Ja, daar heb je ook wel een punt. Ik zie gewoon als een berg op tegen een seizoen, waarin we al vroeg nergens meer voor spelen. Dat vind ik echt PSV onwaardig. En ik ben er erg bang voor. De 13 gewonnen wedstrijden waren tegen de kleintjes en thuis. Dat is een enigszins vertekend beeld volgens mij. De enige moeilijke uitwedstrijd hebben we kansloos verloren. Vanavond thuis tegen Excelsior zullen we wel winnen, maar de volgende test is volgende week uit tegen heracles en thuis tegen AZ. Men heeft nu gezien hoe het moet, PSV verslaan, daar hoef je dus echt geen goede spelers voor te hebben.
Zet als tegenpartij Hendrix en Rosario onder druk en je loopt zo het middenveld over naar de 16.
 
Ja, daar heb je ook wel een punt. Ik zie gewoon als een berg op tegen een seizoen, waarin we al vroeg nergens meer voor spelen. Dat vind ik echt PSV onwaardig. En ik ben er erg bang voor. De 13 gewonnen wedstrijden waren tegen de kleintjes en thuis. Dat is een enigszins vertekend beeld volgens mij. De enige moeilijke uitwedstrijd hebben we kansloos verloren. Vanavond thuis tegen Excelsior zullen we wel winnen, maar de volgende test is volgende week uit tegen heracles en thuis tegen AZ. Men heeft nu gezien hoe het moet, PSV verslaan, daar hoef je dus echt geen goede spelers voor te hebben.

Och, tijdens de zomer was PSV geen titelkandidaat en nu draaien we netjes mee zou ik zeggen. Volgens mij werd dit jaar bestempeld als een "overgangsjaar". In dat opzicht is PSV boven verwachting aan het presteren.
 
Mark van Bommel z'n teksten beginnen me steeds minder aan te staan. Als we geen kampioen worden is dit een absoluut verrot mislukt jaar. En als MvB dat niet vindt, zit hij op de verkeerde plek. Wellicht probeert hij de druk bij de selectie weg te halen, maar dan nog vindt ik niet dat deze teksten bij PSV als topclub passen.

Misschien is er wel een verschil tussen een verloren jaar - zoals het in het artikel staat - en een mislukt jaar. Natuurlijk, als PSV geen kampioen wordt, is het seizoen mislukt. Maar 'verloren jaar' betekent dat het niks heeft opgeleverd, en da's natuurlijk ook weer niet waar. We hebben de doorbraak van Bergwijn, Rosario en Dumfries gezien, die alle drie Oranje haalden, we hebben op links weer een fantastische back, De Jong is aan zijn tweede jeugd begonnen, grote kans dat hij topscorer wordt, Malen klopt aan de deur, Ihatarren bij het eerste...Dat is toch geen mislukt seizoen.
 
Voordat het seizoen begon waren prijzen als een beker, fruitschaal, mooie Europese campagne en een tweede plaats voor mij al genoeg voor een geslaagd seizoen. Even kijken hoe we er nu voorstaan.

Beker, kansloos eruit
Fruitschaal, niet gehaald
Europese campagne, deels gehaald, het Europese seizoen heeft voor mij te kort geduurd, maar dat is van Bommel niet aan te rekenen.
Titel, nog steeds geen zekerheid.

In kort: van de vier doelstellingen zijn er nu al drie niet gehaald. Mark, zonder titel is dit een verloren seizoen!

Fruitschaal verlies je op een ongelukkige manier. Schiet Angelino hem netjes erin, dan hadden wij met die Fruitschaal gestaan. Dus daar heb ik niet zoveel moeite mee. Penaltys blijft een loterij, en de laatste 4 editie's waar we om de Fruitschaal om streden, wonnen we ook ( twee keer Feyenooit, Ajax en Groningen ). Dus er komt een keer dat je hem ook verliest.

Waar ik wel gigantisch veel moeite mee heb, is dat we de beker NOOIT serieus nemen. Ik vind dat echt een kwalijke zaak en ook PSV onwaardig, en gewoon een schandalige signaal na je fans. Ja, het wordt dan wel goed gemaakt met 3 titels in de laatste 4 jaar. Maar is er nou niemand die ff roept dat de beker ook gewoon serieus genomen moet worden? Daar wil je toch ook ver komen? Je wilt toch de finale halen? Of hoe zit het? Iedere keer liggen we er vroeg uit, zodat we minder wedstrijden hoeven te spelen en meer kunnen focussen op de competitie. Ik vind dat zo slap en PSV onwaardig.

Europese campagne. Tja, de CL zie ik altijd als een bonus. Jammer dat je weer in de sterkste poule zit, en dan nog was je thuis tegen Barca en Inter en twee keer tegen Spurs niet kansloos. Alleen Barca uit verloor je kansloos.

En na de winterstop heb je alleen nog de competitie. Tja, opzicht doe je het geweldig met 13 overwinningen en 1 nederlaag, Feyenooit uit is ook standaard puntverlies. Daar worden we altijd als kleuter's opzij gezet. Helaas heb je ook verder te maken met een Ajax, die niks laat liggen en een hele goede selectie hebben, en wel een trainer hebben die zijn bank gebruikt en de beker serieus neemt.

Kortom, als de titel niet wordt gepakt, dan is het inderdaad een mislukte seizoen. Vind Van Bommel dat niet, dan moet die lekker Heerenveen gaan coachen.
 
We hebben de doorbraak van Bergwijn, Rosario en Dumfries gezien, die alle drie Oranje haalden, we hebben op links weer een fantastische back, De Jong is aan zijn tweede jeugd begonnen, grote kans dat hij topscorer wordt, Malen klopt aan de deur, Ihatarren bij het eerste...Dat is toch geen mislukt seizoen.

Tuurlijk is dat allemaal mooi en fantastisch. Maar men wilt ook prijzen zien, en na de winterstop speel je alleen nog voor de titel. En dat wordt de moeilijkste taak omdat je met een Ajax te maken hebt, die amper wat liggen en een hele goede selectie hebben.
 
Misschien is er wel een verschil tussen een verloren jaar - zoals het in het artikel staat - en een mislukt jaar. Natuurlijk, als PSV geen kampioen wordt, is het seizoen mislukt. Maar 'verloren jaar' betekent dat het niks heeft opgeleverd, en da's natuurlijk ook weer niet waar. We hebben de doorbraak van Bergwijn, Rosario en Dumfries gezien, die alle drie Oranje haalden, we hebben op links weer een fantastische back, De Jong is aan zijn tweede jeugd begonnen, grote kans dat hij topscorer wordt, Malen klopt aan de deur, Ihatarren bij het eerste...Dat is toch geen mislukt seizoen.
Deze sematische nuances zijn denk ik niet aan MvB besteed, ik denk dat hij gewoon bedoeld dat 2e worden helemaal niet erg is.
 
MvB zegt over Isimat dat “hij het niet verdient om te spelen”. Dat vind ik geen handige (zacht uitgedrukt) uitspraak van een coach. En dat bevestigt wat ik al eerder zei: hij leunt te veel op de basis elf en laat de anderen links liggen terwijl je als trainer iedereen nodig gaat hebben. Een slimme coach heeft het hart niet op de tong als het om zijn eigen spelers gaat.
 
MvB zegt over Isimat dat “hij het niet verdient om te spelen”. Dat vind ik geen handige (zacht uitgedrukt) uitspraak van een coach. En dat bevestigt wat ik al eerder zei: hij leunt te veel op de basis elf en laat de anderen links liggen terwijl je als trainer iedereen nodig gaat hebben. Een slimme coach heeft het hart niet op de tong als het om zijn eigen spelers gaat.

In de bekerwedstrijd tegen RKC gooide Isimat er met de pet naar en het leek wel moedwillig sabotagegedrag. Als hij zich zo ook op trainingen opstelt komt hij bij wedstrijden helemaal niet meer in het veld bij PSV.
 
MvB zegt over Isimat dat “hij het niet verdient om te spelen”. Dat vind ik geen handige (zacht uitgedrukt) uitspraak van een coach. En dat bevestigt wat ik al eerder zei: hij leunt te veel op de basis elf en laat de anderen links liggen terwijl je als trainer iedereen nodig gaat hebben. Een slimme coach heeft het hart niet op de tong als het om zijn eigen spelers gaat.
v Bommel geeft over het algemeen aan dat hij iedereen nodig heeft, het feit dat hij zich op deze wijze uitspreekt over Isimat zegt mij meer over Isi dan over Mark.
 
v Bommel geeft over het algemeen aan dat hij iedereen nodig heeft, het feit dat hij zich op deze wijze uitspreekt over Isimat zegt mij meer over Isi dan over Mark.
Dat ben ik niet met je eens. MvB heeft tot nu toe in de praktijk zich steeds vastgehouden aan zijn basis 11 en slechts over hen lovend geweest. Hij begint wat dat beterft gelukkig te veranderen al vraag ik me af hoe het zou zijn gegaan als hij in de CL hele andere keuzes had gemaakt, als hij betere wissels had toegepast en wat als hij niet steeds zo laat wisselde.
Isimat is niet mijn favoriet maar stond nooit bekend als een lastpak of iemand die de kantjes er van af liep. Het is gewoon dom om een van je selectie spelers zo af te branden in de media. Zet hem dan ook maar gewoon uit de selectie als “hij je zo tegen valt”. Dat is de manier waarop een coach op de vermoedelijk lakse houding van zijn spelers reageert i.p.v. zulke dingen te roepen tegen de pers.
 
Dat ben ik niet met je eens. MvB heeft tot nu toe in de praktijk zich steeds vastgehouden aan zijn basis 11 en slechts over hen lovend geweest. Hij begint wat dat beterft gelukkig te veranderen al vraag ik me af hoe het zou zijn gegaan als hij in de CL hele andere keuzes had gemaakt, als hij betere wissels had toegepast en wat als hij niet steeds zo laat wisselde.
Isimat is niet mijn favoriet maar stond nooit bekend als een lastpak of iemand die de kantjes er van af liep. Het is gewoon dom om een van je selectie spelers zo af te branden in de media. Zet hem dan ook maar gewoon uit de selectie als “hij je zo tegen valt”. Dat is de manier waarop een coach op de vermoedelijk lakse houding van zijn spelers reageert i.p.v. zulke dingen te roepen tegen de pers.
Mark ik heeft in de afgelopen maanden meerdere malen aangegeven dat het niet alleen om de 11 op het veld gaat, maar ook de jongen daarachter. Ook in positieve bewoording. Daarbij, ik heb het gevoel dat v Bommel meer eist van zijn selectie dan Cocu, kijk maar eens naar het fit zijn door een hogere trainingsintensiteit. Daarbij, Isimat was rustig bij Cocu, ja toen stond hij in de basis, nu staat hij ernaast, maakt de situatie ook anders.
 
Ja, daar heb je ook wel een punt. Ik zie gewoon als een berg op tegen een seizoen, waarin we al vroeg nergens meer voor spelen. Dat vind ik echt PSV onwaardig. En ik ben er erg bang voor. De 13 gewonnen wedstrijden waren tegen de kleintjes en thuis. Dat is een enigszins vertekend beeld volgens mij. De enige moeilijke uitwedstrijd hebben we kansloos verloren. Vanavond thuis tegen Excelsior zullen we wel winnen, maar de volgende test is volgende week uit tegen heracles en thuis tegen AZ. Men heeft nu gezien hoe het moet, PSV verslaan, daar hoef je dus echt geen goede spelers voor te hebben.

Fair enough..maar je moet het nog wel doen natuurlijk :)
Het spel is niet slecht.
Bedoel je niet semantisch?
Semitisch toch??
 
MvB zegt over Isimat dat “hij het niet verdient om te spelen”. Dat vind ik geen handige (zacht uitgedrukt) uitspraak van een coach. En dat bevestigt wat ik al eerder zei: hij leunt te veel op de basis elf en laat de anderen links liggen terwijl je als trainer iedereen nodig gaat hebben. Een slimme coach heeft het hart niet op de tong als het om zijn eigen spelers gaat.

Ik vond het ook wel erg hard. Maar hij lijkt zowel niet tevreden over zijn houding als over hoe hij zich aanpast aan de manier van spelen. Dat eerste kunnen we niet heel veel over zeggen, maar dat tweede kunnen we aardig bevestigen. Dat past gewoonweg niet bij zijn speelstijl en kwaliteiten.

Wat ik als optelsom zorgwekkend vind in lijn met wat jij aangeeft is dat hij inderdaad teveel leunt op zijn basis. Daar kun je Malen en wellicht Guti als hij regelmatiger gaat spelen ook nog onder scharen. Maar de rest... Ik vind het als voorbeeld ook weer ontzettend jammer dat hij in een wedstrijd tegen Excelsior slechts twee keer wisselt. Dit soort potjes die al vroeg gewonnen zijn vind ik bij uitstek het moment om spelers speeltijd te geven. En dat heb ik het niet over 'belonen' met een invalbeurt in de 87e minuut, maar minimaal twee wissels voor de 70e minuut. En laat dan enigszins afwisselend verschillende spelers op die manier wat minuten maken. Op die manier geef je de reserves de kans om zich te laten zien en het gevoel dat ze er ook bij horen. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu zo is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan