Mauro Júnior (V)

Mooi is dat wel. Zelfs al speel je een wereldpartij, word je nog steeds afgerekend op dat bekrompen gedoe dat hij maar een nutteloos spelertje is. Weet je in ieder geval dat je nooit zal gaan groeien, want mensen kunnen hun 1ste indruk niet wegdenken.
 
Letterlijk en figuurlijk wel ja bij het doelpunt van Ajax.

Echt geen kampioensmateriaal. Wel genoeg als je 3e worden ook prima vindt.
de 1e goal, die je de gehele verdediging kan aanrekenen, of de 2e die van de kant van Mwene kwam? De buitenspeler van ajax redde het niet tegen hem, maar dat zal wel niks meer zeggen.
 
de 1e goal, die je de gehele verdediging kan aanrekenen, of de 2e die van de kant van Mwene kwam? De buitenspeler van ajax redde het niet tegen hem, maar dat zal wel niks meer zeggen.
Dat noemen ze tijdelijk geheugenverlies
 
Mooi is dat wel. Zelfs al speel je een wereldpartij, word je nog steeds afgerekend op dat bekrompen gedoe dat hij maar een nutteloos spelertje is. Weet je in ieder geval dat je nooit zal gaan groeien, want mensen kunnen hun 1ste indruk niet wegdenken.

Inderdaad, als hij zo blijft spelen de rest van het seizoen is hij m.i. gewoon de 1e keuze volgend seizoen. En natuurlijk pas 22, even oud als Gakpo, hij kan echt nog veel beter worden dan hij nu is en als het bij hem ergens niet aan ligt is het zijn werklust volgens mij. De problemen van ons team liggen elders, Mauro is gewoon een prima linksback in deze vorm.
 
Mauro als linksback is een noodoplossing geweest. Laten we asjeblieft hogere ambities a la Angelino en Rodriguez hebben. Mauro doet echt zijn best maar technisch komt hij die laatste paar stappen te kort en hij heeft geen body voor een verdediger ook al is hij maar een linksback. Je hebt ook andere kleine linksbacks elders maar die zijn technisch veel beter en zijn veel sneller dan Mauro. Uiteindeljk is het gewoon een goede middenvelder voor een Twente of Utrecht. Ik hoop dat Brands zijn netwerk gaat inzetten voor een aantal posities achterin en voorin en op het middenveld en keeper en medische staf en assistenten en trainer. Misschien ook nog een andere kok maar daar hebben we nog een aantal maanden voor.
 
Mauro als linksback is een noodoplossing geweest. Laten we asjeblieft hogere ambities a la Angelino en Rodriguez hebben. Mauro doet echt zijn best maar technisch komt hij die laatste paar stappen te kort en hij heeft geen body voor een verdediger ook al is hij maar een linksback.
Ik vind hem technisch niet verkeerd als linksback. Zoekt vaak de combinatie op met de linksbuiten en probeert dan ook te versnellen. Body mag idd nog wel wat sterker. Maar dat lijkt me ook iets waar aan te werken is. Mauro JR is zo pittig dat je hem niet zomaar omver blaast. ookal ziet hij er wel zo uit.
Je hebt ook andere kleine linksbacks elders maar die zijn technisch veel beter en zijn veel sneller dan Mauro.
Als je het hebt over Angelino. Dan zeker! Maar dat was ook wel een heel technisch begaafde linksback in mijn optiek.
Uiteindeljk is het gewoon een goede middenvelder voor een Twente of Utrecht.
Zeker. Maar als hij dit niveau op linksback doortrekt. Dan kan hij wellicht een stapje hoger aan. Mauro JR heeft gewoon een goede mentaliteit. Vecht zich altijd terug om de bal te veroveren.

Als AMC is dit handig maar staat niet bovenaan het lijstje met prioriteiten. Op linksback kom deze mentaliteit wel eerder van pas. Ten slotte wil je dat verdedigers de bal afpakken en daar alles aan doen. Hierdoor kan hij, samen met zijn techniek, wel een verschil maken op linksback. Verdedigend positioneren en body moeten zeker nog beter. Maar daar kunnen ze ook aan werken.
Ik hoop dat Brands zijn netwerk gaat inzetten voor een aantal posities achterin en voorin en op het middenveld en keeper en medische staf en assistenten en trainer. Misschien ook nog een andere kok maar daar hebben we nog een aantal maanden voor.
Zeker eens hoor. Ondanks bovenstaande betoog. De kans dat Mauro JR een terugval krijgt, zeker op niet zijn originele positie, is aanwezig en we moeten streven naar het beste. Maar Mauro JR doet het als linksback eigenlijk goed (zowel aanvallend als verdedigend). Hopelijk kan hij zich doorontwikkelen.
 
Mauro als linksback is een noodoplossing geweest. Laten we asjeblieft hogere ambities a la Angelino en Rodriguez hebben. Mauro doet echt zijn best maar technisch komt hij die laatste paar stappen te kort en hij heeft geen body voor een verdediger ook al is hij maar een linksback. Je hebt ook andere kleine linksbacks elders maar die zijn technisch veel beter en zijn veel sneller dan Mauro. Uiteindeljk is het gewoon een goede middenvelder voor een Twente of Utrecht. Ik hoop dat Brands zijn netwerk gaat inzetten voor een aantal posities achterin en voorin en op het middenveld en keeper en medische staf en assistenten en trainer. Misschien ook nog een andere kok maar daar hebben we nog een aantal maanden voor.

Ik snap die fetish voor spelers als Rodriguez echt niet. Hij was best ok in die 6 wedstrijden die hij voor ons gespeeld heeft, maar zo opvallend goed was hij nu ook weer niet. Daarnaast speelt hij ook gewoon maar voor de nummer 17 van Italië. Spelers als Angeliño zijn buitenkansjes die weinig voorbijkomen, als we iemand vinden zoals Angeliño die haalbaar is, prima. Maar anders zou ik veel eerder die echte topper voor centraal achterin halen, een spits die goed werkt met onze vleugels, een goede keeper en een degelijke vervanger voor Sangaré. Als je dan de rest van het team behoudt, kan je best kampioen worden.
 
Ik snap die fetish voor spelers als Rodriguez echt niet. Hij was best ok in die 6 wedstrijden die hij voor ons gespeeld heeft, maar zo opvallend goed was hij nu ook weer niet. Daarnaast speelt hij ook gewoon maar voor de nummer 17 van Italië. Spelers als Angeliño zijn buitenkansjes die weinig voorbijkomen, als we iemand vinden zoals Angeliño die haalbaar is, prima. Maar anders zou ik veel eerder die echte topper voor centraal achterin halen, een spits die goed werkt met onze vleugels, een goede keeper en een degelijke vervanger voor Sangaré. Als je dan de rest van het team behoudt, kan je best kampioen worden.
Een noodoplossing is vaak een tijdelijke oplossing voor dat moment. Als PSV straks echt om de prijzen wil strijden, dan moeten we af van dit soort noodoplossingen en moeten we op zoek gaan naar structurele versterkingen. Ik hoop toch echt dat PSV zelf juist serieus op zoek gaat naar die buitenkansjes.
Verder kan het met Rodriguez zo zijn dat hij voor een verkeerde club heeft gekozen die afbraak voetbal speelt en daardoor zo’n mooie technische speler nooit tot zijn recht komt. Hij hoeft can mij ook niet terug maar zulke linksbacks die én genoeg body hebben én zo’n mooie traptechniek, zijn echt een toevoeging aan je elftal.
Ik ben het verder met je eens dat we een topper voor centraal achterin nodig hebben. Heb ik altijd gezegd en dat bewees dat elftal van Cocu en van Hiddink ook: je ass (keeper, cv, box to box en spits) is erg bepalend voor je spel. De rest mag je met mindere spelers doen maar die 4 posities moeten voor onze begrippen gewoon top zijn.
 
Een noodoplossing is vaak een tijdelijke oplossing voor dat moment. Als PSV straks echt om de prijzen wil strijden, dan moeten we af van dit soort noodoplossingen en moeten we op zoek gaan naar structurele versterkingen. Ik hoop toch echt dat PSV zelf juist serieus op zoek gaat naar die buitenkansjes.
Verder kan het met Rodriguez zo zijn dat hij voor een verkeerde club heeft gekozen die afbraak voetbal speelt en daardoor zo’n mooie technische speler nooit tot zijn recht komt. Hij hoeft can mij ook niet terug maar zulke linksbacks die én genoeg body hebben én zo’n mooie traptechniek, zijn echt een toevoeging aan je elftal.
Ik ben het verder met je eens dat we een topper voor centraal achterin nodig hebben. Heb ik altijd gezegd en dat bewees dat elftal van Cocu en van Hiddink ook: je ass (keeper, cv, box to box en spits) is erg bepalend voor je spel. De rest mag je met mindere spelers doen maar die 4 posities moeten voor onze begrippen gewoon top zijn.
Volgend jaar een echt goede LB halen, Max laten gaan en Mauro als backup wat mij betreft.
 
Volgend jaar een echt goede LB halen, Max laten gaan en Mauro als backup wat mij betreft.
De assist op de enige goal van gisteren toont dat hij dan een prima back up zal zijn, niet alleen voor de LB positie.
Absoluut in de selectie houden dus.
 
Mauro als linksback is een noodoplossing geweest. Laten we asjeblieft hogere ambities a la Angelino en Rodriguez hebben. Mauro doet echt zijn best maar technisch komt hij die laatste paar stappen te kort en hij heeft geen body voor een verdediger ook al is hij maar een linksback. Je hebt ook andere kleine linksbacks elders maar die zijn technisch veel beter en zijn veel sneller dan Mauro. Uiteindeljk is het gewoon een goede middenvelder voor een Twente of Utrecht. Ik hoop dat Brands zijn netwerk gaat inzetten voor een aantal posities achterin en voorin en op het middenveld en keeper en medische staf en assistenten en trainer. Misschien ook nog een andere kok maar daar hebben we nog een aantal maanden voor.
:unsure:
 
Mauro als linksback is een noodoplossing geweest. Laten we asjeblieft hogere ambities a la Angelino en Rodriguez hebben. Mauro doet echt zijn best maar technisch komt hij die laatste paar stappen te kort en hij heeft geen body voor een verdediger ook al is hij maar een linksback. Je hebt ook andere kleine linksbacks elders maar die zijn technisch veel beter en zijn veel sneller dan Mauro. Uiteindeljk is het gewoon een goede middenvelder voor een Twente of Utrecht. Ik hoop dat Brands zijn netwerk gaat inzetten voor een aantal posities achterin en voorin en op het middenveld en keeper en medische staf en assistenten en trainer. Misschien ook nog een andere kok maar daar hebben we nog een aantal maanden voor.
Je hoopt dat Marcel Brands een linksback haalt….echt?
Ik heb gisteren een prima spelende Mauro gezien. Die speelt pas sinds een half seizoen op die positie maar heeft Max er al uit gespeeld. Speelt fel, is rustig aan de bal, en is voetballend gezien prima voor een back. Waar Teze op rechts laat zien dat hij geen RB is, daar heeft Mauro zijn kans gepakt. Laat hem dan dit seizoen afmaken en indien hij het behoorlijk doet, geef hem dan volgend jaar een kans.
Numan als linksback was ook ooit een noodoplossing, dus het kan gewoon. Hij is 22. Als hij dit seizoen goed functioneert, heb je volgend jaar een prima linksback en kun je gaan investeren in een rechtsback. Alhoewel, als Brands ook maar enige zeggenschap krijgt in het transferbeleid komt er geen enkele verdediger bij. Dan voldoet Mwene meer dan prima….
 
Terug
Bovenaan Onderaan