Mauro Júnior (V)

Als linksback maakt hij toch een aardige opmars. Zeer leuk voor hem.

Denk dat hij als AMC zijn top ligt bij clubs als Heracles. Maar als hij zichzelf op de linksback positie blijft door ontwikkelen dan kan hij misschien nog wel bij hogere clubs terecht komen. Geen idee of Brazilië op dit moment fatsoenlijke linksbacks heeft. Maar met een beetje geluk word hij gewoon opgeroepen als daar wat blessures vallen.
 
Als linksback maakt hij toch een aardige opmars. Zeer leuk voor hem.

Denk dat hij als AMC zijn top ligt bij clubs als Heracles. Maar als hij zichzelf op de linksback positie blijft door ontwikkelen dan kan hij misschien nog wel bij hogere clubs terecht komen. Geen idee of Brazilië op dit moment fatsoenlijke linksbacks heeft. Maar met een beetje geluk word hij gewoon opgeroepen als daar wat blessures vallen.
Als AM te weinig rendement inderdaad, maar juist zijn prima techniek en lichtvoetigheid maken hem een prima back. Verdedigend nog wel logischerwijs stappen maken, maar ook op dat vlak vind ik hem nog best aardig voor een niet natuurlijke verdediger.
 
Als AM te weinig rendement inderdaad, maar juist zijn prima techniek en lichtvoetigheid maken hem een prima back. Verdedigend nog wel logischerwijs stappen maken, maar ook op dat vlak vind ik hem nog best aardig voor een niet natuurlijke verdediger.
Je moet je afvragen waarom een gemaakte back het beter doet dan de back die je gekocht hebt voor die positie..
 
Als AM te weinig rendement inderdaad, maar juist zijn prima techniek en lichtvoetigheid maken hem een prima back. Verdedigend nog wel logischerwijs stappen maken, maar ook op dat vlak vind ik hem nog best aardig voor een niet natuurlijke verdediger.
Numan en Bouma waren ook linksbacks die eerst een andere positie hadden. En die hebben het best verdienstelijk gedaan.
 
Hij doet het echt top op linksback; de felheid verdedigend is een verademing. En hij kan ook nog voetballen. Beetje Angelino achtig maar om dat te evenaren moet ie nog wel ff
Of is het “ top” omdat we op dit moment wat snel tevreden zijn? Ik denk niet dat hij een transfer als linksback gaat maken naar een “ grote” club.
 
Of is het “ top” omdat we op dit moment wat snel tevreden zijn? Ik denk niet dat hij een transfer als linksback gaat maken naar een “ grote” club.
Misschien niet maar voorlopig komt het gevaar van de tegenstander niet van de linkerkant toch? Dus wat mij betreft doet hij het daar inderdaad top.
 
Of is het “ top” omdat we op dit moment wat snel tevreden zijn? Ik denk niet dat hij een transfer als linksback gaat maken naar een “ grote” club.
Veel goede backs begonnen ooit als middenvelder. Mazraoui bij Ajax ook. Mauro heeft wel de drive, lichtvoetigheid en techniek voor de back positie. Kan best wat worden voor ons, zonder dat ie direct een internationale topper hoeft te worden.
 
Misschien niet maar voorlopig komt het gevaar van de tegenstander niet van de linkerkant toch? Dus wat mij betreft doet hij het daar inderdaad top.
Ik zou 'm volgend seizoen liever als extra optie op het middenveld zien. En dan graag wel een back op zijn huidige positie
 
Ik zou 'm volgend seizoen liever als extra optie op het middenveld zien. En dan graag wel een back op zijn huidige positie
Ik vind het ook prima als beide. Max die vertrekt. Een nieuwe LB en Mauro als back up voor al die posities.
 
Ik zou 'm volgend seizoen liever als extra optie op het middenveld zien. En dan graag wel een back op zijn huidige positie
Zal je zien dat ze volgend seizoen Mauro jr. als volwaardig LB zien...dat er geen vervanger komt. Overigens ben ik nog steeds erg fan van een niet-geblesseerde Oppegard en zie ik daar de toekomst in.
 
Zal je zien dat ze volgend seizoen Mauro jr. als volwaardig LB zien...dat er geen vervanger komt. Overigens ben ik nog steeds erg fan van een niet-geblesseerde Oppegard en zie ik daar de toekomst in.
Als Mauro het prima blijft doen, waarom zou je dan een vervanger gaan halen?
 
Als Mauro het prima blijft doen, waarom zou je dan een vervanger gaan halen?
Omdat het een noodoplossing is die toevallig aardig uitpakt. Maar dat vind ik van Mwene ook. Ik vind hem de laatste tijd vrij goed spelen, maar in beide gevallen zou ik ze als backup prima vinden. Ik zie toch liever de Arias/Dumfries/Angelino/Rodriguez - achtige backs.
 
Mauro is voor PSV een enorm nuttige speler op dit moment. Bovendien voelt ie zich goed thuis en klaagt ie niet, ook niet als ie weer even op de bank moet zitten. Je ziet ook dat ie fysiek een stuk sterker is geworden en ook meer gif in zijn spel heeft.

*edit. Zie net dat hij pas 22 is. Daar zit dan nog wel wat rek in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan