Luuk Koopmans (DM)

Bakkalinho

International
Doelman Luuk Koopmans tekent bij PSV
ARTIKEL datum: 05-06-2015 10:30
cid37236_Contractondertekening-LuukKoopmans98x480.jpg

PSV neemt doelman Luuk Koopmans over van FC Oss. Dat bevestigt technisch manager Marcel Brands vrijdagochtend. De 21-jarige keeper tekent een driejarige verbintenis bij PSV met een optie op een vierde seizoen.

Koopmans: ‘Een mooiere stap kon ik me niet wensen’
“Ik ben echt super blij, een mooiere stap kon ik me niet wensen”, reageerde Koopmans direct na ondertekening van zijn contract tegenover PSV.nl. “Van jongs af aan ben ik al fan van PSV. Als klein jongetje liep ik aan de hand van Johann Vogel het veld op. Ik volg de club ook op de voet. Ook daarom is dit een prachtige kans.” In het eerste jaar heeft Koopmans zichzelf als doel gesteld zich te verbeteren. “Ik wil me dit seizoen tijdens de training ontwikkelen tot een betere keeper. Zo hoop ik me te bewijzen om uiteindelijk m’n wedstrijden in het Philips Stadion te kunnen spelen.”
4da0e89a-e634-43a9-857f-bbdf2689559f_DVC00018_0001.JPG

Luuk is al van jongs af aan PSV-fan
Aansluiten bij selectie
Koopmans, van 18 november 1993, zal in de voorbereiding van het seizoen 2015-2016 aansluiten bij de selectie van hoofdcoach Phillip Cocu en gedurende het seizoen zijn wedstrijden gaan spelen in de Jupiler League voor Jong PSV. In diezelfde competitie kwam hij afgelopen seizoen 31 keer in actie voor FC Oss, de club uit zijn geboortestad. De keeper maakte onder meer deel uit van de gezamenlijke jeugdopleiding van N.E.C. en FC Oss en debuteerde in het seizoen 2012-2013 in het eerste elftal van laatstgenoemde ploeg uit het noorden van Brabant.
2b1def38-868b-4906-974d-87d3b371a3f8_Contractondertekening-LuukKoopmans9801.jpg


PSV heet Luuk Koopmans van harte welkom bij de club en wenst hem alle succes de komende periode!
 
Laatst bewerkt:
thijsslegers ‏@thijsslegers
#PSV heeft een bod uitgebracht op FC Oss-doelman Luuk Koopmans. De details dadelijk op http://www.vi.nl

Toch bizar dat PSV telkens in de JL aan het shoppen is voor extra doelmannen. Wat heeft dit nou voor nut? Net als die Wintjens. Je weet van tevoren dat hij nooit de kwaliteiten heeft om het eerste te halen, en hij zit ook nog eens achter Pasveer, dus waarom dan een derde doelman uit de JL gaan halen en niet gewoon een keeper uit de jeugd als derde doelman?
 
Toch bizar dat PSV telkens in de JL aan het shoppen is voor extra doelmannen. Wat heeft dit nou voor nut? Net als die Wintjens. Je weet van tevoren dat hij nooit de kwaliteiten heeft om het eerste te halen, en hij zit ook nog eens achter Pasveer, dus waarom dan een derde doelman uit de JL gaan halen en niet gewoon een keeper uit de jeugd als derde doelman?

Luuk Koopmans is 21 en schijnt een heel goed seizoen te keepen. Dat is dus heel iets anders dan Wintjens.
 
Luuk Koopmans is 21 en schijnt een heel goed seizoen te keepen. Dat is dus heel iets anders dan Wintjens.

Maar met de Bertramsen op het vinkentouw is het vreemd. Of PSV heeft weinig vertrouwen in de broers. En dan is er ook nog Van Osch.
 
Maar met de Bertramsen op het vinkentouw is het vreemd. Of PSV heeft weinig vertrouwen in de broers. En dan is er ook nog Van Osch.

Inderdaad. Zo geeft je dus eigenlijk te kennen aan al die jeugddoelmannen dat ze hun heil net zo goed elders kunnen gaan zoeken, want PSV heeft er dan dus weinig vertrouwen in. Terecht overigens wat betreft beide Bertramsen, want die hebben op mij bepaald geen goede indruk gemaakt. Net een filmpje van Koopmans bekeken, en het ziet er wel beter uit dan wat beide Bertramsen hebben laten zien, dat wel. Maar lijkt me duidelijk dat ze deze jongen dan als opvolger van Zoet zien.
 
Ik denk dat ze hem willen kopen om de concurrentie te verzwakken. Volgend jaar speelt TOP Oss ook eredivisie, en dan is het wel fijn dat ze daar geen geweldige keeper hebben.
 
Wat ik ervan gezien heb een erg goede keeper. Niets mis mee. Misschien dat PSV in verband met alle blessures Nigel even terughaalt naar het tweede plan. Misschien een idee om Nigel indien hersteld, te verhuren. Nu weet ik niet of de Betramsen veel ups and downs hebben, maar vond Jesse tegen Roda ook prima keepen. Maar het schaad zeker niet om Koopmans erbij te hebben.
 
Zoet
Pasveer
Coutinho
Koopmans
Tyton
Bertrams
Bertrams

Drukke bedoeling
 
Zoet
Pasveer
Coutinho
Koopmans
Tyton
Bertrams
Bertrams

Drukke bedoeling
Pfff zeg dat wel. Met Zoet en Pasveer heb je 2 volwaardige keepers. Wat is erop tegen om Koopmans of Betrams daarbij te zetten? Of je zet Tyton erbij als 3de doelman als je hem niet verkocht krijgt. Zorg eerst maar eens dat alle posities in verdediging goed dubbel zijn uitgevoerd.
 
Ik spring voor Luuk, jij ehhh... Oh, wacht.

Schijnt een erg goed seizoen te keepen en een heel groot talent te zijn. Ben benieuwd. Jong PSV is ook Jupiler League, dus hij gaat er niet op achteruit iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan