Wilfried Bony zou ik n leuke (maar salaristechnisch niet waarschijnlijk) type opvolger vinden. Vooralsnog geniet ik ervan dat Luuk weer belangrijk en gevaarlijk is.
Als ik zijn stats op Wiki zie dan is er maar 1 seizoen waarin hij echt heeft gevlamd
 
Bony liet bij Vitesse zien dat hij te goed was voor de Eredivisie. Als je zo'n gast kunt halen (&betalen) als Luuk weg gaat moet je dat zeker doen.
 
Ondanks dat het prima werkt met Luuk voorin, zou ik na hem toch liever naar een meer bewegelijk type overgaan. Vanuit eigen gelederen hebben we een paar kandidaten lopen die niet perse aanspeelpunt, kapstok, en krachtpatser in één zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
...Overigens vind ik de uitspraak van Van Bommel dat De Jong gisteren 'de beste speler van het veld' was, ook wel weer overdreven.
 
...Overigens vind ik de uitspraak van Van Bommel dat De Jong gisteren 'de beste speler van het veld' was, ook wel weer overdreven.

Volgens het door Kronos in het wedstrijdtopic geplaatste plaatje van Whoscored niet. Daar was de Jong met een 8.7 inderdaad de beste speler van het veld. :grin:
 
Weer een mooi spitsengoaltje gisteren van Luuk. Hij is dan wel niet de meest technisch begaafde aanvaller, maar zijn gevoel voor positie en hoe hij uit de rug kruipt van zijn directe tegenstander is echt knap. Eerst deed hij dat vooral met het hoofd, nu ook met het voetje.
 
Weer een mooi spitsengoaltje gisteren van Luuk. Hij is dan wel niet de meest technisch begaafde aanvaller, maar zijn gevoel voor positie en hoe hij uit de rug kruipt van zijn directe tegenstander is echt knap. Eerst deed hij dat vooral met het hoofd, nu ook met het voetje.

Zie je hem laatste tijd wel vaker doen ja. Ok bij de gelijkmaker tegen Tottenham. De Jong is sit seizoen helemaal los. Topscorer vam de eredivisie zonder hierbij de penalty's te nemen. Knap.
 
Zie je hem laatste tijd wel vaker doen ja. Ok bij de gelijkmaker tegen Tottenham. De Jong is sit seizoen helemaal los. Topscorer vam de eredivisie zonder hierbij de penalty's te nemen. Knap.
Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt. Zijn vorm lijkt vooral in golven te komen en gaan...
 
Ik ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt. Zijn vorm lijkt vooral in golven te komen en gaan...

Ja, dat is wel een dingetje. Maar eigenlijk kroop hij tweede helft vorig seizoen uit het dal, toen hij onder Cocu eerder op de bank kwam, en presteert nu al bijna een vol kalenderjaar gewoon goed - goed moyenne, wint heel veel kopduels, coacht goed, voorop in de strijd... In mijn hart heb ik ook liever de technische perfectie van Romario of Nilis, de snelheid van Ronaldo, of de brute genadeloosheid van Van Nistelrooij - maar ik vind wel dat we op dit moment de beste 9 van de eredivisie hebben, en Luuk compenseert veel van zijn zwakheden met zijn tomeloze inzet en het vele loopwerk.
 
Hij doet het geweldig, ik geniet van zijn spel. Maar toch, dat stemmetje in het achterhoofd...'Hoe lang?'
 
Laten we iedereen die gisteren zonder Luuk wilde aantreden even een moment van overdenking bieden.
Nou ja. Ik weet het niet hoor. Knappe kopstoot dat zeker. Maar verder viel hij op door over het hele veld te sleuren. Dat zou je eigenlijk van een middenvelder verwachten, al speelde Luuk gisteren ook meer op 10 dan in de spits.
 
Nou ja. Ik weet het niet hoor. Knappe kopstoot dat zeker. Maar verder viel hij op door over het hele veld te sleuren. Dat zou je eigenlijk van een middenvelder verwachten, al speelde Luuk gisteren ook meer op 10 dan in de spits.

Precies. Van Bommel had hem als middenvelder geposteerd. Dat was een goede zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan