Schwaab rept er ook al over:



Harder trainen. Het kan dus wel. Hopelijk kan van Bommel ook het slapjanussen- en angsthazenvirus eruit trainen.

Het is wel afwachten of ze er geen blessures van krijgen. Daar kan het harde buffelen ook toe leiden.
En of ze geestelijk de tactiek wel aankunnen. Je kunt een wiskundige wel proberen om hem 4 talen te laten leren in 3 maanden, maar dat gaat je waarschijnlijk niet lukken.
 
Het is wel afwachten of ze er geen blessures van krijgen. Daar kan het harde buffelen ook toe leiden.
En of ze geestelijk de tactiek wel aankunnen. Je kunt een wiskundige wel proberen om hem 4 talen te laten leren in 3 maanden, maar dat gaat je waarschijnlijk niet lukken.

Blessures kun je altijd krijgen; ook als je niet hard traint. Nederland loopt qua fysieke gesteldheid gewoon onnodig achter op toplanden. Je kunt niet concurreren met het geld, maar trainingsintensiteit en fitheid is niet afhankelijk van geld.
Ik verwacht niet direct wonderen, maar ik heb er op een of andere manier wel vertrouwen in dat van Bommel de spelers op de juiste plek neer weet te zetten, en het team naar zijn hand kan zetten. Hij heeft kennelijk een heel duidelijke visie, dus dat moet zelfs voor de spelers niet super moeilijk te begrijpen zijn. Ik hoop stiekem op een scenario "stroef begin - geoliede machine" zoals in 2004/2005, en dat de talenten zich gaan ontpoppen.
Hopelijk gaan er ook nog oefenwedstrijden verloren en gaat er nog het een en ander mis, zodat ze niet gelijk denken dat ze er zijn als ze met de voorrondes beginnen tegen een of ander FC Verwegistan clubje en zich daarin verslikken.
 
Ik hoop dat dit nou (eindelijk) het jaar van Pereiro gaat worden. Hij eindigde heel sterk, het kwartje leek gevallen en nu doet ie ook uitspraken in de pers dat ie best wel wil blijven.
En dan nu hopen dat Bommel het allerbeste in hem naar boven kan brengen. Van de slaper een echte topper kan maken.
Want zonder Pereiro kom je op het middenveld gewoon scorend vermogen tekort.
 
Blessures kun je altijd krijgen; ook als je niet hard traint. Nederland loopt qua fysieke gesteldheid gewoon onnodig achter op toplanden. Je kunt niet concurreren met het geld, maar trainingsintensiteit en fitheid is niet afhankelijk van geld.
Ik verwacht niet direct wonderen, maar ik heb er op een of andere manier wel vertrouwen in dat van Bommel de spelers op de juiste plek neer weet te zetten, en het team naar zijn hand kan zetten. Hij heeft kennelijk een heel duidelijke visie, dus dat moet zelfs voor de spelers niet super moeilijk te begrijpen zijn. Ik hoop stiekem op een scenario "stroef begin - geoliede machine" zoals in 2004/2005, en dat de talenten zich gaan ontpoppen.
Hopelijk gaan er ook nog oefenwedstrijden verloren en gaat er nog het een en ander mis, zodat ze niet gelijk denken dat ze er zijn als ze met de voorrondes beginnen tegen een of ander FC Verwegistan clubje en zich daarin verslikken.

Ik zie het nog steeds als positief dat van Bommel destijds (bijna als enige) de wedstrijd tegen Zulte Waregem relativeerde. Dat is toch ook wel een les van het WK, uiteindelijk staan de ploegen in de finale die zelfverzekerd spelen, maar niet diegene die (onterecht) opgehemeld werden zoals Engeland en België. Wat dat betreft heeft PSV al een voorsprong op ajaks.
 
Bergwijn lijkt fysiek i.i.g. weer verder ontwikkeld als ik de video van de oefenwedstrijd bekijk. Die gaat de hogere intensiteit zo te zien wel kunnen bolwerken :).
 
Ook Schwaab zegt dat t allemaal net ff anders is

De inhoud van de trainingen is daardoor anders. Alles gaat vooral een stukje sneller. Er wordt veel nadruk gelegd op snelheid, zowel in de offensieve als defensieve aspecten van het spel. Het tempo is continu hoog waardoor ieder onderdeel zeer intensief wordt.

hele artikel

Een hoger tempo zie ik wel zitten, dat wandelvoetbal van afgelopen seizoen.... :sleep: :sleep: :sleep:
 
Een hoger tempo zie ik wel zitten, dat wandelvoetbal van afgelopen seizoen.... :sleep::sleep::sleep:

Nu hoeven sommigen niet meer naar een andere club om een hogere intensiteit te krijgen die goed is voor hun ontwikkeling: da's al een voordeel. :sneaky: Bergwijn rept ook al over de intensiteit en andere aanpak, en merkt op, wat ik al hoopte, dat de frisse wind voor nieuwe energie zorgt; een frisse dynamiek:

Bergwijn ziet een verschil tussen de nieuwe trainer Mark van Bommel en voorganger Phillip Cocu. "Het trainingsschema is wat pittiger dan vorig jaar, denk ik. Er is meer druk vooruit in de oefenvormen en op de organisatie na een omschakeling wordt enorm gehamerd. Als je in een aanval hebt gescoord of gemist, moet je direct razendsnel terug om het team te helpen. Het is intensief, maar voelt lekker en ik denk dat we er op de lange termijn veel profijt van gaan hebben."

Bergwijn krijgt door de trainerswissel weer een nieuwe prikkel. "Alles komt op zijn tijd en een nieuw gezicht voor de groep geeft ook weer andere energie. We hebben een goed team, dat straks weer voor de prijzen kan gaan en waarmee we in de Champions League willen spelen."

Nu nog lekker experimenteren in die oefenwedstrijden en foutjes maken (gewoon niet kijken naar de uitslag maar de speelwijze onder controle proberen te krijgen en aan teambuilding doen); dan straks vol gas die CL voorronde en competitie in. Het zou toch heerlijk zijn als het furieuze inkopen door Ajax en het inzetten op het blijven van sterkhouders van Ajax wederom niet tot een kampioenschap leidt bij hun, en dat bij PSV deze goede mix van ervaring en talent onder leiding van een gloednieuwe coach met frisse ideeën iets geweldigs neer gaat zetten en Ajax aftroeft.
 
Nu hoeven sommigen niet meer naar een andere club om een hogere intensiteit te krijgen die goed is voor hun ontwikkeling: da's al een voordeel. :sneaky: Bergwijn rept ook al over de intensiteit en andere aanpak, en merkt op, wat ik al hoopte, dat de frisse wind voor nieuwe energie zorgt; een frisse dynamiek:



Nu nog lekker experimenteren in die oefenwedstrijden en foutjes maken (gewoon niet kijken naar de uitslag maar de speelwijze onder controle proberen te krijgen en aan teambuilding doen); dan straks vol gas die CL voorronde en competitie in. Het zou toch heerlijk zijn als het furieuze inkopen door Ajax en het inzetten op het blijven van sterkhouders van Ajax wederom niet tot een kampioenschap leidt bij hun, en dat bij PSV deze goede mix van ervaring en talent onder leiding van een gloednieuwe coach met frisse ideeën iets geweldigs neer gaat zetten en Ajax aftroeft.

Ik ben het zeker met je eens dat aankomend jaar een perfect jaar is om met veel jeugd en agressief voetbal onder leiding van een echte "eigen" PSV-er kampioen te worden ten koste van de vele tientallen miljoenen die bij de concurrent over de balk vliegen. Volgens mij kan het ook best. Daarenboven is ons voordeel dat het niet eens per se hoeft aankomend jaar. Gewoon lekker voetballen, winnen, beter zijn en glimlachend met een afgebroken cornervlaggetje roeren in de opbouwende "het-moet-nu-wel-drol" in Amsterdam.
 
Van Bommel werkt naar vaste PSV-basis: Schwaab op de bank?!
PSV neemt het in de strijd om de Johan Cruijff Schaal (4 augustus) op tegen Feyenoord en Mark van Bommel lijkt langzamerhand naar een vaste basis toe te werken. Zoals het er nu naar uitziet, lonkt er een basisplaats voor Pablo Rosario.
De oefenmeester wil dit seizoen dominant voetbal spelen met de club uit Eindhoven en daardoor heeft hij inmiddels al op meerdere varianten getraind. Opvallend daarbij is dat Daniel Schwaab en Nicolas Isimat-Mirin mogelijk geslachtofferd worden.
Vandaag kreeg Derrick Luckassen de voorkeur als rechter centrale verdediger, terwijl Nick Viergever en Jorrit Hendrix als linker centrale verdediger werden opgesteld. Mogelijk wil Van Bommel daarmee meer 'voetbal' van achteruit brengen
 
Van Bommel werkt naar vaste PSV-basis: Schwaab op de bank?!
PSV neemt het in de strijd om de Johan Cruijff Schaal (4 augustus) op tegen Feyenoord en Mark van Bommel lijkt langzamerhand naar een vaste basis toe te werken. Zoals het er nu naar uitziet, lonkt er een basisplaats voor Pablo Rosario.
De oefenmeester wil dit seizoen dominant voetbal spelen met de club uit Eindhoven en daardoor heeft hij inmiddels al op meerdere varianten getraind. Opvallend daarbij is dat Daniel Schwaab en Nicolas Isimat-Mirin mogelijk geslachtofferd worden.
Vandaag kreeg Derrick Luckassen de voorkeur als rechter centrale verdediger, terwijl Nick Viergever en Jorrit Hendrix als linker centrale verdediger werden opgesteld. Mogelijk wil Van Bommel daarmee meer 'voetbal' van achteruit brengen
Als Hendrix als centrale verdediger wordt gebruikt, dan is het bijna zeker dat Ramselaar ook gaat spelen.
 
Van Bommel werkt naar vaste PSV-basis: Schwaab op de bank?!
PSV neemt het in de strijd om de Johan Cruijff Schaal (4 augustus) op tegen Feyenoord en Mark van Bommel lijkt langzamerhand naar een vaste basis toe te werken. Zoals het er nu naar uitziet, lonkt er een basisplaats voor Pablo Rosario.
De oefenmeester wil dit seizoen dominant voetbal spelen met de club uit Eindhoven en daardoor heeft hij inmiddels al op meerdere varianten getraind. Opvallend daarbij is dat Daniel Schwaab en Nicolas Isimat-Mirin mogelijk geslachtofferd worden.
Vandaag kreeg Derrick Luckassen de voorkeur als rechter centrale verdediger, terwijl Nick Viergever en Jorrit Hendrix als linker centrale verdediger werden opgesteld. Mogelijk wil Van Bommel daarmee meer 'voetbal' van achteruit brengen

Ik denk dat Mark van Bommel een paar opties aan het uitproberen is. Daar is een oefencampagne toch ook voor.
 
Heb nu pas door dat trainers en staf vanaf komend eredivisieseizoen ook geel en rood kunnen krijgen.. Gezien de relatie tussen MvB en nederlandse scheidsrechters vrees ik dat Mark wel eens de eerste trainer in t betaald voetbal kan worden die na 4x geel naar de tribune geschorst word.
 
Heb nu pas door dat trainers en staf vanaf komend eredivisieseizoen ook geel en rood kunnen krijgen.. Gezien de relatie tussen MvB en nederlandse scheidsrechters vrees ik dat Mark wel eens de eerste trainer in t betaald voetbal kan worden die na 4x geel naar de tribune geschorst word.

Voor de verzameling!
Mark_van_Bommel_mijmert_over_gele_kaarten.jpg
 
Heb nu pas door dat trainers en staf vanaf komend eredivisieseizoen ook geel en rood kunnen krijgen.. Gezien de relatie tussen MvB en nederlandse scheidsrechters vrees ik dat Mark wel eens de eerste trainer in t betaald voetbal kan worden die na 4x geel naar de tribune geschorst word.
Hopelijk gaat het, nu hij trainer is, anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan