Weer een prachtige goal van luuk, maakt ruimte voor zichzelf met een hakbeweging tussen 3 verdedigers en scoort van buiten de 16

Het is hem gegund. Hij zal wel even een flashback hebben gehad naar het scheidrechtersgilde uit Nederland toen zijn goal onterecht werd afgekeurd. Althans, hij werd hier echt ongelooflijk vaak onterecht afgefloten voor een overtreding in de 16, en anderzijds werden overtredingen op hem juist bijna altijd weggewuifd.
 
, hij werd hier echt ongelooflijk vaak onterecht afgefloten voor een overtreding in de 16, en anderzijds werden overtredingen op hem juist bijna altijd weggewuifd.

Ze trokken af en toe zijn shirt zelfs kapot, of helemaal over zijn hoofd heen.
Niks aan het handje volgens de scheids..
Luuk moest daardoor, vaak lettterlijk, knokken voor de eredivisie topscorer positie.
 
Luuk is een fysieke spits die de duels opzoekt en die hebben vaak de schijn tegen. Je krijgt dan sneller dat je voor vermeende overtredingen afgefloten wordt. Ik herinner mij in de CL ook nog zijn goal tegen Atletico die ook voor een vermeende overtreding werd afgekeurd.

Mooie goal van hem trouwens. Toch zal hij nu toch eens een goede reeks moeten neerzetten. Nog altijd maar 3 competitie goals. Als hij er nu 5 wedstrijden weer geen maakt gaat men toch wel weer twijfelen.
 
Die 1-1 van Luuk. Ik heb hem zulke goals nooit zien maken voor PSV. Bijna buiten de zestien met zijn chocoladebeen. Prachtige doelpunt.

Hopelijk geeft de trainer Luuk veel vertrouwen, en dan komen de doelpunten vanzelf wel.
 
"Ik kijk met een geweldig gevoel terug op een mooie tijd in Eindhoven", zegt De Jong op de site van PSV. "Ik wil de supporters van PSV bedanken voor de steun in de voorbije jaren en heb altijd de waardering gevoeld. PSV zal voor altijd een deel van mij blijven."
link
Bij Sevilla gaat de negentienvoudig Oranje-international in ieder geval geen wedstrijden in de Champions League spelen. De Spanjaarden eindigden het seizoen in La Liga op de zesde plek en zijn daardoor veroordeeld tot de Europa League.

En dat is maar goed ook. :D

Halve finale :BALL:
Finale :BALL: :BALL:

images



:CHEER:
 
Krankzinnig eigenlijk. Maar 6 goals en 2 assists in 35 LaLiga wedstrijden. Hij werd daar meestal ook compleet verkeerd gebruikt. Soms lijkt het dat zelfs grote clubs als Sevilla aan oppervlakkige scouting doen en ze Luuk puur hebben gekocht om zijn doelpunten. Bij Sevilla moest hij vaak spelen als een spits die meedoet in de combinatie en ook een rush kan maken naar het doel van vrij diep. Daar is De Jong helemaal niet goed in. Technisch beperkt, niet snel en wendbaar. Af en toe scoorde hij, maar vaak gingen er wedstrijden voorbij waarin hij maar niet scoorde. De laatste wedstrijden van afgelopen LaLiga seizoen zat hij steevast op de bank: basisplaats definitief verloren. De status van ''flop'' kwam steeds dichterbij. In Nederland stond men al klaar om ''zie je wel'' uit te spreken in koor. ''Luuk de Jong kan niet succesvol zijn in het buitenland.''

En dan was daar die wedstrijd tegen Manchester United. Als invaller ingebracht tegen een toch aardig moegestreden United. Er komt een mooie voorzet aan en De Jong laat zien waar hij goed in is. Een korte rush met zijn sterke lijf en raak prikken. Plots deed hij er bij Sevilla weer toe, want vandaag mocht hij in de finale starten en niet zijn concurrent En-Nesyri, waar hij zijn basisplaats nog aan was verloren. Had Sevilla het licht gezien? Het leek er ineens wel op, want weg waren de vooral nutteloze pogingen om De Jong weg te steken of te dwingen zich te laten zakken en mee te laten doen in combinatievoetbal waar het tempo veel te hoog ligt voor Luuk. Een puike voorzet na matig verdedigen en De Jong toonde een bij ons PSV fans bekende manoeuvre waar hij een krachtige vallende kopstoot uitdeelt aan de bal, die zodoende onhoudbaar wordt. Het vertrouwen van de coach had hij toen al terugbetaald, maar het mooiste moest nog komen. Een vrije trap exact gemikt op Luuk en een weergaloze kopbal later stond het 2-1. Sevilla zou de wedstrijd met 3-2 winnen en de stadion speakers kondigde naderhand aan: ''The man of the match is: Luuk de Jong''. En dat in een Europese finale tegen een hongerig Internazionale.

En zo slaagde De Jong toch nog in het buitenland en als men Sevilla fans vraagt naar die 6e EL overwinning, zullen ze memoreren dat ''die spits die zelden scoorde dat seizoen en eigenlijk maar een matige aankoop was ons naar de finale en daarna de beker heeft geschoten.'' Het kan verkeren.
 
Ook goed voor PSV deze heldenrol van Luuk.
Er wordt hier regelmatig benoemd dat onze ex-spelers falen in het buitenland, maar het aantal met mooie of zelfs grootse daden is toch ook aardig aan t toenemen.
Toch een CL winnaar in 2019 en een EL winnaar mét glansrol in 2020 :clap2:
 
Ik gun het Luuk echt ontzettend. Ook hier had hij periodes dat het minder of zelfs niet goed liep, maar hij bleef altijd werken en sleuren zonder te klagen. Hij verdiende daarmee een mooie transfer en heeft nu toch wel een prachtige kroon op zijn werk gezet. Zijn carrière is nog niet voorbij, maar toch al geslaagd vind ik.
Ik gun hem nog veel mooie momenten en dit pakken ze 'm nooit meer af. (Y) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan