Matej Kovar (K)

Ik was zaterdag ook niet blij met Kovar die schuld had aan de doelpunten.
Maar hij heeft al zoveel punten gepakt voor ons dit seizoen dat ik hem dat vergeef.
Mits het bij een eenmalige off-day blijft, dat wel.

Ik zie geen betere keeper in de Eredivisie al wordt nu matennaaier Cillesen veel geprezen in de media.
Maar die doen dat vooral omdat hij twee keer uitblonk tegen ons PSV, waar zij niets mee op hebben.
Sowieso staan de keepers van de ploegen met minder tegendoelpunten er beter op dan Kovar, vind ik.
Dat zijn dus Unnerstall en Barkas.
Drommel keept dit seizoen goed. Heeft minder blunders dan Kovar gemaakt.
De rest is slechter of gemiddeld niet beter dan Kovar.

In een interview met Kovar ging het over zijn beste acties. Hij had het over de redding tegen Groningen. Dus die heb ik opgezocht. Goede redding inderdaad, maar wist je dat hij in die wedstrijd twee blunders maakte?
-Balletje aan de voet, kwijt, Stije Resink lobt de bal op het dak van het doel. Fout, zonder gevolg.
-Vrije trap van Seuntjes die vanaf de zijlijn van 35 meter er pardoes inplofte. Voor het resultaat niet meer van belang, wel slecht gekeept.

Flaters zijn echt geen incidenten. Kan er een aardig videobandje mee vullen. Maar velen zijn goed afgelopen en vallen dan minder op. Tegen Liverpool bijvoorbeeld kwam hij twee x heel goed weg vanwege balletjes die door zijn benen toch net naast gingen.

Goed in de lucht: dikke prima. En veel reddingen vanwege schoten die recht op hem afkomen, oftewel postioneel staat hij goed.

That’s it.

Laatst bewerkt:
Sowieso staan de keepers van de ploegen met minder tegendoelpunten er beter op dan Kovar, vind ik.
Dat zijn dus Unnerstall en Barkas.
Drommel keept dit seizoen goed. Heeft minder blunders dan Kovar gemaakt.
De rest is slechter of gemiddeld niet beter dan Kovar.

In een interview met Kovar ging het over zijn beste acties. Hij had het over de redding tegen Groningen. Dus die heb ik opgezocht. Goede redding inderdaad, maar wist je dat hij in die wedstrijd twee blunders maakte?
-Balletje aan de voet, kwijt, Stije Resink lobt de bal op het dak van het doel. Fout, zonder gevolg.
-Vrije trap van Seuntjes die vanaf de zijlijn van 35 meter er pardoes inplofte. Voor het resultaat niet meer van belang, wel slecht gekeept.

Flaters zijn echt geen incidenten. Kan er een aardig videobandje mee vullen. Maar velen zijn goed afgelopen en vallen dan minder op. Tegen Liverpool bijvoorbeeld kwam hij twee x heel goed weg vanwege balletjes die door zijn benen toch net naast gingen.

Goed in de lucht: dikke prima. En veel reddingen vanwege schoten die recht op hem afkomen, oftewel postioneel staat hij goed.

That’s it.
Wil hier best een heel klein eindje in mee gaan, met die mindere momenten.
Maar hij moet riskante dingen doen van zijn coach en feilloos is niemand.

Hoewel Unnerstal en Drommel dit seizoen best goede dingen laten zien zijn zij beiden hier toch niet geslaagd.
Dus zolang er geen nieuwe van Beveren, van Breukelen of Gomes langs komt is Kovar voor mij dikke prima.

Wil hier best een heel klein eindje in mee gaan, met die mindere momenten.
Maar hij moet riskante dingen doen van zijn coach en feilloos is niemand.

Hoewel Unnerstal en Drommel dit seizoen best goede dingen laten zien zijn zij beiden hier toch niet geslaagd.
Dus zolang er geen nieuwe van Beveren, van Breukelen of Gomes langs komt is Kovar voor mij dikke prima.
Drie van de 4 door mij genoemde flaters hebben niets met de filosofie van Bosz te maken en eigenlijk de 4e (Resink) ook niet.

Dikke prima is synoniem voor de lat laag leggen.

Hopelijk doen Begois, Kovar zelf en Bosz dat niet.

Nou Humm, kom er maar weer in. Penalty tegen.

Kovar zal toch niet vroeg naar links duiken, waarna de tegenstander de bal simpel rechts van de keeper plaatst?

Nee, zo standvastig en naïef zijn ze bij PSV niet!

Oh, toch wel.

Maar hij is zo goed in de lucht, dus dat hij totaal niet naar rechts kan duiken en de hele wereld behalve PSV dat weet, maakt niet uit. Fantastische keep.

De cijfers zijn toch duidelijk, Benitez deed het stukken beter dan Kovar. Ik snap de positieve houding over Kovar ook niet. Middelmaat en ver onder het niveau wat we vorig jaar onder de lat hadden staan.
Nee joh, dat zie je verkeerd. Sildillia, Dest, S-E, Schouten, Yarek, Obispo, Wanner, Flamingo én Veerman natuurlijk zijn het probleem. En Mauro.

Net als Bosz dat ook vindt. Permanent balbezit IS minder tegengoals.

Ligt niet aan de keeper.

De cijfers zijn toch duidelijk, Benitez deed het stukken beter dan Kovar. Ik snap de positieve houding over Kovar ook niet. Middelmaat en ver onder het niveau wat we vorig jaar onder de lat hadden staan.
Ban aan het zoeken naar save stats, kan ze niet vinden. In pingels ontlopen ze elkaar niet, hoge ballen is Kovar vele malen sterker. Verder werd Benitez hier vaak een bron van onrust genoemd, maar kennelijk is ook hier de 1e wet van het forum van toepassing

Balbezit = minder tegengoals.
Even gecheckt.
PSV had vorig jaar 68% balbezit.
Dit jaar 61%.

Dus 7% minder balbezit staat synoniem voor 5 tegendoelpunten meer.

Maar als je het vergelijkt met het jaar daarvoor.
65% balbezit (2024) versus 61% (2026) met een tegendoelpuntenverschil van 23.
Dan heeft Bosz gewoon niet gelijk.

Laatst bewerkt:
Ban aan het zoeken naar save stats, kan ze niet vinden. In pingels ontlopen ze elkaar niet, hoge ballen is Kovar vele malen sterker. Verder werd Benitez hier vaak een bron van onrust genoemd, maar kennelijk is ook hier de 1e wet van het forum van toepassing
Geen idee wat de 1e wet is. Dat je inzichten aantoonbaar kan duiden met beelden en cijfers?

Ik denk dat ongeveer 80% van de tegengoals rechts van Kovar zijn en zijn beste reddingen links.

Laatst bewerkt:
Geen idee wat de 1e wet is. Dat je inzichten aantoonbaar kan duiden met beelden en cijfers?

Ik denk dat ongeveer 80% van de tegengoals rechts van Kovar zijn.
1e wet is dat naar mate een speler langer niet in actie is geweest zijn kwaliteiten steeds hoger worden ingeschat.

1e wet is dat naar mate een speler langer niet in actie is geweest zijn kwaliteiten steeds hoger worden ingeschat.
Zou kunnen bij mij met Kovar/Benitez.

Het gestuntel uit bij Liverpool die net goed afliepen, thuis tegen Groningen idem, het schot van Mijnans, de voorspelbare pingels en het matige duiken gaven mij Isakson-vibes. Geven mij Isakson-vibes. Het gaat maar niet weg, ik zie het nog steeds.

Zou kunnen bij mij met Kovar/Benitez.

Het gestuntel uit bij Liverpool die net goed afliepen, thuis tegen Groningen idem, het schot van Mijnans, de voorspelbare pingels en het matige duiken gaven mij Isakson-vibes. Geven mij Isakson-vibes. Het gaat maar niet weg, ik zie het nog steeds.
Ja, vreemde is dat ie nationaal en held is geworden door een (of meerdsre) pingels te stoppen. Zou eens moeten nagaan of die niet gewoon slecht ingeschoten waren.

Nee, ik kijk naar de cijfers. Waar Kovar in 28 wedstrijden 37 tegengoals kreeg in de eredivisie was dat voor Benitez in 31 wedstrijden 33 tegengoals. Meer wedstrijden minder tegengoals.

Benitez clean sheets waren er 10 en Kovar 7.

Dit is geen eerste forumbestuur, dit zijn cijfers die mijn mening onderbouwen dat Kovar minder is dan Benitez, die ik ook vaak verdedigd heb hier op het forum.

Terug
Bovenaan Onderaan