Die bakken kritiek laten hem gewoon koud. Ik hoop dat we met de nodige mazzel kampioen worden want het spel wordt gewoon slechter. Ik vind het zorgwekkend. We zullen het zien tegen de Spurs maar als ze zo spelen als tegen Vitesse gaan we de bietenbrug op. Verder wordt er niet op mijn post gereageerd [wat een ieders recht is], waar ik essentiële zaken aangeef als de beweging zonder bal, de corners en dat irrritante rondspelen voor de middenlijn. Aanval is nog altijd de beste verdediging. Hopelijk gaat de prestatiecurve niet verder omlaag. We gaan het zien op Wembley.
Uit tegen de spurs gaan we inderdaad de bietenbrug op. Met iedere trainer, met iedere opstelling, met iedere tactiek. Dat zou ik niet als maatstaf voor het functioneren van MvB nemen
 
Die bakken kritiek laten hem gewoon koud. Ik hoop dat we met de nodige mazzel kampioen worden want het spel wordt gewoon slechter. Ik vind het zorgwekkend. We zullen het zien tegen de Spurs maar als ze zo spelen als tegen Vitesse gaan we de bietenbrug op. Verder wordt er niet op mijn post gereageerd [wat een ieders recht is], waar ik essentiële zaken aangeef als de beweging zonder bal, de corners en dat irrritante rondspelen voor de middenlijn. Aanval is nog altijd de beste verdediging. Hopelijk gaat de prestatiecurve niet verder omlaag. We gaan het zien op Wembley.
Ik ga er gewoon vanuit dat we verliezen op Wembley, ik zie dat dan ook niet als een afgang. Zou een enorm goede prestatie zijn als je daar een punt pakt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Uit tegen de spurs gaan we inderdaad de bietenbrug op. Met iedere trainer, met iedere opstelling, met iedere tactiek. Dat zou ik niet als maatstaf voor het functioneren van MvB nemen
Vol erop klappen Rico. Lange ballen op Luuk en spelers laten aansluiten. Waarom zou je niet kunnen winnen daar? Je wint met het grootste gemak van Ajax en dat is wel een reeële maatstaf.
 
Vol erop klappen Rico. Lange ballen op Luuk en spelers laten aansluiten. Waarom zou je niet kunnen winnen daar? Je wint met het grootste gemak van Ajax en dat is wel een reeële maatstaf.

Omdat ajax hetzelfde niveau heeft als PSV, en Tottenham gewoon 2 klasses beter is, daarom. Omdat de verdedigers van Tottenham wekelijks te maken hebben met een spits die goed kan koppen, en de trainer niet zo achterlijk is om er 2 middenvelders op te zetten, daarom.
Als PSV niet verliest is dat een prachtige prestatie.
 
Laatst bewerkt:
De kans dat je tegen de Spurs resultaat haalt, is miniem. Maar dat wil niet zeggen dat de trainer er niets aan kan doen. Van Gaal haalde maximaal resultaat met Oranje in 2014, met zeer matig materiaal - met Wesley en Robin over the hill, was alleen Robben wereldtop. Hoe? Door het systeem om te gooien. Dat is ook voor Van Bommel een optie. Hij zegt dat het voor één wedstrijd geen zin heeft, maar Van Gaal had ook nauwelijks tijd om er een nieuw systeem in te slijpen. Dit is een cruciale pot; wil je overwinteren in Europa, dan moet het nu gebeuren. Cocu mag hier bij sommigen op weinig krediet rekenen (onbegrijpelijk voor mij, maar goed...) maar hij verstond wel de kunst om het systeem aan te passen aan het beschikbare materiaal en de tegenstander. Ik begrijp niet goed wat daar mis mee is. Waarom niet bijvoorbeeld een 5-3-2-systeem, met Hendrix vóór Schwaab en Viergever, en een middenveld met Guti, Rosario en een teruggetrokken Luuk - of zonder Luuk met Pereiro… Zo creëer je ruimte voor Bergwijn en Lozano.

Van Bommel heeft een uitstekende basis neergezet; dat het de laatste wedstrijden even wat minder loopt, doet daar niks aan af. Maar hij moet leren variëren.. Dan kan hij een toptrainer worden.
 
Nou, Metalium, bij deze dan.

1000 procent met jou eens. Van Bommel haalt de herinneringen naar Cocu wel heel snel naar
boven.
Cocu heeft deze prestatie qua punten niet gehaald. Bovendien verdomde Cocu het jeugdspelers echt de kans te geven, hooguit mondjesmaat. Dus in welk opzicht deze vergelijking opgaat weet ik niet.

Het enthousiasme is bij mij en vele andere PSV fans behoorlijk afgenomen. Inderdaad, saai en voorspelbaar, en ik zeg het nogmaals, Guti wordt nu al mentaal kapotgemaakt.
Zoals eerder is het niet vreemd dat men niet reageert op dit soort belachelijke uitspraken. Je impliceert hier dat Van Bommel bewust Guti kapotmaakt door hem niet te laten spelen. Beetje te dramatisch, wellicht.

Verdorie een Mexicaans international komt er niet in ten faveure van een, met alle respekt, ex-Almere City speler. die af en toe een leuke aktie laat zien maar verder is het bij hem behoorlijk kleurloos wat hij laat zien. In Mexico willen ze ook hun sterspeler zien spelen bij PSV.
Eerlijk gezegd laat het mij volledig koud wie ze in Mexico willen zien spelen, en ik mag hopen dat dat voor PSV ook geen factor is. In Australië willen ze wellicht Behich zien spelen, maar ik mag hopen dat dat niet gaat gebeuren (en dan ten kosten van Angelino - denk aan al die Spanjaarden die hem willen zien spelen!!).

Zet Guti op 10 en hij zal veel goals scoren, bovendien staat hij dan niet ver van Lozano af, zijn maat, die hij in stelling zal brengen.Ook zal zijn prijskaartje met sprongen omhooggaan. Nu wordt hij geen cent méér waard, wat niet goed is voor de financiële huishouding van PSV. Pereiro is meer aan het verdedigen dan zich te bemoeien met de aanval. Hij gaat pas lopen als hij de bal in de voeten krijgt, terwijl het bewegen zonder bal, het juiste positie kiezen, ook een onderdeel van het spel zijn. Wat ik ook belachelijk vind, is dat de coach bij een hoekschop gewoon Lozano en Pereiro samen laat staan daar, waardoor er bij een direkte trap naar de 16, 1 klassespeler ontbreekt. Opvallend dat geen PSV fan daar iets van zegt. Lozano zet voor en Pereiro staat er als een Jodokus Marmot bij.
Dus Guti moet op 10 ten koste van Pereiro die bewezen rendement heeft. En jullie criticasters van Pereiro moeten misschien eerst even overleggen wat de kritiek op Pereiro nou eigenlijk is. Verdedigt hij voor geen meter of is hij meer aan het verdedigen dan zich te bemoeien met de aanval? Ik ben het spoor even bijster.

Wanneer Bommel op deze manier doorgaat voorspel ik een flinke nederlaag op Wembley. Als hij zijn spelers er niet vol op laat klappen dan vergeet het maar. Afjagen is mijn devies. Dat eindeloos gebrei achterin komt mijn strot uit. Ik hoef net als jij Kevin, die kop van van Bommel, voorlopig niet te zien. Als een breedbekkikker staat hij voor de camera en dan beweert hij ook nog dat hij volledig achter zijn keuze stond om een B elftal op te stellen tegen RKC Waalwijk. Inderdaad respectloos naar de Rooms Katholieke Combinatie toe. Abels vond hij goed spelen, ik vond het een drama. Hoog druk zetten, ver vooruit verdedigen, hoor ik hem nog zeggen. Frappant is dat zowel Ajax als Feyenoord nu deze speelwijze hanteren. en PSV totaal niet. Zolang hij dat lamlendige breedte en naar achteruitspelen tolereert, wordt PSV geen spat beter en gevaarlijker voor de tegenstander. Het onheil kan dan niet lang uitblijven. De doelpuntenproduktie neemt gestaag af. Snelle balverovering na balverlies zoals thuis tegen Ajax zie je niets meer van. Ik wilde bovendien die beker wél in de PSV prijzenkast erbij zien net als de JC Schaal. Vannacht had ik diverse klanten in de taxi die naar Wembley gaan, "nou veel plezier" zei ik hen toe.

Tegen Tottenham verliezen is geen schande, dus laten we niet doen alsof PSV het aan z'n stand verplicht is om Tottenham even aan de kant te zetten. Tuurlijk zal je het tegen Tottenham moeten doen wil je Europees nog meedoen na deze poulefase, maar dat doet niks af aan het duidelijke kwaliteitsverschil tussen PSV en Tottenham. Daar gaat zelfs Guti geen verandering in brengen.
Overigens heeft Van Bommel wel ontzettend weinig krediet bij jou ondanks een actieve carrière bij PSV als speler, en volledige winst in de eredivisie tot nu toe. Zelfs zodanig dat jij je blijkbaar genoodzaakt ziet bovenstaande espectloze uitspraken te doen en je aan te sluiten bij het eveneens belachelijke #VanBommelOut. Jammer.
 
De kans dat je tegen de Spurs resultaat haalt, is miniem. Maar dat wil niet zeggen dat de trainer er niets aan kan doen. Van Gaal haalde maximaal resultaat met Oranje in 2014, met zeer matig materiaal - met Wesley en Robin over the hill, was alleen Robben wereldtop. Hoe? Door het systeem om te gooien. Dat is ook voor Van Bommel een optie. Hij zegt dat het voor één wedstrijd geen zin heeft, maar Van Gaal had ook nauwelijks tijd om er een nieuw systeem in te slijpen. Dit is een cruciale pot; wil je overwinteren in Europa, dan moet het nu gebeuren. Cocu mag hier bij sommigen op weinig krediet rekenen (onbegrijpelijk voor mij, maar goed...) maar hij verstond wel de kunst om het systeem aan te passen aan het beschikbare materiaal en de tegenstander. Ik begrijp niet goed wat daar mis mee is. Waarom niet bijvoorbeeld een 5-3-2-systeem, met Hendrix vóór Schwaab en Viergever, en een middenveld met Guti, Rosario en een teruggetrokken Luuk - of zonder Luuk met Pereiro… Zo creëer je ruimte voor Bergwijn en Lozano.

Van Bommel heeft een uitstekende basis neergezet; dat het de laatste wedstrijden even wat minder loopt, doet daar niks aan af. Maar hij moet leren variëren.. Dan kan hij een toptrainer worden.

Eens. Je kunt best een plan B met dezelfde 11 spelers, maar als je écht wil variëren (plan C en D) moet je ook een ander type erin durven te zetten dan bijvoorbeeld aanspeelpunt De Jong, of ijzervreter Hendrix. Je komt er uiteindelijk niet door alleen wat accenten te leggen binnen hetzelfde systeem, met dezelfde spelers.
 
Vol erop klappen Rico. Lange ballen op Luuk en spelers laten aansluiten. Waarom zou je niet kunnen winnen daar? Je wint met het grootste gemak van Ajax en dat is wel een reeële maatstaf.
Ajax is ook kansloos tegen Spurs, volgens mij. Moet je voor de grap eens een paar PL wedstrijden kijken, hoe snel dat gaat.
En Luuk zou ik altijd uit het elftal laten, heb je tegen Spurs echt helemaal niks aan, heeft geen enkele eigenschap die je daar nodig hebt. Gewoon 2 snelle spitsen en Guti erbij op het middenveld (dat moet jou toch bijzonder aanspreken:sneaky:)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ajax is ook kansloos tegen Spurs, volgens mij. Moet je voor de grap eens een paar PL wedstrijden kijken, hoe snel dat gaat.
En Luuk zou ik altijd uit het elftal laten, heb je tegen Spurs echt helemaal niks aan, heeft geen enkele eigenschap die je daar nodig hebt. Gewoon 2 snelle spitsen en Guti erbij op het middenveld (dat moet jou toch bijzonder aanspreken:sneaky:)

Geen gek idee. Luuk eraf en Guti erbij. Ik zie Van Bommel dat echter niet doen.
#VanBommelOut
 
Dat we gelijk gespeeld hebben tegen de Spurs is meer een kwestie van geluk geweest dan van wijsheid. De grotere Europese clubs hebben de speelstijl van Mark nu al door: Luuk aanspelen en die verdeeld het spel wel daarna. Echter, als Luuk goed verdedigd wordt en dus nauwelijks bereikt wordt, heb je weinig aan Luuk en worden er dus veel minder kansen gecreëerd. Je moet dan als PSV geluk hebben dat je de spaarzame kansen weet te benutten. Zelf zou ik met Malen op de plek van Luuk spelen en dan op de flanken Lozano en Bergwijn. Ook zou ik Hendrix eruit halen en Guti voor hem in de plaats brengen. Met zijn felheid loopt Hendrix binnen een uur gefrustreerd tegen een rode kaart op...en tot slot aub alles behalve Isimat speelminuten geven..!!
 
Basc heeft al veel punten aangesneden, maar ik wil toch nog even inhaken op deze post.

Wat betreft het onervaren zijn (een discussie die al zo vaak gevoerd is hier), dat is misschien een probleem als een coach geen duidelijke visie heeft. Maar MvB heeft een zeer heldere visie, en er is geen reden om aan te nemen dat een ervaren coach het beter zou doen. Zo kwam de ervaren rot LvG bij de topclub Manchester United binnen, en kreeg niets voor elkaar ondanks zijn ervaring. ....

En 'hij maakt teveel beginnersfouten'. Welke dan allemaal, om precies te zijn?

Uitstekend betoog!
 
[
Dat we gelijk gespeeld hebben tegen de Spurs is meer een kwestie van geluk geweest dan van wijsheid. De grotere Europese clubs hebben de speelstijl van Mark nu al door: Luuk aanspelen en die verdeeld het spel wel daarna. Echter, als Luuk goed verdedigd wordt en dus nauwelijks bereikt wordt, heb je weinig aan Luuk en worden er dus veel minder kansen gecreëerd. Je moet dan als PSV geluk hebben dat je de spaarzame kansen weet te benutten. Zelf zou ik met Malen op de plek van Luuk spelen en dan op de flanken Lozano en Bergwijn. Ook zou ik Hendrix eruit halen en Guti voor hem in de plaats brengen. Met zijn felheid loopt Hendrix binnen een uur gefrustreerd tegen een rode kaart op...en tot slot aub alles behalve Isimat speelminuten geven..!!

Volgens mij was het juist de Jong die PSV het punt bezorgde.
 
Dat we gelijk gespeeld hebben tegen de Spurs is meer een kwestie van geluk geweest dan van wijsheid. De grotere Europese clubs hebben de speelstijl van Mark nu al door: Luuk aanspelen en die verdeeld het spel wel daarna. Echter, als Luuk goed verdedigd wordt en dus nauwelijks bereikt wordt, heb je weinig aan Luuk en worden er dus veel minder kansen gecreëerd. Je moet dan als PSV geluk hebben dat je de spaarzame kansen weet te benutten. Zelf zou ik met Malen op de plek van Luuk spelen en dan op de flanken Lozano en Bergwijn. Ook zou ik Hendrix eruit halen en Guti voor hem in de plaats brengen. Met zijn felheid loopt Hendrix binnen een uur gefrustreerd tegen een rode kaart op...en tot slot aub alles behalve Isimat speelminuten geven..!!

Zoals je zelf al aangeeft. De Jong is één van de onmisbare facetten binnen het spel van Mark. Hem vervangen voor Malen in zo'n belangrijke en moeilijke pot lijkt mij echt de minst slimme zet. Daarnaast heeft Guti alleen nog maar iets laten zien in 'gelopen' potjes. Nu Rosario een iets mindere fase lijkt te hebben, is het daarom volgens mij ook alles behalve slim om Hendrix er uit te halen. Iedereen geeft zo enorm af op deze jongen maar zou zijn kleine vorm dip niet te maken kunnen hebben met de onzichtbare Pereiro (nooit aanspeelbaar)? Gewoon alles bij het huidige laten, want dit is gewoon de sterkste formatie en moeilijk krijgen wij het in alle gevallen toch.
 
Het is inderdaad te belachelijk voor woorden. Jeugdspelers mogen aankloten tot je een ons weegt, maar Mark, die het nagenoeg perfect doet (redelijkerwijs), mag geen foutje maken.
 
Dat we gelijk gespeeld hebben tegen de Spurs is meer een kwestie van geluk geweest dan van wijsheid. De grotere Europese clubs hebben de speelstijl van Mark nu al door: Luuk aanspelen en die verdeeld het spel wel daarna. Echter, als Luuk goed verdedigd wordt en dus nauwelijks bereikt wordt, heb je weinig aan Luuk en worden er dus veel minder kansen gecreëerd. Je moet dan als PSV geluk hebben dat je de spaarzame kansen weet te benutten. Zelf zou ik met Malen op de plek van Luuk spelen en dan op de flanken Lozano en Bergwijn. Ook zou ik Hendrix eruit halen en Guti voor hem in de plaats brengen. Met zijn felheid loopt Hendrix binnen een uur gefrustreerd tegen een rode kaart op...en tot slot aub alles behalve Isimat speelminuten geven..!!
De grote Europese clubs hebben de spelwijze van MvB al door, zeg jij. Vervolgens kom je met talloze ideeen en namen en hoe het anders zou moeten. Denk je nou echt dat voor die grote Europese clubs maar iets uitmaakt hoe PSV überhaupt speelt?? Ze hoeven met geen enkele speler van ons rekening te houden behalve met Lozano. Dat zegt genoeg. Van Bommel kan er hoogstens voor zorgen dat het geen radicale afgang wordt voor zijn ploeg. Meer kan hij echt niet doen.
Zie je het voor je, Pochettino die psv analyseert en zegt: jongens laat Hendrix niet aan de bal komen. Houd Pereiro in de gaten. Laat Viergever niet opbouwen. Die Luuk, houd hem in de gaten jongens :maniac::ROFL:
 
De grote Europese clubs hebben de spelwijze van MvB al door, zeg jij. Vervolgens kom je met talloze ideeen en namen en hoe het anders zou moeten. Denk je nou echt dat voor die grote Europese clubs maar iets uitmaakt hoe PSV überhaupt speelt?? Ze hoeven met geen enkele speler van ons rekening te houden behalve met Lozano. Dat zegt genoeg. Van Bommel kan er hoogstens voor zorgen dat het geen radicale afgang wordt voor zijn ploeg. Meer kan hij echt niet doen.
Zie je het voor je, Pochettino die psv analyseert en zegt: jongens laat Hendrix niet aan de bal komen. Houd Pereiro in de gaten. Laat Viergever niet opbouwen. Die Luuk, houd hem in de gaten jongens :maniac::ROFL:
De vorige wedstrijd hier tegen de Spurs zei Pochettino wel dat hij PSV goed geanalyseerd had hoor, en wist dan ook volgens hem, hoe PSV te bestrijden. Dus Razinho heeft hier wel degelijk een punt.
 
Dat we gelijk gespeeld hebben tegen de Spurs is meer een kwestie van geluk geweest dan van wijsheid. De grotere Europese clubs hebben de speelstijl van Mark nu al door: Luuk aanspelen en die verdeeld het spel wel daarna. Echter, als Luuk goed verdedigd wordt en dus nauwelijks bereikt wordt, heb je weinig aan Luuk en worden er dus veel minder kansen gecreëerd. Je moet dan als PSV geluk hebben dat je de spaarzame kansen weet te benutten. Zelf zou ik met Malen op de plek van Luuk spelen en dan op de flanken Lozano en Bergwijn. Ook zou ik Hendrix eruit halen en Guti voor hem in de plaats brengen. Met zijn felheid loopt Hendrix binnen een uur gefrustreerd tegen een rode kaart op...en tot slot aub alles behalve Isimat speelminuten geven..!!

Ik vond Luuk tegen Spurs juist wel prima. Tegen Inter leek-ie het zwaarder te hebben. Desalniettemin liever een 4-4-2 met Guti en snelle spitsen dan Luuk.
 
De vorige wedstrijd hier tegen de Spurs zei Pochettino wel dat hij PSV goed geanalyseerd had hoor, en wist dan ook volgens hem, hoe PSV te bestrijden. Dus Razinho heeft hier wel degelijk een punt.
Ik bedoel ook niet dat ze niets van ons weten maar dat het klasseverschil zo groot is dat het eigenlijk niets uitmaakt wat je doet. Ze zullen best wel weten wie Lozano, Bergwijn en Zoet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan