U snapt het toch iets minder goed dan gehoopt.
Je moet gewoon een lijn trekken. Niet bijtekenen is wegwezen of banken. Is dat eerlijk? Nee. Maar je moet iets doen, om ervoor te zorgen dat straks niet iedereen gratis de deur uitloopt.
De eerste die zich verzet doodschieten, dan is de rest rustiger.
En als ie bijtekent mag ie blijven spelen.
 
Je moet gewoon een lijn trekken. Niet bijtekenen is wegwezen of banken. Is dat eerlijk? Nee. Maar je moet iets doen, om ervoor te zorgen dat straks niet iedereen gratis de deur uitloopt.
De eerste die zich verzet doodschieten, dan is de rest rustiger.
En als ie bijtekent mag ie blijven spelen.
Misschien niet helemaal eerlijk, maar aangezien ik toch JdJ overal de schuld van geef, vermoed ik niet dat hij vrijuit gaat. Het duurde ook wel erg lang voordat er vanuit PSV initiatief werd genomen.

Daarnaast wilde Pereiro meewerken aan een vertrek voor een mooie transfersom, maar over zijn "zaakwaarnemer" is helaas genoeg gezegd. Je kan mij niet wijsmaken dat Pereiro voor z'n lol bij iemand zit aangesloten die zijn carrière om zeep helpt. Dat zagen we al toen hij met allerlei gekke eisen bijna zijn Europese CL-transfer naar PSV (toch een droom voor ieder talent) blokkeerde. Ik geloof echt niet dat hij zich voor z'n plezier zo koest houdt. Sterker nog, alle inside verhalen hebben het er altijd over dat Pereiro een ontzettend intelligente jongen is. Hij heeft echt wel door wat er gebeurt.

Moeten we die ellende van de zaakwaarnemer dan allemaal maar voor lief nemen? Zeker niet, maar zolang we de kans hebben om van zijn kwaliteiten te genieten (die doorslaggevend zijn geweest ieder jaar), vind ik dat we dat moeten doen. Zeker omdat het wmb buiten Pereiro om gaat (zaakwaarnemer en laconiek handelen van PSV).

Afgezien van Ihattaren in de toekomst en op een goede dag Ziyech bij Ajax, is er niemand in Nederland die met een bal kan wat Pereiro kan. Dat is kunst. Zo iemand is niet te vervangen door een Bruma of Doan.
 
Je moet gewoon een lijn trekken. Niet bijtekenen is wegwezen of banken. Is dat eerlijk? Nee. Maar je moet iets doen, om ervoor te zorgen dat straks niet iedereen gratis de deur uitloopt.
De eerste die zich verzet doodschieten, dan is de rest rustiger.
En als ie bijtekent mag ie blijven spelen.
En toekomstige toppers zien dit ook en zoeken wel een andere springplank. Maar ach wij redden ons wel de Hendrixjes van deze wereld.
 
Misschien niet helemaal eerlijk, maar aangezien ik toch JdJ overal de schuld van geef, vermoed ik niet dat hij vrijuit gaat. Het duurde ook wel erg lang voordat er vanuit PSV initiatief werd genomen.

Daarnaast wilde Pereiro meewerken aan een vertrek voor een mooie transfersom, maar over zijn "zaakwaarnemer" is helaas genoeg gezegd. Je kan mij niet wijsmaken dat Pereiro voor z'n lol bij iemand zit aangesloten die zijn carrière om zeep helpt. Dat zagen we al toen hij met allerlei gekke eisen bijna zijn Europese CL-transfer naar PSV (toch een droom voor ieder talent) blokkeerde. Ik geloof echt niet dat hij zich voor z'n plezier zo koest houdt. Sterker nog, alle inside verhalen hebben het er altijd over dat Pereiro een ontzettend intelligente jongen is. Hij heeft echt wel door wat er gebeurt.

Moeten we die ellende van de zaakwaarnemer dan allemaal maar voor lief nemen? Zeker niet, maar zolang we de kans hebben om van zijn kwaliteiten te genieten (die doorslaggevend zijn geweest ieder jaar), vind ik dat we dat moeten doen. Zeker omdat het wmb buiten Pereiro om gaat (zaakwaarnemer en laconiek handelen van PSV).

Afgezien van Ihattaren in de toekomst en op een goede dag Ziyech bij Ajax, is er niemand in Nederland die met een bal kan wat Pereiro kan. Dat is kunst. Zo iemand is niet te vervangen door een Bruma of Doan.
De zaakwaarnemer werkt natuurlijk in dienst van de speler. Pereiro zal altijd de keuzes maken uit de mogelijkheden die de zaakwaarnemer hem voorschotelt.
Afgelopen zomer kon hij vertrekken voor iets van 15 miljoen. Komende zomer kan hij die transfersom in z'n eigen zak steken als tekengeld. Is een keuze van hem geweest om nog een jaar te blijven
 
Misschien niet helemaal eerlijk, maar aangezien ik toch JdJ overal de schuld van geef, vermoed ik niet dat hij vrijuit gaat. Het duurde ook wel erg lang voordat er vanuit PSV initiatief werd genomen.

Daarnaast wilde Pereiro meewerken aan een vertrek voor een mooie transfersom, maar over zijn "zaakwaarnemer" is helaas genoeg gezegd. Je kan mij niet wijsmaken dat Pereiro voor z'n lol bij iemand zit aangesloten die zijn carrière om zeep helpt. Dat zagen we al toen hij met allerlei gekke eisen bijna zijn Europese CL-transfer naar PSV (toch een droom voor ieder talent) blokkeerde. Ik geloof echt niet dat hij zich voor z'n plezier zo koest houdt. Sterker nog, alle inside verhalen hebben het er altijd over dat Pereiro een ontzettend intelligente jongen is. Hij heeft echt wel door wat er gebeurt.

Moeten we die ellende van de zaakwaarnemer dan allemaal maar voor lief nemen? Zeker niet, maar zolang we de kans hebben om van zijn kwaliteiten te genieten (die doorslaggevend zijn geweest ieder jaar), vind ik dat we dat moeten doen. Zeker omdat het wmb buiten Pereiro om gaat (zaakwaarnemer en laconiek handelen van PSV).

Afgezien van Ihattaren in de toekomst en op een goede dag Ziyech bij Ajax, is er niemand in Nederland die met een bal kan wat Pereiro kan. Dat is kunst. Zo iemand is niet te vervangen door een Bruma of Doan.
Echt een goede post, maar het gaat om Pereiro he. Met Zoet zitten we aardig op 1 lijn maar Pereiro? Die ene keer per maand dat hij er even zin in lijkt te hebben. Hij heeft zeker talent maar met een betere instelling had hij nu 80+ interlands gespeeld. Laat het gewoon te vaak afweten. Neemt niet weg dat je hem nu met alle blessures en schorsingen gewoon vaker had moeten gebruiken.
 
Ok, zojuist Huub gesproken. Ik vroeg hem of PSV hem benaderd had om eventueel (interim) coach te worden. Antwoord: NEE.
Wil je überhaupt wel Van Bommel opvolgen? Antwoord was een klip en klaar: NEE absoluut niet. Had ook volgens hem niets met zijn verleden bij PSV als trainer te maken, toen ik hem dat vroeg. Ik heb mijn twijfels, daar hij destijds de wind flink van voren kreeg.
Hij zei dat PSV gekozen heeft voor jonge trainers toekomstgericht bezien, en dat Van Bommel moet leren van zijn fouten. PSV vind hem dus te oud., denk ik.
Sadilek zou hij nooit linksback zetten, zoals wij ook zeggen, en Rosario zou bij hem er niet instaan. Niet omdat hij niet kan voetballen, zo zei hij, maar omdat hij nauwelijks/geen rendement brengt. Guti was hij ook niet meer over te spreken, vooreerst wel, terecht mijns inziens.
O, en Ruud v. Nistelrooij had volgens hem ook geen interesse om PSV 1 te gaan leiden. Die had hij gisteren op de Herdgang nog gesproken.
PSV was nog altijd zijn club, maar met deze selectie moet je minimaal 2e eindigen in de Eredivisie, aldus ook Stevens.
Dus Rosario zou hij er niet in zetten en Guti is hij ook niet over te spreken? Heeft hij wel gezegd hoe dan wel? Bijv. Hendrix, ihattaren en pereiro (als voorbeeld).
 
Echt een goede post, maar het gaat om Pereiro he. Met Zoet zitten we aardig op 1 lijn maar Pereiro? Die ene keer per maand dat hij er even zin in lijkt te hebben. Hij heeft zeker talent maar met een betere instelling had hij nu 80+ interlands gespeeld. Laat het gewoon te vaak afweten. Neemt niet weg dat je hem nu met alle blessures en schorsingen gewoon vaker had moeten gebruiken.
Ik ben het daar niet mee eens. Het is gewoon veel meer een momenten voetballer, zoals ook Bryan Ruiz dat was in dat half jaartje bij ons. Daar was toen ook al zoveel kritiek op, terwijl die jongen ons van de zevende naar de vierde plaats bracht met al zijn belangrijke momenten.

Had Pereiro 90 minuten gas kunnen geven, dan had hij dat wel gedaan, maar het is daar niet de voetballer voor. Het is een bepaald type. Er zijn landen waar ze veel van dit soort spelers houden, maar in Nederland is dat een beetje een taboe. Hier zien we liever een Maher met z'n schijnverdedigen. Ik heb nooit gezien dat Pereiro ergens met de pet naar gooit of wat dan ook. Hij zal niet altijd aanwezig zijn, en soms mislukt net dat ene moment wat hij in gedachten heeft, maar dan moet je hem laten staan voor het volgende moment waarop hij uit het niets belangrijk is. Sadilek, Bergwijn, Lozano en Malen zijn spelers die altijd gas geven. Pereiro is een ander type. Veel eleganter, duels vermijden (niet te verwarren met niet meeverdedigen, want hij doet z'n taken altijd). Veel meer een type Ruiz, Nilis en Makaay. Ik kan daar van genieten. En als daar meer waardering voor was, hadden we meer prijzen gepakt.

Zoek de statistieken maar op: vorig jaar, toen Pereiro het eerste half jaar in de basis stond, wonnen we zestien van de zeventien wedstrijden. Emmen uit was hij zijn plek kwijt aan Guti, en ging alles mis. In de jaren met Cocu was dit precies hetzelfde. En dan heb ik het niet over losse wedstrijdjes, maar echt over de periode waarin Pereiro zeker was van zijn basisplaats. Precies hetzelfde als met Bryan Ruiz destijds. Maar omdat het er te frivool en nonchalant uitziet is er geen waardering voor.

Dan lukt het een keertje een potje niet, so what? Kijk nog even die pot thuis tegen Fortuna terug afgelopen seizoen. We spelen een bedroevende wedstrijd, Pereiro inclusief, maar hij verovert de bal en uit stand knalt hij m onhoudbaar het doel in. Je hebt hem totaal nog niet gezien, maar deze goal was zo bizar mooi. Vervolgens lopen we er met 5-0 overheen. Maar ja, Guti en Sadilek bewogen zo lekker veel, dus werd daar de voorkeur aan gegeven.
 
Dus Rosario zou hij er niet in zetten en Guti is hij ook niet over te spreken? Heeft hij wel gezegd hoe dan wel? Bijv. Hendrix, ihattaren en pereiro (als voorbeeld).
De keuze van Stevens vind ik niet belangrijk meer, daar hij aangaf,dat hij nooit en te nimmer Van Bommel (tussentijds) zal gaan opvolgen.
Ik wil daarentegen best wel een vraag namens jullie aan hem stellen hoor! Besef wel, dat het ook maar een gewone man is. Het enige verschil is zijn bankrekening... :eek:
En besef daarnaast ook dat ik meer verstand van voetbal heb dan Huubke...:lol:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het daar niet mee eens. Het is gewoon veel meer een momenten voetballer, zoals ook Bryan Ruiz dat was in dat half jaartje bij ons. Daar was toen ook al zoveel kritiek op, terwijl die jongen ons van de zevende naar de vierde plaats bracht met al zijn belangrijke momenten.

Had Pereiro 90 minuten gas kunnen geven, dan had hij dat wel gedaan, maar het is daar niet de voetballer voor. Het is een bepaald type. Er zijn landen waar ze veel van dit soort spelers houden, maar in Nederland is dat een beetje een taboe. Hier zien we liever een Maher met z'n schijnverdedigen. Ik heb nooit gezien dat Pereiro ergens met de pet naar gooit of wat dan ook. Hij zal niet altijd aanwezig zijn, en soms mislukt net dat ene moment wat hij in gedachten heeft, maar dan moet je hem laten staan voor het volgende moment waarop hij uit het niets belangrijk is. Sadilek, Bergwijn, Lozano en Malen zijn spelers die altijd gas geven. Pereiro is een ander type. Veel eleganter, duels vermijden (niet te verwarren met niet meeverdedigen, want hij doet z'n taken altijd). Veel meer een type Ruiz, Nilis en Makaay. Ik kan daar van genieten. En als daar meer waardering voor was, hadden we meer prijzen gepakt.

Zoek de statistieken maar op: vorig jaar, toen Pereiro het eerste half jaar in de basis stond, wonnen we zestien van de zeventien wedstrijden. Emmen uit was hij zijn plek kwijt aan Guti, en ging alles mis. In de jaren met Cocu was dit precies hetzelfde. En dan heb ik het niet over losse wedstrijdjes, maar echt over de periode waarin Pereiro zeker was van zijn basisplaats. Precies hetzelfde als met Bryan Ruiz destijds. Maar omdat het er te frivool en nonchalant uitziet is er geen waardering voor.

Dan lukt het een keertje een potje niet, so what? Kijk nog even die pot thuis tegen Fortuna terug afgelopen seizoen. We spelen een bedroevende wedstrijd, Pereiro inclusief, maar hij verovert de bal en uit stand knalt hij m onhoudbaar het doel in. Je hebt hem totaal nog niet gezien, maar deze goal was zo bizar mooi. Vervolgens lopen we er met 5-0 overheen. Maar ja, Guti en Sadilek bewogen zo lekker veel, dus werd daar de voorkeur aan gegeven.

Gelukkig nog een medestander die geniet van de voetballer en hem neemt zoals hij is :clap::fb:(Y)
 
De keuze van Stevens vind ik niet belangrijk meer, daar hij aangaf,dat hij nooit en te nimmer Van Bommel (tussentijds) zal gaan opvolgen.
Ik wil daarentegen best wel een vraag namens jullie aan hem stellen hoor! Besef wel, dat het ook maar een gewone man is. Het enige verschil is zijn bankrekening... :eek:
En besef daarnaast ook dat ik meer verstand van voetbal heb dan Huubke...:lol:
Dat laatste wil ik graag geloven😜
 
Ik heb het lang opgenomen voor MvB en als het gaat om de disbalans binnen het elftal neemt ik het nog steeds voor hem op. Hij moet het ten slotte doen met wat hij voorgeschoteld krijgt van de scouting en TD.
Maar.... Hij stuurt zijn spelers niet met lef en zelfvertrouwen het veld in. Ajax moest gisteren Schuurs opstellen en Labyad ipv Neres, Tadic is niet echt meer in vorm en ik vind zelf Taglliafico veel minder dominant spelen dan vorig seizoen. Achterin miste Ajax zijn opbouwende sterkhouder Blind. Maar als je ziet dat Ten Hag gewoon iedereen het veld instuurt met “ wij gaan dit klusje even klaren”, dan is dat een groot contrast met de benadering van MvB. Ja ik weet het, Ajax heeft Ziyech en nu naar blijkt ook een nieuwe dragende kracht Promes en ze hebben Martinez. Ik denk alleen niet dat MvB ook met die spelers er bij, met het lef initiatief had gespeeld zoals Ten Hag dat graag doet. En dat doet Ten Hag niet alleen tegen een Utrecht maar ook gewoon tegen Madrid of Chelsea. Zij gingen met nota bene 9 tegen 11 bij Chelsea nog gewoon aanvallen... MvB heeft een slechte meester in de persoon van zijn overschatte schoonvader.
Hij kan dit niet meer recht breien. Helaas gaat straks nog een clubicoon via de achterdeur weg. Ik zou de trainer van AZ halen; ook iemand die een positieve visie heeft. En dat ie zich nog niet heeft bewezen kan me niet schelen. MvB of Ten Hag hadden zich ook nog niet op een hoger podium bewezen. Een gok blijft het altijd. Want een Tuchel komt niet naar PSV.
 
Mark en JDJ binnen een week ontslaan, Guus Hiddink aanstellen als interimcoach en TD voor de rest van het seizoen met Ruud Gullit als assistent-coach en intussen op zoek gaan naar een geschikte coach en TD....maar er moet NU ingegrepen worden, anders flikkeren we straks zelfs uit de Top-3 !!
 
MvB heeft een slechte meester in de persoon van zijn overschatte schoonvader.
Dit dus. Iedereen riep dat Van Bommel gezegend is met Van Marwijk als mentor. Maar ik heb Van Marwijk nooit een geweldige coach of bondscoach gevonden. Zelden een verrassing of goede tactische ingreep tijdens de wedstrijd. In feite heeft Mark het dus perfect geleerd van zijn mentor. Ook nooit een verrassende tactische move. Waarmee we mogen stellen dat Van Bommel het vak dus niet goed leert en niemand heeft die hem de goede richting in stuurt. Dit belooft weinig goeds.
 
In ieder geval is 1 ding zeker, ook na vandaag weer eens duidelijk geworden: van Bommel overschat zichzelf schromelijk als hij maar blijft roepen dat hij perspectief ziet op het veld en dat hij de ploeg weer aan het spelen krijgt. Als één ding duidelijk is geworden is het dat MvB de ploeg meer schade berokkent dan goed doet met zijn speelwijze, tactiek en keuzes. Buiten dat is het gros van de spelers brandhout maar hier kan meer uitgehaald worden dan van Bommel doet. Hij moet gewoon opstappen in het belang van PSV!
 
Dit dus. Iedereen riep dat Van Bommel gezegend is met Van Marwijk als mentor.

Van Bommel, Bommeltje of dommeltje hoe die tegenwoordig heet, valt niet te mentoren wie je er ook naast zet. De man is sinds zijn geboorte al koppig, stug en eigenwijs.. Alsof Marwijk blind is en niet wat andere plannen voorgesteld heeft. Maar een koppige ezel kan je geen nieuwe trucjes leren als die het niet wilt, en hun willen/kunnen zelden

Maar hij ziet perspectief dus niks aam de hand, volgend wedstrijd word hopelijk maar klein verliesje🤦‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan