Mark van Bommel

Succes Mark, het Nederlands trainerschap kan wel een buitenlands succesje gebruiken.
Hij past waarschijnlijk beter in De Bundesliga.
Als hij zich daar maar niet gaat bemoeien met de medische staf. :cautious:

Scalpelnessen op heuphoogte zijn zeer gevaarlijk en kunnen hem zo een paar octaven hoger laten zingen. :cautious:
 
Als je de berichten mag geloven is hij weer een mooi vriendenclubje aan het verzamelen in zijn staf. Meen mij te herinneren dat zijn vorige vriendenclubje niet zoveel toevoegde/ niet een succes was..

desalniettemin succes gewenst. Maar blijft bijzonder dat namen vooral aantrekkelijk zijn en niet recente prestaties.
 
Laatst bewerkt:
Als je de berichten mag geloven is hij weer een mooi vriendenclubje aan het verzamelen in zijn staf. Meen mij ge herinnerende zijn vorige vriendenclubje niet zoveel toevoegde/ niet een succes was..

desalniettemin succes gewenst. Maar blijft bijzonder dat namen vooral aantrekkelijk zijn en niet recente prestaties.
Van Bommel lijkt mij nog steeds een veelbelovende trainer.

Qua vriendenclub. Kevin Hofland lijkt mij geen meeloper. Die trekt z’n bek wel open.
 

Tja. Als speler een aardige staat van dienst opgebouwd in Duitsland, maar ik denk niet dat velen hadden gedacht dat hij na PSV als volgende klus bij een Duitse (sub)topclub zou uitkomen. Hij heeft anderhalf jaar ervaring op A-niveau en daarin weinig gepresteerd. Titel verkwanseld in zijn eerste seizoen en jammerlijk ontslagen in zijn 2e. Nou lag dat laatste zeker niet alleen aan hem, maar het is niet alsof hij bijzondere kwaliteiten liet zien.

We gaan het zien, misschien ligt zo'n Duitse werkploeg hem wel.

Benieuwd wanneer er een eerste bod op Ihattaren komt.
 
Ik vind het slechte geschiedschrijving als je zegt dat hij de titel heeft verkwanseld in het eerste seizoen. We haalden 83 punten, wat in de laatste 20 jaar voor 10 titels zou hebben gezorgd. We hadden gewoon pech dat Ajax dat jaar een exorbitant goed jaar had, waar we maar net achter kwamen. Ja we hadden het in eigen hand, maar het feit dat we het nog bijna hebben gered (met minder materiaal) kun je ook als prestatie van MvB noemen.

Maar ach, zo werkt het in de sport.
 

Tja. Als speler een aardige staat van dienst opgebouwd in Duitsland, maar ik denk niet dat velen hadden gedacht dat hij na PSV als volgende klus bij een Duitse (sub)topclub zou uitkomen. Hij heeft anderhalf jaar ervaring op A-niveau en daarin weinig gepresteerd. Titel verkwanseld in zijn eerste seizoen en jammerlijk ontslagen in zijn 2e. Nou lag dat laatste zeker niet alleen aan hem, maar het is niet alsof hij bijzondere kwaliteiten liet zien.

We gaan het zien, misschien ligt zo'n Duitse werkploeg hem wel.

Benieuwd wanneer er een eerste bod op Ihattaren komt.
Wat was dan de verwachting? Iedereen had een hoge pet op van Van Bommel en juist dit pad verwacht (denk ik): PSV en een volgende CL club.

Bij PSV is het niet verlopen, zoals iedereen gehoopt had. Maar wie weet maakt hij bij Wolfsburg de verwachtingen wel waar.
 
Ben ook benieuwd. Toch een grote club, maar minder in de spotlight dan een Bayern of een Dortmund. En misschien hebben zw in Duitsland minder problemen met de autoriteit van van Bommel. Ik ben benieuwd. :)
Leuk, bommelball in de bundesliga.
 
Wat was dan de verwachting? Iedereen had een hoge pet op van Van Bommel en juist dit pad verwacht (denk ik): PSV en een volgende CL club.

Bij PSV is het niet verlopen, zoals iedereen gehoopt had. Maar wie weet maakt hij bij Wolfsburg de verwachtingen wel waar.

Denk toch dat menigeen hem bij een kleinere club als PSV een herkansing zou zien doen. Ervaring opdoen, meerdere seizoenen aan het roer staan. Niet bij de nummer 4 van Duitsland die CL speelt.
 
Denk toch dat menigeen hem bij een kleinere club als PSV een herkansing zou zien doen. Ervaring opdoen, meerdere seizoenen aan het roer staan. Niet bij de nummer 4 van Duitsland die CL speelt.
Hij mag fijn een paar jaar ervaring opdoen bij Wolfsburg, daarna zullen we in overweging nemen of ie terug mag.
 
Denk toch dat menigeen hem bij een kleinere club als PSV een herkansing zou zien doen. Ervaring opdoen, meerdere seizoenen aan het roer staan. Niet bij de nummer 4 van Duitsland die CL speelt.
Voor mij insinueerde jouw post "onze" gedachten over Van Bommel voorafgaand aan zijn trainerscarrière en niet na zijn ontslag bij PSV. Zo interpreteerde ik en zo heb ik ook gereageerd.

Ik denk overigens (met nu kennis van na zijn ontslag) dat Van Bommel (evenals Rijkaard en Van Basten bijv) geen trainer is om in de luwte / op lager niveau te werken. Hij vraagt gewoon topinzet van spelers, club en alles wat er bij komt kijken. Dan moet je niet bij FC Groningen beginnen, maar inderdaad bij PSV of Wolfsburg. Dus als hij nog wat van zijn trainerscarrière wil maken (en dat gun ik hem) dan lijkt mij dit een prima stap.
 
Ik vind het slechte geschiedschrijving als je zegt dat hij de titel heeft verkwanseld in het eerste seizoen. We haalden 83 punten, wat in de laatste 20 jaar voor 10 titels zou hebben gezorgd. We hadden gewoon pech dat Ajax dat jaar een exorbitant goed jaar had, waar we maar net achter kwamen. Ja we hadden het in eigen hand, maar het feit dat we het nog bijna hebben gered (met minder materiaal) kun je ook als prestatie van MvB noemen.

Maar ach, zo werkt het in de sport.
Mja, is het pech als je met 83 punten in de helft van de seizoenen geen kampioen wordt? Ja, Ajax was extreem goed dat seizoen, maar het is niet alsof PSV 90 punten heeft gehaald en alsnog heeft misgegrepen.

83 punten is vaak gewoon niet goed genoeg.
En vaak ook wel.
 
Mja, is het pech als je met 83 punten in de helft van de seizoenen geen kampioen wordt? Ja, Ajax was extreem goed dat seizoen, maar het is niet alsof PSV 90 punten heeft gehaald en alsnog heeft misgegrepen.

83 punten is vaak gewoon niet goed genoeg.
En vaak ook wel.
Zo ongeveer de helft van de keren. Dat is op zich prima, dus.
Blijft ook het punt dat iedereen het erover eens is dat het materiaal van Ajax beter was. Dat je tot vlak voor het einde voor stond, blijft ook een goeie prestatie imo.

Mijn case is dus dat het niet fair is als MvB als compleet mislukte trainer neergezet wordt.
 
Zo ongeveer de helft van de keren. Dat is op zich prima, dus.
Blijft ook het punt dat iedereen het erover eens is dat het materiaal van Ajax beter was. Dat je tot vlak voor het einde voor stond, blijft ook een goeie prestatie imo.

Mijn case is dus dat het niet fair is als MvB als compleet mislukte trainer neergezet wordt.
wij zijn met 83 punten 4x kampioen geworden, slechts 1x 2e. die 50/50 geldt voor ons iig niet.
 
Nooit gedacht dat die aan de slag zou gaan bij een club die volgend jaar Champions League speelt. Kan het alleen maar slechter doen bij Wolfsburg. Ik geef hem tot aan de kerst.

Ik ga hem zeker volgen bij Wolfsburg. Hopelijk neemt die zijn vriendje Rosario mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan