Opbommelen.

Had blijkbaar weer een smoesje gisteren. De Jong, Lozano en Angelino worden nu gemist. Ja hoor, Bommel. Tuurlijk kerel. En na de transferperiode, sprak je nog van een brede selectie en was de selectie beter dan vorig jaar. Houdt toch op man. Perspectief, ook zijn favoriete woordje na iedere verliespartij. Het wordt van kwaad tot erger met deze man. Maar lekker blijven zitten. Nog nooit zo belachelijke slechte trainer meegemaakt bij PSV. Dit is nog erger, dan Cocu's eerste jaar.
 
Ik wil er zeker ten aanzien van de supporters geen "goed" of "fout" aan hangen, men mag steunen wie ze willen en zingen wat hun hart ze ingeeft, maar vermoedelijk voelt Van Bommel zich ook gesterkt door de manier waarop hij gisteren voor de wedstrijd werd toegezongen. Als het uitvak luidkeels je naam scandeert, ga je er vanuit dat je nog de steun van de supporters hebt. Dan is Van Bommel ook niet het type persoon om de handdoek in de ring te gooien.

Ik ergerde mezelf al mateloos aan de maniertjes van Van Bommel in z'n laatste jaren als voetballer en dat heb ik zeker te weten ook meegenomen in mijn frustraties over hem als coach. Ik kan niet met droge ogen zeggen onbevooroordeeld te zijn. Wat mij betreft lees ik vandaag dat ie ontslagen is en laat ik er geen traan om. Maar ik weet oprecht niet of de problemen daarmee zijn opgelost, en al helemaal niet of ik daarmee eindelijk het voetbal krijg wat ik graag wil zien; dominant, verzorgd, opbouwend en van begin tot eind aantrekkelijk. Dat heb ik al heel lang niet meer in Eindhoven gezien. Onze voetbalcultuur is afwachtend en zakelijk voetbal, terwijl men loert op die heilige counter. Dat is niet van Van Bommel, dat is niet van Cocu, dat gaat al veel verder terug. Ik wil voetbal zien zoals bij het Oranje van de eind jaren 90, begin 2000. Ze pakten geen prijzen, maar gingen strijdend ten onder. Ze stierven in het harnas. Nederlandse poldersamba. Als we dan toch met lege handen blijven staan, laat het in godsnaam met leuk voetbal zijn. Afijn, om op dat spoor te komen moet er jammer genoeg veel meer gebeuren dan Van Bommel ontslaan.
 
Ik wil er zeker ten aanzien van de supporters geen "goed" of "fout" aan hangen, men mag steunen wie ze willen en zingen wat hun hart ze ingeeft, maar vermoedelijk voelt Van Bommel zich ook gesterkt door de manier waarop hij gisteren voor de wedstrijd werd toegezongen. Als het uitvak luidkeels je naam scandeert, ga je er vanuit dat je nog de steun van de supporters hebt. Dan is Van Bommel ook niet het type persoon om de handdoek in de ring te gooien.

Ik ergerde mezelf al mateloos aan de maniertjes van Van Bommel in z'n laatste jaren als voetballer en dat heb ik zeker te weten ook meegenomen in mijn frustraties over hem als coach. Ik kan niet met droge ogen zeggen onbevooroordeeld te zijn. Wat mij betreft lees ik vandaag dat ie ontslagen is en laat ik er geen traan om. Maar ik weet oprecht niet of de problemen daarmee zijn opgelost, en al helemaal niet of ik daarmee eindelijk het voetbal krijg wat ik graag wil zien; dominant, verzorgd, opbouwend en van begin tot eind aantrekkelijk. Dat heb ik al heel lang niet meer in Eindhoven gezien. Onze voetbalcultuur is afwachtend en zakelijk voetbal, terwijl men loert op die heilige counter. Dat is niet van Van Bommel, dat is niet van Cocu, dat gaat al veel verder terug. Ik wil voetbal zien zoals bij het Oranje van de eind jaren 90, begin 2000. Ze pakten geen prijzen, maar gingen strijdend ten onder. Ze stierven in het harnas. Nederlandse poldersamba. Als we dan toch met lege handen blijven staan, laat het in godsnaam met leuk voetbal zijn. Afijn, om op dat spoor te komen moet er jammer genoeg veel meer gebeuren dan Van Bommel ontslaan.

De spelers hebben toch al aangetoond dat ze veel meer kunnen brengen dan de laatste dramatische weken , zijn ze MVB als persoon en of als trainer gewoon beu ? Het klikt duidelijk niet meer . Zijn start als trainer was hoopgevend doch na een meer dan degelijke eerste seizoenshelft verleden jaar is het plots bergafwaarts beginnen gaan . Een zelfde beeld dit seizoen, een redelijk begin met nu al snel een dramatisch vervolg .
Het is niet de eerste keer dat blijkt dat goede voetballers niet altijd geen goede trainers worden.
 
In ieder geval is 1 ding zeker, ook na vandaag weer eens duidelijk geworden: van Bommel overschat zichzelf schromelijk als hij maar blijft roepen dat hij perspectief ziet op het veld en dat hij de ploeg weer aan het spelen krijgt. Als één ding duidelijk is geworden is het dat MvB de ploeg meer schade berokkent dan goed doet met zijn speelwijze, tactiek en keuzes. Buiten dat is het gros van de spelers brandhout maar hier kan meer uitgehaald worden dan van Bommel doet. Hij moet gewoon opstappen in het belang van PSV!
Verwacht jij dan dat hij voor de camera andere dingen zou zeggen? Dat zou ik pas raar vinden. Hij zal de laatste weken echt wel slecht slapen, hoor. Daar twijfel ik niet aan.
De spelers hebben toch al aangetoond dat ze veel meer kunnen brengen dan de laatste dramatische weken , zijn ze MVB als persoon en of als trainer gewoon beu ? Het klikt duidelijk niet meer . Zijn start als trainer was hoopgevend doch na een meer dan degelijke eerste seizoenshelft verleden jaar is het plots bergafwaarts beginnen gaan . Een zelfde beeld dit seizoen, een redelijk begin met nu al snel een dramatisch vervolg .
Het is niet de eerste keer dat blijkt dat goede voetballers niet altijd geen goede trainers worden.
Ja, dat blijft vreemd. Hij begon sterk; ook met zijn spelopvatting. Maar er kwam snel de klad in. Eerst in het spel, daarna de resultaten. En over de laatste weken hoeven we het niet te hebben.

Wat PSV nu moet doen, is erg lastig. Een nieuwe TD lijkt me geen gek idee, maar die resultaten zie je pas volgende zomer terug. Van Bommel eruit gooien is misschien een goed idee, maar wie komt er dan voor de groep? Of een wat dominanter assistent erin gooien?
 
Na LASK schreef ik onderstaande analyse. Na afgelopen weken kunnen we er nog aan toevoegen dat hij ook het tactisch benul mist.
Duidelijk geval van Paard en Ruiter. Net als die andere MvB.

Is er iemand die echt denkt dat MvB nog bijdraait?
Het afbreuk risico bij onze talenten is nu significant en dat zou een kapitaalsvernietiging zijn waar ook Toon niet mee weg mag komen.

-----------------------------------------
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien (en ben er niet rouwig om). Volgens verwachting gelopen. Dus echt tegenvallen doet het ook niet.​
Zoals eerder aangegeven was ik initieel best blij met MvB. Er zat energie in de wedstrijden, strijden tot het eind, veel ballen naar voren. Vlak voor de winterstop (2018) is het fout gegaan. MvB bleef ondanks minder presteren (toen Hendrix, Rosario) vasthouden aan de vaste elf onder het mom van 'onverstoorbaar'. Daarbij wees hij elke keer op de voorsprong die we (nog) hadden op Ajax...​
Totdat die voorsprong er niet meer was, en het kampioenschap meteen uit zicht was. Dus hij demonstreerde daarmee dat hij niet op tijd ingrijpt.​
Dit seizoen zie je iets soortgelijks. Eerst nog wijzen op 'we staan gelijk aan Ajax', wedstrijden winnen met supertrio, maar ondertussen niet onderkennen dat elke eerste of tweede bal op goal erin ging. Als je niet doorhebt dat Zoet een onderwetse keeper is die drie jaar geleden door fitheid nog wat kon verbloemen... hij is nu 5 kilo zwaarder en komt niet meer van de grond, zijn reactievermogen is afgenomen, zijn techniek niet verbeterd. Geen handbal-breed houding, meer stompen, ballen terug in t veld etc.​
Of MvB ziet 't niet, of hij is te eigenwijs/onverstoorbaar. Ik sluit een combinatie niet uit. En omdat dit niet de eerste keer is, laat hij zien dat hij geen lerende trainer is. Hoeveel club-icoon hij ook is, hoezeer ik fan ben van de voetballer Van Bommel. Dan is het einde oefening. Dit is geen KKD...wij zijn geen GA Eagles...​
Probleem zal zijn dat JdJ niet ingrijpt omdat hij zelf nu ook 5 keer de plank heeft misgeslagen. Waarom zag ik na 2 wedstrijden dat Bruma het niet had/was, en JdJ scouting niet na 20 wedstrijden? (zie mijn berichten 1e wedstrijden dit seizoen).​
En houdt aub op over instelling, inzet of andere mouw-op-stroop-cliches. Viergever is net zo gemotiveerd als vorig seizoen maar als organisatie en/of tactiek niet kloppen ziet het er nooit goed uit. Wat Viergever ook doet.​
MvB heeft nu te vaak laten zien dat hij waarschijnlijk het trainersinzicht mist (vasthouden aan Hendrix/Rosario, Bergwijn op tien, Gakpo in de spits, Zoet op goal etc.). Als je dat paart aan gebrekkige communicatie skills en een apart soort eigenwijsheid dan ben je ongeschikt voor PSV.​
Toon is aan zet.​
------------------------------------------
 
Mark en JDJ binnen een week ontslaan, Guus Hiddink aanstellen als interimcoach en TD voor de rest van het seizoen met Ruud Gullit als assistent-coach en intussen op zoek gaan naar een geschikte coach en TD....maar er moet NU ingegrepen worden, anders flikkeren we straks zelfs uit de Top-3 !!
Denk je nou echt dat Guus hier interesse in heeft? Die is 70+, woont prachtig in Amsterdam en doet waar hij zin in heeft. Guus is een slimme man, en hij zal ook zien dat je met dit zooitje geen resultaten kan halen. En Ruud Gullit?? Die is als trainer overal mislukt, verdient enorm veel geld met z'n werk (>1m?) en waarom zou die een half jaar assistent willen worden bij PSV? Of wil je Ruud dan na dit seizoen aanstellen als hoofdtrainer?

Als MvB eruit gaat, en dat zou me niet verbazen, op een gegeven moment is er geen andere keus meer, gaat of een van de onbenullen die nu naast Mark op de bank zitten het seizoen afmaken, of je krijgt een andere eredivisie trainer, iemand als Henk Fraser. Een van de assistenten aanstellen lijkt me vragen om nog veel meer ellende, ik zou Henk Fraser misschien wel de kans willen geven, maar dat is echt een ENORM risico, de kans dat die er ook niks van bakt is ook groot.
 
Verwacht jij dan dat hij voor de camera andere dingen zou zeggen? Dat zou ik pas raar vinden. Hij zal de laatste weken echt wel slecht slapen, hoor. Daar twijfel ik niet aan.

Ja, dat blijft vreemd. Hij begon sterk; ook met zijn spelopvatting. Maar er kwam snel de klad in. Eerst in het spel, daarna de resultaten. En over de laatste weken hoeven we het niet te hebben.

Wat PSV nu moet doen, is erg lastig. Een nieuwe TD lijkt me geen gek idee, maar die resultaten zie je pas volgende zomer terug. Van Bommel eruit gooien is misschien een goed idee, maar wie komt er dan voor de groep? Of een wat dominanter assistent erin gooien?
MvB accepteert geen dominante assistenten, hij is dat zelf al. Ben het eens met arne dat iemand buiten de PSV kliek moet zijn. Gerbrands heeft zich er makkelijk van af gemaakt door alle capabele en niet zichzelf bewezen PSVers bij elkaar te zetten. Waarom hij Faber aanstelde als hoofd opleidingen was me altijd al een raadsel. Vervolgens schuift hij een jochie naar voren als TD van een miljoenenbedrijf. Waarom? Omdat hij 8 jaar had meegelopen met Brands. Ik zou iemand die “8 jaar meeloopt” nooit aanstellen in een hoge functie. Als JdJ een ambitieuze en zelf respecterende functionaris was, dan had hij bij andere clubs (bij zijn Utrecht of ADO) een leidinggevende functie gepakt ipv 8 jaar mee te lopen met de hoop dat Brands het ooit voor gezien zou hebben. Nee, ome Toon wilde “rust” en gezelligheid onderling. Ik zou eerst een onafhankelijk onderzoek willen naar het functioneren van de RvC die dit alles inclusief het rampzalige transferbeleid hebben goedgekeurd.
Iemand buiten PSV halen dus: van Gaal of anders de trainer van AZ. Zijn visie spreekt mij aan en hij weet ook hoe je jong talent moet inbrengen. Geef deze jongen een kans hier zoals Ajax Ten Hag een kans gaf.
 
Ik wil er zeker ten aanzien van de supporters geen "goed" of "fout" aan hangen, men mag steunen wie ze willen en zingen wat hun hart ze ingeeft, maar vermoedelijk voelt Van Bommel zich ook gesterkt door de manier waarop hij gisteren voor de wedstrijd werd toegezongen. Als het uitvak luidkeels je naam scandeert, ga je er vanuit dat je nog de steun van de supporters hebt. Dan is Van Bommel ook niet het type persoon om de handdoek in de ring te gooien.

Ik ergerde mezelf al mateloos aan de maniertjes van Van Bommel in z'n laatste jaren als voetballer en dat heb ik zeker te weten ook meegenomen in mijn frustraties over hem als coach. Ik kan niet met droge ogen zeggen onbevooroordeeld te zijn. Wat mij betreft lees ik vandaag dat ie ontslagen is en laat ik er geen traan om. Maar ik weet oprecht niet of de problemen daarmee zijn opgelost, en al helemaal niet of ik daarmee eindelijk het voetbal krijg wat ik graag wil zien; dominant, verzorgd, opbouwend en van begin tot eind aantrekkelijk. Dat heb ik al heel lang niet meer in Eindhoven gezien. Onze voetbalcultuur is afwachtend en zakelijk voetbal, terwijl men loert op die heilige counter. Dat is niet van Van Bommel, dat is niet van Cocu, dat gaat al veel verder terug. Ik wil voetbal zien zoals bij het Oranje van de eind jaren 90, begin 2000. Ze pakten geen prijzen, maar gingen strijdend ten onder. Ze stierven in het harnas. Nederlandse poldersamba. Als we dan toch met lege handen blijven staan, laat het in godsnaam met leuk voetbal zijn. Afijn, om op dat spoor te komen moet er jammer genoeg veel meer gebeuren dan Van Bommel ontslaan.
Ik zou zeggen, denk eens even door. MvB eruit, ben ik op zich niet eens op tegen, maar wie moet het dan overnemen. Realistisch, dus niet Guus, Van Gaal, Wenger of Tuchel, zou ik geen naam kunnen bedenken. Dus roepen om de kop van Mark, zonder realsitisch alternatief, is ietwat opportunistisch.

Heel jammer dat Dickie niet vrij is, dat zou een alternatief geweest kunnen zijn.
 
Verwacht jij dan dat hij voor de camera andere dingen zou zeggen? Dat zou ik pas raar vinden. Hij zal de laatste weken echt wel slecht slapen, hoor. Daar twijfel ik niet aan.

Ja, dat blijft vreemd. Hij begon sterk; ook met zijn spelopvatting. Maar er kwam snel de klad in. Eerst in het spel, daarna de
Verwacht jij dan dat hij voor de camera andere dingen zou zeggen? Dat zou ik pas raar vinden. Hij zal de laatste weken echt wel slecht slapen, hoor. Daar twijfel ik niet aan.
 
Een beetje meer realisme zou hem gesierd hebben. Nu op dit moment zoiets verkondigen is lachwekkend en daarmee maakt hij zichzelf nog ongeloofwaardiger. En elke week hetzelfde praatje gelooft ook niemand meer natuurlijk.
Daarnaast nu komen met verlies van belangrijke spelers en ervaring terwijl je alleen maar onervaren spelers en middelmaat terughaalt is om te lachen natuurlijk. Dat hadden ze aan het begin van het seizoen natuurlijk ook al kunnen bedenken toen deze selectie ‘beter dan vorig seizoen’ werd genoemd en nu ‘ineens’ te onervaren is. Steek ook eens de hand in eigen boezem met je falende opstellingen, te lang handhaven van spelers die niet voldoen etc. Dan heb je mijn respect ondanks de waardeloze resultaten.
 
MvB accepteert geen dominante assistenten, hij is dat zelf al. Ben het eens met arne dat iemand buiten de PSV kliek moet zijn. Gerbrands heeft zich er makkelijk van af gemaakt door alle capabele en niet zichzelf bewezen PSVers bij elkaar te zetten. Waarom hij Faber aanstelde als hoofd opleidingen was me altijd al een raadsel. Vervolgens schuift hij een jochie naar voren als TD van een miljoenenbedrijf. Waarom? Omdat hij 8 jaar had meegelopen met Brands. Ik zou iemand die “8 jaar meeloopt” nooit aanstellen in een hoge functie. Als JdJ een ambitieuze en zelf respecterende functionaris was, dan had hij bij andere clubs (bij zijn Utrecht of ADO) een leidinggevende functie gepakt ipv 8 jaar mee te lopen met de hoop dat Brands het ooit voor gezien zou hebben. Nee, ome Toon wilde “rust” en gezelligheid onderling. Ik zou eerst een onafhankelijk onderzoek willen naar het functioneren van de RvC die dit alles inclusief het rampzalige transferbeleid hebben goedgekeurd.
Iemand buiten PSV halen dus: van Gaal of anders de trainer van AZ. Zijn visie spreekt mij aan en hij weet ook hoe je jong talent moet inbrengen. Geef deze jongen een kans hier zoals Ajax Ten Hag een kans gaf.
Van Gaal is echt onzin. Dan noem ik Klopp, lijkt me een nog veel betere trainer.

Slot van AZ is denk ik niet haalbaar, waarom zou die op dit moment AZ inruilen vor PSV? Ik zou echt geen enkel argument kunnen bedenken. AZ heeft een betere selectie, staat boven PSV en blijft daar dit seizoen waarschijnlijk ook, wat volgend jaar CL betekent. AZ heeft een veel beter scouting en TD. Bij PSV zal aan het eind van dit seizoen het tafelzilver verkocht moeten gaan worden om de gaten in de selectie te gaan repareren, en het is dan nog maar de vraag of de selectie daar beter van wordt.
 
Ik zeg Louis van Gaal als nieuwe trainer. Iemand buiten de PSV kliek, aantoonbaar goed met jonge spelers en veel successen. Beste optie
Daar is ooit sprake van geweest, jaren geleden. Nou toen kwam de fanatieke kern toch wel zo ontzettend in opstand, dat men bij PSV besloot om er geen gesprekken aan te wagen. Hij is wat mij betreft ook een geweldige optie. Maar de oogklepsupporters trekken iemand met een ajaksverleden heel slecht. Geen idee waarom, want we hebben onze grootste successen behaald met behulp van mensen die eerder bij ajaks werkten.
Als je hem niet goed genoeg vindt dan is dat een mening die je kunt hebben. Maar op basis van eerdere werkgevers kun je het nietverkopen, vind ik.
 
Van Gaal is echt onzin. Dan noem ik Klopp, lijkt me een nog veel betere trainer.

Slot van AZ is denk ik niet haalbaar, waarom zou die op dit moment AZ inruilen vor PSV? Ik zou echt geen enkel argument kunnen bedenken. AZ heeft een betere selectie, staat boven PSV en blijft daar dit seizoen waarschijnlijk ook, wat volgend jaar CL betekent. AZ heeft een veel beter scouting en TD. Bij PSV zal aan het eind van dit seizoen het tafelzilver verkocht moeten gaan worden om de gaten in de selectie te gaan repareren, en het is dan nog maar de vraag of de selectie daar beter van wordt.
PSV is nog altijd een grotere club dan AZ, hoe leuk ze nu ook meedoen. En ook AZ wordt leeg gekocht straks. Als het goed is kijk hij naar het potentieel in zijn totaliteit en niet naar een of twee jaar waarbij het slecht gaat. Ik denk dat hij zelfs naar Feyenoord zou willen laat staan PSV. Een trainer van AZ blijft ook maar een trainer van AZ.
Van Gaal is itt Klöpp werkloos.
 
Daar is ooit sprake van geweest, jaren geleden. Nou toen kwam de fanatieke kern toch wel zo ontzettend in opstand, dat men bij PSV besloot om er geen gesprekken aan te wagen. Hij is wat mij betreft ook een geweldige optie. Maar de oogklepsupporters trekken iemand met een ajaksverleden heel slecht. Geen idee waarom, want we hebben onze grootste successen behaald met behulp van mensen die eerder bij ajaks werkten.
Als je hem niet goed genoeg vindt dan is dat een mening die je kunt hebben. Maar op basis van eerdere werkgevers kun je het nietverkopen, vind ik.
Nou toen zou van Bommel ook komen maar die zei of van Gaal hier straks of ik.
 
Ik vond het echt een kut excuus om Lozano te noemen als speler die hij mist. Omdat ik heb idee heb dat hij Lozano echt niet mocht en blij dat je hem van de hand mocht doen maar ook daar: mischien hebben we daar een heel vertekent beeld in. Het ding in zulke excuses is wel dat je toegeeft dat John en jij gewoon dingen slecht hebben opgevangen en dat stukje naar jezelf kijken is een kleine vooruitgang!?!
 
Nou, het besturen van de club PSV is na gisteravond een stuk eenvoudiger geworden. Er valt dit seizoen niks meer te winnen behalve de onbelangrijke KNVB beker en degradatie dreigt er ook niet. Dus resteren er een stuk of 25 oefenwedstrijden. De selectie is grotendeels brandhout, dus wat te doen ? Zoveel mogelijk eigen jeugd spelers brengen en een trainer voor de groep zetten die er voor zorgt dat deze jongens zich maximaal ontwikkelen, zonder zich al te veel druk te maken om winst of verlies in de wedstrijden zelf.

In de winterstop alleen maar focussen op het lozen van al dat overtollig materiaal dat we hebben en de komende maanden besteden aan een complete makeover van het scoutingapparaat. Vanaf April gericht gaan werken aan goeie zomertransfers, hopelijk aangevuld met een paar doorgebroken jeugdspelers.

En uiteraard JdJ vandaag nog ontslaan want met hem gaan we nooit verder komen.
 
Daar is ooit sprake van geweest, jaren geleden. Nou toen kwam de fanatieke kern toch wel zo ontzettend in opstand, dat men bij PSV besloot om er geen gesprekken aan te wagen. Hij is wat mij betreft ook een geweldige optie. Maar de oogklepsupporters trekken iemand met een ajaksverleden heel slecht. Geen idee waarom, want we hebben onze grootste successen behaald met behulp van mensen die eerder bij ajaks werkten.
Als je hem niet goed genoeg vindt dan is dat een mening die je kunt hebben. Maar op basis van eerdere werkgevers kun je het nietverkopen, vind ik.
Eens, maar geef eens aan waarom je denkt dat Van Gaal haalbaar is? Die is met pensioen, woont in Portugal, is nooit meer te zien in de voetbalwereld van analisten en bobos (dacht ik).
 
Eens, maar geef eens aan waarom je denkt dat Van Gaal haalbaar is? Die is met pensioen, woont in Portugal, is nooit meer te zien in de voetbalwereld van analisten en bobos (dacht ik).
Hij zit regelmatig bij Ziggo hoor. En afgelopen zomer zou hij nog naar de VS gaan. Hij zei dat ie misschien in is voor een bijzonder project. Van Gaal kennende zou hij dit PSV wel een bijzonder project vinden: veel jong talent met daarnaast een grote groep middelmaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan