Mauro Júnior (V)

Deze jongen heeft wel de gunfactor wat mij betreft; jaren lang in beeld zijn bij PSV, en dan de stap maken. Daarna op allerlei plekken als opvulling, weer vergeten en dan zo terugkomen. Zijn werklust alleen al is een voorbeeld voor de rest. Maar hij kan ook gewoon goed voetballen en verdedigen, ik vind het een openbaring als back. Zelfs als rechtsback gisteren maakt hij het verschil, maar op linksback is hij uiteraard gevaarlijker. Past gewoon perfect in de nederlandse competitie zo`n kleine felle technische back. Net als Angelino.
 
Verdienste van Schmidt dat hij Mauro zover heeft gekregen dat ie van eigenlijk een nummer 10 een zeer goede back is geworden. Zoals bekend vind ik Schmidt tactisch zwak maar hij maakt de individuele spelers beter. En dan bedoel ik niet een Gakpo of Madueke, want die zullen onder elke andere trainer ook de beste spelers zijn. Ik bedoel juist de categorie onder dat soort spelers: Mauro, Teze, Doan, Boscagli etc. Daarom vind ik Schmidt ook meer een goede trainer dan een goede coach. Hij zal het zelf overigens met me oneens zijn :grin:
 
Verdienste van Schmidt dat hij Mauro zover heeft gekregen dat ie van eigenlijk een nummer 10 een zeer goede back is geworden. Zoals bekend vind ik Schmidt tactisch zwak maar hij maakt de individuele spelers beter. En dan bedoel ik niet een Gakpo of Madueke, want die zullen onder elke andere trainer ook de beste spelers zijn. Ik bedoel juist de categorie onder dat soort spelers: Mauro, Teze, Doan, Boscagli etc. Daarom vind ik Schmidt ook meer een goede trainer dan een goede coach. Hij zal het zelf overigens met me oneens zijn :grin:
Precies. Het lijkt me nog wel eens leuk om een volledig overzicht te maken richting het einde van Schmidts PSV-tijd, waarin we kunnen zien (en discussieren/steggelen) of dat Schmidts verdiensten zijn of niet.

Overigens, het feit dat vrijwel alle oud-spelers nog steeds met Schmidt weglopen, en dat ze graag voor hem spelen, past ook helemaal in deze lijn. Hij is goed in het managen van de hele groep, maakt individuen beter en wint spelers voor zich. Zijn tactisch inzicht is inderdaad niet super.
 
Ga eerst maar Nederlands leren.

Verder kan het een optie worden, maar laten we even kalm doen. Hij speelt een paar maand goed, maar meteen in Oranje praten is echt niet nodig.
Al spreekt hij Klingon, gewoon opstellen als hij de juiste papieren en de juiste dingen in het veld laat zien.
Als je bij Ajax speelt dan mag je al in het Nederlands elftal als je naar het materialen hok bent gelopen om een bal op te pompen.
Je kan altijd weer een ander selecteren of opstellen als het niet werkt.
 
Ga eerst maar Nederlands leren.

Verder kan het een optie worden, maar laten we even kalm doen. Hij speelt een paar maand goed, maar meteen in Oranje praten is echt niet nodig.
Hmmm nou spreekt hij nog geen Nederlands? Dan krijgt hij ook geen paspoort, toch?
 
Hierom ben ik op dit forum.

Omdat het hier niet alleen om voetbal gaat, maar er ook af en toe tegengeluid is.

Ik was benieuwd hoe hier gereageerd werd op het nieuws dat Mauro misschien Nederlander wil worden en de eerste posts die ik las gingen over zijn kennis van de Nederlandse taal, Volendam en Klingon.
Prima.

Qapla’
 
Hierom ben ik op dit forum.

Omdat het hier niet alleen om voetbal gaat, maar er ook af en toe tegengeluid is.

Ik was benieuwd hoe hier gereageerd werd op het nieuws dat Mauro misschien Nederlander wil worden en de eerste posts die ik las gingen over zijn kennis van de Nederlandse taal, Volendam en Klingon.
Prima.

Qapla’
Wat is je punt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan