Pardon? De Jong 94 op 159 (0,59) en Kezman 105 op 122 (0,86). Volgens wiki dan. Nogal een verschil lijkt me.

De gemiddelden van De Jong zijn niet slecht, maar ook niet legendarisch.

Luuk heeft 112 goals en 57 assists in 204, Kezman 121 goals en 16 assists in 168 volgens Transfermarkt. Dus een net iets beter gemiddelde voor Luuk als je de assists meetelt.
 
Luuk heeft 112 goals en 57 assists in 204, Kezman 121 goals en 16 assists in 168 volgens Transfermarkt. Dus een net iets beter gemiddelde voor Luuk als je de assists meetelt.
Een spits wordt afgerekend op zijn goals. En dan kijk ik alleen naar de competitie. Maar goed, ieder zo zijn ding.
 
De hattrick tegen Feyenoord, belangrijke goals tegen Wolfsburg en CSKA in de CL, doelpunten in de kampioenswedstrijden, de doelpunten tegen Ajax. Man, wat heeft deze man ons toch mooie momenten bezorgd. Ik denk oprecht wel mijn favoriete speler van dit tijdperk. Van mij mocht iedereen vertrekken, behalve Luuk. Jammer, tis hem gegund om in Sevilla te schitteren.
 
Zijn beide geweldige spitsen geweest, Luuk en Kezman.

We zullen hem zeker missen. Puur de instelling al. Het is hem gegund en hopelijk slaagt hij!
 
De discussie hier is natuurlijk een non-discussie. Uiteraard zijn we de afgelopen jaren niet enorm verwend qua spitsen. Berg, Matavz, Robert, Lazovic, Koevermans, Toivonen waren natuurlijk allemaal spitsen die simpelweg niet in het mooie rijtje spitsen thuishoort dat PSV ooit heeft geherbergd.

Romario, Ronaldo, Nilis, van Nistelrooy, Kezman, dat waren spitsen waar simpelweg ons hartje sneller van ging kloppen. Als PSV'ers zijn wij daarin dan natuurlijk ook wel jarenlang enorm verwend geweest. Deze spitsen hadden namelijk simpelweg kwaliteiten, die we nagenoeg nooit meer in ons prachtige Philips Stadion zullen zien. (Of we moeten CL spelen en een prachtige tegenstander loten)

Echter zijn bijvoorbeeld Jan Vennegoor of Hesselink of inderdaad Luuk de Jong, geen geweldige spitsen, indien we hen gaan bekijken op basis van individuele kwaliteiten. Zij komen ofwel technisch gewoon te kort om in het voorgaande lijstje geplaatst te kunnen worden, ofwel qua moyenne (doelpunten, niet doelpunten plus assists) mogen zij de schoenveters nog niet strikken (onderbuik gevoel) van de hiervoor genoemde spitsen.

Dit neemt natuurlijk echter niet weg dat VoH of LdJ niet direct in het rijtje Matavz, Berg, Robert, Lazovic, Koevermans of Toivonen geplaatst kunnen worden. Hiervoor hebben zij veel meer een meerwaarde gehad voor ons elftal, terwijl zij tegelijkertijd ook nog belangrijke prijzen hebben gepakt. Bovendien onze supporters kunnen zich meer identificeren met VoH of LdJ dan dit rijtje matige spitsen in het tijdperk tussen VoH en LdJ.
 
En dan hebben we de succesvolle Win Kieft nog. 6 seizoenen bij PSV gespeeld. Balvaster dan Wim zijn er niet veel (geweest).
 
Dat bedoelde ik ook zeer zeker niet te zeggen over Robert of Lazovic, mocht daar twijfel over bestaan. Ik bedoelde dat ik Vennegoor en in mindere mate Sibon nog wel zag als een mouw-opstropende, niet-zeurend breekijzer-type (dan wel pinchhitter of supersub) die in extremis nog een doelpuntje meepikte. Ik vond Robert en Lazovic vooral vervelend en tekortschieten.

De Jong was duidelijk van een andere categorie, en staat in de top van PSV-waardige spitsen. Toch zeker als je naar de laatste 10 jaar kijkt. Doet ie onder voor Kezman? Zeker niet. Is hij een legende als Van Nistelrooy, nee, dat niet. Misschien komt dat nog.
Lazovic heeft nog een goed half jaar zijn mouwen opgestroopt als rechtsbuiten, maar verder is hij geen belangrijkee spits/pinchitter geweest inderdaad
 
Luuk de Jong bij Sevilla-debuut al snel naar de kant

link

Luuk de Jong heeft zijn eerste speelminuten in het shirt van Sevilla achter de rug. De spits begon in de oefenwedstrijd tegen Reading in de basis, maar ging volgens afspraak na 32 minuten naar de kant.De Jong maakte twee weken geleden de overstap van PSV naar Sevilla en had deze week last van een pijnlijke heup.

Na een week bij Sevilla heeft hij het al op zijn heup(en). ;)
:unsure: Hopelijk wordt het voor Sevilla geen Romero'tje. :cautious: En voor Luuk zelf natuurlijk. ;)
 
Hier heb ik uitleg bij nodig......

Het idee achter deze meme is dat je in het lijstje een foto shopt van iets of iemand waar je ooit close of anderzijds nauw bij betrokken was of die belangrijk voor je was en die nu weg is of die je mist. Vul maar in wat ik daar mee bedoel ;) (spoiler: Luuk de Jong, zijn goals en kwaliteiten in de lucht, ik mis ze)
 
Terug
Bovenaan Onderaan