Je kunt ADO toch niet verwijten dat ze niet wilden voetballen en de bus parkeerde? Wat moeten ze dan, zich lekker met 7-0 AF laten drogen? Een team als PSV moet zo’n bus toch gwoon op tempo kapot spelen

Ado had na 10 minuten al 1-0 achter moeten staan. Gebeurde niet, waarna Dumfries ergens rond de 25e minuut daadwerkelijk de 1-0 scoorde. Angelino was slecht, Dumfries was kapot moe. Toch kreeg PSV nog aardig wat kansen op de 2-0, maar niet genoeg. PSV probeerde in ieder geval met combinaties aanvallen op te zetten en speelde grotendeels met de bal voorin. Jammer dat die 2-0 niet viel, maar ik vond PSV alles behalve slap voetballen.

Begin van de tweede helft valt wel wat van te zeggen. Die fase was slecht en zocht PSV minder naar de aanval. Na de wissels ging dit ineens stukken beter. Veel meer ballen kwamen aan op de flanken en er werd ook meer mee gedaan, zeker Gakpo vond ik sterk op de flank. PSV had op het einde zat kansen. 3-1 is een slechte weerspiegeling van de wedstrijd. Had gewoon 5-0 moeten zijn, maar het zal wel. Heb een prima wedstrijd gezien. Beter dan het laatste half uur tegen Ajax of de eerste helft tegen De Graafschap waarin PSV constant lange kansloze ballen naar Luuk schiet.
 
Theo Janssen over de Hendrix wissel van MvB gisteren:

"Even serieus… Je staat 3-1 voor en die jongen heeft bijna het hele seizoen in de basis gespeeld. Dan mag hij een minuutje invallen. Kun je dan niet een jonge jongen erin gooien? Hij heeft al zoveel wedstrijden gespeeld voor PSV. Hij was zeker in de eerste seizoenshelft heel belangrijk. Ik vond het niet nodig."

Ben het met hem eens. Eerder deed hij het ook al met Pereiro. Vind dat je dat soort spelers of voldoende speeltijd moet geven, of ze gewoon op de bank moet houden, maar niet voor een paar minuutjes op moet laten draven.
 
Theo Janssen over de Hendrix wissel van MvB gisteren:
Ben het met hem eens. Eerder deed hij het ook al met Pereiro. Vind dat je dat soort spelers of voldoende speeltijd moet geven, of ze gewoon op de bank moet houden, maar niet voor een paar minuutjes op moet laten draven.

Misschien goed voor de verkoop. De niet oplettende manager ziet dan dat de speler alle wedstrijden gespeeld heeft. :maniac:
 
Theo Janssen over de Hendrix wissel van MvB gisteren:



Ben het met hem eens. Eerder deed hij het ook al met Pereiro. Vind dat je dat soort spelers of voldoende speeltijd moet geven, of ze gewoon op de bank moet houden, maar niet voor een paar minuutjes op moet laten draven.

Bij een 3-1 stand in de extra tijd wisselen is absurd. Heeft totaal geen nut.
 
Ik vind dat getuigen van armoede. Wij zijn PSV, spelen thuis, tegen ADO. Dan moeten we toch geen wissel in de laatste minuut doen om tijd te rekken. Een topclub onwaardig. En daarvoor Hendrix gebruiken vind ik schandalig.

Niet de eerste keer dat die dit flikt.

Erg me sowieso kapot aan het wisselbeleid van Mark. Bracht Guti in tegen ADO, puur maar dan ook puur omdat het publiek hem een keer in actie wouden zien, en hem ook alle liefde gaven door minuten lang voor hem te zingen. Hadden de supporters dat niet gedaan, dan zat Guti dood leuk weer 90 minuten op de bank. Het verbaaste me nog wel dat die Guti erin bracht, want Mark is wel zo eigenwijze gek dat die denkt van: ja, zoeken jullie het maar lekker uit, ik ben de baas en niet jullie.
 
Snap het wel. Ondanks wat kritiek hier (soms ook zeker terecht) draait hij toch geen slecht seizoen. Eerste klus. Een bijna perfecte eerste seizoenshelft. Tweede seizoenshelft een stuk slechter qua punten voornamelijk. Toch heeft hij een aardige verdediging weten te bouwen met gewoon middelmatig (centraal) materiaal. Geen back ups voor de backs. Maar toch krijgen tegenstanders vaak weinig kansen(relatief dan).

Middeveld is zoekende. Dit is aan te rekenen. Maar is ook lastig. Want is gewoon een balans maken.

Aanval doet ie niks geks. Pech dat bergwijn en lozano tegelijk uit vorm zijn. Maar beidde kun je niet zomaar wisselen. Zijn gewoon zelfs uit vorm belangrijk.

Verser brengt MvB veel jeugd in. Zo is Rosario toch een basisspeler uit het niets, Malen ontwikkeld zich sterk, Gakpo hetzelfde, Ihataran en Sadilek zijn ook regelmatig aanwezig. Verder zagen we al rigo en teze optredens maken. Toch een postief punt. Ook veel wissels die uiteindelijk een beslissende actie maken (en ja ook wissels die we anders hadden moeten doen).

Dus ik geef PSV groot gelijk dat ze met hem verder gaan en willen. Hopelijk zet Mark nog wat stappen. Maar ook zijn selectie mag nog wat groeien.
 
Snap het wel. Ondanks wat kritiek hier (soms ook zeker terecht) draait hij toch geen slecht seizoen. Eerste klus. Een bijna perfecte eerste seizoenshelft. Tweede seizoenshelft een stuk slechter qua punten voornamelijk. Toch heeft hij een aardige verdediging weten te bouwen met gewoon middelmatig (centraal) materiaal. Geen back ups voor de backs. Maar toch krijgen tegenstanders vaak weinig kansen(relatief dan).

Middeveld is zoekende. Dit is aan te rekenen. Maar is ook lastig. Want is gewoon een balans maken.

Aanval doet ie niks geks. Pech dat bergwijn en lozano tegelijk uit vorm zijn. Maar beidde kun je niet zomaar wisselen. Zijn gewoon zelfs uit vorm belangrijk.

Verser brengt MvB veel jeugd in. Zo is Rosario toch een basisspeler uit het niets, Malen ontwikkeld zich sterk, Gakpo hetzelfde, Ihataran en Sadilek zijn ook regelmatig aanwezig. Verder zagen we al rigo en teze optredens maken. Toch een postief punt. Ook veel wissels die uiteindelijk een beslissende actie maken (en ja ook wissels die we anders hadden moeten doen).

Dus ik geef PSV groot gelijk dat ze met hem verder gaan en willen. Hopelijk zet Mark nog wat stappen. Maar ook zijn selectie mag nog wat groeien.

Statistisch gezien heeft hij het eigenlijk uitstekend gedaan, zeker als de laatste 3 nog gewonnen worden. Maar graag zie ik ook een stijgende lijn binnen de ploeg op voetballend gebied. Juist op dat gebied heeft het tegenovergestelde plaatsgevonden. Het is te hopen dat er bij de evaluatie wat pijnpunten aan worden gesneden en dat hij er iets mee gaat doen, maar het is natuurlijk wel een eigenwijze man dus ik vrees van niet eigenlijk.
 
Middeveld is zoekende. Dit is aan te rekenen. Maar is ook lastig. Want is gewoon een balans maken.

Aanval doet ie niks geks. Pech dat bergwijn en lozano tegelijk uit vorm zijn. Maar beidde kun je niet zomaar wisselen. Zijn gewoon zelfs uit vorm belangrijk.
.

En waarom zou je deze niet zomaar kunnen wisselen? Ik vind op basis van wat Gakpo laat zien in de schaarse minuten die hij krijgt toch minstens een fatsoenlijke kans mag krijgen. De voorzetten van Bergwijn verdwijnen tegenwoordig steevast in de tweede ring, en Gakpo met zijn fluwelen trap geeft ze mooi strak voor op het hoofd van Luuk.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor het middenveld. Balans maken is 1, maar zo enorm defensief blijven staan tegen de dwergen van de Eredivisie en op momenten dat je duidelijk het overwicht hebt op het veld (zoals tegen Ajax) heeft niets met balans te maken maar het maar stug vasthouden aan je geliefde dravers.
 
Ik vind het overigens niet erg dat van Bommel nog een jaar verder gaat, maar hoop wel dat er met hem serieus wordt geëvalueerd en dat ze hem niet alleen naar de mond gaan praten. Ergens ben ik daar wel bang voor, van Bommel is / of doet zich voor als een sterke persoonlijkheid en zijn vriendenensemble bij PSV lijken zich aardig naar zijn wil te schikken. Ik heb bijvoorbeeld een John de Jong nog nooit op een mening kunnen betrappen en Gerbrands houdt zich ook aardig op de vlakte. Iets wat onder Cocu toch wel anders was, toen nog met Brands.
Hiermee zeg ik niet dat dat de gewenste situatie is, maar interne feedback kan tunnelvisie voorkomen. Daarnaast een trainer die teveel invloed heeft op het technisch beleid ben ik ook niet zo'n voorstander van, zeker niet wanneer je dan met spelers als Sainsbury en Behich aan komt zetten.
 
Ik vind het overigens niet erg dat van Bommel nog een jaar verder gaat. Ik hoop wel dat hij er met hem serieus wordt geëvalueerd en dat ze hem niet alleen naar de mond gaan praten. Ergens ben ik daar wel bang voor, van Bommel is / of doet zich voor als een sterke persoonlijkheid en zijn vriendenensemble bij PSV lijken zich aardig naar zijn wil te schikken. Ik heb bijvoorbeeld een John de Jong nog nooit op een mening kunnen betrappen en Gerbrands houdt zich ook aardig op de vlakte. Iets wat onder Cocu toch wel anders was, toen nog met Brands.
Hiermee zeg ik niet dat dat de gewenste situatie is, maar interne feedback kan tunnelvisie voorkomen. Daarnaast een trainer die teveel invloed heeft op het technisch beleid ben ik ook niet zo'n voorstander van, zeker niet wanneer je dan met spelers als Sainsbury en Behich aan komt zetten.
Als hij een sterke persoonlijkheid is, dan moet hij daarbij ook een over-mijn-lijk karakter tonen. Dan ga je niet zeuren bij een 4e man, maar dan focus je jezelf op het, ten koste van alles. de wedstrijden te winnen. Dan ben je niet algauw tevreden met een gelijkspel.
Bij van Bommel schort het aan zelfkritiek, en hij laat zijn oren veel te veel hangen naar van Marwijk.
 
Als hij een sterke persoonlijkheid is, dan moet hij daarbij ook een over-mijn-lijk karakter tonen. Dan ga je niet zeuren bij een 4e man, maar dan focus je jezelf op het, ten koste van alles. de wedstrijden te winnen. Dan ben je niet algauw tevreden met een gelijkspel.
Bij van Bommel schort het aan zelfkritiek, en hij laat zijn oren veel te veel hangen naar van Marwijk.

Nou, zeg... Als iets dit team dit seizoen kenmerkt, dan is het wel de pure wil om te overleven en te winnen. Kijk eens hoe vaak het team zich heeft teruggevochten van een achterstand, en/of hoe vaak er werd gescoord in de laatste 5 minuten. Dat lijkt mij mede de verdienste van Van Bommel.

Ik denk dat als ik dit forum zou volgen zonder dat ik de ranglijst ken, ik zou denken dat PSV minimaal 10 punten achter staat op Ajax. We staan in punten GELIJK, beste mensen. Gelijk met een ploeg waarvan straks de individuele spelers uitzwerven naar alle topclubs van Europa, en dat met een begroting werkt dat dit jaar al de helft hoger was dan dat van PSV. Is er dan niemand die dat op zichzelf een knappe prestatie vindt?

Ik zeg niet dat Van Bommel geen tactische fouten heeft gemaakt. Tuurlijk. Maar die negativiteit hier, vind ik echt zwaar overdreven. Je moet gebrek aan kwaliteit (want dat is het) niet verwarren met gebrek aan mentaliteit.
 
Nou, zeg... Als iets dit team dit seizoen kenmerkt, dan is het wel de pure wil om te overleven en te winnen. Kijk eens hoe vaak het team zich heeft teruggevochten van een achterstand, en/of hoe vaak er werd gescoord in de laatste 5 minuten. Dat lijkt mij mede de verdienste van Van Bommel.

Ik denk dat als ik dit forum zou volgen zonder dat ik de ranglijst ken, ik zou denken dat PSV minimaal 10 punten achter staat op Ajax. We staan in punten GELIJK, beste mensen. Gelijk met een ploeg waarvan straks de individuele spelers uitzwerven naar alle topclubs van Europa, en dat met een begroting werkt dat dit jaar al de helft hoger was dan dat van PSV. Is er dan niemand die dat op zichzelf een knappe prestatie vindt?

Ik zeg niet dat Van Bommel geen tactische fouten heeft gemaakt. Tuurlijk. Maar die negativiteit hier, vind ik echt zwaar overdreven. Je moet gebrek aan kwaliteit (want dat is het) niet verwarren met gebrek aan mentaliteit.

Ach jah, en zo noemt elk kamp zich de realisten en iedereen met een andere mening is een fanboy, rijp voor opname of een nep-supporter. :)

Ik zou het heerlijk vinden als van Bommel nog een Seizoen blijft en een technisch en tactisch begaafde speler op het middenveld tot zijn beschikking krijgt om "het blok" ook wat aanvallender te laten slagen. Een speler met inzicht en die een opening ziet, kan benutten of kan maken. Hoeft geen dribbelkoning of flitsende speler te zijn, een geslepen en soberder werkpaard als Guardado dat was (of Seedorf in zijn Italiaanse tijd) is eigenlijk beter. Miscchien dat Thomas (wel een budget-versie van eerder genoemden) wel eens die rol kan krijgen (al is het nog afwachten of, hoe en wanneer die weer speelklaar is), en daarmee Hendrix of Rosario eens wat vaker zal banken. Ook Ihattaren heeft die potentie wel maar zal denk ik in een AM rol dicht achter de spitsen het best tot zijn recht komen?
 
Ach jah, en zo noemt elk kamp zich de realisten en iedereen met een andere mening is een fanboy, rijp voor opname of een nep-supporter. :)

Tja, maar dan zijn er altijd de feiten, denk ik dan maar. En de feiten zijn dat PSV drie rondes vóór het einde op 77 punten staat - wat gewoon prima is. Of dat PSV in verliespunten gelijk staat met Ajax, een team dat beschikt over een uitzonderlijke selectie, blijkens dat ze grootmachten als Bayern, Real en Juventus bij vlagen zoek hebben gespeeld. Het is ook een feit dat het verval in de tweede seizoenshelft te groot is - maar ten eerste was de eerste seizoenshelft uitzonderlijk, en ten tweede geldt dat ook voor Ajax, maar die hebben nét wat meer 'staying power'. Ook met een Van de Beek en Neres die zich na de winterstop geweldig manifesteren, een supersub als Huntelaar op de bank... Het is ook een feit dat Van Bommel niet schuwt om door te selecteren, maar simpelweg materiaal te kort komt - vooral aan een consistente 10, en meer opbouwende kwaliteiten bij de controlerende spelers. Met Guti vindt hij het defensief te kwetsbaar - en daar valt ook best wat voor te zeggen.

Dus, ja... De wereld is niet maakbaar, beste mensen. Iets meer relativisme - naast gewoon doorstrijden tot het einde - kan geen kwaad.
 
Tja, maar dan zijn er altijd de feiten, denk ik dan maar. En de feiten zijn dat PSV drie rondes vóór het einde op 77 punten staat - wat gewoon prima is. Of dat PSV in verliespunten gelijk staat met Ajax, een team dat beschikt over een uitzonderlijke selectie, blijkens dat ze grootmachten als Bayern, Real en Juventus bij vlagen zoek hebben gespeeld. Het is ook een feit dat het verval in de tweede seizoenshelft te groot is - maar ten eerste was de eerste seizoenshelft uitzonderlijk, en ten tweede geldt dat ook voor Ajax, maar die hebben nét wat meer 'staying power'. Ook met een Van de Beek en Neres die zich na de winterstop geweldig manifesteren, een supersub als Huntelaar op de bank... Het is ook een feit dat Van Bommel niet schuwt om door te selecteren, maar simpelweg materiaal te kort komt - vooral aan een consistente 10, en meer opbouwende kwaliteiten bij de controlerende spelers. Met Guti vindt hij het defensief te kwetsbaar - en daar valt ook best wat voor te zeggen.

Dus, ja... De wereld is niet maakbaar, beste mensen. Iets meer relativisme - naast gewoon doorstrijden tot het einde - kan geen kwaad.


Ik denk dat niemand het eens is met je conclusie t.a.v. Ajax. De frustratie ligt 'm in het feit dat PSV een prima 1e seizoenshelft op de mat heeft gelegd en datzelfde huzarenstukje niet kan herhalen in de 2e seizoenshelft. Volgens mij heeft PSV boven haar kunnen gepresteerd en hebben ze momenteel niet het zelfvertrouwen om hard naar voren te voetballen. Dat mag Van Bommel zich wel aanrekenen.
 
Nou, zeg... Als iets dit team dit seizoen kenmerkt, dan is het wel de pure wil om te overleven en te winnen. Kijk eens hoe vaak het team zich heeft teruggevochten van een achterstand, en/of hoe vaak er werd gescoord in de laatste 5 minuten. Dat lijkt mij mede de verdienste van Van Bommel.

Ik denk dat als ik dit forum zou volgen zonder dat ik de ranglijst ken, ik zou denken dat PSV minimaal 10 punten achter staat op Ajax. We staan in punten GELIJK, beste mensen. Gelijk met een ploeg waarvan straks de individuele spelers uitzwerven naar alle topclubs van Europa, en dat met een begroting werkt dat dit jaar al de helft hoger was dan dat van PSV. Is er dan niemand die dat op zichzelf een knappe prestatie vindt?

Ik zeg niet dat Van Bommel geen tactische fouten heeft gemaakt. Tuurlijk. Maar die negativiteit hier, vind ik echt zwaar overdreven. Je moet gebrek aan kwaliteit (want dat is het) niet verwarren met gebrek aan mentaliteit.

Zeuren is gemakkelijker.
Een coach in zijn eerste seizoen. Een geweldige eerste seizoenshelft, waar je tot in de CL niet echt werd stuk gespeeld, notabene tegen 2 halve finalisten. Je spits wordt topscorer. Dat alles met een paar nieuwe spelers....
 
Terug
Bovenaan Onderaan