Mark van Bommel

FF om te peilen, naast een vervangende coach (bij evt vertrek Cocu) hebben we natuurlijk ook een TD positie vacant. Van Marwijk lijkt aan het einde van zijn trainersloopbaan maar lijkt me nog te jong en betrokken om het voetbal geheel vaarwel te zeggen. Zou het mogelijk zijn van Marwijk als ondersteuning van Van Bommel er bij te halen met een optie om - als het wederzijds bevalt - na een half jaar binnen de technische staf plaats te nemen? Of lijkt van Marwijk jullie ongeschikt als TD-er? Ik ken te weinig van hem om een sterke mening hierover te hebben.
Hij is een rechtlijnige man met 0 ervaring in dat soort zaken. Is ook al jaren geen clubcoach meer geweest waardoor je zou denken dat ie een netwerk heeft opgebouwd. Bovendien moet een TD beschikken over veel skills en vaardigheden bij de onderhandelingen. Een miljoenenbedrijf kan het zich niet permitteren om een onervaren (ondanks zijn leeftijd) verantwoordelijk te maken voor zaken die grote gevolgen hebben op financieel en sportief gebied.
 
PSV Inside:
Van Marwijk heeft eerder al eens aangegeven dat hij bij een club samen zou willen werken met schoonzoon Van Bommel, alleen dan in een andere rolverdeling als nu bij Australië het geval is. Van Bommel als hoofdtrainer met Van Marwijk als assistent of adviseur op de achtergrond.
Zodra ik een artikel lees, een video zie of een audio interview hoor met een interview van van Marwijk waarin hij zelf zegt dat hij open staat voor een rol als assistent van van Bommel geloof ik het.

Met andere woorden, je quote uit de PSV inside stelt: "van Marwijk heeft eerder al eens aangegeven" , gaarne het artikel/video/audio waar van Marwijk het aangeeft.
 
FF om te peilen, naast een vervangende coach (bij evt vertrek Cocu) hebben we natuurlijk ook een TD positie vacant. Van Marwijk lijkt aan het einde van zijn trainersloopbaan maar lijkt me nog te jong en betrokken om het voetbal geheel vaarwel te zeggen. Zou het mogelijk zijn van Marwijk als ondersteuning van Van Bommel er bij te halen met een optie om - als het wederzijds bevalt - na een half jaar binnen de technische staf plaats te nemen? Of lijkt van Marwijk jullie ongeschikt als TD-er? Ik ken te weinig van hem om een sterke mening hierover te hebben.
Van Marwijk heeft veel kennis van voetbal: hij kan talent zien en herkennen, weet wat er gevraagd wordt van spelers en trainers. Als van Marwijk zich louter bezighoud met deze zaken dan zou hij van toegevoegde waarde zijn voor de technische staf.

Echter, de TD moet ook een netwerk hebben van spelers, contacten bij clubs en makelaars. Het is de vraag of van Marwijk dit voldoende heeft. Hij heeft tenslotte de afgelopen jaren zich niet beziggehouden met clubvoetbal en het creeeren van een netwerk. Ook heeft van Marwijk geen enkele ervaring in onderhandelenen het aansturen van scouts. Ik denk dan ook dat van Marwijk niet de geschikte TD voor PSV zou zijn.
 
Zodra ik een artikel lees, een video zie of een audio interview hoor met een interview van van Marwijk waarin hij zelf zegt dat hij open staat voor een rol als assistent van van Bommel geloof ik het.

Met andere woorden, je quote uit de PSV inside stelt: "van Marwijk heeft eerder al eens aangegeven" , gaarne het artikel/video/audio waar van Marwijk het aangeeft.
Ik heb het hem zelf niet horen zeggen.Dat maakt idd wel een verschil. Maar wie weet is het wel zo, we zullen zien.
https://www.psvinside.nl/van-marwijk-over-psv-nieuws-ik-ga-er-hier-niks-over-zeggen/
 
Van Bommel volgt vertrekkende Cocu op
cid65943_HOME.jpg

Mark van Bommel (41) is de nieuwe hoofdcoach van PSV. De Limburger, die een driejarig contract tekent, volgt Phillip Cocu (47) op die naar Fenerbahçe vertrekt. “Het ging allemaal heel snel, maar we zijn goed voorbereid”, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands over het vertrek van Cocu. “We weten dat wanneer je succesvolle mensen als Phillip in huis hebt, het kan gebeuren dat zij met een mededeling als deze komen. Daarom zijn we al twee jaar geleden een traject met Mark aangevangen. Hij is er klaar voor.”
WK met Australië
Van Bommel verblijft momenteel als assistent-trainer van bondscoach Bert van Marwijk met Australië op het WK in Rusland. Direct na de laatste wedstrijd van de Socceroos keert hij terug naar Eindhoven om aan zijn nieuwe baan te beginnen. Als hij bij aanvang van de voorbereiding nog in Rusland actief is, zal zijn absentie intern worden opgevangen. Jürgen Dirkx, zijn assistent bij PSV onder 19 en ook lid van de staf van Australië, gaat Van Bommel ook in diens nieuwe rol assisteren. Dirkx vervangt Chris van der Weerden, die ook naar Fenerbahçe vertrekt. Voor Mark van Bommel is de overstap van de jeugd naar de hoofdmacht een logische. De oud-topspeler van FC Barcelona, Bayern München en AC Milan werd groot bij PSV waar hij zes seizoenen speelde voordat hij zijn carrière in het buitenland vervolgde. De voormalig aanvoerder, die als speler viermaal kampioen werd in Eindhoven, keerde uiteindelijk ook terug bij PSV om zijn carrière als speler af te sluiten.

PSV.NL
 
Om te voorkomen dat hetzelfde gesprek op twee plaatsen gevoerd wordt, sluiten we deze topic.
Wanneer Mark niet langer bij PSV werkzaam is als trainer, wordt deze topic weer toegankelijk.
 
Een pittig stuk vandaag in De Limburger over de relatie tussen van Bommel en zijn medische staf. Anonieme bronnen (!) doen een boekje open over de wijze waarop hij in hun ogen erg ver ging in zijn bemoeienis met behandelplannen en hadden last van de vraagtekens die van Bommel zette bij hun expertise en toewijding. Een mooi beeld van hoe een perfectionist als van Bommel pas iets los kan laten als hij volledig vertrouwen in anderen heeft. Dat had hij niet in de medische staf van PSV.
PSV onthoudt zich van commentaar omdat zij conform clubbeleid niet reageren op verhalen van anonieme bronnen. Het verhaal schaadt imo de mens, voetballer en trainer van Bommel niet, maar geeft wel een inkijk in hoe het er de afgelopen periode aan toe is gegaan.
Hier is in het topic "trainer en technische staf" al over gesproken: lees deze post en verder.
 
Een belangrijk deel van de PSV-selectie en staf was klaar met Van Bommel, die 'manipulerend' en 'obsessief' te werk zou zijn gegaan. Dat hij teammanager Mart van den Heuvel, die al bijna veertig jaar in dienst is van PSV, wilde vervangen door journalist Taco van den Velde viel ook verkeerd bij een deel van de spelers.
Link.

Als dit waar is, ben ik voor altijd klaar met Bommel. En altijd is bij mij écht altijd.
Als er één constante is bij PSV, die altijd voor iedereen klaar staat, dan is het Mart. Daar blijf je af.
 
Ik hoop voor Mark dat hij zich professioneel op de achtergrond gaat houden en niet verder in de mierenhoop gaat lopen plukken. Het voetbalwereldje is klein. Als hij nog trainer bij een andere club wil worden, is ander gedrag an te raden.
 
Als dit waar is, ben ik voor altijd klaar met Bommel. En altijd is bij mij écht altijd.
Als er één constante is bij PSV, die altijd voor iedereen klaar staat, dan is het Mart. Daar blijf je af.

Ik geloof maar de helft hiervan. Ik denk dat Van Bommel kapot gemaakt wordt door De Jong en Gerbrands (daar zijn ze immers goed in en versterkt hun positie), en doordat hij teveel geluisterd heeft naar zijn Schoonvader. Dat hij Van Marwijk inzette is de grootste fout geweest die hij kon maken, de grijze muis inzetten als adviseur.
 
Ik geloof maar de helft hiervan. Ik denk dat Van Bommel kapot gemaakt wordt door De Jong en Gerbrands (daar zijn ze immers goed in en versterkt hun positie), en doordat hij teveel geluisterd heeft naar zijn Schoonvader. Dat hij Van Marwijk inzette is de grootste fout geweest die hij kon maken, de grijze muis inzetten als adviseur.
Hence mijn "Als dit waar is [...]" Ik neem het niet voor waarheid aan. Ik zeg dat wanneer het waarheid zou blijken te zijn, Bommel voor mij heeft afgedaan als coach en als mens.
 
Ik geloof maar de helft hiervan. Ik denk dat Van Bommel kapot gemaakt wordt door De Jong en Gerbrands (daar zijn ze immers goed in en versterkt hun positie), en doordat hij teveel geluisterd heeft naar zijn Schoonvader. Dat hij Van Marwijk inzette is de grootste fout geweest die hij kon maken, de grijze muis inzetten als adviseur.

En alle media en alle betrokkenen werken mee aan het plannetje van De Jong en Gerbrands, terwijl Van Bommel het onschuldige slachtoffer zou zijn? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Nogmaals, ik vind alle kritiek op het functioneren van onze directie terecht, maar dat staat los van het functioneren van Van Bommel. Ik geloof meteen dat Van Bommel een vent is met maniakele trekjes die alles naar z'n hand wil zetten, desnoods kwaadschiks. Van letterlijk geschreven briefjes die het veld op gingen (ipv gewoon even mondeling over te brengen) tot aan de vierde official voor van alles uitkafferen, we hebben een aantal momentjes daarvan zelf kunnen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan