Nee, ik vond PSV gecontroleerd en gedoseerd aanvallen. Ik denk dat wij gewoon allebei een andere definitie van afbluffen hanteren :).
Ik vond PSV helemaal niet aanvallen maar balletjes breed naar elkaar toe spelen. Ik denk dat we beide een andere definitie hanteren van gedoceerd aanvallen ;)
 
Volgens mij was dat precies de essentie.
Nee, de essentie was dat PSV slap speelt vanaf het tweede seizoenhelft en dat ze de tegenstanders het idee geven dat er iets te halen valt hetgeen ook in zeer korte tijd tegen Emmen en Utrecht gebeurde. Daar waar je niet vindt dat je afgetroefd bent als je met 2-0 achter staat tegen een bedroevend Utrecht, vind ik dat wel. Ik heb wellicht andere verwachtingen van een topclub.
 
Nee, de essentie was dat PSV slap speelt vanaf het tweede seizoenhelft en dat ze de tegenstanders het idee geven dat er iets te halen valt hetgeen ook in zeer korte tijd tegen Emmen en Utrecht gebeurde. Daar waar je niet vindt dat je afgetroefd bent als je met 2-0 achter staat tegen een bedroevend Utrecht, vind ik dat wel. Ik heb wellicht andere verwachtingen van een topclub.
Wat mij betreft is de essentie dat dit soort wedstrijden er ook voor de winterstop tussenzaten, en nog veel slechtere zelfs als je puur naar het veldspel kijkt. Het kwartje viel toen echter net de goede kant op qua uitslag en dat blijkt bij veel mensen bepalend voor de waardering van het spel. Ik vind dat kortzichtig.
 
Wat mij betreft is de essentie dat dit soort wedstrijden er ook voor de winterstop tussenzaten, en nog veel slechtere zelfs als je puur naar het veldspel kijkt. Het kwartje viel toen echter net de goede kant op qua uitslag en dat blijkt bij veel mensen bepalend voor de waardering van het spel. Ik vind dat kortzichtig.

Dat zou ook kortzichtig zijn, maar dat is niet wat wij zeggen. En wat voor de een mooi veldspel is, is voor de ander een doorn in het oog.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat zou ook kortzichtig zijn, maar dat is niet wat wij zeggen. En wat voor de een mooi veldspel is, is voor de ander een doorn in het oog.
Leg mij dan eens eerlijk uit wat er zoveel beter was aan de uitwedstrijden tegen Fortuna, Zwolle, NAC en Groningen, afgezien van de uitslag.
 
Leg mij dan eens eerlijk uit wat er zoveel beter was aan de uitwedstrijden tegen Fortuna, Zwolle, NAC en Groningen, afgezien van de uitslag.
Ik denk dat het punt is dat er misschien niet beter werd gespeeld in de eerste seizoenshelft, maar de beleving veel groter was. Druk zetten op de verdediging, een Lozano die er veel meer plezier in leek te hebben, een Guti die nog als de nieuwe Messias werd gezien, een Rosario die ineens een bepalende speler ging zijn. Dumfries die Arias na 2 weken deed vergeten
Angeliño die met geweldige rushes en voorzetten strooide. De nieuwigheid is er vanaf, en het enthousiasme vanuit de spelersgroep lijkt veel minder. Dat kan schijn zijn, maar zo komt het bij mij over.
 
Leg mij dan eens eerlijk uit wat er zoveel beter was aan de uitwedstrijden tegen Fortuna, Zwolle, NAC en Groningen, afgezien van de uitslag.

Daarvoor moet je verder kijken dan het veldspel en de uitslag alleen. In den beginne had de ploeg nog iets van onbevangenheid, en hoewel er van alles fout ging, zag je 90 minuten strijd en werd er volop gejaagd op de tegenstander, of het nu goed ging of niet. Nu is het allemaal heel erg behoudend en zelfs wat angstig geworden, en ook mis ik de energie die de ploeg toen uitstraalde. Dat maakt denk ik toch net het verschil tussen winnen of gelijkspelen, of zelfs verliezen, als ze niet goed spelen. Ik was erg blij dat eindelijk van dat laffe afwaren wat we onder Cocu voorgeschoteld kregen, ook al was het soms een beetje onbeholpen. Er zat elan in de ploeg. Nu vindt MvB ze beter spelen, maar ik herken weer hetzelfde laffe als wat ik onder Cocu te zien kreeg, en dat kan ik met geen mogelijkheid 'beter' noemen. Ik zie liever dat ze weer terugvallen op de frisse instelling van het begin van het seizoen, en daar de schoonheidsfoutjes uit halen.
 
Ik denk dat het punt is dat er misschien niet beter werd gespeeld in de eerste seizoenshelft, maar de beleving veel groter was. Druk zetten op de verdediging, een Lozano die er veel meer plezier in leek te hebben, een Guti die nog als de nieuwe Messias werd gezien, een Rosario die ineens een bepalende speler ging zijn. Dumfries die Arias na 2 weken deed vergeten
Angeliño die met geweldige rushes en voorzetten strooide. De nieuwigheid is er vanaf, en het enthousiasme vanuit de spelersgroep lijkt veel minder. Dat kan schijn zijn, maar zo komt het bij mij over.
Dat is wat mij betreft zeker een verschil met het begin van het seizoen. Maar ik denk ook dat dit te maken heeft met de onbevangenheid en ontspanning die er aan het begin van het seizoen wat meer is (ook bij de supporters ;)). Er is gewoon minder druk, omdat puntverlies in die fase nog niet fataal is. Nu zitten we in de beslissende fase van de competitie en zit er dus ook meer spanning op. Misschien dat ze daardoor inderdaad wat voorzichtiger en verkrampter gaan spelen. Ajax heeft daar (in de Eredivisie) duidelijk ook last van. Toch vind ik het daardoor niet direct slechter, wellicht zijn ze als team zelfs gegroeid. Ik blijf erbij dat ze Emmen en Utrecht voor hetzelfde geld hadden gewonnen. Het zat de eerste seizoenshelft gewoon heel erg mee en nu twee keer niet.
 
Dat is wat mij betreft zeker een verschil met het begin van het seizoen. Maar ik denk ook dat dit te maken heeft met de onbevangenheid en ontspanning die er aan het begin van het seizoen wat meer is (ook bij de supporters ;)). Er is gewoon minder druk, omdat puntverlies in die fase nog niet fataal is. Nu zitten we in de beslissende fase van de competitie en zit er dus ook meer spanning op. Misschien dat ze daardoor inderdaad wat voorzichtiger en verkrampter gaan spelen. Ajax heeft daar (in de Eredivisie) duidelijk ook last van. Toch vind ik het daardoor niet direct slechter, wellicht zijn ze als team zelfs gegroeid. Ik blijf erbij dat ze Emmen en Utrecht voor hetzelfde geld hadden gewonnen. Het zat de eerste seizoenshelft gewoon heel erg mee en nu twee keer niet.

Daar denken ze in Duivendrecht anders over ;)
Voor aangaande de wedstrijden het volgende, ze zijn na de winterstop iedere keer te slap begonnen. Tegen fortuna in eigen huis slecht 1-0 voorstaan is gewoon beroerd. Daarnaast lijkt de scherpte voor de goal (weer) te missen, aantal kansen tegen Utrecht was gewoon goed, hoe met die kansen werd omgesprongen was gewoon slecht. Heb het gevoel dat in de 1e seizoenshelft de verhouding kans/goal beter was.
 
Dat is wat mij betreft zeker een verschil met het begin van het seizoen. Maar ik denk ook dat dit te maken heeft met de onbevangenheid en ontspanning die er aan het begin van het seizoen wat meer is (ook bij de supporters ;)). Er is gewoon minder druk, omdat puntverlies in die fase nog niet fataal is. Nu zitten we in de beslissende fase van de competitie en zit er dus ook meer spanning op. Misschien dat ze daardoor inderdaad wat voorzichtiger en verkrampter gaan spelen. Ajax heeft daar (in de Eredivisie) duidelijk ook last van. Toch vind ik het daardoor niet direct slechter, wellicht zijn ze als team zelfs gegroeid. Ik blijf erbij dat ze Emmen en Utrecht voor hetzelfde geld hadden gewonnen. Het zat de eerste seizoenshelft gewoon heel erg mee en nu twee keer niet.

Sorry voor de kinderachtige reactie, maar ik blijf erbij dat we die wedstrijd gewoon hadden gewonnen als we minder achtig speelden. Of zoals Ongezouten zei: "Nu is het allemaal heel erg behoudend en zelfs wat angstig geworden, en ook mis ik de energie die de ploeg toen uitstraalde. Dat maakt denk ik toch net het verschil tussen winnen of gelijkspelen, of zelfs verliezen, als ze niet goed spelen." Kun je zeggen dat het de eerste seizoenshelft allemaal mee zat, maar daar geloof ik niet in. Om de redenen die 'ik' (Ongezouten) net opgesomd heb.
 
Ik blijf erbij dat ze Emmen en Utrecht voor hetzelfde geld hadden gewonnen. Het zat de eerste seizoenshelft gewoon heel erg mee en nu twee keer niet.

Dat zonder meer. Ik vind dat PSV daar tot tweemaal toe gewoon genaaid is door de VAR en arbiter. Maar los van dat vind ik het spel dus ook niet beter en ik walg van dat angstige en behoudende, en als er met meer energie en durf gespeeld was, hadden we daar gewoon gewonnen.

RAZINHO haalde het trouwens ook al aan in het wedstrijdtopic, namelijk dat het opvalt dat Dumfries veel behoudender speelt. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat we in die slechte uitwedstrijden zoals tegen Fortuna de winst te danken hebben aan Dumfries, die met zijn toen onophoudelijke energie en wil om te winnen het verschil maakte. Ook dat gogme om verschrikkelijk irritant te zijn voor de tegenstander heeft daarin enorm geholpen. Het was toen echt een speler waar je heel blij van was dat hij aan jouw kant speelde, gewoon omdat hij het zo slim speelde. Daar zie je nu eigenlijk weinig meer van terug. Misschien is dat ook wel een reden waarom het spel niet meer zo flitsend is. Het wordt dan namelijk wel heel voorspelbaar als je een vleugellam PSV hebt.
 
Als we inderdaad beter spelen de tweede seizoenshelft, hoeveel geluk hebben we dan wel niet gehad voor de winter? We hebben echt 20 punten teveel in dat geval. Dat je als coach keer op keer jezelf zo voor lul kan zetten met berichten in de pers is ronduit lachwekkend!
 
En dan beweren dat hij een stijgende lijn ziet bij PSV. Natuurlijk Bommeltje. De overige wedstrijden gelijk de tegenstander bij de strot grijpen. Opzouten met je zgn.controleurs, want zij etaleren nauwelijks creativiteit...:cry:
 
Wat is de rol hierin van Bert? Die ziet dit toch ook mislopen?
 
En dan beweren dat hij een stijgende lijn ziet bij PSV. Natuurlijk Bommeltje. De overige wedstrijden gelijk de tegenstander bij de strot grijpen. Opzouten met je zgn.controleurs, want zij etaleren nauwelijks creativiteit...:cry:

Dat hele 'controleur-gebeuren' zegt mij ook helemaal niks meer. Voor de winterstop ging dat prima. Dan is het logisch dat je het zo laat staan. Na de winterstop ploeteren we alle wedstrijden met "tikkie-breed-tikkie-terug" in een slakkentempo. Als dan ook nog Lozano totaal niet in vorm is, moet je toch inderdaad het maar eens op een andere toer gooien. Creativiteit en snelheid is het belangrijkste. Maar ik denk dat MvB het hele seizoen met Hendrix en Rosario blijft spelen.
 
Maar het grootste probleem zit hem bij onze coach: die is zo star als maar kan ! 2 weken achter elkaar komen we op 2-0 achterstand in de 1e helft en moet die achterstand gerepareerd worden in de 2e. Waarom start Mark dan weer met ongemotiveerde spelers als Lozano? Heb lef en laat hem eens een keer op de bank starten en speel direct in de basis met Gakpo. Ook Rosario en Hendrix voegen weinig toe op het middenveld: er is nauwelijks opbouw en aanvoer naar de spitsen. Waarom dan niet starten met Ihattaren ipv Rosario of Hendrix? En het is maar dat we momenteel geen betere keeper hebben, maar Zoet is na dit seizoen in mijn ogen afgeschreven als 1e keeper van PSV: direct in juni Unnerstall terughalen naar Eindhoven en wellicht ook Jurjus, die dan kan gaan strijden op de plek van 2e keeper.
Kortom, Mark heeft geen lef en heeft zeker geen plan B. We verliezen van Emmen en spelen gelijk tegen Utrecht en Heerenveen. En na de winterstop hebben we eigenlijk nog geen enkele overtuigende wedstrijd gespeeld in mijn ogen....dan ligt het toch met name aan de coach. Mark begint steeds meer te lijken op Simeone van Atletico, die meestal wint op karakter en zwoegen, maar meestal niet overtuigend wint.
 
Maar het grootste probleem zit hem bij onze coach: die is zo star als maar kan ! 2 weken achter elkaar komen we op 2-0 achterstand in de 1e helft en moet die achterstand gerepareerd worden in de 2e. Waarom start Mark dan weer met ongemotiveerde spelers als Lozano? Heb lef en laat hem eens een keer op de bank starten en speel direct in de basis met Gakpo. Ook Rosario en Hendrix voegen weinig toe op het middenveld: er is nauwelijks opbouw en aanvoer naar de spitsen. Waarom dan niet starten met Ihattaren ipv Rosario of Hendrix? En het is maar dat we momenteel geen betere keeper hebben, maar Zoet is na dit seizoen in mijn ogen afgeschreven als 1e keeper van PSV: direct in juni Unnerstall terughalen naar Eindhoven en wellicht ook Jurjus, die dan kan gaan strijden op de plek van 2e keeper.
Kortom, Mark heeft geen lef en heeft zeker geen plan B. We verliezen van Emmen en spelen gelijk tegen Utrecht en Heerenveen. En na de winterstop hebben we eigenlijk nog geen enkele overtuigende wedstrijd gespeeld in mijn ogen....dan ligt het toch met name aan de coach. Mark begint steeds meer te lijken op Simeone van Atletico, die meestal wint op karakter en zwoegen, maar meestal niet overtuigend wint.
Sorry hoor. Maar een coach die drie wedstrijden achter elkaar een 19 jarige (Gakpo) en een 16/17 jarige Itaharan laat invallen. Wanneer zijn ploeg notabene achter staat wil ik niet laf noemen. Integendeel.

Daarnaast vind ik vrij logisch dat hij met Lozano start. Lozano is normaal gesproken onze beste speler en iemand die vaak een doelpunt maakt. Gakpo komt net kijken in het eerste. Maakt een hele goede indruk maar lijkt me wat te vroeg om hem al meteen tegen Herenveen te laten starten. Wanneer je beste vleugelspelers fit zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan