarsmentaliteit en scherpte.
Mauro heeft zoveel kwaliteiten en potentie. Hij speelt slechts een half seizoen als back maar hij maakte daarin zo'n steady indruk.
Tadic, Berghuis en Antony zijn er nog steeds ziek van. Dit smaakt naar meer
Dat moet de kopende club natuurlijk ook bedenken. In Mauro's linkerbroekzak zit Antony nog steeds, en in z'n rechterbroekzak verblijft Tadic. Die krijg je er op de koop toe denk ik.
 
Heerlijk, die blinde clubliefde. Jammer genoeg houdt een koper daar geen rekening mee. Als Mauro openstaat voor Benfica, wordt er vanaf 5 miljoen al gepraat.
 
Heerlijk, die blinde clubliefde. Jammer genoeg houdt een koper daar geen rekening mee. Als Mauro openstaat voor Benfica, wordt er vanaf 5 miljoen al gepraat.
Ik snap jouw houding zeker wel, maar ik denk dat we het moeten doorbreken. Mauro staat in verschillende media in het 'elftal van het jaar', is jong, multifunctioneel en heeft een doorlopend contract. We doen er goed aan veel hoger in te zetten - tot ver boven zijn huidige transferwaarde. Als een club hem heel graag wil, dan moet die club maar over de brug komen, want hij hoeft totaal niet weg.
 
Ik snap jouw houding zeker wel, maar ik denk dat we het moeten doorbreken. Mauro staat in verschillende media in het 'elftal van het jaar', is jong, multifunctioneel en heeft een doorlopend contract. We doen er goed aan veel hoger in te zetten - tot ver boven zijn huidige transferwaarde. Als een club hem heel graag wil, dan moet die club maar over de brug komen, want hij hoeft totaal niet weg.
Ik hoop het.
 
Ik heb goeie hoop gekregen naar aanleiding van dat gerucht over Doan, waarin duidelijk werd dat Doan zeker meer waard is geworden dan die 5-6 miljoen van vorig jaar in de ogen van PSV.

De voetbalwereld is vol opportunisme, bluf en hype. Laten we lekker daarin een beetje meebewegen.

(Daarnaast, bij het aanstaande/mogelijke vertrek van Sangare heb ik een nieuwe protege nodig. Mauro staat aardig hoog op het lijstje)
 
Heerlijk, die blinde clubliefde. Jammer genoeg houdt een koper daar geen rekening mee. Als Mauro openstaat voor Benfica, wordt er vanaf 5 miljoen al gepraat.
Of hij blijft, of hij gaat te goedkoop weg en hebben wij weer een reden om los te gaan op JDJ, win/win zogezegd :maniac:.

Snap je punt, mar PSV mag gewoon hoger in de boom gaan zitten.
 
Ik snap jouw houding zeker wel, maar ik denk dat we het moeten doorbreken. Mauro staat in verschillende media in het 'elftal van het jaar', is jong, multifunctioneel en heeft een doorlopend contract. We doen er goed aan veel hoger in te zetten - tot ver boven zijn huidige transferwaarde. Als een club hem heel graag wil, dan moet die club maar over de brug komen, want hij hoeft totaal niet weg.
Dat zeg je goed; we doen er goed aan, maar gaan ze dat ook doen is de vraag. Vooralsnog zet PSV en het gros van haar supporters vrijwel altijd te laag in.
 
Dat zeg je goed; we doen er goed aan, maar gaan ze dat ook doen is de vraag. Vooralsnog zet PSV en het gros van haar supporters vrijwel altijd te laag in.
Ik denk vooral omdat we te vaak beloven wel mee te werken aan een transfer om zo een speler nog een jaartje extra te kunnen behouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan