Mark van Bommel

De held heeft een uitgebreid interview gegeven aan de Telegraaf. En opnieuw heeft deze goudeerlijke jongen niet uitgehaald naar PSV of zo maar gezegd dat er ook veel aan hem zelf lag: hij wilde te veel en sloeg door. Zegt dat ie hand in eigen boezem moet steken etc. Dan ben je een echte hoor.
 
De held heeft een uitgebreid interview gegeven aan de Telegraaf. En opnieuw heeft deze goudeerlijke jongen niet uitgehaald naar PSV of zo maar gezegd dat er ook veel aan hem zelf lag: hij wilde te veel en sloeg door. Zegt dat ie hand in eigen boezem moet steken etc. Dan ben je een echte hoor.
Ik heb het net gelezen, en ik deel je gevoel grotendeels, maar ik haal er ook een stukje uit waarbij ik dacht dat hij toch weer die hand uit eigen boezem haalt. Ik citeer:

"Ik denk dat ik niet ontslagen ben door de resultaten, maar meer door de situatie daaromheen."

Ik bedoel, kom op.. De resultaten waren belachelijk slecht en PSV onwaardig. Dat is zeker wel de reden geweest. Dan kunnen er dingen zijn die ook mee speelden, maar om nou net te doen alsof je anders wel was gebleven..
 
Ik heb het net gelezen, en ik deel je gevoel grotendeels, maar ik haal er ook een stukje uit waarbij ik dacht dat hij toch weer die hand uit eigen boezem haalt. Ik citeer:

"Ik denk dat ik niet ontslagen ben door de resultaten, maar meer door de situatie daaromheen."

Ik bedoel, kom op.. De resultaten waren belachelijk slecht en PSV onwaardig. Dat is zeker wel de reden geweest. Dan kunnen er dingen zijn die ook mee speelden, maar om nou net te doen alsof je anders wel was gebleven..
Klopt. Maar het is bekend dat veel trainers heilig overtuigd zijn van hun aanpak. Je ziet het vaak dat hun analyse na een wedstrijd heel vaak afwijkt van de werkelijkheid. Maar ik vind het heel knap dat een jonge en onervaren trainer die zelf als voetballer geen koekenbakker is geweest, nu zo helder en realistisch terug kijkt naar wat er is geweest en zoveel zelfkritiek kan hebben. Ik kom ze niet heel vaak tegen, ontslagen trainers die hun fouten toegeven.
 
Ik heb het net gelezen, en ik deel je gevoel grotendeels, maar ik haal er ook een stukje uit waarbij ik dacht dat hij toch weer die hand uit eigen boezem haalt. Ik citeer:

"Ik denk dat ik niet ontslagen ben door de resultaten, maar meer door de situatie daaromheen."

Ik bedoel, kom op.. De resultaten waren belachelijk slecht en PSV onwaardig. Dat is zeker wel de reden geweest. Dan kunnen er dingen zijn die ook mee speelden, maar om nou net te doen alsof je anders wel was gebleven..
Dat kan ook betekenen dat de sfeer binnen PSV heel slecht was en wellicht nog zwaarder woog dan de resultaten. Die resultaten waren ook voornamelijk aan de erbarmelijke selectie te wijten.

Ik ga het artikel eens opzoeken.
 
Dat kan ook betekenen dat de sfeer binnen PSV heel slecht was en wellicht nog zwaarder woog dan de resultaten. Die resultaten waren ook voornamelijk aan de erbarmelijke selectie te wijten.

Ik ga het artikel eens opzoeken.
Het kan niet alleen aan kwaliteit liggen, individuen waren er niet altijd met hun hoofd bij maar als team hadden ze ook veel scherper kunnen spelen. Simpele mechanismen die ontbaken, na Van Bommel werd het al ietsje beter
 
Ja want in zijn eerste seizoen bij PSV won hij ook nooit eens een wedstrijd. En in het tweede seizoen ging het ook al vanaf de eerste dag al mis.

Overwinningen met Schalke in de Bundesliga is wat anders dan met PSV in de eredivisie hè.

Feit is dat PSV onder Van Bommel geen enkele wedstrijd die er toe deed heeft gewonnen. Vooruit, 1 keer tegen Ajax toen tovenaar Ten Hag met Blind en Frenkie de Jong als mandekkers van Luuk de Jong speelde en een middenveld met Eiting en Schöne. Voor de rest werden alle topwedstrijden of gelijkgespeeld maar meestal verloren, en vaak nog dik ook.
En die coach zou met Schalke tegen voornamelijk sterkere tegenstanders overwinningen moeten halen?
 
...De resultaten waren belachelijk slecht en PSV onwaardig. Dat is zeker wel de reden geweest....

Ik denk nog steeds dat de selectie vorig seizoen PSV onwaardig was. En dat de resultaten ongeveer in overeenstemming waren met de kwaliteit van de selectie: slecht.

Dit blijkt naar mijn idee ook uit de keuzes, opstellingen en resultaten van Faber en Schmidt ... die konden/kunnen ook niets met Bruma, Baumgartl, Lato, Doan, Viergever, Hendrix, Rosario, Sadilek, Thomas, de keepers en veel anderen.
 
Laatst bewerkt:
Overwinningen met Schalke in de Bundesliga is wat anders dan met PSV in de eredivisie hè.

Feit is dat PSV onder Van Bommel geen enkele wedstrijd die er toe deed heeft gewonnen. Vooruit, 1 keer tegen Ajax toen tovenaar Ten Hag met Blind en Frenkie de Jong als mandekkers van Luuk de Jong speelde en een middenveld met Eiting en Schöne. Voor de rest werden alle topwedstrijden of gelijkgespeeld maar meestal verloren, en vaak nog dik ook.
En die coach zou met Schalke tegen voornamelijk sterkere tegenstanders overwinningen moeten halen?
Hij zette toch bijna een recordreeks neer in zijn eerste seizoen?
 
Inderdaad. En tegen welke club werd die reeks onderbroken?

Ondertussen werd PSV uitgeschakeld in de beker en werden 2 hele punten gehaald in de Champions League.

Samenvattend: tegen mindere tegenstanders wist Van Bommel wel te winnen. Zodra ze wat sterker werden ging het mis. En Schalke zal vrijwel alleen maar sterkere tegenstanders treffen.
 
Inderdaad. En tegen welke club werd die reeks onderbroken?

Ondertussen werd PSV uitgeschakeld in de beker en werden 2 hele punten gehaald in de Champions League.

Samenvattend: tegen mindere tegenstanders wist Van Bommel wel te winnen. Zodra ze wat sterker werden ging het mis. En Schalke zal vrijwel alleen maar sterkere tegenstanders treffen.
Eeuwige discussie. Ligt het aan de trainer of de selectie. Ik heb het idee dat Van Bommel bij jou niks goed kan doen. Ik sta er positiever in. Hij is nog geen toptrainer gebleken helaas. En zijn ontslag was ook onvermijdelijk. Toch verwacht ik wel dat hij zich nog gaat bewijzen als trainer.
 
Eeuwige discussie. Ligt het aan de trainer of de selectie. Ik heb het idee dat Van Bommel bij jou niks goed kan doen. Ik sta er positiever in. Hij is nog geen toptrainer gebleken helaas. En zijn ontslag was ook onvermijdelijk. Toch verwacht ik wel dat hij zich nog gaat bewijzen als trainer.

Laat ik het zo stellen: Van Bommel kon bij mij heel wat potten breken. Maar inmiddels zijn alle potten stuk.

En ik zie, terugkijkend op bijna anderhalf jaar tenen krommen, geen enkele aanwijzing waarom Van Bommel het ergens anders wel zou gaan bewijzen als trainer.
 
De held heeft een uitgebreid interview gegeven aan de Telegraaf. En opnieuw heeft deze goudeerlijke jongen niet uitgehaald naar PSV of zo maar gezegd dat er ook veel aan hem zelf lag: hij wilde te veel en sloeg door. Zegt dat ie hand in eigen boezem moet steken etc. Dan ben je een echte hoor.
Of iemand die weet dat zeiken op je vorige werkgever niet bevoordelijk is voor kansen in de toekomst.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik heb geen hekel aan Van Bommel, maar ben wel heel blij dat hij ontslagen is. Ik vond zijn eerste paar weken echt geweldig en ook zijn interviews waren vaak erg prettig, maar het voetbal was al snel niet om aan te gluren en de keuzes niet te verdedigen. En als dan de resultaten ook heel slecht zijn, kun je een toffe gozer zijn maar dan maak je gewoon plaats voor een ander. Zoals het hoort.

Ik hoop dat Bommel nog vaak bij PSV over de vloer komt, als liefhebber en als fan van de club. Maar niet meer als verantwoordelijke ergens voor.
 
Og gewoon gepokt en gemazeld. Hij loopt al even mee hè. ;)
Genoeg gepokt en gemazelde ex trainers die met modder gingen gooien na hun ontslag. Laten we zeggen dat zij niet de intelligentie van Mark hadden😉
 
Genoeg gepokt en gemazelde ex trainers die met modder gingen gooien na hun ontslag. Laten we zeggen dat zij niet de intelligentie van Mark hadden😉
Of die trainers hadden al iets meer gepresteerd waardoor het iets minder riskant is om met modder te gooien.
Mark heeft echt slecht werk geleverd, dan moet je toch iets voorzichtiger zijn stel ik me zo voor.
 
Misschien moet je als trainer ook gewoon niet teveel ook supporter van de club zijn. Een bepaalde professionele afstand, zeg maar. Zoals het ook goed kan zijn om als trainer niet one of the guys te zijn tussen de spelers, maar iemand die er net boven staat. Ik blijf vinden dat Bommel en de Jong nooit tegelijkertijd voor de leeuwen gegooid hadden mogen worden. 2 jonge onervaren krachten op de 2 belangrijkste technische posities is vragen om problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan