Zeker als je dan die droplul van een Schwaab in de media hoort verkondigen dat ie zeker weet dat PSV kampioen wordt als ze de laatste 4 wedstrijden winnen. Hoe dom kun je zijn. Nog meer ammunitie en motivatie geven aan Ajax met dat soort jinx-uitspraken. We hebben Viergever al, daar hoeft echt niet zoiets bij te komen.

Ik kan me nog een uitspraak van Jetro Willems herinneren. :rolleyes:

Journalist: PSV kampioen, hoeveel procent kans? Jetro Willems: 99

link

8 mei 2016 werd PSV kampioen. :D :CHEER:
 
Ik weet nooit zeker of Van Bommel tactische wijzigen heeft doorgevoerd, daarom heb ik in mijn vorige post ook punten genoemd waardoor het team minder functioneerd waarbij Van Bommel geen blaam heeft.

Ik heb toch een sterk vermoeden dat er wijzigen zijn doorgevoerd. Dit baseer ik op interviews gecombineerd door mijn interpretatie van het spel. Wanneer Van Bommel beweert dat ze in de tweede seizoenshelft beter spelen dan in de eerste, terwijl de aanvoer over de flanken juist minder is geworden, dan neem ik aan dat dit onderdeel uitmaakt van zijn tactisch plan.

Wat ik allermeest bijzonder vind, is dat de backs met regelmaat verzuimen op te komen, in tegenstelling tot de eerste seizoenshelft. Wanneer die een à twee keer gebeurt, oké. Maar dit gebeurt nu al bijna 15 wedstrijden achter elkaar. Die regelmaat beschouw ik dan als onderdeel van de tactiek, want de spelers zouden toch wel een skup onder hun kont krijgen, als ze hun taken niet goed uitvoeren of zelfs wijgeren uit te voeren?

Dannog, mijn eerdere post was bedoeld als een uiteenzetting, omdat ik zelf ook mijn vraagtekens zet bij de daadwerkelijke oorzaak voor de vormdip waarmee PSV kampt. Mijn doel was om punten naar voren te brengen, kijkende hoe andere supporters over die punten denken. Afsluitend met hoe ik verwacht dat het in elkaar steekt, om toch nog een vleugje discussie toe te voegen aan mijn post ;).

Overigens een hele goede post van jouw kant. Het is een verademing om eens meer gedetailleerde argumenten te horen dan de kortzinnige discussies die ik hier meestal voer rondom Van Bommel en zijn keuzes. Met name een interessante analyse van hoe Van Bommel mogelijk zijn team zou willen laten spelen.
Volgens mij heeft Van Bommel helemaal niet zoveel keuzes als we wel denken. Spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten. En als ze dan weer spelen, valt het vies tegen en denk ik 'ja, nu bergijp ik weer waarom ze niet spelen' (Guti, Pereiro). Voor de CVs is er geen backup. Je punt over Isimat snijdt hout. Er had gewoon nog geinvesteerd moeten worden in een goede CV, bij voorkeur eentje die kan opbouwen. Met 3 goede CVs houdt je iedereen scherp en kan je eens een keertje ingrijpen en een speler rust geven.

Nog funester is dat er voor de backs helemaal geen backup is. Die komen allebei van een veel lager nivo en een terugval is logisch en te verwachten. Met name Dumfries is volgens mij helemaal aan z'n einde en ook Angelino is niet fris meer. Beiden zouden gebaat zijn met eens een weekje rust, maar er zijn dus helemaal geen vervangers voor hen.

Verder valt Guti enorm tegen. We roepen steeds om hem, maar elke keer als hij speelt is het echt helemaal niks, kan het tempo niet aan en kan niet mee in de persoonlijke duels. Pereiro is zoals altijd, vreselijk wisselvallig en met name laat hij nogal eens verstek gaan tegen de kleintjes. Gelukkig hebben we daar Ihatarren, die aan het doorbreken is.

Kortom, ik weet niet of de tactiek nu veranderd is. In de eerste seizoenshelft kwam de meeste dynamiek en aanvallende impulsen van de backs. Die kunnen dat nu niet meer brengen en nu zie je dat Mark de spelers niet heeft om daar iets aan te vervangen. De oplossing is nu de hoge bal naar Luuk, maar die kan, echt met alle respect want hij heeft vele andere kwaliteiten en speelt een prima seizoen, niet voetballen. De ballen kopt hij in het wildeweg en met de bal aan de voet is hij die in 9 van de 10 gevallen meteen kwijt. Als je dit soort spelletje wilt spelen, had je veel meer gehad aan Lammers, maar ja, die is verhuurd.

Daarbij is Bergwijn compleet uit vorm en Lozano werkt hard, maar is ook niet messcherp en vaak ongelukkig in de afwerking

Een andere tactiek kann dus gewoon niet. Je ziet wel dat MvB het probeert, hij is nu al weken aan het sleutelen aan het middenveld, maar als Guti en Pereiro niet voldoen, dat zijn er gewoon geen alternatieven meer. Hij heeft het deze week weer geprobeerd met Ihatarren, ik vond dat best goed gaan, maar het is nu ook niet zo dat je zou kunnen verwachten dat een 17 jarige dit zwalkende elftal bij de hand gaat nemen.

De enige reele mogelijkheden die MvB hebben liggen voorin, Malen en gakpo en die maken dan ook regelmatig hun minten. Maar daar ligt het probleem niet echt. Als je Lozano en Bergwijn vervangt door Malen en Gakpo, dan krijgen die geen bespeelbare ballen vanuit het middenveld, en Luuk nog steeds geen bruikbare voorzetten.
 
Volgens mij heeft Van Bommel helemaal niet zoveel keuzes als we wel denken. Spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten. En als ze dan weer spelen, valt het vies tegen en denk ik 'ja, nu bergijp ik weer waarom ze niet spelen' (Guti, Pereiro). Voor de CVs is er geen backup. Je punt over Isimat snijdt hout. Er had gewoon nog geinvesteerd moeten worden in een goede CV, bij voorkeur eentje die kan opbouwen. Met 3 goede CVs houdt je iedereen scherp en kan je eens een keertje ingrijpen en een speler rust geven.

Nog funester is dat er voor de backs helemaal geen backup is. Die komen allebei van een veel lager nivo en een terugval is logisch en te verwachten. Met name Dumfries is volgens mij helemaal aan z'n einde en ook Angelino is niet fris meer. Beiden zouden gebaat zijn met eens een weekje rust, maar er zijn dus helemaal geen vervangers voor hen.

Verder valt Guti enorm tegen. We roepen steeds om hem, maar elke keer als hij speelt is het echt helemaal niks, kan het tempo niet aan en kan niet mee in de persoonlijke duels. Pereiro is zoals altijd, vreselijk wisselvallig en met name laat hij nogal eens verstek gaan tegen de kleintjes. Gelukkig hebben we daar Ihatarren, die aan het doorbreken is.

Kortom, ik weet niet of de tactiek nu veranderd is. In de eerste seizoenshelft kwam de meeste dynamiek en aanvallende impulsen van de backs. Die kunnen dat nu niet meer brengen en nu zie je dat Mark de spelers niet heeft om daar iets aan te vervangen. De oplossing is nu de hoge bal naar Luuk, maar die kan, echt met alle respect want hij heeft vele andere kwaliteiten en speelt een prima seizoen, niet voetballen. De ballen kopt hij in het wildeweg en met de bal aan de voet is hij die in 9 van de 10 gevallen meteen kwijt. Als je dit soort spelletje wilt spelen, had je veel meer gehad aan Lammers, maar ja, die is verhuurd.

Daarbij is Bergwijn compleet uit vorm en Lozano werkt hard, maar is ook niet messcherp en vaak ongelukkig in de afwerking

Een andere tactiek kann dus gewoon niet. Je ziet wel dat MvB het probeert, hij is nu al weken aan het sleutelen aan het middenveld, maar als Guti en Pereiro niet voldoen, dat zijn er gewoon geen alternatieven meer. Hij heeft het deze week weer geprobeerd met Ihatarren, ik vond dat best goed gaan, maar het is nu ook niet zo dat je zou kunnen verwachten dat een 17 jarige dit zwalkende elftal bij de hand gaat nemen.

De enige reele mogelijkheden die MvB hebben liggen voorin, Malen en gakpo en die maken dan ook regelmatig hun minten. Maar daar ligt het probleem niet echt. Als je Lozano en Bergwijn vervangt door Malen en Gakpo, dan krijgen die geen bespeelbare ballen vanuit het middenveld, en Luuk nog steeds geen bruikbare voorzetten.

Ik vrees dat je het hier helemaal aan het rechte einde hebt. Toch blijf ik bij mijn punten over MvB.

Schwaab tja... Onze zogenaamd ervaren speler die week in week uit aan het uitblinken is in het rust brengen achterin en de jochies op sleeptouw nemen. Wat ik altijd al over hem zei: na PSV speelt hij in de 2e Bundesliga. Zo schaamteloos heeft Brands deze selectie samengesteld, met Schwaab en Viergever achterin. En twee piepjonge backs die een halfjaartje Eredivisie in de benen hadden. Natuurlijk mogen die van mij ook een terugslag hebben maar dat psv achter die twee spelers als Behic heeft staan is gewoon schandalig.

Sainsbury toch? Maar verder hetzelfde niet-PSV-waardige niveau natuurlijk. Wat mij betreft vertrekken komend seizoen zowel Schwaab als Viergever (Viergever ook vanwege de jinx-factor) en ook Sainsbury and Behich zie ik maar al te graag vertrekken. Obispo voor de leeuwen gooien of verkopen, want die jongen op de bank houden en geen enkele minuut speeltijd geven, daar schiet echt helemaal niemand iets mee op. Dan mag je hopen dat die Alvarez overtuigd kan worden en dat er nog 2 fatsoenlijke CV's aangetrokken worden. Ook achter Angie en Dumfries moeten 2 serieuze kandidaten voor die posities komen. Er zal dus verkocht moeten worden om dat voor elkaar te krijgen. Helaas zijn de 2 grootste cashcows volledig uit vorm, dus die gaan niet opleveren waar we op hadden gehoopt, maar ja, het is niet anders. Guti ook maar verkopen, want die gaat toch geen minuut maken hier.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Van Bommel helemaal niet zoveel keuzes als we wel denken. Spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten. En als ze dan weer spelen, valt het vies tegen en denk ik 'ja, nu bergijp ik weer waarom ze niet spelen' (Guti, Pereiro). Voor de CVs is er geen backup. Je punt over Isimat snijdt hout. Er had gewoon nog geinvesteerd moeten worden in een goede CV, bij voorkeur eentje die kan opbouwen. Met 3 goede CVs houdt je iedereen scherp en kan je eens een keertje ingrijpen en een speler rust geven.

Nog funester is dat er voor de backs helemaal geen backup is. Die komen allebei van een veel lager nivo en een terugval is logisch en te verwachten. Met name Dumfries is volgens mij helemaal aan z'n einde en ook Angelino is niet fris meer. Beiden zouden gebaat zijn met eens een weekje rust, maar er zijn dus helemaal geen vervangers voor hen.

Verder valt Guti enorm tegen. We roepen steeds om hem, maar elke keer als hij speelt is het echt helemaal niks, kan het tempo niet aan en kan niet mee in de persoonlijke duels. Pereiro is zoals altijd, vreselijk wisselvallig en met name laat hij nogal eens verstek gaan tegen de kleintjes. Gelukkig hebben we daar Ihatarren, die aan het doorbreken is.

Kortom, ik weet niet of de tactiek nu veranderd is. In de eerste seizoenshelft kwam de meeste dynamiek en aanvallende impulsen van de backs. Die kunnen dat nu niet meer brengen en nu zie je dat Mark de spelers niet heeft om daar iets aan te vervangen. De oplossing is nu de hoge bal naar Luuk, maar die kan, echt met alle respect want hij heeft vele andere kwaliteiten en speelt een prima seizoen, niet voetballen. De ballen kopt hij in het wildeweg en met de bal aan de voet is hij die in 9 van de 10 gevallen meteen kwijt. Als je dit soort spelletje wilt spelen, had je veel meer gehad aan Lammers, maar ja, die is verhuurd.

Daarbij is Bergwijn compleet uit vorm en Lozano werkt hard, maar is ook niet messcherp en vaak ongelukkig in de afwerking

Een andere tactiek kann dus gewoon niet. Je ziet wel dat MvB het probeert, hij is nu al weken aan het sleutelen aan het middenveld, maar als Guti en Pereiro niet voldoen, dat zijn er gewoon geen alternatieven meer. Hij heeft het deze week weer geprobeerd met Ihatarren, ik vond dat best goed gaan, maar het is nu ook niet zo dat je zou kunnen verwachten dat een 17 jarige dit zwalkende elftal bij de hand gaat nemen.

De enige reele mogelijkheden die MvB hebben liggen voorin, Malen en gakpo en die maken dan ook regelmatig hun minten. Maar daar ligt het probleem niet echt. Als je Lozano en Bergwijn vervangt door Malen en Gakpo, dan krijgen die geen bespeelbare ballen vanuit het middenveld, en Luuk nog steeds geen bruikbare voorzetten.

Duidelijk verhaal maar over Guti kunnen we nauwelijks oordelen. Die heeft dit seizoen muv RKC voor de beker geen hele wedstrijd gespeeld. Krijgt daar ook geen kans voor, hoe slecht Rosario of Hendrix ook spelen. En als hij mag invallen zet MvB hem op 10 en dat kan hij niet.
Frappant ook dat van Bommel ook vandaag weer ‘zijn 10’ wisselt. Dat eeuwige gewissel ook van Pereiro maakt dat Pereiro ook nauwelijks nog te bewegen is om iets voor Markie te doen. Voor Mark een makkelijk slachtoffer met bijzonder weinig krediet. Zeker als je het vergelijkt met het krediet dat Rosario en Hendrix krijgen.
 
Duidelijk verhaal maar over Guti kunnen we nauwelijks oordelen. Die heeft dit seizoen muv RKC voor de beker geen hele wedstrijd gespeeld. Krijgt daar ook geen kans voor, hoe slecht Rosario of Hendrix ook spelen. En als hij mag invallen zet MvB hem op 10 en dat kan hij niet.
Frappant ook dat van Bommel ook vandaag weer ‘zijn 10’ wisselt. Dat eeuwige gewissel ook van Pereiro maakt dat Pereiro ook nauwelijks nog te bewegen is om iets voor Markie te doen. Voor Mark een makkelijk slachtoffer met bijzonder weinig krediet. Zeker als je het vergelijkt met het krediet dat Rosario en Hendrix krijgen.
Ik denk dus dat we vandaag met Pereiro en Guti gewoon verloren zouden hebben. Daar win je de oorlog dus niet mee
 
Hoe kan Guti tegenvallen, als die nooit de kans krijgt? En wat bedoel je nou met iedere keer als die speelt, valt die tegen, kan het tempo niet aan, en kan de persoonlijke duels niet aan. Alsof Rosario, Sadilek/Hendrix dat wel laten zien? Guti heeft na de winterstop 0 keer gespeeld. Schrijf je hem serieus af op basis van de wedstrijden tegen RKC voor de beker waar iedereen en wanprestatie leverde en waar Markje ook nog is een linksback opstelde waar ik nog nooit van had gehoord, en die ook inmiddels al is vertrokken. Guti vond ik in die wedstrijd nog wel redeijk goed, waar die meteen in de eerste minuut scoorde. Tegen AZ had die het misschien wat lastiger, maar ook niet bepaald slecht.

Ihattaran aan het doorbreken? Lol. 3 wedstrijden in de basis gestart, nog 0 keer betrokken bij een goal. Mannetje wordt nu wel erg gehypt vind ik. Elk simpele balletje die die geeft, is briljant lijkt het wel. Laten we maar ff geduld hebben met Ihattaran. Is pas 17 jaar, zijn tijd komt nog wel.

Nee, Markje is het gewoon op het middenveld helemaal kwijt. Niemand heeft het vertrouwen meer behalve zijn sterspeler en koning in balverlies Rosario. Dan staat Sadilek er weer in, dan weer Hendrix, dan weer Pereiro 2 wedstrijdjes en als die gewisseld wordt in de rust, mag die de volgende 3 wedstrijden niet meer spelen. Middenveld heeft geen scorendvermogen, geen diepgaan, helemaal niks. Logisch als je iedere keer 2 controleurs opstelt en een mannetje van 17 waar je niet veel van mag gaan verwachten.
 
Hoe kan Guti tegenvallen, als die nooit de kans krijgt? En wat bedoel je nou met iedere keer als die speelt, valt die tegen, kan het tempo niet aan, en kan de persoonlijke duels niet aan. Alsof Rosario, Sadilek/Hendrix dat wel laten zien? Guti heeft na de winterstop 0 keer gespeeld. Schrijf je hem serieus af op basis van de wedstrijden tegen RKC voor de beker waar iedereen en wanprestatie leverde en waar Markje ook nog is een linksback opstelde waar ik nog nooit van had gehoord, en die ook inmiddels al is vertrokken. Guti vond ik in die wedstrijd nog wel redeijk goed, waar die meteen in de eerste minuut scoorde. Tegen AZ had die het misschien wat lastiger, maar ook niet bepaald slecht.

Ihattaran aan het doorbreken? Lol. 3 wedstrijden in de basis gestart, nog 0 keer betrokken bij een goal. Mannetje wordt nu wel erg gehypt vind ik. Elk simpele balletje die die geeft, is briljant lijkt het wel. Laten we maar ff geduld hebben met Ihattaran. Is pas 17 jaar, zijn tijd komt nog wel.

Nee, Markje is het gewoon op het middenveld helemaal kwijt. Niemand heeft het vertrouwen meer behalve zijn sterspeler en koning in balverlies Rosario. Dan staat Sadilek er weer in, dan weer Hendrix, dan weer Pereiro 2 wedstrijdjes en als die gewisseld wordt in de rust, mag die de volgende 3 wedstrijden niet meer spelen. Middenveld heeft geen scorendvermogen, geen diepgaan, helemaal niks. Logisch als je iedere keer 2 controleurs opstelt en een mannetje van 17 waar je niet veel van mag gaan verwachten.

Guti is gewoon opgedrongen aan van Bommel, hij heeft liever zijn jeugdspelers Ihattaren, Sadilek, Rosario en zijn mindere kleine broertje Hendrix. Dat zijn natuurlijk ook de ideale schoonzonen die braaf luisteren. Ben het helemaal met je eens dat Guti het niet veel slechter zal doen in aanvallend opzicht dan een Rosario, Sadilek of Ihattaran en kan het hem dan ook wel kwalijk nemen dat hij Guti geen enkele kans geeft. Zelfs niet tegen de dwergen in de Eredivisie en met een geruime voorsprong.

Obispo een keer laten invallen kan ook geen kwaad, geef die jongen wat minuten want die gaat anders 100% zeker in de zomer weg, en kunnen onze scouts weer naar de 2e Bundesliga naar een speler zoeken van het kaliber Schwaab (help).

Tot slot denk ik dat de schatkist bij PSV helemaal leeg is, met de kapitaalsvernietiging via Luckassen, Ramselaar, Pereiro, Romero en Guti kan er weinig meer over zijn van enige financiële mogelijkheden.
 
Volgens mij heeft Van Bommel helemaal niet zoveel keuzes als we wel denken. Spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten. En als ze dan weer spelen, valt het vies tegen en denk ik 'ja, nu bergijp ik weer waarom ze niet spelen' (Guti, Pereiro). Voor de CVs is er geen backup. Je punt over Isimat snijdt hout. Er had gewoon nog geinvesteerd moeten worden in een goede CV, bij voorkeur eentje die kan opbouwen. Met 3 goede CVs houdt je iedereen scherp en kan je eens een keertje ingrijpen en een speler rust geven.

Nog funester is dat er voor de backs helemaal geen backup is. Die komen allebei van een veel lager nivo en een terugval is logisch en te verwachten. Met name Dumfries is volgens mij helemaal aan z'n einde en ook Angelino is niet fris meer. Beiden zouden gebaat zijn met eens een weekje rust, maar er zijn dus helemaal geen vervangers voor hen.

Verder valt Guti enorm tegen. We roepen steeds om hem, maar elke keer als hij speelt is het echt helemaal niks, kan het tempo niet aan en kan niet mee in de persoonlijke duels. Pereiro is zoals altijd, vreselijk wisselvallig en met name laat hij nogal eens verstek gaan tegen de kleintjes. Gelukkig hebben we daar Ihatarren, die aan het doorbreken is.

Kortom, ik weet niet of de tactiek nu veranderd is. In de eerste seizoenshelft kwam de meeste dynamiek en aanvallende impulsen van de backs. Die kunnen dat nu niet meer brengen en nu zie je dat Mark de spelers niet heeft om daar iets aan te vervangen. De oplossing is nu de hoge bal naar Luuk, maar die kan, echt met alle respect want hij heeft vele andere kwaliteiten en speelt een prima seizoen, niet voetballen. De ballen kopt hij in het wildeweg en met de bal aan de voet is hij die in 9 van de 10 gevallen meteen kwijt. Als je dit soort spelletje wilt spelen, had je veel meer gehad aan Lammers, maar ja, die is verhuurd.

Daarbij is Bergwijn compleet uit vorm en Lozano werkt hard, maar is ook niet messcherp en vaak ongelukkig in de afwerking

Een andere tactiek kann dus gewoon niet. Je ziet wel dat MvB het probeert, hij is nu al weken aan het sleutelen aan het middenveld, maar als Guti en Pereiro niet voldoen, dat zijn er gewoon geen alternatieven meer. Hij heeft het deze week weer geprobeerd met Ihatarren, ik vond dat best goed gaan, maar het is nu ook niet zo dat je zou kunnen verwachten dat een 17 jarige dit zwalkende elftal bij de hand gaat nemen.

De enige reele mogelijkheden die MvB hebben liggen voorin, Malen en gakpo en die maken dan ook regelmatig hun minten. Maar daar ligt het probleem niet echt. Als je Lozano en Bergwijn vervangt door Malen en Gakpo, dan krijgen die geen bespeelbare ballen vanuit het middenveld, en Luuk nog steeds geen bruikbare voorzetten.

Uitstekende post. Hier kan ik me helemaal in vinden. Vooral dat 'spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten'. Ik vind het prima om vast met Pereiro en/of Guti te spelen. Maar verwacht er geen wonderen van.
 
Net als zijn spelers begon hij goed maar zakt kwa niveau behoorlijk in na de winterstop. Of hij is toen erg overschat of hij heeft net als elk talent een dipje... Wat wel kwalijk is en ook een slecht voorbeeld is voor de groep, is die positiviteit na de wedstrijd. Ook hier twee scenario’s: of hij speelt dit om zijn spelers zogenaamd te beschermen, of hij is tactisch echt een onbenul. Beide gevallen vind ik zorgelijk. En zoals ik al voorspelde, is zijn schoonvader gewoon een overschatte linksbuiten.

Ik vind dat zijn schoonvader vroeger een betere linksbuiten was, dan nu een coach.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Volgens mij heeft Van Bommel helemaal niet zoveel keuzes als we wel denken. Spelers worden in de ogen van de supporters steeds beter naarmate ze langer op de bank zitten. En als ze dan weer spelen, valt het vies tegen en denk ik 'ja, nu bergijp ik weer waarom ze niet spelen' (Guti, Pereiro). Voor de CVs is er geen backup. Je punt over Isimat snijdt hout. Er had gewoon nog geinvesteerd moeten worden in een goede CV, bij voorkeur eentje die kan opbouwen. Met 3 goede CVs houdt je iedereen scherp en kan je eens een keertje ingrijpen en een speler rust geven.

Nog funester is dat er voor de backs helemaal geen backup is. Die komen allebei van een veel lager nivo en een terugval is logisch en te verwachten. Met name Dumfries is volgens mij helemaal aan z'n einde en ook Angelino is niet fris meer. Beiden zouden gebaat zijn met eens een weekje rust, maar er zijn dus helemaal geen vervangers voor hen.

Verder valt Guti enorm tegen. We roepen steeds om hem, maar elke keer als hij speelt is het echt helemaal niks, kan het tempo niet aan en kan niet mee in de persoonlijke duels. Pereiro is zoals altijd, vreselijk wisselvallig en met name laat hij nogal eens verstek gaan tegen de kleintjes. Gelukkig hebben we daar Ihatarren, die aan het doorbreken is.

Kortom, ik weet niet of de tactiek nu veranderd is. In de eerste seizoenshelft kwam de meeste dynamiek en aanvallende impulsen van de backs. Die kunnen dat nu niet meer brengen en nu zie je dat Mark de spelers niet heeft om daar iets aan te vervangen. De oplossing is nu de hoge bal naar Luuk, maar die kan, echt met alle respect want hij heeft vele andere kwaliteiten en speelt een prima seizoen, niet voetballen. De ballen kopt hij in het wildeweg en met de bal aan de voet is hij die in 9 van de 10 gevallen meteen kwijt. Als je dit soort spelletje wilt spelen, had je veel meer gehad aan Lammers, maar ja, die is verhuurd.

Daarbij is Bergwijn compleet uit vorm en Lozano werkt hard, maar is ook niet messcherp en vaak ongelukkig in de afwerking

Een andere tactiek kann dus gewoon niet. Je ziet wel dat MvB het probeert, hij is nu al weken aan het sleutelen aan het middenveld, maar als Guti en Pereiro niet voldoen, dat zijn er gewoon geen alternatieven meer. Hij heeft het deze week weer geprobeerd met Ihatarren, ik vond dat best goed gaan, maar het is nu ook niet zo dat je zou kunnen verwachten dat een 17 jarige dit zwalkende elftal bij de hand gaat nemen.

De enige reele mogelijkheden die MvB hebben liggen voorin, Malen en gakpo en die maken dan ook regelmatig hun minten. Maar daar ligt het probleem niet echt. Als je Lozano en Bergwijn vervangt door Malen en Gakpo, dan krijgen die geen bespeelbare ballen vanuit het middenveld, en Luuk nog steeds geen bruikbare voorzetten.
Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat er te veel gewisseld wordt. Dit is al gaande vanaf Emmen na de winterstop. Waarom is Ajax op dit moment zo goed? Ze weten wie er beginnen en hebben dus vastigheid. Ook als iemand een keer niet in vorm is. Dit was voor de winter onze kracht. Hopen op het beste de laatste 4 wedstrijden. Vertrouwen is er nog wel bij mij, maar het moet gebeuren in de komende twee wedstrijden. Anders is het finito.
 
Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat er te veel gewisseld wordt. Dit is al gaande vanaf Emmen na de winterstop. Waarom is Ajax op dit moment zo goed? Ze weten wie er beginnen en hebben dus vastigheid. Ook als iemand een keer niet in vorm is. Dit was voor de winter onze kracht. Hopen op het beste de laatste 4 wedstrijden. Vertrouwen is er nog wel bij mij, maar het moet gebeuren in de komende twee wedstrijden. Anders is het finito.
Ligt ook aan kwalitiet. Tagliafico was er niet bij vandaag, dan maar Mazraoui, geblesseerd, dan maar Sinkgraven. Wij komen niet verder dan Behich als vervanger van ons wereldwonder Angelino.
 
Ik denk dus dat we vandaag met Pereiro en Guti gewoon verloren zouden hebben. Daar win je de oorlog dus niet mee

Ik wil het wel eens zien. En dan niet 45’ maar ook 28 wedstrijden, want met Rosario, Hendrix en Sadilek hebben we nou ook niet echt denderende resultaten geboekt de laatste maanden en die genieten nog steeds oneindig veel krediet bij Mark. Guti en Pereiro moeten zichzelf blijkbaar in 10-45’ bewijzen. Ik blijf het vreemd vinden. Zeker gezien het waardeloze spel de laatste maanden.
 
Ik wil het wel eens zien. En dan niet 45’ maar ook 28 wedstrijden, want met Rosario, Hendrix en Sadilek hebben we nou ook niet echt denderende resultaten geboekt de laatste maanden en die genieten nog steeds oneindig veel krediet bij Mark. Guti en Pereiro moeten zichzelf blijkbaar in 10-45’ bewijzen. Ik blijf het vreemd vinden. Zeker gezien het waardeloze spel de laatste maanden.

Ik vind dat je hier wel een heel goed punt aansnijdt eigenlijk. Pereiro speelt zwak en hup hij is de klos; Guti speelt 2x zwak en hij bankt de rest van het seizoen. Maar Rosario en Hendrix spelen zwak maar blijven het hele seizoen staan. Iets klopt hier niet aan inderdaad.
 
Ik wil het wel eens zien. En dan niet 45’ maar ook 28 wedstrijden, want met Rosario, Hendrix en Sadilek hebben we nou ook niet echt denderende resultaten geboekt de laatste maanden en die genieten nog steeds oneindig veel krediet bij Mark. Guti en Pereiro moeten zichzelf blijkbaar in 10-45’ bewijzen. Ik blijf het vreemd vinden. Zeker gezien het waardeloze spel de laatste maanden.

Ik wil dit PSV eigenlijk even helemaal niet meer zien.
 
Ik wil dit PSV eigenlijk even helemaal niet meer zien.
Dit PSV = van Bommel Van Bommel = PSV. Dat je van Bommel niet meer als een breedbekkikker voor de camera wil zien, kan ik volkomen begrijpen. In dezen zitten we op 1 lijn. Gewoon tevreden als je gelijkspeelt tegen Vitesse, dan ben je geen topcoach. Taktisch ben je dan een eikel van hier tot ginder.
 
Ligt ook aan kwalitiet. Tagliafico was er niet bij vandaag, dan maar Mazraoui, geblesseerd, dan maar Sinkgraven. Wij komen niet verder dan Behich als vervanger van ons wereldwonder Angelino.

Niet dat Mazraoui, Veltman en Sinkgraven nou van die klasbakken zijn, om nog maar te zwijgen over Magallán, Keistensson enz. Dan ben ik toch blij met Dumfries en Angeliño. Je hebt wel gelijk dat daar niks achter zit: Behich is inderdaad niet goed genoeg, en dat is een understatement.
 
Niet dat Mazraoui, Veltman en Sinkgraven nou van die klasbakken zijn, om nog maar te zwijgen over Magallán, Keistensson enz. Dan ben ik toch blij met Dumfries en Angeliño. Je hebt wel gelijk dat daar niks achter zit: Behich is inderdaad niet goed genoeg, en dat is een understatement.
Met andere woorden...als PSV in de zomer Bergwijn voor 40 en Lozano voor eveneens 40 miljoen euro verkoopt en daarnaast Luuk voor 15 miljoen, Zoet voor 10 miljoen en Pereiro voor 10 miljoen verkoopt, dan moet PSV met die 115 miljoen euro flink gaan investeren in kwaliteit, maar ook volwaardige backups halen voor de breedte....Behich is een duidelijk voorbeeld van een speler die nooit gescout is,maar puur op aanraden van Mark gehaald is en zie, wat een mislukkeling dat was. Hetzelfde geldt voor Sainsbury.....hoe bestaat het dat het bestuur groenlicht gegeven heeft voor deze 2 aankopen, zonder dat zij uitvoerig gescout zijn...?? Maar daarnaast is een speler als Romero maandenlang flink gescout en toch haalt hij momenteel, in fitte vorm, zelfs Jong PSV niet.....hoe slecht zijn onze scouts...?? Ik roep al meer dan 2-3 jaar dat het scoutingapparaat van PSV niet deugt en vervangen dient te worden door andere , nieuwe gezichten met meer ervaring en grotere netwerken in Europa, Afrika en Zuid Amerika.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan