Nogmaals, met culpa.
Een van de belangrijkste spelers van de afgelopen seizoenen. Is denk ik een van de redenen dat PSV veranderd is van "we laten het uiteindelijk weer liggen" naar "we pakken uiteindelijk de winst"
Hulde!
Wat ik zo geweldig vind is dat Bommel hem gewoon aan de praat krijgt en weet te houden. Wereldcoach!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zonder De Jong af te willen serveren, zie nl. ook dat hij echt wel belangrijk is nog het volgende.
Gister was hij rond de middenlijn een aantal keer erg beroerd in de kaats waardoor de counter verloren ging. Misschien lag de snelheid van het spel gewoonweg te hoog, iets waardoor hij het mogelijk ook niet heeft gered in buitenland?
 
Zonder De Jong af te willen serveren, zie nl. ook dat hij echt wel belangrijk is nog het volgende.
Gister was hij rond de middenlijn een aantal keer erg beroerd in de kaats waardoor de counter verloren ging. Misschien lag de snelheid van het spel gewoonweg te hoog, iets waardoor hij het mogelijk ook niet heeft gered in buitenland?
Het constant mee verdedigen kost gewoon zo veel kracht dat je daarna in zulke situaties minder scherp bent. Hij is natuurlijk altijd aan het sleuren en de ploeg mee aan het helpen. Maar in dit soort wedstrijden kost dat gewoon nog extra veel kracht. Je zag het ook bij Bergwijn. Die was vaak gewoon al op, voordat hij aan een aanval kon denken.
 
Zonder De Jong af te willen serveren, zie nl. ook dat hij echt wel belangrijk is nog het volgende.
Gister was hij rond de middenlijn een aantal keer erg beroerd in de kaats waardoor de counter verloren ging. Misschien lag de snelheid van het spel gewoonweg te hoog, iets waardoor hij het mogelijk ook niet heeft gered in buitenland?
De Jong was en de middenvelder, en de linksback en de cv en ook nog de aanvaller. Zoals hierboven ook werd gezegd, dat kost ontzettend veel kracht en energie waardoor je niet heel scherp meer bent. En voor de Jong wordt dat allemaal nog moeilijker omdat hij de technische kwaliteiten mist voor een strakke pass of goede kaats.
 
De Jong was en de middenvelder, en de linksback en de cv en ook nog de aanvaller. Zoals hierboven ook werd gezegd, dat kost ontzettend veel kracht en energie waardoor je niet heel scherp meer bent. En voor de Jong wordt dat allemaal nog moeilijker omdat hij de technische kwaliteiten mist voor een strakke pass of goede kaats.

Precies. Het feit dat hij op al die plekken stond geeft dan aan dat anderen het laten lopen. Een dergelijke rol zou je meer verwachten van een middenvelder dan van de spits. Nu werd De Jong (blijkbaar) gedwongen om soms verdediger te zijn, en soms aan de flank uit te komen waardoor hij zich (blijkbaar) genoodzaakt zag een actie te maken om een man voorbij te komen.
Hoe dan ook mag je blij zijn dat De Jong zoveel arbeid levert, maar idealiter zouden anderen dit opvangen.
 
De Jong was en de middenvelder, en de linksback en de cv en ook nog de aanvaller. Zoals hierboven ook werd gezegd, dat kost ontzettend veel kracht en energie waardoor je niet heel scherp meer bent. En voor de Jong wordt dat allemaal nog moeilijker omdat hij de technische kwaliteiten mist voor een strakke pass of goede kaats.
Schandalig eigenlijk dat we met 15 basisspelers nog geen resultaat wisten te behalen.
 
Precies. Het feit dat hij op al die plekken stond geeft dan aan dat anderen het laten lopen. Een dergelijke rol zou je meer verwachten van een middenvelder dan van de spits. Nu werd De Jong (blijkbaar) gedwongen om soms verdediger te zijn, en soms aan de flank uit te komen waardoor hij zich (blijkbaar) genoodzaakt zag een actie te maken om een man voorbij te komen.
Hoe dan ook mag je blij zijn dat De Jong zoveel arbeid levert, maar idealiter zouden anderen dit opvangen.
Lees: Pereiro
 
Precies. Het feit dat hij op al die plekken stond geeft dan aan dat anderen het laten lopen. Een dergelijke rol zou je meer verwachten van een middenvelder dan van de spits. Nu werd De Jong (blijkbaar) gedwongen om soms verdediger te zijn, en soms aan de flank uit te komen waardoor hij zich (blijkbaar) genoodzaakt zag een actie te maken om een man voorbij te komen.
Hoe dan ook mag je blij zijn dat De Jong zoveel arbeid levert, maar idealiter zouden anderen dit opvangen.
De Jong speelde als 10 en niet als spits. Dan wordt er wel iets meer van je verwacht. Al heeft hij dat met inzet dubbel en dwars waargemaakt. Aan de andere kant is het bedroevend dat het nodig is om een aanvaller deze rol toe te bedelen. Al wilde MVB misschien niet zonder de kopkracht van De Jong.
 
Pereiro doet een Ariasje. Even mak an tot de winterstop en dan volgend jaar gaat 'ie helemaal los en wordt de beste PSV'er.

giphy.gif
 
Daar om dicussieren we nog over hem. Als hij dat niet had, zat hij al lang en breed op de bank
Kun je ook zeggen over Bergwijn, Lozano en andere aanvallers.

Die doelpunten (en bijdrage) komt vanwege zijn efficiënte en aanvallende spel. Momenteel hebben we geen andere nummer 10 die dat kan. Misschien Guti. Maar bij hem de vraag, is hij een nummer 10 en doet hij wel meer verdedigend werk dan Pereiro.

Ik weet niet. Ik vind Gaston Pereiro iemand die altijd gevaarlijk kan zijn of worden. Als ik kijk naar wat ik van een nummer 10 verwacht dan kan ik me wel vinden in Pereiro. Tuurlijk het kan beter, anders had een grote club hem al gekocht. Maar ook hij is pas 23 (?). Ik denk een seizoen op zijn favoriete positie dat hij dan nog wel kan groeien. Ik vind hem eigenlijk al meerdere wedstrijden actief bezig zijn dan vroeger.
 
Daar om dicussieren we nog over hem. Als hij dat niet had, zat hij al lang en breed op de bank

Maar bij Pereiro lijkt het alsof een deel van de forumleden hem zijn fouten extra hard aanrekent. En hem harder aanpakt als hij een slechte wedstrijd speelt. Bij bijvoorbeeld Bergwijn en Lozano is dat veel minder. Het lijkt alsof Pereiro vroeger bij jullie op school heeft gezeten en jullie lunch heeft afgepakt ofzo.
 
Maar bij Pereiro lijkt het alsof een deel van de forumleden hem zijn fouten extra hard aanrekent. En hem harder aanpakt als hij een slechte wedstrijd speelt. Bij bijvoorbeeld Bergwijn en Lozano is dat veel minder. Het lijkt alsof Pereiro vroeger bij jullie op school heeft gezeten en jullie lunch heeft afgepakt ofzo.
Bergwijn en Lozano spelen af en toe een mindere wedstrijd, Pereiro heel af en toe een goede, en zakt heel vaak door de ondergrens.

Toch weet ik niet of ik Pereiro eruit zou halen, hij is nl in de eredivisie wel betrokken bij 10 goals. Weet nou niet of Guti dat beter zou doen.
 
Bergwijn en Lozano spelen af en toe een mindere wedstrijd, Pereiro heel af en toe een goede, en zakt heel vaak door de ondergrens.

Toch weet ik niet of ik Pereiro eruit zou halen, hij is nl in de eredivisie wel betrokken bij 10 goals. Weet nou niet of Guti dat beter zou doen.

Ik zou vooral of Hendrix of Rosario eruit halen om Guti in te brengen, afhankelijk van wie er het meeste toe is aan een wissel, en dan ook nog eens op tijd, dus zeg in de 65'ste minuut, en niet in de 85'ste minuut zoals nu meestal het geval is. Tegen kleinere clubs moet dit gewoon kunnen. Zijn doelpunten-moyenne per speelminuten is volgens mij ook niet mis en het is gewoon irritant dat je geen gebruik maakt van een goed tandem (Guti-Lozano), want volgend seizoen is Lozano weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan