Hoe heeft het ooit zover kunnen komen? Bij mij begon het al te knagen toen hij weigerde zich aan te passen in het najaar vorig jaar in de CL. Eigenlijk konden we daar al zien dat van Bommel nog niet de trainer is die we hoopten dat hij zou zijn. Vanaf toen is het enkel bergafwaarts gegaan met de laatste 2-3 maanden als absoluut dieptepunt. Volgende week krijgen teams als Heracles en Willem II de kans om PSV voorbij te gaan op de ranglijst.

De club moet gewoon om en het vriendjesnetwerk moet er zsm uit. Goed met elkaar om kunnen gaan is belangrijk, maar een AD en TD moeten ook pijnlijke beslissingen kunnen nemen. Nu blijkt het onmogelijk te zijn en zit het vriendennetwerk de Jong - Faber - v Bommel volledig verweven in je organisatie en lijkt het schier onmogelijk om er nog vanaf te komen.

Gerbrands die zich als een idioot gedraagd en acteert dat hij geen verstand heeft van de voetbalwereld. Hiervoor neemt hij de mensen aan die dat wel hebben. Maar als je er zelf geen verstand van hebt, dan neem je toch mensen aan die bewezen hebben er verstand van te hebben en niet twee stagiairs..

De directie en technische staf zijn ver voorbij de houdbaarheidsdatum, een flinke hervorming is het enige wat PSV nu nog kan redden van verder verval.
Wat je van journalisten hoort, suggereert toch iets heel anders. MvB schijnt een heel moeizame verhouding te hebben met JdJ en zelfs mot te hebben met RvN. Dus of het nou zo'n vriendenclubje is, vraag ik me af.
En om MvB en JdJ nou telkens af te schilderen als stagiairs? JdJ werkt al 8 jaar bij PSV. dat hij er niks van kan en uit z'n functie ontheven moet worden, ben ik helemaal eens, maar dat ligt niet aan het feit dat hij net met dit vak bezig is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Een beetje misleidend artikel: de kern van het verhaal van MvB is dat “de dragende spelers die het verschil maken, erg jong zijn”, en dat is de waarheid als een koe! Als het ED even de leeftijden van Schwaab en Viergever plus Unnerstal er bij gaat betrekken om wat MvB zegt in twijfel te trekken, dan vind ik dat te makkelijk en goedkoop. Diegene die zogenaamd ouder zijn, voegen niets toe aan dit elftal, sterker nog zijn zijn vaak de zwakke schakel. MvB kon niet bouwen op Zoet of Hendrix en kan niet bouwen op Viergever en Schwaab of Guti of Baumgartl of Bruma: allemaal spelers die boven 23 jaar zijn. Diegene die het elftal wel dragen en van wie het team het moet hebben, zijn Ihattaren, Bergwijn, Malen en Dumfries. Allemaal jonge spelers en in geval van Dumfries pas zijn 3e seizoen op het hoogste niveau en bij 3 verschillende clubs (Sparta, Heerenveen en PSV) voor de tijd dat hij jaren lang bij de amateurs speelde.
Ik vind ook dat MvB niets meer kan bereiken met dit elftal maar het ED moet met het echte verhaal achter deze cijfers komen ipv zo kinderachtig aan de scorebordjournalistiek te doen.
 

giphy.gif
 
Unnerstahl - 29
Dumfries - 23
Schwaab - 31
Viergever - 30
Sadilek - 20
Rosario - 22
Ihatarren - 17
Thomas - 24
Doan - 21
Malen - 20
Bergwijn - 22
Gemiddelde komt toch op 23,5 inderdaad. Maar 8 van de 11 spelers zijn jonger dan 25. 6 spelers zelf jonger dan 23. Dus echt oud is het in ieder geval niet.

De slechtste linie is gelijk ook de oudste :unsure:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van Marwijk ontslagen bij Verenigde Arabische Emiraten

link

Bert van Marwijk kan zijn koffers pakken. De nederlaag tegen Qatar (4-2) is de druppel om hem als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten op straat te zetten.

:unsure: Binnenkort dus weer op De Herdgang als "adviseur". :cautious:
 
Van Marwijk ontslagen bij Verenigde Arabische Emiraten

link

Bert van Marwijk kan zijn koffers pakken. De nederlaag tegen Qatar (4-2) is de druppel om hem als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten op straat te zetten.

:unsure: Binnenkort dus weer op De Herdgang als "adviseur". :cautious:
Dat is een slecht bericht. Als we iets niet nodig hebben nu is het ultra verdedigende BvM voetbal
 
Weet je, ik vind dit ergens zo makkelijk. Als je dik verliest, kan je altijd wel om een andere speler roepen - het hele team is immers groter dan 11 spelers. Je kunt hier ook altijd je gelijk mee halen, want het tegendeel kan toch niet worden bewezen en de onvrede is groot.

Pereiro is nooit onomstreden geweest in Eindhoven - en of je nou een fan van hem bent of niet, da's echt niet voor niks. Nu loopt-ie ook nog eens gratis de deur uit. En dat is dan onze 'klasbak'? Hm. En het zou natuurlijk kunnen dat Boscagli gewoon écht een hele zwakke speler blijkt te zijn, hè?

MvB heeft al zó veel omgegooid. Hij heeft lopen schuiven met Bergwijn en Mo, hij heeft Hendrix geprobeerd, Guti, Thomas... Rosario aanvoerdersband afgenomen, Baumi (stuitend zwakke speler, overigens), dan weer Schwaab, Zoet eruit... Ik mis vast nog wel wat.

Het enige waar hij niet kan doen, is juist wat dit elftal zo hard nodig heeft - een creatieve, opbouwende middenvelder of een box-to-box speler. En nog een beetje goede CV en een linksback die maakt dat we niet elke wedstrijd terugverlangen naar Angelino mogen óók komen.

Eerlijk gezegd ben ik nooit een groot fan van MvB geweest, was erg kritisch op z'n aanstelling. Maar laten we nu niet doen alsof zijn ontslag dit team zoveel verder zou gaan helpen. Ja, misschien eventjes - je ziet dat het team uiterst onzeker is, het kan even ontspannend werken. Zo eerlijk moet je ook zijn: soms loopt de boel helemaal vast, het is de beste trainers overkomen.

Maar de problemen zijn meer structureel. Er is 35 miljoen euro uitgegeven aan spelers die gewoon benedenmaats zijn, of waar al een verleden aan zit (Bruma...). Dáár zit de oorzaak van het verval. Eigenlijk is de kwaliteit van het team sinds het vertrek van Gini en Memphis seizoen na seizoen steeds verder uitgehold. Moet eens kijken wat er daarna allemaal is vertrokken: Pröpper, Guardado, Moreno, Arias, Lozano, Luuk, Angelino, Van Ginkel... Ok, dat is over meerdere seizoenen... Maar toch: wat staat er nu in het veld dat deze spelers kan doen vergeten? Behalve een drietal zeer getalenteerde jeugdspelers (Waar je ook nog niet alles van kan verwachten) en een ietwat wilde, maar gepassioneerde rechtsback (nog lang geen Arias.. ) echt he-le-maal niks. Dáár zit het probleem. En aan het geld ligt het niet, er is genoeg uitgegeven. Dat los je niet structureel op met het vertrek van MvB. Echt niet.


MvB heeft eigenlijk alles gedaan waar dit forum om schreeuwde. De keeperswissel als laatste voorbeeld. Eigenlijk is het forum dus mede schuldig aan de slechte resultaten van PSV.
 
MvB heeft eigenlijk alles gedaan waar dit forum om schreeuwde. De keeperswissel als laatste voorbeeld. Eigenlijk is het forum dus mede schuldig aan de slechte resultaten van PSV.

Dat is de reden waarom MvB bij mij weer wat krediet heeft opgebouwd: de keeperswissel die echt al zo long overdue was. Eindelijk die zoutzak uit het doel. Maakt me even niet uit dat Unnerstall ook zijn fouten maakt; trouwens, dat is ook wel te verwachten als je nog je vorm moet vinden en in een elftal komt dat in zak en as zit. Zelfs al vindt Unnerstall zijn vorm niet meer, dan nog wil ik nooit meer Zoet onder de lat zien, dus laat mij maar mede schuldig zijn aan de slechte resultaten dan :maniac:.
 
MvB heeft eigenlijk alles gedaan waar dit forum om schreeuwde. De keeperswissel als laatste voorbeeld. Eigenlijk is het forum dus mede schuldig aan de slechte resultaten van PSV.
Her forum geeft de posities aan van de spelers. MvB geeft deze spelers ook specifieke taken, looplijnen en situaties mee. Ik vrees dat hier of teveel van spelers word verwacht of het verkeerde. Bijvoorbeeld Guti en Hendrix kun je wisselen in het elftal. Maar ze hebben totaal andere instructies nodig om tot hun recht te komen. Idem voor de spelers om hun heen word andere dingen verwacht.
 
Dat is de reden waarom MvB bij mij weer wat krediet heeft opgebouwd: de keeperswissel die echt al zo long overdue was. Eindelijk die zoutzak uit het doel. Maakt me even niet uit dat Unnerstall ook zijn fouten maakt; trouwens, dat is ook wel te verwachten als je nog je vorm moet vinden en in een elftal komt dat in zak en as zit. Zelfs al vindt Unnerstall zijn vorm niet meer, dan nog wil ik nooit meer Zoet onder de lat zien, dus laat mij maar mede schuldig zijn aan de slechte resultaten dan :maniac:.
Al vind Unnerstall wel gewoon zijn vorm: dat niveau moet je niet willen hier. Hij laat juist zien dat de problemen van PSV groter zijn dan de keeper. En hij zelf was elke wedstrijd weer schuldig aan sommige goals. Daarom zeg ik ook, dit moeten we niet willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan