Mauro Júnior (V)

In beide wedstrijden speelde iedere speler maximaal 1 helft. In wedstrijd 1 hebben Mauro en J. de Haas gespeeld en in wedstrijd 2 hebben Mauro en Gloster gespeeld.

Er is al eerder in de voorbereiding gezegd dat hij spelers niet steeds op hun natuurlijke positie ging posteren, om te kijken of zij meer mogelijkheden hebben. Nu is er natuurlijk nog geen sterke linksback, dus hebben zij niet veel mogelijkheden om spelers daar neer te zetten. Vanzelfsprekend gaat Mauro niet op LB beginnen in de competitie. Meer een gebrek aan alternatieven op dit moment.

Wat mij vooral zorgen baarde, was Justin de Haas. Wat oogde hij ongelofelijk statisch en onbehendig (als linkback!). Ik snap niet waarom zulke 'talenten' bij PSV spelen.

Is dat zo vanzelfsprekend? Voor mij was het ook vanzelfsprekend dat Hutchinson en Sadilek middenvelders en geen verdedigers waren.
Maar goed, ik laat me graag verrassen door Schmidt.
 
Is dat zo vanzelfsprekend? Voor mij was het ook vanzelfsprekend dat Hutchinson en Sadilek middenvelders en geen verdedigers waren.
Maar goed, ik laat me graag verrassen door Schmidt.
Daarnaast zijn juist de posities waar Mauro graag speelt goed bezet (Ihattaran, Bruma, Doan, Gakpo, Lammers, Thomas en Malen). Tuurlijk kan hij nog steeds zich in de basis knokken maar als hij een Angelino achtige linksback kan worden (mits verdedigend stappen kan zetten). Dan vind ik dat nog geen eens zo slecht idee. Viergever is te traag op LB om te spelen zoals Schmidt wil spelen, Sadilek komt aanvallend te kort en Boscali vind ik aanvallend ook weinig brengen. Gloster is denk ik nog te jong of komt wellicht tekort.

Ik snap wel dat Schmidt naar een alternatief aan het zoeken is. Kan me goed voorstellen dat Mauro ook deze kans wil aanpakken. Zelfs al trekken we 1 mega goeie lb aan dan nog wil opties hebben mocht hij geblesseerd raken of geschorst worden.
 
'Maurinho' oogst veel lof voor zijn optreden als Linksback. Ik ben dan meteen weer bang dat hij goed genoeg bevonden wordt en dat we weer een jaar zonder Linksback de wei in mogen.

Weet ook niet of ik blij of verdrietig moet zijn.

Voor:

- linksbenige speler met rust in zijn spel.
- Bij spelers als Numan en Bouma was het ook een succes
- Kost niks


Tegen:

- van nature geen verdediger.
- als hij tegen de iets betere ploegen faalt gedurende de competitie, is het niet meer mogelijk om een vervanger te halen.
- geen kwaliteitsinjectie in de achterste linie.
- geen directe vervanging aanwezig.
 
In beide wedstrijden speelde iedere speler maximaal 1 helft. In wedstrijd 1 hebben Mauro en J. de Haas gespeeld en in wedstrijd 2 hebben Mauro en Gloster gespeeld.

Er is al eerder in de voorbereiding gezegd dat hij spelers niet steeds op hun natuurlijke positie ging posteren, om te kijken of zij meer mogelijkheden hebben. Nu is er natuurlijk nog geen sterke linksback, dus hebben zij niet veel mogelijkheden om spelers daar neer te zetten. Vanzelfsprekend gaat Mauro niet op LB beginnen in de competitie. Meer een gebrek aan alternatieven op dit moment.

Wat mij vooral zorgen baarde, was Justin de Haas. Wat oogde hij ongelofelijk statisch en onbehendig (als linkback!). Ik snap niet waarom zulke 'talenten' bij PSV spelen.

De Haas is ook geen opkomende linksback maar een centrale verdediger, oftewel we hebben behalve Gloster niemand die normaal gesproken linksback speelt in onze selectie.
 
Daarnaast zijn juist de posities waar Mauro graag speelt goed bezet (Ihattaran, Bruma, Doan, Gakpo, Lammers, Thomas en Malen). Tuurlijk kan hij nog steeds zich in de basis knokken maar als hij een Angelino achtige linksback kan worden (mits verdedigend stappen kan zetten). Dan vind ik dat nog geen eens zo slecht idee. Viergever is te traag op LB om te spelen zoals Schmidt wil spelen, Sadilek komt aanvallend te kort en Boscali vind ik aanvallend ook weinig brengen. Gloster is denk ik nog te jong of komt wellicht tekort.

Ik snap wel dat Schmidt naar een alternatief aan het zoeken is. Kan me goed voorstellen dat Mauro ook deze kans wil aanpakken. Zelfs al trekken we 1 mega goeie lb aan dan nog wil opties hebben mocht hij geblesseerd raken of geschorst worden.

Opties: prima. Maar ik hoop dan vooral op die mega goeie LB. Of gewoon een goeie LB.
Maar De Jong kennende zal er wel niks komen, of ergens helemaal aan het einde van de transferperiode een speler van het kaliber Behich.
 
De Jong vind het wel best zo. Mauro als linksback betekent weer investeren in een aanvallende middenvelder.
 
De Haas is ook geen opkomende linksback maar een centrale verdediger, oftewel we hebben behalve Gloster niemand die normaal gesproken linksback speelt in onze selectie.
Oké, dat is mijn fout. Maar ik vond het niet zo veel. Oogde niet zeker en leek erg onwennig (al is dit laatste wel logisch, aangezien het niet zijn natuurlijke positie blijkt).
 
Is dat zo vanzelfsprekend? Voor mij was het ook vanzelfsprekend dat Hutchinson en Sadilek middenvelders en geen verdedigers waren.
Maar goed, ik laat me graag verrassen door Schmidt.
Iets als een ezel stoot zich niet 4 keer aan dezelfde steen? ;P

Nee, Hutchinson en Sadilek zijn nog wat meer verdedigend ingesteld (wat overigens niet goed praat dat er geen goede alternatieven waren). Maar ik kan mij niet voorstellen dat zij met de tengere aanvallende Mauro op LB gaan starten dit seizoen.
 
Mauro Júnior geeft krachtig signaal af bij PSV en laat miljoenenbiedingen lopen

link

De nummer vijf uit de hoogste afdeling in Brazilië wilde Mauro terughalen naar zijn geboorteland en ziet in hem een spelmaker voor de basis. Mauro heeft echter maar een doel en dat is floreren bij PSV, sinds zijn veertiende de club van zijn dromen.
Bij PSV hebben trainer Roger Schmidt en de directie veel vertrouwen in hem. Mauro blijft dit seizoen sowieso bij de selectie en wordt ook niet verhuurd. Op dit moment loopt zijn contract in Eindhoven nog tot medio 2022 en het moment dat partijen weer met elkaar om tafel zullen gaan, lijkt te naderen.
 
Mauro Júnior geeft krachtig signaal af bij PSV en laat miljoenenbiedingen lopen

link

De nummer vijf uit de hoogste afdeling in Brazilië wilde Mauro terughalen naar zijn geboorteland en ziet in hem een spelmaker voor de basis. Mauro heeft echter maar een doel en dat is floreren bij PSV, sinds zijn veertiende de club van zijn dromen.
Bij PSV hebben trainer Roger Schmidt en de directie veel vertrouwen in hem. Mauro blijft dit seizoen sowieso bij de selectie en wordt ook niet verhuurd. Op dit moment loopt zijn contract in Eindhoven nog tot medio 2022 en het moment dat partijen weer met elkaar om tafel zullen gaan, lijkt te naderen.

Multifunctionele speler, dus voor de diepte prima om er bij te hebben. Rouleren om andere spelers fris te houden kan ook. Fijn dat hij blijft.
 
Is Mauro, hoewel erg jong en dus waarschijnlijk minder constant, niet gewoon die box to box speler die we zoeken?
 
Ik weet niet of hij het loopvermogen heeft. Wel de discipline, en ook zeker meer techniek dan strikt noodzakelijk op die positie.

Je denkt voor die positie in eerste instantie aan een langere speler. Iemand die met een paar passen aan de overkant is. Maar gezien zijn taaiheid en techniek is hij misschien geen verkeerde optie naast Rosario.
 
Is Mauro, hoewel erg jong en dus waarschijnlijk minder constant, niet gewoon die box to box speler die we zoeken?

Als je Sadilek zijn eigenschappen zonder bal, en mauro zijn eigenschappen bij balbezit zou kunnen combineren heb je een box to box speler. Afzonderlijk vind ik ze allebij nog veel tekort komen voor die noemer.
 
Je denkt voor die positie in eerste instantie aan een langere speler. Iemand die met een paar passen aan de overkant is. Maar gezien zijn taaiheid en techniek is hij misschien geen verkeerde optie naast Rosario.
Over het algemeen hebben langere mensen vaak een hogere topsnelheid en kortere sprinters een hogere startsnelheid, maar dat is zeker geen regel. Je hebt sprinters in alle soorten en maten.
Een voetbalveld is eigenlijk te kort om een echte sprint te maken en het duurt lang voor een sprinter op zijn top snelheid is. Van wat ik gezien heb is Mauro redelijk snel, dus ik denk dat hij zo aan de andere kant is.

Maar voor een box to box middenvelder is het vooral belangrijk om over een uitzonderlijke conditie te beschikken. Ze zijn meer afstandslopers, die zijn over het algemeen niet zo lang. Wel zijn ze mager en dat is Mauro ook.
Ik ken Mauro onvoldoende om te beoordelen of hij ook een sterke conditie heeft.

Over je laatste stuk ben ik het met je eens.
Maar het zou niet verkeerd zijn als Mauro verdedigend een beetje bij leert
 
Ik denk dat Mauro niet meer onderdoet voor zijn collega’s op het middenveld. Ik denk dan ook dat met het spel wat ze willen gaan spenen (hoog druk zetten) wat veel energie kost het geen kwaad kan dat je wat extra middenvelders hebt. Technisch hoef je Mauro niks meer te leren en zijn uitstapje als LB heeft laten zien dat hij verdedigend ook best uit de voeten kan. Volgens mij past hij perfect in het plaatje van Schmidt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan