Mario Götze (M)

Penalty

Forum Hall of Fame Inductee


MARIO GÖTZE NAAR PSV​

cid76920_Kop%20Gakpo-Hersteld-Hersteld-Hersteld.jpg

PSV heeft Mario Götze (28) gecontracteerd. De aanvaller tekent in Eindhoven voor twee seizoenen. De 63-voudig Duits international komt transfervrij over van Borussia Dortmund, waar zijn contract afliep. ‘Dankzij onze trainer is Mario geïnteresseerd geraakt in PSV’, legt Technisch Manager John de Jong uit. ‘Uiteindelijk is hij nu de buitenkans geworden waar we op zijn blijven hopen. We zijn er erg trots op dat hij voor PSV heeft gekozen.’

Meermaals contact
De gelouterde aanvaller had in de voorbije maanden enkele keren contact met PSV-coach Roger Schmidt. “Ik heb enkele prettige gesprekken met Roger gehad en ben steeds serieuzer gaan nadenken over een stap naar Nederland”, zegt Götze. “Er is deze zomer van alles op mijn pad gekomen, maar ik ben en blijf een gevoelsmens en ik kan de keuzes maken die ik wil. Ik ben toe aan een compleet andere uitdaging en die heb ik hier in Eindhoven gevonden.”

WK-finale
Götze, die in 2014 namens Duitsland de WK-finale besliste door de winnende treffer tegen Argentinië te scoren, kwam in het voorbije seizoen 21 keer in actie voor Borussia Dortmund. Götze: “Daarna heb ik mezelf fit gehouden, zodat ik in goede conditie aan een nieuw avontuur kan beginnen. Ik kijk er naar uit om weer in een groep te trainen en toe te werken naar de wedstrijden.”

Ervaring
De technische staf krijgt er met Götze een polyvalente speler bij. “Hij kan in de aanval, op de flanken en op het middenveld uit de voeten en dat geeft ons daarom op meerdere posities extra opties. En hij heeft natuurlijk een berg ervaring”, aldus De Jong.

e47a4dd8-aa15-4466-9793-be1b3fb6cdae__PZ46072.jpg


Zijn eerste interview als PSV'er:
 
Laatst bewerkt door een ninja:

PSV haalt voormalig wereldkampioen Mario Götze voor twee jaar naar het Philips Stadion​

link

Mario Götze versterkt PSV. De voormalig wereldkampioen komt transfervrij naar Eindhoven en gaat voor twee jaar tekenen. Götze wordt dinsdagavond nog gekeurd en kan net op tijd bij PSV ingeschreven worden.
 
Uugh, van de stal van de zaakwaarnemer van Lammers. Gevallen ster, te dik (edit: stofwisselingsziekte zie ik, niet persé gebrek aan trainingsarbeid), blessures, enorm salaris. Ik ben nog wat pessimistischer.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste reactie was: "what the fuck". En ik had al zeker een uur niks gezegd. Ongeloof, zo uit het niets dit.
 
Ik kan het gewoon niet geloven! Hoe bizar!
Ik dacht vd week nog aan hem toen ik Bayern Dortmund keek..maar durfde niet eens te denken dat hij voor ons zou willen spelen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je z'n vrouw gezien? Deze man verdient het om met een gouden dollar ketting op een waterscooter journalisten uit te lachen.
Mijn favoriete PSV-er aller tijden, Marcus Berg, had ook zo'n lekkere vrouw. Ging ie ook geweldig van voetballen, maar niet heus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan