Ik vind het een te groot risico om heel je team op 1 speler af te stemmen; tenminste, op een speler als LdJ. En zoals je al aangeeft, het maakt het spel van PSV ook erg voorspelbaar en je ziet nu al hoe ploegen zich hier heel makkelijk op instellen. En het komt de algehele kwaliteit van het spel van PSV niet ten goede, vind ik. Het ziet er gewoon armoedig uit. Wel lijkt LdJ onverwoestbaar te zijn; ondanks dat hij vaak in de duels komt, ze aangaat en te grazen genomen wordt is hij nauwelijks ooit geblesseerd.
Maar ik zie dus liever een PSV dat niet voor 1 gat te vangen is en tactisch voor de tegenstander onvoorspelbaar is.

Het is gewoon een eenmansleger, die Luuk. Een echte held uit vroegere dagen. Heeft ook zijn kop mee - leefde hij in de negentiende eeuw, dan was hij vast zo'n kerel uit de noordelijke provincies, die na een dag turf gestoken te hebben uit de bevroren grond, nog even de ijzers ombindt om honderd kilometer te schaatsen om bij een boer een zak van twintig kilo aardappelen op te halen. Bij thuiskomst gooit hij de zak van zijn nek, drinkt drie liter melk, maakt de stal schoon en schopt zijn vrouwke nog even op een drieling.

Nee, daarover geen twijfel. Maar die voorspelbaarheid, da's wel een ding. Maar dat kan Ralf veel beter en beknopter uitleggen.
 
Het is gewoon een eenmansleger, die Luuk. Een echte held uit vroegere dagen. Heeft ook zijn kop mee - leefde hij in de negentiende eeuw, dan was hij vast zo'n kerel uit de noordelijke provincies, die na een dag turf gestoken te hebben uit de bevroren grond, nog even de ijzers ombindt om honderd kilometer te schaatsen om bij een boer een zak van twintig kilo aardappelen op te halen. Bij thuiskomst gooit hij de zak van zijn nek, drinkt drie liter melk, maakt de stal schoon en schopt zijn vrouwke nog even op een drieling.

Nee, daarover geen twijfel. Maar die voorspelbaarheid, da's wel een ding. Maar dat kan Ralf veel beter en beknopter uitleggen.

Hardop gelachen; ik zag het gewoon helemaal voor me allemaal.
 
Met Gakpo als rechts of linksbuiten wel?. Verbaas me over zijn ontwikkeling en geniet van zijn voorzetten. Te samen met de backs ben ik overtuigd van 20+ goals van Luuk
Volgens mij illustreert dit precies de kracht én de zwakte van De Jong. De reden dat hij in '16-'17 en eerste helft vorig seizoen (tweede helft was hij veel beter op dreef - én een van de krachten achter het kampioenschap) zo weinig scoorde, was volgens mij mede omdat hij geen (hoge) voorzetten om maat meer kreeg - mede na het vertrek van Jetro. Dat scheelt bij Luuk gewoon al snel 10 tot 15 goals per seizoen, want zelf creëert hij nu eenmaal vrij weinig. Als je je team afstemt op De Jong, haalt hij vrijwel zeker 20-25 en misschien 25plus goals. Da`s mooi. En dat zal hij zeker ook volgend jaar doen, als die voorzetten blijven komen tenminste; koppend is hij het erbarmelijke niveau van de eredivisie zó ver ontstegen dat ik me daar geen enkele zorgen over maak. Nadeel is dan weer: voorspelbaar, lange ballen et cetera. En een spits die er 25plus inschiet, is allesbehalve een garantie voor een kampioenschap.
Terechte punten, jullie bevestigen elkaar en leveren mij een kanttekening op. Op zich hoop ik op een kleine renovatie en hoop ik dat Luuk vertrekt, maar als Gakpo op de vleugel komt te spelen, dan zou je wel een kopsterke spits willen hebben, want ik verwacht meer dan voldoende aanvoer. Mocht Luuk dus blijven, dan vind ik dat alsnog geen probleem. Er zijn zwaarder wegende problemen (zoals centraal achterin).
 
Nadat Kezman vertrok in 2004 hebben we 10 jaar geploeter gehad in de spits.

Kezman - Robert - Vennegoor - Tardelli (wie?) - Kluivert (de dikke, helaas niet die topper van Ajax & Barcelona) - Koevermans - Berg - Matavz - De Jong

De Jong heeft wat losgemaakt en wat bereikt.
Luuk staat er nu al 5 jaar en voor mij is het een echte topper!



(ik wilde nog wel bijna Vennegoor dik drukken, die vond ik nog wel aardig)
 
Nadat Kezman vertrok in 2004 hebben we 10 jaar geploeter gehad in de spits.

Kezman - Robert - Vennegoor - Tardelli (wie?) - Kluivert (de dikke, helaas niet die topper van Ajax & Barcelona) - Koevermans - Berg - Matavz - De Jong

De Jong heeft wat losgemaakt en wat bereikt.
Luuk staat er nu al 5 jaar en voor mij is het een echte topper!



(ik wilde nog wel bijna Vennegoor dik drukken, die vond ik nog wel aardig)
Vennegoor had je wat mij betreft dik kunnen drukken. Zeer belangrijke speler, ook een goede rol gespeeld in de CL destijds. Wat een drama de rest als ik dit lijstje zo bekijk.
 
Nadat Kezman vertrok in 2004 hebben we 10 jaar geploeter gehad in de spits.

Kezman - Robert - Vennegoor - Tardelli (wie?) - Kluivert (de dikke, helaas niet die topper van Ajax & Barcelona) - Koevermans - Berg - Matavz - De Jong

De Jong heeft wat losgemaakt en wat bereikt.
Luuk staat er nu al 5 jaar en voor mij is het een echte topper!



(ik wilde nog wel bijna Vennegoor dik drukken, die vond ik nog wel aardig)
Die dikke bezorgde ons wél het kampioenschap, door in het Philips Stadion, tegen de Amsterdammers te scoren...:HB:
 
Nadat Kezman vertrok in 2004 hebben we 10 jaar geploeter gehad in de spits.

Kezman - Robert - Vennegoor - Tardelli (wie?) - Kluivert (de dikke, helaas niet die topper van Ajax & Barcelona) - Koevermans - Berg - Matavz - De Jong

De Jong heeft wat losgemaakt en wat bereikt.
Luuk staat er nu al 5 jaar en voor mij is het een echte topper!



(ik wilde nog wel bijna Vennegoor dik drukken, die vond ik nog wel aardig)

De Koef was toch die dikke?
 
Nadat Kezman vertrok in 2004 hebben we 10 jaar geploeter gehad in de spits.

Kezman - Robert - Vennegoor - Tardelli (wie?) - Kluivert (de dikke, helaas niet die topper van Ajax & Barcelona) - Koevermans - Berg - Matavz - De Jong

De Jong heeft wat losgemaakt en wat bereikt.
Luuk staat er nu al 5 jaar en voor mij is het een echte topper!



(ik wilde nog wel bijna Vennegoor dik drukken, die vond ik nog wel aardig)
En zelfs met bovenstaand materiaal is PSV in de afgelopen 20 jaar regelmatig kampioen geworden....laatstaan als we nu eens echt een goeie spits kunnen vastleggen die er elk seizoen 25+ inschiet....jaja, we hebben nu dit seizoen onze geweldenaar Luuk, die misschien straks wel de 30 aantikt, maar ook voor Luuk is dit natuurlijk een uitzondering....dit herhaalt hij niet meer bij nog een jaartje PSV....
 
En zelfs met bovenstaand materiaal is PSV in de afgelopen 20 jaar regelmatig kampioen geworden....laatstaan als we nu eens echt een goeie spits kunnen vastleggen die er elk seizoen 25+ inschiet....jaja, we hebben nu dit seizoen onze geweldenaar Luuk, die misschien straks wel de 30 aantikt, maar ook voor Luuk is dit natuurlijk een uitzondering....dit herhaalt hij niet meer bij nog een jaartje PSV....
De Jong maakt in 5 PSV seizoenen Eredivisie toch gemiddeld 19 goals per seizoen. Dan is dit seizoen nog niet eens af en zijn deze cijfers inclusief de 2 magere jaren waar hij 8 en 12 goals maakte. Misschien zijn wij eens toe aan een andere type spits, maar hiermee ga je denk ik niet veel betere statistieken in huis halen. Lastig pakket. Als hij blijft moet je Lammers nog een jaar verhuren (misschien aan een club als AZ?). Van mij mag de Jong vooralsnog blijven als wij geen andere topper weten te vinden, want Lammers gaat geen heel jaar pieken bij ons.
 
Ach, zijn eigen broer speelde daar, dus ik vraag het me af......

Wel leuk dat hij speler van het jaar is geworden. Ik denk dat hij ook behoorlijk boven zichzelf uitsteeg en vraag mij af of dit niet een mooi moment is om afscheid te nemen van deze hardwerkende, maar beperkte topkopper.
Die staat daar gewoon nog onder contact dacht ik?
 
Ach, zijn eigen broer speelde daar, dus ik vraag het me af......

Wel leuk dat hij speler van het jaar is geworden. Ik denk dat hij ook behoorlijk boven zichzelf uitsteeg en vraag mij af of dit niet een mooi moment is om afscheid te nemen van deze hardwerkende, maar beperkte topkopper.

Ik denk dat als je, een meestal niet bijster PSV gekleurd klassement wint (van onder meer een aantal bijna 100 miljoen spelers) je iets beter bent dan slechts hardwerkend en beperkt. Fysiek zit er ook nog weinig sleet op, en qua motivatie is het ook een belangrijke kracht. Lijkt me niet een speler om weg te wensen. Zeker aangezien de vervanging op dit moment talentvol maar onervaren is (en soms, als Romero onzichtbaar en geblesseerd)

Het enige nadeel van Luuk is dat je dus nooit een penalty mee kreegt. :sad:
 
Ik denk dat als je, een meestal niet bijster PSV gekleurd klassement wint (van onder meer een aantal bijna 100 miljoen spelers) je iets beter bent dan slechts hardwerkend en beperkt. Fysiek zit er ook nog weinig sleet op, en qua motivatie is het ook een belangrijke kracht. Lijkt me niet een speler om weg te wensen. Zeker aangezien de vervanging op dit moment talentvol maar onervaren is (en soms, als Romero onzichtbaar en geblesseerd)

Het enige nadeel van Luuk is dat je dus nooit een penalty mee kreegt. :sad:
Tja, ik ben ook de vorige seizoenen nog niet vergeten. Ik ben gewoon niet zo'n fan van Luuk de Jong.
 
Terug
Bovenaan Onderaan