In de Eredivisie kom je met deze gedachte nog heel ver en kan je blijven doen wat je tot nu toe deed, in de CL en Europa moet je soms verrassend uit de hoek komen, wil je enigszins resultaat halen. We hebben gezien dat voorspelbaarheid niet werkt in de CL. Ten Hag heeft tegen Bayern zijn eigenwijsheid op zij gezet en kwam met een verrassing door 1. Wöber te laten spelen, 2. Zijn beide spitsen te passeren en 3. Tadic in de spits te zetten. Alleen dan kan je een keer verrassen op een hoger niveau. Zoals van Gaal steeds verrastte als hij zijn selectie niet van een hoge kwaliteit vond. Kuyt rechtsback zetten of Krul inbrengen. Maar je moet het ook durven als coach, zeker op het allerhoogste podium.

Ajax heeft veel meer voetballend vermogen en creativiteit dan PSV. Zeker op het middenveld. Wij zijn een soort Oranje tijdens het WK van 2010, alleen is Pereiro niet zo doeltreffend als Sneijder en Lozano geen Robben. Verder zie ik veel paralellen. Ten Hag krijgt veel te veel credits voor deze prestatie. Dolberg komt net terug van een blessure en Huntelaar is geblesseerd. Maar soms valt het kwartje gewoon goed. Net zoals je met dezelfde elf tegen AEK wint en van PSV verliest. Met Tadic in de punt kunnen ze ook gewoon met 4-1 op de broek krijgen bij Benfica.
 
Ajax heeft veel meer voetballend vermogen en creativiteit dan PSV. Zeker op het middenveld. Wij zijn een soort Oranje tijdens het WK van 2010, alleen is Pereiro niet zo doeltreffend als Sneijder en Lozano geen Robben. Verder zie ik veel paralellen. Ten Hag krijgt veel te veel credits voor deze prestatie. Dolberg komt net terug van een blessure en Huntelaar is geblesseerd. Maar soms valt het kwartje gewoon goed. Net zoals je met dezelfde elf tegen AEK wint en van PSV verliest. Met Tadic in de punt kunnen ze ook gewoon met 4-1 op de broek krijgen bij Benfica.

Ik vind dit PSV toch wel een stuk anders spelen en leuker om naar te kijken dan het Nederlands elftal van 2010 hoor. Dat was gewoon afbraakvoetbal; dat zie ik bij PSV echt niet terug.
 
Zolang we achterin kwetsbaar zijn, heb je blijkbaar 2 controleurs nodig. Een blok. Bommel en Marwijk hebben succes gehad met deze formule, ik snap dus heel goed dat een beginnende trainer dat als basis gebruikt om in ieder geval redelijk veilig te starten. Nu hebben we dit seizoen gewoon de mazzel dat beide controleurs het heel erg goed doen en Rosario zelfs heel erg goed kan voetballen. Die kan meer dan alleen de bal afpakken, gaten dichtlopen en de bal z.s.m. aan de juiste kleur geven. Ik zou Guti toch wel gaan brengen. Of in plaats van Pereiro of op een 4-mansmiddenveld waarbij Pereiro eigenlijk een soort diepste man wordt. Dit gaat dan ten koste van Luuk de Jong. Zeker Europees heb je gewoon spelers nodig die in de kleine ruimte wat kunnen. Woensdag hebben we kunnen zien dat Luuk tegen grote verdedigers niet dezelfde Luuk is als tegen Frenkie de Jong en Daley Blind.
Ik weet niet. Denk, zeker in thuiswedstrijden, dat je ook spelen met een controleur (Hendrix/Rosario), een verbindingsspeler (Guti, Thomas) en een nummer 10 (Pereiro). In de chl vrees ik dat we idd 2 controleurs nodig hebben. Moet ook zeggen dat als we altijd met twee controleurs willen spelen we ook verkeerd hebben ingekocht mbt Guti en Thomas. Volgensmij spelen we voornamelijk met twee controleurs omdat Rosario zich zo sterk heeft ontwikkeld en ook aanvallend steeds meer inbreng krijgt.
 
Ik weet niet. Denk, zeker in thuiswedstrijden, dat je ook spelen met een controleur (Hendrix/Rosario), een verbindingsspeler (Guti, Thomas) en een nummer 10 (Pereiro). In de chl vrees ik dat we idd 2 controleurs nodig hebben. Moet ook zeggen dat als we altijd met twee controleurs willen spelen we ook verkeerd hebben ingekocht mbt Guti en Thomas. Volgensmij spelen we voornamelijk met twee controleurs omdat Rosario zich zo sterk heeft ontwikkeld en ook aanvallend steeds meer inbreng krijgt.

Die verbindingsspeler missen we nu. Pereiro staat veel dieper en Rosario en Hendrix lager. Ik weet dat ik tegen het zere been van veel fans schop, maar ik zou het wel eens willen zien met Rosario, Guti en Pereiro. Gewoon qua balans.
 
Die verbindingsspeler missen we nu. Pereiro staat veel dieper en Rosario en Hendrix lager. Ik weet dat ik tegen het zere been van veel fans schop, maar ik zou het wel eens willen zien met Rosario, Guti en Pereiro. Gewoon qua balans.

Zou Rosario zonder stofzuiger Hendrix naast zich nog steeds zo stabiel en indrukwekkend zijn? Ik heb toch een beetje het idee dat de sokkel van het standbeeld dat men graag voor Rosario opricht Jorrit heet.
 
Zou Rosario zonder stofzuiger Hendrix naast zich nog steeds zo stabiel en indrukwekkend zijn? Ik heb toch een beetje het idee dat de sokkel van het standbeeld dat men graag voor Rosario opricht Jorrit heet.

Sokkel of sukkel? Ik denk dat ze redelijk complementair zijn, maar tegelijkertijd missen we op het middenveld iemand die het spel verdeelt en met passjes strooit.
 
Sokkel of sukkel?

Grappig.

Ik denk dat ze redelijk complementair zijn, maar tegelijkertijd missen we op het middenveld iemand die het spel verdeelt en met passjes strooit.

Als ze complementair zijn, en Hendrix (daar is men het toch wel over eens) stofzuigt, wat doet Rosario dan als we iemand missen die het spel verdeelt en passjes geeft? Is het niet Rosario die met Guti strijdt om deze positie?
 
Grappig.



Als ze complementair zijn, en Hendrix (daar is men het toch wel over eens) stofzuigt, wat doet Rosario dan als we iemand missen die het spel verdeelt en passjes geeft? Is het niet Rosario die met Guti strijdt om deze positie?

Geen idee. Ik denk dat Guti net een linietje verder naar voren staat. Hoe dan ook ligt het accent nu erg op het blok en te weinig op creatief zijn. We voetballen er zelden echt doorheen. Ik zou met dit materiaal eerder 4-4-2 spelen en de Jong als pinchhitter gebruiken.



-------------------------------Zoet----------------------------
Dumfries----------Schwaab------Obispo----------Angelino
---------------------------Hendrix----------------------------
--------Rosario--------------------------Guti-----------------
--------------------------Pereiro-------------------------------
------------Lozano-------------------Bergwijn---------------
 
Geen idee. Ik denk dat Guti net een linietje verder naar voren staat. Hoe dan ook ligt het accent nu erg op het blok en te weinig op creatief zijn. We voetballen er zelden echt doorheen. Ik zou met dit materiaal eerder 4-4-2 spelen en de Jong als pinchhitter gebruiken.



-------------------------------Zoet----------------------------
Dumfries----------Schwaab------Obispo----------Angelino
---------------------------Hendrix----------------------------
--------Rosario--------------------------Guti-----------------
--------------------------Pereiro-------------------------------
------------Lozano-------------------Bergwijn---------------

Ja, dat kan. Ik ben zelf nogal geneigd om in de eredivisie in thuiswedstrijden (tenzij tegen Aja/Fey(/AZ)) met drie verdedigers te spelen. Dus Hendrix voor de verdediging en achter Guti/Rosario met De jong als diepste man. Met De Jong / Lozano / Bergwijn / Pereiro / Guti als doelgerichte spelers moet je iedereen toch met gemak aan gort kunnen spelen.

Of de huidige opstelling. Is wat mij betreft ook best te verdedigen.
 
Geen idee. Ik denk dat Guti net een linietje verder naar voren staat. Hoe dan ook ligt het accent nu erg op het blok en te weinig op creatief zijn. We voetballen er zelden echt doorheen. Ik zou met dit materiaal eerder 4-4-2 spelen en de Jong als pinchhitter gebruiken.



-------------------------------Zoet----------------------------
Dumfries----------Schwaab------Obispo----------Angelino
---------------------------Hendrix----------------------------
--------Rosario--------------------------Guti-----------------
--------------------------Pereiro-------------------------------
------------Lozano-------------------Bergwijn---------------

Draai Lozano en Bergwijn om en ik vind dit een prima opstelling.
 
Mooie reactie van v Bommel over de niet gegeven rode kaart

https://www.foxsports.nl/video/2966741/van-bommel-begonnen-veel-lamlendig/

Geen gejank over de arbitrage, gewoon een welgemeend en veelzeggend ZO op de vraag of het rood was.

Hij wordt er wel voor gegeven. Donkergeel was 'ie zeker. Je zou in dit geval kunnen zeggen dat je op deze manier de wedstrijd een wedstrijd laat. VVV ging sowieso deze wedstrijd wel verliezen. Tegen Inter word je echt benadeeld door geen rood te trekken. Dat vind ik een schrijnender geval.
 
Als we 50 miljoen voor Lozano of Bergwijn ontvangen (voor 95 krijg je een dubbeldeal) heb je wel ruimte om 15 miljoen aan een club als AZ te betalen, toch?

Om 'm maar even wat concreter naar dit topic te trekken, het is echt een gigantische pro dat we succesvolle oud-profs als Van Nistelrooy, maar zeker ook iemand als Zenden in onze staf hebben. Dat zijn automatisch mensen waar elke jonge voetballer tegenop kijkt, en terecht. Ook eerder met iemand als Nilis. Een talentje of een buitenlandse speler kent Nilis of Zenden wellicht niet, maar die jongens slaan wel aan het Googlen en Youtuben, dan weten ze snel genoeg.

En het doel van Van Nistelrooy is denk ik niet gerelateerd aan een transfer, of in lijn daarmee geïnitieerd door iemand als Brands of De Jong, maar dan net extra mooi dat hij de moeite neemt om even contact te zoeken met zo'n jongen. Mocht er ooit interesse ontstaan, dan sta je al 1-0 voor.
 
Tweede keer dat MvB op een hoger niveau chaotisch opereert wn het niet meer weet. En ik herhaal dit nog maar eens: de topcoaches zijn net zo eigenwijs als van Bommel maar ze verrassen altijd, en zeker op de momenten die je het niet verwacht. Het gaat hem en zijn elftal kennelijk te makkelijk in de Eredivisie waardoor ze bij weerstand en tegen een betere ploeg niets verrassends op de mat kunnen leggen. Alleen dan maak je een kans tegen de veel betere ploegen. Tegen Barca slechte wissels en het elftal daarmee ontwrichten en uit zijn spel halen. En vandaag blijven spelen met dit middenveld en met Pereiro. Het valt mij erg tegen van MvB dat ie Gutti niet durft in te brengen uit angst voor niet meeverdedigen. En het lijkt of ik naar Cocu kijk met altijd weer die wissels pas vanaf de 75e minuut. Nu was het nog erger, pas vanaf de 80e minuut.
 
Tweede keer dat MvB op een hoger niveau chaotisch opereert wn het niet meer weet. En ik herhaal dit nog maar eens: de topcoaches zijn net zo eigenwijs als van Bommel maar ze verrassen altijd, en zeker op de momenten die je het niet verwacht. Het gaat hem en zijn elftal kennelijk te makkelijk in de Eredivisie waardoor ze bij weerstand en tegen een betere ploeg niets verrassends op de mat kunnen leggen. Alleen dan maak je een kans tegen de veel betere ploegen. Tegen Barca slechte wissels en het elftal daarmee ontwrichten en uit zijn spel halen. En vandaag blijven spelen met dit middenveld en met Pereiro. Het valt mij erg tegen van MvB dat ie Gutti niet durft in te brengen uit angst voor niet meeverdedigen. En het lijkt of ik naar Cocu kijk met altijd weer die wissels pas vanaf de 75e minuut. Nu was het nog erger, pas vanaf de 80e minuut.

Chaotisch wil ik het niet noemen. Het was eerder autistisch. Star vasthouden aan het concept en, ondanks dat iedere simpele ziel ziet dat het niet loopt en dat met name Hendrix enorm uit de toon valt, geen wissels inbrengen en vooral ook Hendrix niet wisselen. Kijk, als je nou echt niks beters dan Hendrix op de bank hebt zitten kan ik het nog begrijpen, maar je hebt gewoon een topaankoop op de bank zitten die verandering teweeg kan brengen en Lozano kan lanceren. Je kan wel zeggen, het was nodig om met 2 verdedigende middenvelders te spelen, maar je zag dat Hendrix er voortdurend hopeloos achteraan hobbelde, kon het geen enkel moment bijbenen, dus dan speel je toch al met slechts 1 verdedigende middenvelder.

Wel vind ik het te makkelijk om dit allemaal af te schrijven op het te makkelijk hebben in de Eredivisie. Hij heeft nu eenmaal 1 duidelijke speelwijze waar hij aan vasthoudt, dus dat heeft verder niets met "weerstand" te maken, dat was vooraf aan de goede resultaten in de Eredivisie ook al bekend.
 
Ik zal wel als een enorme dramaqueen worden gezien als ik stel dat Mark langzaam zijn kridiet aan het afbouwen is. Maar zijn slechte/geen wissels maken mij echt furieus. Precies waar ik zo'n hekel aan had onder Cocu.

Over vandaag kan ik niet veel meer zeggen, behalve dat Mark echt goed moet gaan trainen op het druk zetten. Het doet pijn aan m'n ogen om de aanvallers te zien sprinten en ons middenveld vervolgens aan komt hobbelen. 'Oh, die man die daar zo vrij staat, is die van mij?' Ja Pereiro, ja Hendrix, die man daar, die was van jullie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan