Pirlo werd pas op vrij late leeftijd een klasse apart. Daarvoor was hij ook heel goed, maar pas in zijn dertigen jaren stond er geen maat op. Frenkie heeft nog lange tijd om naar dat niveau te groeien. Maar qua vergelijkbare type speler komt er niemand in de wereld meer in de buurt dan Frenkie bij pirlo.
De rush en dribbel van Frenkie heeft Pirlo echter nooit gehad. Die stond volgens mij niet bekend om het feit dat hij zo gemakkelijk een man passeerde.

Frenkie daarentegen heeft de (vrije) trap van Pirlo niet.

Maar goed, vind jouw vergelijking nog steeds een hele treffende. Een van de “meest eerlijke” vergelijkingen als het op Frenkie aankomt iig.
 

De Catalaanse equivalent van Maddy Janssen is ook leuk. :)
Ik spring voor Luuk en Maddy maar deze dame doet het ook leuk.

In principe ben ik fan van een andere Spaanse club maar ik ben vroeger ook Barca gaan volgen omdat ik betoverd werd door het spel van Iniesta, Xavi, Messi e.d. De laatste jaren volgde ik de Blaugrana alleen nog op Flashscore omdat er bijna niks meer van mooi spel over is.
Het is wellicht tegen beter weten in en het voetbal is niet meer wat het is geweest. Maar mochten Luuk en Memphis een keer samen in de basis staan, dan ga ik door dit vleugje PSV misschien weer wat kijken.
 
Ik spring voor Luuk en Maddy maar deze dame doet het ook leuk.

In principe ben ik fan van een andere Spaanse club maar ik ben vroeger ook Barca gaan volgen omdat ik betoverd werd door het spel van Iniesta, Xavi, Messi e.d. De laatste jaren volgde ik de Blaugrana alleen nog op Flashscore omdat er bijna niks meer van mooi spel over is.
Het is wellicht tegen beter weten in en het voetbal is niet meer wat het is geweest. Maar mochten Luuk en Memphis een keer samen in de basis staan, dan ga ik door dit vleugje PSV misschien weer wat kijken.
Ja leuk maar wat een armoede bij Barca. Laten we eerlijk wezen. De helft hier wou Luuk al niet bij PSV terug hebben.
moet je t nu doen met Aguero, Luuk ( of Memphis) en braithwaite ipv MSN.

alsof je fan bent van Disney en Disney opeens horrorfilms maakt of nog erger een Feyenoord docu haha
 
Ja leuk maar wat een armoede bij Barca. Laten we eerlijk wezen. De helft hier wou Luuk al niet bij PSV terug hebben.
moet je t nu doen met Aguero, Luuk ( of Memphis) en braithwaite ipv MSN.

alsof je fan bent van Disney en Disney opeens horrorfilms maakt of nog erger een Feyenoord docu haha
Eigenlijk vraag ik me af of je het stukje waarin ik zeg dat er bijna niks meer van mooi spel over is hebt gelezen.

Inderdaad grote problemen, Barca heeft geen geld en moet het met Euro shopper aankopen doen, niks nieuws.

Neymar is trouwens al sinds 2016/17 weg en Braithwaithe is ook niet nieuw. Ik vond Barca toen al minder geworden.
Dat soort spelers liepen er altijd al bij als ik denk aan Cantalapiedra, Tello of Samper.
En dan is Luuk natuurlijk ook geen grote aankoop maar ook gewoon een extra optie of stormram.
Die hadden ze beter kunnen gebruiken in die ene Champions League wedstrijd jaren geleden, toen hun laatste mogelijkheid nog was om een verdediger in de spits zetten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik hoop dat ie gewoon dik slaagt daar.
Vroeger hadden we Rene Eijkelkamp. Die speelde in dezelfde tijd als Nilis en Ronaldo.
En als Rene speelde, speelde het hele elftal beter.
En dat kan Luukinho dus ook :)
 
Ja leuk maar wat een armoede bij Barca. Laten we eerlijk wezen. De helft hier wou Luuk al niet bij PSV terug hebben.
moet je t nu doen met Aguero, Luuk ( of Memphis) en braithwaite ipv MSN.

alsof je fan bent van Disney en Disney opeens horrorfilms maakt of nog erger een Feyenoord docu haha

Scheelt wel of je Luuk voor de basis haalt of als pinchhitter. Bij PSV zou hij zo'n rol absoluut niet accepteren, bij Barca is het bekend dat hij daarvoor is gehaald net als bij Oranje. In de rol van pinchhitter is er bijna geen betere te vinden in de wereld, omdat hij misschien wel de beste kopper is, de belangrijkste vaardigheid voor een pinchhitter.

Het vertrek van Griezman is denk ik wel een aderlating, want met Memphis, Griezman en Ansu Fati heb je gewoon een voorhoede van wereldklasse. Overigens moet je Dembele ook niet uitvlakken. Heeft pech met blessures, maar is ook een levensgevaarlijke aanvaller. Voor een club met zoveel schulden hebben ze nog een vrij behoorlijke selectie. Snap nog steeds niet waarom ze Coutinho niet aan het spelen krijgen. Is samen met Suarez verantwoordelijk voor Liverpool terug naar de Europese top te brengen. Fati en Pedri zijn de twee beste tieners van de wereld. Als ze die voor de club weten te behouden en kunnen hun financiële rotzooi opruimen zie ik Barca nog wel terugkrabbelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Griezmann wereldklasse? Je hebt hem de laatste jaren niet zien spelen?

Bij Barca was het inderdaad niet veel, maar het scheelt heel veel hoe hij gebruikt wordt. Bij Barca was Messi de grote ster en speelden iedereen in dienst van hem. Bij Atleti was hij inderdaad een wereldklasse spits en ook bij Frankrijk niet te vergeten. Nu Messi is vertrokken had ik de verwachting dat hij wel zou opleven bij Barca.
 
Bij Barca was het inderdaad niet veel, maar het scheelt heel veel hoe hij gebruikt wordt. Bij Barca was Messi de grote ster en speelden iedereen in dienst van hem. Bij Atleti was hij inderdaad een wereldklasse spits en ook bij Frankrijk niet te vergeten. Nu Messi is vertrokken had ik de verwachting dat hij wel zou opleven bij Barca.
Ik vond hem bij Frankrijk ook niet bijzonder.
 
Scheelt wel of je Luuk voor de basis haalt of als pinchhitter. Bij PSV zou hij zo'n rol absoluut niet accepteren, bij Barca is het bekend dat hij daarvoor is gehaald net als bij Oranje. In de rol van pinchhitter is er bijna geen betere te vinden in de wereld, omdat hij misschien wel de beste kopper is, de belangrijkste vaardigheid voor een pinchhitter.

Het vertrek van Griezman is denk ik wel een aderlating, want met Memphis, Griezman en Ansu Fati heb je gewoon een voorhoede van wereldklasse. Overigens moet je Dembele ook niet uitvlakken. Heeft pech met blessures, maar is ook een levensgevaarlijke aanvaller. Voor een club met zoveel schulden hebben ze nog een vrij behoorlijke selectie. Snap nog steeds niet waarom ze Coutinho niet aan het spelen krijgen. Is samen met Suarez verantwoordelijk voor Liverpool terug naar de Europese top te brengen. Fati en Pedri zijn de twee beste tieners van de wereld. Als ze die voor de club weten te behouden en kunnen hun financiële rotzooi opruimen zie ik Barca nog wel terugkrabbelen.
Coutinho is na Liverpool nergens meer geslaagd: ook bij Bayern was een bankzitter. Bij Liverpool was hij zowat de beste speler/spelmaker, bij Barca kwam hij tussen de toen nog spelende Iniesta en Messi en nog een zeer goede Busquets. Dan is je weg vinden niet zo makkelijk. Suarez was wat dat betreft veel slimmer: die werd gelijk vriendjes met Messi en dan krijg je altijd de bal. Plus dat hij makkelijk scoort. Verder is nog de vraag hoe Fati terug komt van z’n zware blessure. Ik zag laatst foto’s van hem en hij leek me te dik. Denk niet dat ie op korte termijn goed inzetbaar zal zijn.
 
Coutinho is na Liverpool nergens meer geslaagd: ook bij Bayern was een bankzitter. Bij Liverpool was hij zowat de beste speler/spelmaker, bij Barca kwam hij tussen de toen nog spelende Iniesta en Messi en nog een zeer goede Busquets. Dan is je weg vinden niet zo makkelijk. Suarez was wat dat betreft veel slimmer: die werd gelijk vriendjes met Messi en dan krijg je altijd de bal. Plus dat hij makkelijk scoort. Verder is nog de vraag hoe Fati terug komt van z’n zware blessure. Ik zag laatst foto’s van hem en hij leek me te dik. Denk niet dat ie op korte termijn goed inzetbaar zal zijn.

Ja, zonde van Coutinho. Fati heeft een hele zware blessure te verwerken gekregen, dus inderdaad nog weinig van te zeggen hoe hij terug komt. Is te hopen voor barca dat hij het oude niveau haalt want hij was op weg om een waardige opvolger van Messi te worden.

Het scheelt dat Real ook niet de Real van weleer is. Zal net als afgelopen seizoen een spannende kampioensstrijd worden tot de laatste dag. Het algehele niveau in La Liga is achteruit gegaan. Lijkt erop dat zij meer last ondervinden van financial fairplay regels dan andere competities. Plus PSG heeft flink wat sterspelers uit de grote competities gehaald. Zonde dat die spelers in la liga of PL te bewonderen zijn
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan