En dan weer voor 2 maanden geblesseerd zijn omdat het te vroeg was. Laten we dat maar niet doen.

Zurich heeft 2 punten behaald in 8 wedstrijden in de Zwitserse competitie. Daar moet je gewoon van winnen, hoe stug ze ook zijn.
Dit wordt een Mauro-Mwene verhaal. Elke week is hij bijna terug. Die communicatie is echt ruk en enorm irritant.
 
Man of the match gister, maar volgens Ralfael van der Vaart kan ie niet voetballen.

Nee, het is geen Messi, maar niet kunnen voetballen, beetje zuur mr bitterbal.
Ik denk steeds aan een oudere VI editie waarin er een foto van Luuk stond met daarbij een statistiek hoe hij bij PSV scoorde. Niet alleen het hoofd maar ook maar bijvoorbeeld ook met links en rechts, en op andere manieren .

Later viel het me op dat hij goed was in het helpen opzetten van een aanval die begon op het middenveld.
Niet op Iniesta of Van de Vaart manieren maar op de eenvoudige Luuk manier. Dat vind ik ook een vorm van voetballen. Om die reden is hij misschien ooit als aanvallende middenvelder misbruikt in het buitenland.

Los van het soort van voetballende gedeelte is hij op de juiste plek te vinden om een bal er in te tikken, geeft hij alles, is hij fysiek sterk en komt hij helemaal terug rennen om een bal door te tikken of mee te verdedigen.
Hij is een van de beste koppers die ik ben tegengekomen in het hedendaagse voetbal.

Samenvatting van de Luuk way zeg maar en met de juiste poppetjes of de juiste momenten om in te vallen kan dat een wapen zijn. Geen basis materiaal voor Barcelona of zelfs Sevilla maar mits goed gebruikt een spits die voor onze concurrenten in de Eredivisie hoofdbrekens brengt. Zelfs in Oranje kun je er wat aan hebben
 
Man of the match gister, maar volgens Ralfael van der Vaart kan ie niet voetballen.

Nee, het is geen Messi, maar niet kunnen voetballen, beetje zuur mr bitterbal.
Ik denk dat het wel meevalt hoe "zuur" hij is in dezen. Vaart heeft simpelweg een voorkeur voor sierlijke voetballers met een mooie techniek. Dat is niet per se zuur omdat het toevallig om een speler van PSV gaat. Hij spreekt ook met afschuw over spelers zoals Alvarez. Of het allemaal terecht is of niet; het is een persoonlijke voorkeur.

Zelf zou ik Luuk de Jong overigens altijd meenemen naar het WK en ik kan me ook niet voorstellen dat daar echt discussie over is. Zeer bruikbare speler als je de laatste tien minuten wat wilt forceren. Wellicht zelfs bruikbaar om in de basis mee te starten als je het eens over een hele andere boeg wilt gooien tegen een bepaald type tegenstander, ook al zou ik daar geen voorstander van zijn. Maar ook dat is weer niets meer dan een persoonlijke voorkeur en niet per se zuur ;)
 
Ik denk dat het wel meevalt hoe "zuur" hij is in dezen. Vaart heeft simpelweg een voorkeur voor sierlijke voetballers met een mooie techniek. Dat is niet per se zuur omdat het toevallig om een speler van PSV gaat. Hij spreekt ook met afschuw over spelers zoals Alvarez. Of het allemaal terecht is of niet; het is een persoonlijke voorkeur.

Zelf zou ik Luuk de Jong overigens altijd meenemen naar het WK en ik kan me ook niet voorstellen dat daar echt discussie over is. Zeer bruikbare speler als je de laatste tien minuten wat wilt forceren. Wellicht zelfs bruikbaar om in de basis mee te starten als je het eens over een hele andere boeg wilt gooien tegen een bepaald type tegenstander, ook al zou ik daar geen voorstander van zijn. Maar ook dat is weer niets meer dan een persoonlijke voorkeur en niet per se zuur ;)
Dan moet ie lekker zeggen dat ie het geen sierlijke voetballer vindt.
 
hedendaagse voetbal draait om rendement en stats. En een team kan niet uit 11 sierlijke voetballers bestaan als je resultaat wil halen. Luuk is gewoon top voor ons en goals in een EL finale kunnen er maar weinig na zeggen.
 
Dan moet ie lekker zeggen dat ie het geen sierlijke voetballer vindt.
Zowel hij als Pierre kunnen gewoonweg niet zo goed communiceren. Ibi ook niet, overigens. Je weet wel wat ze bedoelen, maar ze zeggen het op een omslachtige manier. Vooral met voorbeelden en vergelijkingen. Zeker Rafa en Ibi zeggen veel goeie dingen, maar ze zijn gewoon niet eloquent. Dat is heerlijk voor de koppen in de media.
 
Man of the match gister, maar volgens Ralfael van der Vaart kan ie niet voetballen.

Nee, het is geen Messi, maar niet kunnen voetballen, beetje zuur mr bitterbal.
Luuk is gewoon een houten klaas aan de bal.. dat zie jij ook wel..
 
Dan moet ie lekker zeggen dat ie het geen sierlijke voetballer vindt.
Waarbij ik overgins qua omhalen en andere spectaculaire dingen zien doen.

Luuk is niet de snelste of zoveel techniek als een Xavi. Maar hij kan wel beter voetballen dan de gemiddelde spits in de eredivisie. Ik word ook een beetje moe van altijd dat label op Luuk. Voetballend is hij ook vooruit gegaan na Barca.
 
Waarbij ik overgins qua omhalen en andere spectaculaire dingen zien doen.

Luuk is niet de snelste of zoveel techniek als een Xavi. Maar hij kan wel beter voetballen dan de gemiddelde spits in de eredivisie. Ik word ook een beetje moe van altijd dat label op Luuk. Voetballend is hij ook vooruit gegaan na Barca.
'Voetballen' is het totaal plaatje, niet alleen het passen en dribbelen. Voetballen is ook zien waar de ruimte ligt, koppen, je lichaam gebruiken, etc. Inzicht in het spelletje heeft hij immers zeker wel.
 
Waarbij ik overgins qua omhalen en andere spectaculaire dingen zien doen.

Luuk is niet de snelste of zoveel techniek als een Xavi. Maar hij kan wel beter voetballen dan de gemiddelde spits in de eredivisie. Ik word ook een beetje moe van altijd dat label op Luuk. Voetballend is hij ook vooruit gegaan na Barca.
Dat balletje breed op Veerman tegen Arsenal was gewoon prachtig. Daar waar de meeste spitsen zelf zouden gaan schieten. Luuk is gewoon super belangrijk voor dit PSV. Op meerdere fronten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan