Leuke column over van Bommel in deVolkskrant
Hahaha grappig. Vanaf de eerste dag na zijn aantreden zei ik precies wat Visser nu schrijft in de laatste zinnen: de overeenkomsten tussen MvB en van Gaal en daardoor wellicht in het verleden de botsende karakters.
 
Dat is een gegeven inderdaad. Neemt niet weg dat (bijna?) iedereen het verschil ziet en dat als positief ervaart. De instelling is zoveel positiever. De haast reformatorische, sombere, deken die over (het spel van) PSV lag is verdwenen.

Ook het door blijven jagen tot het laatste fluitsignaal en het feit dat ze er door de intensievere training energie voor hebben is een positieve verbetering. Sommigen zeiden hier dat dit onder Cocu ook wel gebeurde, maar die laten dan buiten beschouwing dat dat PSV maximaal 1 helft vol gas gaf, en de rest aan het achteruithollen was. Nogal wiedes dat je dan op het einde nog energie overhoudt. Maar dit is toch van een andere orde.
 
Ook een absolute koning voor de camera. De rust en de kennis die dit boegbeeld uitstraalt, wauw.

Het lijkt alsof Bommel als voetballer vooral wordt herinnerd als een ongecontroleerde schopper die driftbui op driftbui stapelt. Blijkbaar is dat media-taal voor een pure winnaar die geen genoegen neemt met alleen resultaat. Een trainer is altijd afhankelijk van het materiaal, maar de tactiek en intentie waarmee een team het veld ingestuurd wordt, zijn doorgaans gewoon het werk van de technische staf.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt alsof Bommel als voetballer vooral wordt herinnerd als een ongecontroleerde schopper die driftbui op driftbui stapelt. Blijkbaar is dat media-taal voor een pure winnaar die geen genoegen neemt met alleen resultaat. Een trainer is altijd afhankelijk van het materiaal, maar de tactiek en intentie waarmee een team het veld ingestuurd wordt, zijn doorgaans gewoon het werk van de technische staf.
Jammer wel dat hij zo'n reputatie heeft hier in Nederland. Een enorm goede voetballer met een net zo grote winnaarsmentaliteit.
 
Het lijkt alsof Bommel als voetballer vooral wordt herinnerd als een ongecontroleerde schopper die driftbui op driftbui stapelt. Blijkbaar is dat media-taal voor een pure winnaar die geen genoegen neemt met alleen resultaat. Een trainer is altijd afhankelijk van het materiaal, maar de tactiek en intentie waarmee een team het veld ingestuurd wordt, zijn doorgaans gewoon het werk van de technische staf.

Framing.

Dat vind ik ook leuk aan interviews met Van Bommel tot nu toe: hij geeft steeds net niet het antwoord dat men verwacht.
 
Vanavond ben ik even los gegaan op zijn wissels en dat neem ik hem dan ook kwalijk maar: het spreekt me echt aan dat hij, en dat hoort hij zelf en veel PSV supporters niet graag, net als van Gaal de man van geen compromissen is. Hij heeft een positieve voetbalvisie en houdt van flair en van gedurfde spelers. En net als van Gaal kan hij dat erg goed overbrengen op zijn spelers, vooral op de jeugdige talenten.
 
Vanavond ben ik even los gegaan op zijn wissels en dat neem ik hem dan ook kwalijk maar: het spreekt me echt aan dat hij, en dat hoort hij zelf en veel PSV supporters niet graag, net als van Gaal de man van geen compromissen is. Hij heeft een positieve voetbalvisie en houdt van flair en van gedurfde spelers. En net als van Gaal kan hij dat erg goed overbrengen op zijn spelers, vooral op de jeugdige talenten.
Hij praat voor de camera ook een beetje als van Gaal. Zelfde trekjes. Ik hou totaal niet van zulk eng gedrag (wat bij van Bommel wel wat minder expliciet is dan bij van Gaal), maar van Bommel heeft één voordeel ten opzichte van van Gaal: hij is intelligenter. Een stuk.
 
Hij praat voor de camera ook een beetje als van Gaal. Zelfde trekjes. Ik hou totaal niet van zulk eng gedrag (wat bij van Bommel wel wat minder expliciet is dan bij van Gaal), maar van Bommel heeft één voordeel ten opzichte van van Gaal: hij is intelligenter. Een stuk.
Zou kunnen. Van Gaal was op school iig geen domme jongen kan ik je vertellen. Je bedoelt waarschijnlijk slimmer of sociaal vaardiger.
 
Zou kunnen. Van Gaal was op school iig geen domme jongen kan ik je vertellen. Je bedoelt waarschijnlijk slimmer of sociaal vaardiger.
Het zou kunnen dat van Gaal prima cijfers haalde op de middelbare school, maar bij hem merk je aan meer dingen (sociale vaardigheid zoals Bacchus aangaf) dat hij niet heel intelligent is. Ook in zijn bijzonder gebrekkige woordenschat waarmee hij praat, wat vooral opviel tijdens Zomergasten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan