Mark van Bommel

Wel een soort ingreep dat ik bij PSV mis; je ziet dat het aan het ontsporen is, dan grijp je in. Seizoen is dan toch al verkloot. Hier bij PSV laten ze de wond maar dooretteren. Van mij mag er na de zoveelste enorme afgang in een zogenaamde topper wel ingegrepen worden. Schmidt mag zijn Johan Druifschaal mee naar Duitsland nemen. Prachtige, betekenisvolle prijs.
Ergens in het midden lijkt me wel aardig.
 
Van Bommel is geschikt als trainer van Heerenveen, Utrecht of Vitesse, maar niet voor een club als PSV, Feyenoord, Az of Ajax.
 
Van Bommel is geschikt als trainer van Heerenveen, Utrecht of Vitesse, maar niet voor een club als PSV, Feyenoord, Az of Ajax.
Ik denk dat Van Bommel gewoon geen goede trainer is. Je kunt het spelletje wel snappen, maar daadwerkelijk een selectie leiden en aan het voetballen krijgen is meer dan dat.
 
Tussen iemand de kans geven en ingrijpen.

Zo zie je ook maar dat directies ook maar iemand aanstellen om weer te ontslaan. In plaats van een geschikte persoon met het juiste plan te zoeken.
Uiteraard. PSV is niet de enige club die enorm faalt in dat opzicht. Maar er zijn ook clubs waar wel goed beleid wordt gevoerd. Daar moet PSV aan gespiegeld worden; niet aan clubs die er eenzelfde faalbeleid op na houden.
 
Ik vraag me wel oprecht af wat de oorzaak is van het gefaal van al die nieuwe Nederlandse trainers. Van Bommel, Cocu, Gio, De Boer, Stam. Allemaal trainers die het gewoon niet aan lijken te kunnen om buiten Nederland te slagen. Ligt dat aan de trainingscursus van de KNVB, het ingebakken Hollandse Voetbal wat in het buitenland niet lijkt te werken?
 
Ik vraag me wel oprecht af wat de oorzaak is van het gefaal van al die nieuwe Nederlandse trainers. Van Bommel, Cocu, Gio, De Boer, Stam. Allemaal trainers die het gewoon niet aan lijken te kunnen om buiten Nederland te slagen. Ligt dat aan de trainingscursus van de KNVB, het ingebakken Hollandse Voetbal wat in het buitenland niet lijkt te werken?
En dat het tegenwoordig nog normaler is om een trainer na 2 verloren wedstrijden eruit te werken? Ze willen allemaal kampioen worden, zo lijkt het.
 
En dat het tegenwoordig nog normaler is om een trainer na 2 verloren wedstrijden eruit te werken? Ze willen allemaal kampioen worden, zo lijkt het.
Part of the job zoals Cocu laatst ook treffend zei (wat komt die man goed en verstandig over trouwens)

Zelf denk ik dat Cocu ook de enige is die het in zich heeft om een goede trainer te zijn, de rest heeft allemaal grote mankementen. Dat Cocu faalt bij Fenerbahce en Derby County is niet heel raar, je bent zo goed als je materiaal en soms is er ook gewoon geen 'chemie' meer. Zelfs de allergrootste trainers blijven vaak niet langer dan 4 jaar bij een club, bij een tegenslag zijn dat toch de eersten die op de schopstoel komen. Aan de andere kant was het ook naïef van Cocu om dan weer naar deze clubs te gaan maar misschien probeert hij de route van grootmeester Hiddink te volgen die ook diverse keren ontslagen is ;) (dat vergeten we snel)
 
Mocht ie willen. De Boer was nog succesvol in zijn eerste jaren met vier kampioenschappen op rij, daar kan Van Bommel alleen maar van dromen.

Nou, liever niet. De succesjaren met Ajax kwamen toch ook in jaren waarin de Eredivisie geen ruk voorstelde (zie het aantal punten dat je nodig had om kampioen te worden). Daarna hopeloos gefaald overal, met als dieptepunten toch wel zijn bedenkelijke titel als slechtse Premier League trainer ooit (7 nederlagen, 0 goals) en zijn stunt bij Oranje, dat aan elkaar hing van onduidelijkheden, vreemd selectiebeleid en leugens.
 
Er gaan geruchten dat Woutje Heracles toch achter de rug om van van Bommel, heel wat is gaan stoken in de selectie. De relatie tussen die twee is niet goed geweest en Bommel nam hem kwalijk dat ie Corona opliep en het elftal daardoor in de steek liet. Misschien dom van van Bommel dat hij geen goede relatie heeft weten op te bouwen met een van de belangrijke spelers van het elftal. Daar is hij denk ik nog altijd te rechtlijnig voor en dat werkt in het hedendaagse voetbal niet meer zo. Je kunt dat eigenlijk alleen volhouden als je veel successen hebt behaald met je manier van werken.
 
Er gaan geruchten dat Woutje Heracles toch achter de rug om van van Bommel, heel wat is gaan stoken in de selectie. De relatie tussen die twee is niet goed geweest en Bommel nam hem kwalijk dat ie Corona opliep en het elftal daardoor in de steek liet. Misschien dom van van Bommel dat hij geen goede relatie heeft weten op te bouwen met een van de belangrijke spelers van het elftal. Daar is hij denk ik nog altijd te rechtlijnig voor en dat werkt in het hedendaagse voetbal niet meer zo. Je kunt dat eigenlijk alleen volhouden als je veel successen hebt behaald met je manier van werken.

Van Bommel is sociaal geen tacticus. Die zoekt direct de confrontatie. Dan kun je nog zozeer gelijk hebben (hij heeft zeker een punt mbt. Weghorst en corona), maar je moet ook weten wanneer en hoe je iets moet brengen. Weghorst is een grote jongen bij Wolfsburg, wat op basis van zijn afgelopen drie seizoenen terecht is. Van Bommel is daar een nobody, een passant. Welke kant dacht hij dat de spelers zouden kiezen als hij een zwaargewicht in de selectie tegen hemzelf in het harnas jaagt? Als hij zijn kant dacht omdat hij de trainer is, dan is dat tergend naïef.
 
Van Bommel is sociaal geen tacticus. Die zoekt direct de confrontatie. Dan kun je nog zozeer gelijk hebben (hij heeft zeker een punt mbt. Weghorst en corona), maar je moet ook weten wanneer en hoe je iets moet brengen. Weghorst is een grote jongen bij Wolfsburg, wat op basis van zijn afgelopen drie seizoenen terecht is. Van Bommel is daar een nobody, een passant. Welke kant dacht hij dat de spelers zouden kiezen als hij een zwaargewicht in de selectie tegen hemzelf in het harnas jaagt? Als hij zijn kant dacht omdat hij de trainer is, dan is dat tergend naïef.

Ik gooi hem er maar even in, maar zou het ook een generatieconflict kunnen zijn? Dat gen Z gewoon niet zo lekker combineert met gen X? :unsure:
 
Van Bommel is sociaal geen tacticus. Die zoekt direct de confrontatie. Dan kun je nog zozeer gelijk hebben (hij heeft zeker een punt mbt. Weghorst en corona), maar je moet ook weten wanneer en hoe je iets moet brengen. Weghorst is een grote jongen bij Wolfsburg, wat op basis van zijn afgelopen drie seizoenen terecht is. Van Bommel is daar een nobody, een passant. Welke kant dacht hij dat de spelers zouden kiezen als hij een zwaargewicht in de selectie tegen hemzelf in het harnas jaagt? Als hij zijn kant dacht omdat hij de trainer is, dan is dat tergend naïef.
Van Bommel is itt Woutje wel een grootheid in Duitsland… Nobody bij Wolfsburg? Nou de hele Wolfsburg is al een nobody. Wout Weghorst vond ik altijd al een naar mannetje en dat doe ik nog steeds. Hij is zich te goed gaan vinden omdat hij toevallig bij Oranje heeft gezeten, als nobody wel te verstaan…
 
Van Bommel is itt Woutje wel een grootheid in Duitsland… Nobody bij Wolfsburg? Nou de hele Wolfsburg is al een nobody. Wout Weghorst vond ik altijd al een naar mannetje en dat doe ik nog steeds. Hij is zich te goed gaan vinden omdat hij toevallig bij Oranje heeft gezeten, als nobody wel te verstaan…

In Duitsland, maar bij Wolfsburg niet. Hij heeft 0 binding met de geschiedenis van die club. Verder, wat je ook van Woutje vindt, dat doet niet terzake aan mijn punt, namelijk dat Van Bommel beter moet weten dan een bepalende speler van het team tegen zich in het harnas te jagen zonder daarbij rekening te houden met hoe de rest van de selectie daarop reageert.
 
Probleem van van Bommel is dat ie alleen in Eindhoven en omstreken populair is. Ik vind het een ongelofelijke kloothommel en zou als speler geen stapje extra voor 'm doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan