Mauro Júnior (V)

Deze week bij de training :sneaky:. Maar geen idee, misschien dat iemand anders het weet?
Ik vroeg dat omdat hij al weken geen seconde meer heeft gespeeld en toen je zei "rustig mannen..."dacht ik misschien is hij idd al weken uit de roulatie.
 
Ik vroeg dat omdat hij al weken geen seconde meer heeft gespeeld en toen je zei "rustig mannen..."dacht ik misschien is hij idd al weken uit de roulatie.

Aaah, op die manier. Mauro startte vorige week in de basis, dus het klopt niet dat hij al weken niet gespeeld heeft. Verder kan ook ik Cocu zijn keuzes niet begrijpen. Mauro presteert zeker niet minder dan Ramselaar en heeft overduidelijk meer potentie. Door hem nu te laten spelen zou je beter kunnen inschatten of hij een speler is op wie je volgend jaar kan bouwen.
 
Aaah, op die manier. Mauro startte vorige week in de basis, dus het klopt niet dat hij al weken niet gespeeld heeft. Verder kan ook ik Cocu zijn keuzes niet begrijpen. Mauro presteert zeker niet minder dan Ramselaar en heeft overduidelijk meer potentie. Door hem nu te laten spelen zou je beter kunnen inschatten of hij een speler is op wie je volgend jaar kan bouwen.
Ben het met je eens dat het een speler is die ik graag meer van zou zien.

Maar Pereiro speelt nu op zijn positie in de afgelopen wedstrijd, lijkt alsof PSV de transferwaarde van Perieiro probeert op te schoeven ;)
 
Ben het met je eens dat het een speler is die ik graag meer van zou zien.

Maar Pereiro speelt nu op zijn positie in de afgelopen wedstrijd, lijkt alsof PSV de transferwaarde van Perieiro probeert op te schoeven ;)
Pereiro speelt ook gewoon goed toch, de laatste weken? Dat doet meer voor z'n marktwaarde dan de positie waar hij speelt.
 
Pereiro speelt ook gewoon goed toch, de laatste weken? Dat doet meer voor z'n marktwaarde dan de positie waar hij speelt.
Yes, Pereiro speelt gewoon goed. Dat is precies waarom zijn marktwaarde omhoog gaat.

Het is alleen op een positie waar Mauro ook graag zou spelen, maar het dus niet kan proberen omdat Pereiro het goed/beter doet daar.
 
Yes, Pereiro speelt gewoon goed. Dat is precies waarom zijn marktwaarde omhoog gaat.

Het is alleen op een positie waar Mauro ook graag zou spelen, maar het dus niet kan proberen omdat Pereiro het goed/beter doet daar.
Correct. Het is daarmee niet automatisch aannemelijk dat hij daar staat omdat PSV denkt meer aan hem te kunnen verdienen wanneer hij op die positie speelt. Of trok ik een conclusie uit jouw tekst die je niet bedoelde.
 
Correct. Het is daarmee niet automatisch aannemelijk dat hij daar staat omdat PSV denkt meer aan hem te kunnen verdienen wanneer hij op die positie speelt. Of trok ik een conclusie uit jouw tekst die je niet bedoelde.
Nee, je trok een conclusie die op basis van hetgeen ik schreef correct was. Ik schreef wat ik bedoelde gewoonweg onduidelijk/dubbelzinnig . Ik was duidelijk te lui om het goed op te schrijven.

Wat ik bedoelde is dit: Ik verwacht dat Pereiro PSV gaat verlaten aan het eind van het jaar. Om zijn marktwaarde op te krikken laat PSV hem op zijn favoriete positie spelen. Normaal wil Cocu hem daar liever niet hebben tegen bepaalde tegenstanders omdat hij zijn verdedigende taken niet altijd goed uitvoert en dan de verdediging in gevaar brengt (en dus kans om punten te verliezen). Maar zijn aanvallende kwaliteiten zijn duidelijk en zien er goed uit. Als je alleen let op zijn aanval is het heel indrukwekkend wat hij laat zien.

Nu maakt het niet meer uit dat PSV verliest of wint. Dus door hem daar neer te zetten ziet het er indrukwekkender uit en kan hij zijn sterke punten etaleren. Normaal zou het een no-brainer zijn om Mauro te laten spelen (andere jonge spelers krijgen tenslotte ook kansen nu). De enige reden die ik kan bedenken is dat hij speelt om de positie van PSV wat sterker te maken bij de onderhandelingen. Extra doelpunten is extra geld dat PSV kan vragen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, je trok een conclusie die op basis van hetgeen ik schreef correct was. Ik schreef wat ik bedoelde gewoonweg onduidelijk/dubbelzinnig . Was duidelijk te lui om het goed op te schrijven.

Wat ik bedoelde is dit: Ik verwacht dat Pereiro PSV gaat verlaten aan het eind van het jaar. Om zijn marktwaarde op te krikken laat PSV hem op zijn favoriete positie spelen. Normaal wil Cocu hem daar liever niet hebben tegen bepaalde tegenstanders omdat hij zijn verdedigende taken niet altijd goed uitvoert en dan de verdediging in gevaar brengt (en dus kans om punten te verliezen). Maar zijn aanvallende kwaliteiten zijn duidelijk en zien er goed uit. Als je alleen let op zijn aanval is het heel indrukwekkend wat hij laat zien.

Nu maakt het niet meer uit dat PSV verliest of wint. Dus door hem daar neer te zetten ziet het er indrukwekkender uit en kan hij zijn sterke punten etaleren. Normaal zou het een no-brainer zijn om Mauro te laten spelen (andere jonge spelers krijgen tenslotte ook kansen nu). De enige reden die ik kan bedenken is dat hij speelt om de positie van PSV wat sterker te maken bij de onderhandelingen. Extra doelpunten is extra geld dat PSV kan vragen.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Wat ook kan is dat Cocu vindt dat Pereiro zijn verdedigende taken beter is gaan uitvoeren. Ik heb Cocu dit jaar wel vaker betrapt op het waarnemen (en uitspreken) van 'positieve dingen' die ik de voorgaande wedstrijd niet had waargenomen.
 
Wat ook kan is dat Cocu vindt dat Pereiro zijn verdedigende taken beter is gaan uitvoeren. Ik heb doch dit jaar wel vaker betrapt op het waarnemen (en uitspreken) van 'positieve dingen' die ik de voorgaande wedstrijd niet had waargenomen.

Yes, dat is ook mogelijk. Ik moet toegeven dat ik de afgelopen twee wedstrijden alleen in de samenvatting heb gezien en dus niet in zijn geheel. Ben dus niet in staat om een gefundeerd oordeel te vellen over de huidige speelwijze van Pereiro en baseer me op een algemene (wellicht achterhaalde) indruk.
 
Dat mede- forummers hier vaak om Mauro roepen snap ik dus echt niet. Het was een absoluut hoogtepunt in zijn carrière toen hij uitgeroepen werd op de Otten Cup als beste speler, maar hier voegt hij nada toe aan PSV. Tegen PEC had ik op Malen gehoopt en niet op deze nietsnut die ook bijna nooit scoort. Ik ben benieuwd naar voorstanders van hem wat zij in deze kleine Braziliaan zien.
 
Dat mede- forummers hier vaak om Mauro roepen snap ik dus echt niet. Het was een absoluut hoogtepunt in zijn carrière toen hij uitgeroepen werd op de Otten Cup als beste speler, maar hier voegt hij nada toe aan PSV. Tegen PEC had ik op Malen gehoopt en niet op deze nietsnut die ook bijna nooit scoort. Ik ben benieuwd naar voorstanders van hem wat zij in deze kleine Braziliaan zien.
Gisteren was iedereen slechts, dus ook Mauro.

Ik vind Mauro een prima speler. Fel in de duels, oog voor de medespeler.
 
Gemiddeld nog niet eens een helft gespeeld vorig jaar. Genoeg om conclusies aan te verbinden, Mauro kan niks dus wordt het weer tijd voor een nieuwe jeugdspeler die we op basis van 5 minuten af kunnen zeiken!
 
Ik sluit me in dit geval ook aan bij de criticasters. Deze vertrekt via de achteruit gang. Zonde om hier nog tijd in te steken maar ja..
 
Na het zien van Maassluis - PSV begin ik mij zorgen te maken over Mauro. Wat is hij precies? Hij mist de explosiviteit voor een buitenspeler, het loopvermogen en fysiek van een middenvelder. Hij is technisch waarschijnlijk beter dan de rest, kan verschrikkelijk veel met een bal aan de voeten, maar wat moeten we ermee? Waar kan hij spelen? Hij heeft zo nu en dan wat weg van een zaalvoetballer. Ik heb er een hard hoofd in dat Mauro gaat doorbreken, maar ik laat me graag verrassen.
 
Niet bij de selectie gisteren, meen ik. Als hij nu op zijn beste plek (10) Guti, Pereiro en Ihattaren voor zicht heeft, terwijl Luuk er ook regelmatig vanuit tactische overwegingen speelt, zou hij toch beter verhuurd kunnen worden? Sinds Van Bommel het over heeft genomen van Cocu komt hij er eigenlijk niet meer aan te pas, terwijl hij vorig seizoen het Pereiro nog eventjes moeilijk maakte en een paar keer in de basis stond. Zonde, ik vond hem toen aardig goed overkomen.
 
Niet bij de selectie gisteren, meen ik. Als hij nu op zijn beste plek (10) Guti, Pereiro en Ihattaren voor zicht heeft, terwijl Luuk er ook regelmatig vanuit tactische overwegingen speelt, zou hij toch beter verhuurd kunnen worden? Sinds Van Bommel het over heeft genomen van Cocu komt hij er eigenlijk niet meer aan te pas, terwijl hij vorig seizoen het Pereiro nog eventjes moeilijk maakte en een paar keer in de basis stond. Zonde, ik vond hem toen aardig goed overkomen.
Ik ook. Een jongen met inzet. Dat is altijd leuk.
 
Vertrokken van het trainingskamp voor een verhuur periode aan een eredivisie club, Heerenveen nu Vlap vertrokken is?
 
Mauro Júnior op weg naar de uitgang bij PSV

link

Mauro Júnior vertrekt waarschijnlijk spoedig bij PSV. De twintigjarige middenvelder krijgt van de Eindhovenaren de ruimte om verhuurd te worden.
Naast Mauro zoekt PSV ook een oplossing voor Bart Ramselaar. De 23-jarige middenvelder komt net als Mauro nauwelijks aan spelen toe onder Van Bommel en mag vertrekken. PSV wil hem bij voorkeur verkopen.


Er wordt veel verhuurd en vooralsnog maar weinig nieuwe spelers bij PSV. :cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan