Waarom zou van Bommel het niet zien zitten in Armando Obispo vraag ik me af. Overmars wilde hem naar Diemen Noord halen maar hij wilde PSV trouw blijven. Ik vond hem in de jeugd erg goed maar betwijfel toch wel of het PSV 1 materiaal is.
 
Waarom zou van Bommel het niet zien zitten in Armando Obispo vraag ik me af. Overmars wilde hem naar Diemen Noord halen maar hij wilde PSV trouw blijven. Ik vond hem in de jeugd erg goed maar betwijfel toch wel of het PSV 1 materiaal is.

Een verdediger uit eigen jeugd zou ik alleen inpassen als er een geweldenaar naast stond. En zowel Schwaab en Viergever - hoewel functioneel en degelijk - zijn dat niet.
 
Waarom zou van Bommel het niet zien zitten in Armando Obispo vraag ik me af. Overmars wilde hem naar Diemen Noord halen maar hij wilde PSV trouw blijven. Ik vond hem in de jeugd erg goed maar betwijfel toch wel of het PSV 1 materiaal is.

Obispo had gewoon verhuurt moeten worden a la Lammers. Jongen heeft niks aan nog een jaartje Jong PSV, en is vijfde keus achter Schwaab, Viergever, Sainsbury en Isimat.

Blijft dat toch wel een fout vinden. Had hem liever bij een Fortuna gezien bijvoorbeeld.
 
Obispo had gewoon verhuurt moeten worden a la Lammers. Jongen heeft niks aan nog een jaartje Jong PSV, en is vijfde keus achter Schwaab, Viergever, Sainsbury en Isimat.

Blijft dat toch wel een fout vinden. Had hem liever bij een Fortuna gezien bijvoorbeeld.

Had hem het liefst achterin gezien naast een exotische verrassing a la Sanchez of Alex.
 
Obispo had gewoon verhuurt moeten worden a la Lammers. Jongen heeft niks aan nog een jaartje Jong PSV, en is vijfde keus achter Schwaab, Viergever, Sainsbury en Isimat.

Blijft dat toch wel een fout vinden. Had hem liever bij een Fortuna gezien bijvoorbeeld.
PSV staat open voor verhuur. Van verkopen heb ik niets vernomen zover.
 
De starre houding van MvB begint me te irriteren. Hij en Cocu maar ook F de Boer zijn allemaal de leerlingen van die saaie Bert die nooit met iets verrassends kon komen. Hoewel MvB gelukkig ook gewoon zijn eigen karakter heeft, zie ik te veel van Marwijk in hem. Zet een keer iemand anders in de spits... laat Lozano de ene helft op links en andere helft op rechts spelen en wisselen met Bergwijn.. Breng bij een 1-1 stand gewoon Gutti in het veld voor meer creativiteit... Niet alleen de spelers moeten progressie maken maar ook de coach. Hij begint op een talent te lijken dat op een hoger niveau het niet meer weet en lijkt te stagneren.
 
De starre houding van MvB begint me te irriteren. Hij en Cocu maar ook F de Boer zijn allemaal de leerlingen van die saaie Bert die nooit met iets verrassends kon komen. Hoewel MvB gelukkig ook gewoon zijn eigen karakter heeft, zie ik te veel van Marwijk in hem. Zet een keer iemand anders in de spits... laat Lozano de ene helft op links en andere helft op rechts spelen en wisselen met Bergwijn.. Breng bij een 1-1 stand gewoon Gutti in het veld voor meer creativiteit... Niet alleen de spelers moeten progressie maken maar ook de coach. Hij begint op een talent te lijken dat op een hoger niveau het niet meer weet en lijkt te stagneren.

Hij is natuurlijk pas net begonnen, maar ik erger me ook aan dat starre gedoe. Telkens dezelfde elf en nauwelijks wissels inbrengen, waar ik me bij Cocu al aan kapot ergerde. Kijk, als het goed loopt valt daar iets voor te zeggen, maar als je achter staat en je nog 30 minuten te spelen heb en je ziet dat het op de huidige manier niks gaat opleveren, doe dan iets verrassends idd. Voor mij onbegrijpelijk dat op zo'n moment Guti niet ingebracht wordt en De Jong mag blijven kwakkelen. Maar ja, de captain wissel je niet. Lekker dan...
 
Ik erger me kapot aan de eigenwijze houding van Mark. 'Accenten leggen' in plaats van aanpassen aan de tegenstander, verschrikkelijk. Ik kan enkele cruciale punten benoemen waar ik het ingrijpen, of beter gezegd gebrek aan, niet kan begrijpen.

Je moet duels winnen op het middenveld om counters in te leiden, maar na 10 minuten zag je al dat Pereiro te laks is om zijn poot uit te steken. Wisselen die gast, aquut, was er helemaal niet bij vandaag.

Lozano enkele keren op avontuur gestuurd. Aansluiting blijft echter achterwegen. Komt door het te ver terugzakken iedere keer.

Hoge voorzetten werden eenvoudig onschadelijk gemaakt door de klasbakken van Inter. Luuk was kansloos en zo die voorzetten, dus schakel in op een ander wapen, Luuk eruit, zeker bij een achterstand!

Beweging voorin was enorm matig. Het middenveld was wél telkens goed aanspeelbaar en Rosario heeft enorm veel goede voorwaartse passes geleverd. Of je was in balbezit maar kreeg weinig ruimte. Of je had ruimte, maar de aansluiting en het inspelen op die ruimte verliep te traag.

Guti had moeten komen voor Pereiro, betere druk, creativere wapens kunnen hanteren, meer duelkracht. En Luuk had er uiteindelijk uit gemogen voor Malen, want meer beweging en snelheid zou echt zeer gewaardeerd geweest zijn.
 
2e Europese examen weer gezakt.
Sta je 2-1 achter gaat hij net zo achterlijk als Cocu een aanvaller voor een aanvaller wisselen. Je moet scoren sukkel, dus zet je er een aanvaller bij. Durf risico's te nemen, nu sta je weer met lege handen. Uit in Camp Nou van hetzelfde laken een pak; Bergwijn eruit voor Malen, ergernis troef.
Guti voor Pereiro was een meer dan logische zet geweest, zij het in de basisopstelling. Zelfs later in de wedstrijd had het nog gekund.
Het zou voor de fans genieten geweest zijn Guti met Lozano in het samenspel. Lozano zou het ook nog eens een mentale boost geven als hij met zijn maat kon samenspelen. Nu wordt Guti mentaal gewoon kapotgemaakt door onze "super"coach. Een van de sterren van het Mexicaanse voetbal gewoon keer op keer passeren.
Van Bommel wordt net zo voorspelbaar als Cocu met zijn wissel(s). Valt nog mee dat Mauro of Ramselaar er niet inkwam want die lijken zelfs hoger in de pikorde te staan. Het had mij niks verbaasd als hij dat ook nog ging doen.
Van Bommel is door de negatieve gedachtenoverdracht van van Marwijk gewoon een Cocu 2.0 gebleken. Verschrikkelijk om dat nu al te moeten constateren. Juist Europees had hij zich moeten bewijzen met een verrassende taktiek..
 
Laatst bewerkt:
[...]Maar ja, de captain wissel je niet. Lekker dan...

Ik denk dat dit het inderdaad net extra moeilijk maakt. Zie je toch meer, zeker als de captain in en buiten het veld gewoon de leider van de groep is. Zonde, zeker omdat hij in een wedstrijd zoals die tegen Inter gewoonweg niet uit de verf komt. Misschien zou een lichte blessure of een schorsing van Luuk eens niet zo slecht uitkomen, om het team te dwingen om langere tijd (in ieder geval eens 90 minuten) zonder hem te moeten spelen. Vast systeem; prima, maar je speelwijze moet niet teveel afgestemd zijn op één speler, zeker niet als dat een heel erg specifiek type speler is. Anders moeten we Peter Crouch er nog maar even bijhalen voor op de bank, dan kunnen we tenminste dezelfde speelwijze vasthouden.

Coaches hebben allemaal een verschillende aanpak. De een vervloekt Cocu omdat hij in de CL overschakelt naar 3 centrale verdedigers, de ander vervloekt Van Bommel weer omdat hij vasthoudt aan zijn vaste 4-2-3-1, waarbinnen hij accenten aanlegt. Ik zie Van Bommel tot nu toe wel degelijk genoeg flexibiliteit en verschillende varianten voeren binnen dat vaste systeem. Denk ook wel echt dat het voordelen heeft als spelers een systeem en speelwijze kunnen dromen, van die aanpak (die duidelijk vanuit Van Marwijk geïnspireerd is) ben ik wel gecharmeerd.

Iets meer durf en de captain er gewoon uithalen en het blok Hendrix-Rosario 10 minuten uit elkaar durven halen om meer passing met Guti te brengen had ik ook wel gewaardeerd, maar ik kan ook begrijpen dat hij net die belangrijkste schakels in het centrum liever wil laten staan. Om nu al zo negatief te gaan doen omdat we een keer van Inter verliezen vind ik echt overdreven.
 
De starre houding van MvB begint me te irriteren. Hij en Cocu maar ook F de Boer zijn allemaal de leerlingen van die saaie Bert die nooit met iets verrassends kon komen. Hoewel MvB gelukkig ook gewoon zijn eigen karakter heeft, zie ik te veel van Marwijk in hem. Zet een keer iemand anders in de spits... laat Lozano de ene helft op links en andere helft op rechts spelen en wisselen met Bergwijn.. Breng bij een 1-1 stand gewoon Gutti in het veld voor meer creativiteit... Niet alleen de spelers moeten progressie maken maar ook de coach. Hij begint op een talent te lijken dat op een hoger niveau het niet meer weet en lijkt te stagneren.

Luuk de Jong lag aan de ketting. Zet dan alles op diepte en snelheid met Guti en Malen ipv Pereiro en de Jong die veel statischer zijn. Verder vind ik dat evenals een jonge speler een jonge coach heel veel fouten moet maken. Als je daar niet tegen kunt, moet je dit seizoen maar in de Galgenwaard bij ome Dick gaan zitten. Alle winst is dit seizoen mooi meegenomen. Zelfs het kampioenschap is een reëel doel. De Champions League, en dan zeker deze zware poule, is momenteel een hele goede leerschool. Mocht je onverhoopt toch verder komen in Europa heb je het heel erg knap gedaan. Ik vond het een mooie pot. Ook al had er nog heel veel beter gekund. Het moet je ook een beetje meezitten. Dat deed het niet. Op naar de Spurs.
 
Luuk de Jong lag aan de ketting. Zet dan alles op diepte en snelheid met Guti en Malen ipv Pereiro en de Jong die veel statischer zijn. Verder vind ik dat evenals een jonge speler een jonge coach heel veel fouten moet maken. Als je daar niet tegen kunt, moet je dit seizoen maar in de Galgenwaard bij ome Dick gaan zitten. Alle winst is dit seizoen mooi meegenomen. Zelfs het kampioenschap is een reëel doel. De Champions League, en dan zeker deze zware poule, is momenteel een hele goede leerschool. Mocht je onverhoopt toch verder komen in Europa heb je het heel erg knap gedaan. Ik vond het een mooie pot. Ook al had er nog heel veel beter gekund. Het moet je ook een beetje meezitten. Dat deed het niet. Op naar de Spurs.

In die zin snap ik juist dat je hier aantreedt met de gebruikelijke elf. Het is ook een goed moment om te kijken waar men in die configuratie echt staat. En waar zaken verbeterd kunnen worden. Een fantasie-opstelling zou wat dat betreft geen extra informatie opleveren.
En in deze poule is het logisch dat PSV vierde wordt, al het andere is mooi meegenomen. Maar een kampioenschap zit er zeker in, en dan vind ik het logisch om je daar op te richten in plaats van een beetje te experimenteren.
 
In die zin snap ik juist dat je hier aantreedt met de gebruikelijke elf. Het is ook een goed moment om te kijken waar men in die configuratie echt staat. En waar zaken verbeterd kunnen worden. Een fantasie-opstelling zou wat dat betreft geen extra informatie opleveren.
En in deze poule is het logisch dat PSV vierde wordt, al het andere is mooi meegenomen. Maar een kampioenschap zit er zeker in, en dan vind ik het logisch om je daar op te richten in plaats van een beetje te experimenteren.

Eens. Ik mis alleen een goede CV ( of probeer het met Obispo) en een fitte Romero. Verder hebben we echt een leuke ploeg die in heel veel CL poules zomaar zou kunnen overwinteren. Ik ben altijd voorstander van de grens opzoeken en niet tevreden zijn met succes alleen in Nederland. Maar je moet ook reëel blijven. En vanuit dat perspectief gaat het veel beter dan verwacht. Ik geniet met vlagen van dit PSV. De progressie van Rosario en Bergwijn, de energie van de backs, de acties van Malen. Komt nog eens bij dat ondanks een iets sterker Inter het dubbeltje ook zomaar de andere kant op had kunnen vallen. Een Zoet in goede doen en een scheids die gewoon rood geeft en je wint deze pot gewoon. Jammer, maar helaas. Van leren en op naar de Spurs.
 
Eens. Ik mis alleen een goede CV ( of probeer het met Obispo) en een fitte Romero. Verder hebben we echt een leuke ploeg die in heel veel CL poules zomaar zou kunnen overwinteren. Ik ben altijd voorstander van de grens opzoeken en niet tevreden zijn met succes alleen in Nederland. Maar je moet ook reëel blijven. En vanuit dat perspectief gaat het veel beter dan verwacht. Ik geniet met vlagen van dit PSV. De progressie van Rosario en Bergwijn, de energie van de backs, de acties van Malen. Komt nog eens bij dat ondanks een iets sterker Inter het dubbeltje ook zomaar de andere kant op had kunnen vallen. Een Zoet in goede doen en een scheids die gewoon rood geeft en je wint deze pot gewoon. Jammer, maar helaas. Van leren en op naar de Spurs.
Helemaal mee eens, maar ik denk dat Inter ervanuitging dat Bommel met een ongewijzigde en dus voorspelbare opstelling zou komen als de laatste wedstrijden in de Eredivisie. Bluf en verrassingstaktiek zijn ook wapens die je als coach moet inzetten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Helemaal mee eens, maar ik denk dat Inter ervanuitging dat Bommel met een ongewijzigde en dus voorspelbare opstelling zou komen als de laatste wedstrijden in de Eredivisie. Bluf en verrassingstaktiek zijn ook wapens die je als coach moet inzetten.

Het niet inzitten van je allerbeste middenvelder is toch ook een vorm van verrassingstactiek? :sneaky:
 
Het niet inzitten van je allerbeste middenvelder is toch ook een vorm van verrassingstactiek? :sneaky:
Ik zeg niet dat Guti onze beste middenvelder is in het systeem dat Bommel speelt/ wil spelen, maar de kans is volgens mij wel levensgroot. Op papier zeg ik dat hij opzeker de beste is maar de praktijk moet het over meerdere wedstrijden nog uitwijzen.
 
Ik zou het wel apart vinden als Guti vandaag geen minuten maakt. Want dan moet er toch meer aan de hand zijn. Of hij in de basis staat vind ik moeilijk te zeggen juist om Hendrix en Rosario zo goed bezig zijn en als ze fit zijn je ze bijna niet kunt passeren.
 
Ik zou het wel apart vinden als Guti vandaag geen minuten maakt. Want dan moet er toch meer aan de hand zijn. Of hij in de basis staat vind ik moeilijk te zeggen juist om Hendrix en Rosario zo goed bezig zijn en als ze fit zijn je ze bijna niet kunt passeren.

Zolang we achterin kwetsbaar zijn, heb je blijkbaar 2 controleurs nodig. Een blok. Bommel en Marwijk hebben succes gehad met deze formule, ik snap dus heel goed dat een beginnende trainer dat als basis gebruikt om in ieder geval redelijk veilig te starten. Nu hebben we dit seizoen gewoon de mazzel dat beide controleurs het heel erg goed doen en Rosario zelfs heel erg goed kan voetballen. Die kan meer dan alleen de bal afpakken, gaten dichtlopen en de bal z.s.m. aan de juiste kleur geven. Ik zou Guti toch wel gaan brengen. Of in plaats van Pereiro of op een 4-mansmiddenveld waarbij Pereiro eigenlijk een soort diepste man wordt. Dit gaat dan ten koste van Luuk de Jong. Zeker Europees heb je gewoon spelers nodig die in de kleine ruimte wat kunnen. Woensdag hebben we kunnen zien dat Luuk tegen grote verdedigers niet dezelfde Luuk is als tegen Frenkie de Jong en Daley Blind.
 
Zolang we achterin kwetsbaar zijn, heb je blijkbaar 2 controleurs nodig. Een blok. Bommel en Marwijk hebben succes gehad met deze formule, ik snap dus heel goed dat een beginnende trainer dat als basis gebruikt om in ieder geval redelijk veilig te starten. Nu hebben we dit seizoen gewoon de mazzel dat beide controleurs het heel erg goed doen en Rosario zelfs heel erg goed kan voetballen. Die kan meer dan alleen de bal afpakken, gaten dichtlopen en de bal z.s.m. aan de juiste kleur geven. Ik zou Guti toch wel gaan brengen. Of in plaats van Pereiro of op een 4-mansmiddenveld waarbij Pereiro eigenlijk een soort diepste man wordt. Dit gaat dan ten koste van Luuk de Jong. Zeker Europees heb je gewoon spelers nodig die in de kleine ruimte wat kunnen. Woensdag hebben we kunnen zien dat Luuk tegen grote verdedigers niet dezelfde Luuk is als tegen Frenkie de Jong en Daley Blind.
In de Eredivisie kom je met deze gedachte nog heel ver en kan je blijven doen wat je tot nu toe deed, in de CL en Europa moet je soms verrassend uit de hoek komen, wil je enigszins resultaat halen. We hebben gezien dat voorspelbaarheid niet werkt in de CL. Ten Hag heeft tegen Bayern zijn eigenwijsheid op zij gezet en kwam met een verrassing door 1. Wöber te laten spelen, 2. Zijn beide spitsen te passeren en 3. Tadic in de spits te zetten. Alleen dan kan je een keer verrassen op een hoger niveau. Zoals van Gaal steeds verrastte als hij zijn selectie niet van een hoge kwaliteit vond. Kuyt rechtsback zetten of Krul inbrengen. Maar je moet het ook durven als coach, zeker op het allerhoogste podium.
 
Terug
Bovenaan Onderaan