Marcelo Antônio Guedes Filho

KoningAlexIV

Invaller
Braziliaan Marcelo tekent voor drie jaar
08 juli 2010 11:45

De Braziliaanse verdediger Marcelo (23) heeft donderdag een driejarig contract getekend in het Philips Stadion. Hij komt over van Wisla Krakow uit Polen, waarmee hij in 2009 kampioen werd. PSV heeft een optie om het contract na drie jaar met nog twee jaar te verlengen. “Ik ben er trots op dat ik dit shirt mag dragen, PSV heeft een mooie historie”, aldus Marcelo.

Bron: PSV.nl

f3728878-0030-49ee-9532-898dbaac870a_Marcelo080710-TV225.jpg


Naam: Marcelo Antônio Guedes Filho
Voetbalnaam: Marcelo
Geboortedatum: 20-05-1987
Geboorteplaats: São Vicente
Nationaliteit: Brazilië
Lengte: 190 cm
Been: Rechts
Positie: Centrale Verdediger
Prijs: ± €2.500.000,-
Contract tot: 2013 (optie tot 2015)
Jeugdteams: Santos
Interlands: [2007] Brazilië -21: 4 wedstrijden (0 goals)

marcelon.jpg


Marcelo: 'Ik wil kampioen worden met PSV.'
Marcelo werd donderdagochtend in het Philips Stadion gepresenteerd als nieuwe speler van PSV. “Ik wil hier kampioen worden”, zei hij vastberaden. De vriendelijke Braziliaan is blij, maar vooral trots dat de overgang naar PSV een feit werd. “Na de Braziliaanse sterren als Romário en Ronaldo ben ik ongelooflijk trots om hier te zijn. Ik wil mijn bijdrage leveren.”
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hij maakte vorig seizoen 1 goal per 4 wedstrijden... Aardig gemiddelde voor een verdediger, hoewel ook verdedigers makkelijk 1 op 1 kunnen lopen (als er teminste fatsoenlijke corners genomen worden).
 
De nederlaag tegen Oranje heeft voor de Braziliaanse selectie grote gevolgen, zo denkt PSV-aanwinst Marcelo. De 23-jarige verdediger hoopt daarom via zijn nieuwe club op een uitnodiging voor het nationale team.

De persoonlijke doelstellingen van Marcelo Antonio Guedes Filho zijn groot, maar ook duidelijk. "Ik wil mezelf in de kijker spelen van het nationale team van Brazilië", zo zegt de verdediger in gesprek met Voetbal International. "Het WK in Zuid-Afrika is voor ons teleurstellend verlopen en daarom zal er een renovatie van de selectie in gang worden gezet. Ik hoop daar gebruik van te kunnen maken."

"Ook daarom heb ik voor PSV gekozen", vervolgt Marcelo zijn verhaal. "Ik weet zeker dat ik als speler van PSV eerder in beeld kom dan wanneer ik in Polen was blijven spelen. Tot nu toe heb ik een jeugdinternational gespeeld, voor Onder-20. Helaas viel ik enkele jaren geleden vlak voor het jeugd-WK af."

Hij is in ieder geval ambitieus. :)
 

Het is toch zo? :p
Kijk maar eens naar hoeveel corners verprutst worden, door ze bijvoorbeeld in te draaien of dat ze te laag/te hoog gaan. Als je daar nu eens een week op gaat trainen, zo in de voorbereiding, dan werpt dat misschien vruchten af.
 
Marcelo kan door zijn blessure niet mee naar Newcastle, hij blijft hier en volgt een apart trainingsprogramma.
 
Marcelo kan door zijn blessure niet mee naar Newcastle, hij blijft hier en volgt een apart trainingsprogramma.

En dan meldt voetbalzone als linkzin dat Koevermans niet meekan naar Engeland. Aklsof die koe(f) onze belangrijkste speler is.
 
Jammer dat onze nieuwe vriend voor geblesseerd is geraakt, maar tegen de tijd dat PSV al weer zijn 1ste competitiewedstrijd speelt is Marcelo er vast weer bij.

volgens de laatste berichten haalt hij die eerste competitiewedstrijd vermoedelijk niet. Ze bekijken het van dag tot dag :rolleyes:
 
Ik heb sowieso al liever Alex.:cool:
Alex werd hier ook niet meteen met gejuich ontvangen en ook na de eerste wedstrijden was het geen hosanna.
Laten we deze jongen gewoon een eerlijke kans geven om zich te bewijzen en misschien verrast hij ons op een leuke manier. :)
 
Alex werd hier ook niet meteen met gejuich ontvangen en ook na de eerste wedstrijden was het geen hosanna.
Laten we deze jongen gewoon een eerlijke kans geven om zich te bewijzen en misschien verrast hij ons op een leuke manier. :)

Hij doet het steeds beter! Opbouwend is het nog altijd niet best, maar verdedigend is hij ijzersterk. Tegen Ajax vond ik hem de beste man aan onze kant.
 
Ik ben niet echt onder de indruk van hem. Verdedigend gaat het wel, maar opbouwend, poeh wat een ramp. Maar ik ben het dn ook eens dat we hem de tijd moeten gunnen, Alex begon ook zo. Maar laten we hem aan de andere kant niet vergelijken met Alex, die was/is tog wel van een hoger niveau denk ik. Maar wie weet, ik hoop dat hij net zo goed word! Laat dat duidelijk zijn.
 
Tsja verdedigend vind ik hem wel gewoon echt goed. Zeker ook niet belangrijk dat hij bijna al zijn kopduels wint. Maar opbouwend moet hij toch nog echt een hoop verbeteren.. Dit zie ik in de komende tijd nog wel verbeteren gezien het feit dat de Nederlandse competitie een voetballende is en niet zo fysieke dus hij het ook sneller onder de knie zal krijgen. Ik hoop dat hij nog wel wat meer naar de sportschool gaat zodat hij ook van spelers als Ibrahimovic en Drogba duels kan winnen (als we weer CL spelen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan