De Jong heeft wel wat voordelen; hij kan goed uit de voeten achter de spits (we hebben nu Wijnaldum en Maher, blessure-en-vorm-gevoelig) of als tweede spits, en mocht Locadia hem inderdaad voorbij zijn, kan Luuk ook vanaf de bank als breekijzer fungeren.
Ik weet niet wat hij moet kosten, maar ik zou er geen 10 miljoen voor neerleggen. Maar voor eenzelfde prijs als we voor Matavz kunnen krijgen, zeg ik meteen doen!

Ik heb best vertrouwen in Locadia, maar ben er niet 100% gerust op. Daarnaast moet PSV gewoon 2 volwaardige spitsen hebben, met een redelijke 3e er nog achter.
 
Ik ook, Dost heeft meer dan slechts één seizoen iets laten zien. En in Dost zit meer pit

En Dost heeft in 2 seizoenen 9 doelpunten gescoord.Hoera!

Dost en De Jong zijn voor mij 1 pot nat. Spelers die al op jonge leeftijd dachten dat ze wel ff gingen slagen in het buitenland, en daar op hun bek zijn gegaan. De Jong lijkt me iets meer talent te hebben dan Dost, maar is het dus ook net niet. En dat zijn dan de mensen die PSV een titel moeten bezorgen.
 
En Dost heeft in 2 seizoenen 9 doelpunten gescoord.Hoera!

Dost en De Jong zijn voor mij 1 pot nat. Spelers die al op jonge leeftijd dachten dat ze wel ff gingen slagen in het buitenland, en daar op hun bek zijn gegaan. De Jong lijkt me iets meer talent te hebben dan Dost, maar is het dus ook net niet. En dat zijn dan de mensen die PSV een titel moeten bezorgen.

Maar daarvoor 32, daarvoor 13 en daarvoor 15. Het in ieder geval meer dan De Jong. Maar begrijp me niet verkeerd he: ik zie Dost niet als de reddende engel, maar wel als haalbaar en als goede concurrentie voor Locadia. De 'redding' ligt wat mij betreft op het middenveld.
 
Maar daarvoor 32, daarvoor 13 en daarvoor 15. Het in ieder geval meer dan De Jong. Maar begrijp me niet verkeerd he: ik zie Dost niet als de reddende engel, maar wel als haalbaar en als goede concurrentie voor Locadia. De 'redding' ligt wat mij betreft op het middenveld.

Dost heeft het bij Heerenveen prima gedaan. Maar Matavz deed het ook prima bij Groningen, dus wat schiet je ermee op?
Redding ligt wat mij betreft achterin.
 
Dost heeft het bij Heerenveen prima gedaan. Maar Matavz deed het ook prima bij Groningen, dus wat schiet je ermee op?
Redding ligt wat mij betreft achterin.

We hebben volgens mij niet zoveel meer tegentreffers gehad, wel de helft van de doelpunten gemaakt...voorin en zeker vanuit het middenveld hebben we scorend vermogen nodig.
 
We hebben volgens mij niet zoveel meer tegentreffers gehad, wel de helft van de doelpunten gemaakt...voorin en zeker vanuit het middenveld hebben we scorend vermogen nodig.

Qua tegentreffers hebben we er inderdaad maar ruim 1,5 keer zoveel tegen als de kampioen.... qua doelpunten voor zitten we er liefst 9 vanaf... Qua cijfers heb je helemaal gelijk... :rolleyes:

Laten we aub eens gaan zorgen dat we enigszins stabiel worden door de verdediging niet WEER een onder geschoven kindje te maken.

Daarnaast is inderdaad OOK scorend vermogen belangrijk, maar laten we niet doen alsof daar de absolute prioriteit ligt.
 
en welke linie haalt de druk van de verdediging af en zorg voor aanvoer en in stelling brengen aanvallers... middenveld.
veel doelpunten zijn gekomen uit het feit dat van de tegenstander er teveel mensen uit het middenveld aan konden sluiten bij een aanval en daar sta je dan met z'n 4-en in de verdediging...

tekort doelpunten (veel gemiste kansen) Locadia is vooral ook mentale kwestie, een kwestie van vertrouwen
 
Eerlijk is eerlijk, waarom zou John de Jong niet de nieuwe Piet de Visser kunnen worden? Dat weten we bij wijze van spreken pas over 15 jaar.

Haha...met zo'n redenering zou mijn broer over zijn zoontje van 1 jaar ook kunnen zeggen: waarom zou hij geen Messi worden? Nee, dat is inderdaad niet te zeggen. Maar ik heb geen zin om John de Jong 40 jaar de tijd te geven totdat hij de leeftijd bereikt van De Visser nu om erachter te komen of hij inderdaad zo goed is. Ik zou graag NU een goede scout hebben zodat we niet elke keer hoeven terug te vallen op het eredivisienetwerk van Brands.

Die Piet de Visser kreeg het ook aardig hoog in zijn bol.....

Dat hele gezeik is allemaal de schuld van Rekers en van niemand anders.

En iedereen die allemaal met lijstjes komt aanzetten van mislukkingen. Dat is wel heel makkelijk. Geen een scout in de wereld kan alleen toppertjes overleggen. Zeker omdat PSV niet het grote geld heeft moet Vissers soms risicovolle talenten aandragen omdat zij nog betaalbaar zijn. De grote vielen ook toen op door Europese grootmachten.
 
en welke linie haalt de druk van de verdediging af en zorg voor aanvoer en in stelling brengen aanvallers... middenveld.
veel doelpunten zijn gekomen uit het feit dat van de tegenstander er teveel mensen uit het middenveld aan konden sluiten bij een aanval en daar sta je dan met z'n 4-en in de verdediging...

tekort doelpunten (veel gemiste kansen) Locadia is vooral ook mentale kwestie, een kwestie van vertrouwen

wie zegt dat ik met DE verdediging alleen de 4 mannen in de laatste linie bedoel? Hoewel ik WEL vind dat daar nog minimaal 1 ervaren man bij moet, het liefst centraal. De gemiddelde leeftijd daar (inclusief doelman) is echt te laag imo.
 
We hebben volgens mij niet zoveel meer tegentreffers gehad, wel de helft van de doelpunten gemaakt...voorin en zeker vanuit het middenveld hebben we scorend vermogen nodig.

2 seizoenen geleden hadden we een enorm scorend vermogen, en een geweldig middenveld. Achterin was het 3 x niks, met als resultaat...geen titel. PSV heeft nu een leuk stel jonge verdedigers, die geen enkele concurrentie hebben. Die, bij vormverlies, gewoon mogen blijven spelen.

Maar goed: Luuk de Jong. Nee, bedankt.
 
wie zegt dat ik met DE verdediging alleen de 4 mannen in de laatste linie bedoel? Hoewel ik WEL vind dat daar nog minimaal 1 ervaren man bij moet, het liefst centraal. De gemiddelde leeftijd daar (inclusief doelman) is echt te laag imo.

Volledig mee eens met A junioren achterin doe je nooit serieus mee om de titel.
Zie het WK en CL al levend bewijs elk team wat succes heeft 2 centrale verdedigers boven de 25.
Op de nul kunnen spelen is erg belangrijk zo niet het belangrijkste!
 
Haha...met zo'n redenering zou mijn broer over zijn zoontje van 1 jaar ook kunnen zeggen: waarom zou hij geen Messi worden? Nee, dat is inderdaad niet te zeggen. Maar ik heb geen zin om John de Jong 40 jaar de tijd te geven totdat hij de leeftijd bereikt van De Visser nu om erachter te komen of hij inderdaad zo goed is. Ik zou graag NU een goede scout hebben zodat we niet elke keer hoeven terug te vallen op het eredivisienetwerk van Brands.



Dat hele gezeik is allemaal de schuld van Rekers en van niemand anders.

En iedereen die allemaal met lijstjes komt aanzetten van mislukkingen. Dat is wel heel makkelijk. Geen een scout in de wereld kan alleen toppertjes overleggen. Zeker omdat PSV niet het grote geld heeft moet Vissers soms risicovolle talenten aandragen omdat zij nog betaalbaar zijn. De grote vielen ook toen op door Europese grootmachten.

Ik wil nu ook een goede scout. Ik vind het alleen lastig te bepalen of John de Jong dat wel of niet is. Ik bedoelde alleen te zeggen dat hij nu de status van De Visser nog niet kan hebben, gezien zijn leeftijd. Overigens lijkt het me lastig om als PSV-scout in dit tijdperk deze status nog te kunnen bereiken. Je kan prima spelers vinden, maar niemand die dat weet, als ze voor PSV niet haalbaar zijn.
 
Volledig mee eens met A junioren achterin doe je nooit serieus mee om de titel.
Zie het WK en CL al levend bewijs elk team wat succes heeft 2 centrale verdedigers boven de 25.
Op de nul kunnen spelen is erg belangrijk zo niet het belangrijkste!

Akkoord, jullie hebben een punt. Ondanks steekhoudend argument ben ik van mening dat prioriteit elders ligt: andere zwakke(re) plekken in selectie. Ik zou met de basis 4 + Koch en Hendrix en een LCV/LVV aankoop wel aandurven.

De verdediging is jong, 22, 23, 19 en 20, maar relatief ervaren. De leeftijd verhogen is niet zo interessant, het gaat meer om senioriteit dan. En concurrentiedruk.
Dan moet je mensen gaan halen die ervaren zijn, goed genoeg zijn, maar niet basisplaats verwachten o.b.v. hun CV. Dat is nog niet zo eenvoudig profiel.
 
Tegenwoordig wordt bij de spermabank al een test gedaan op alle zaadjes die daar ingeleverd worden, mocht er iets tussenzitten dan wordt dat in een van de Barca draagmoeders geimplanteerd, en 9 maanden later komt de volgende sterspeler te voorschijn.
Het is gewoon voortaan vissen in een vrijwel lege vijver, waar alleen een paar palingen diep onder op de bodem nog te vangen zijn.


En al die spelers idd die het goed doen bij een groningen of twente of heerenveen, zakken in Eindhoven vaak weer door het te dunne ijs in de koude visvijver......


Klinkt leuk zo'n Luuk die het bij Twente goed deed, maar als de beste man in zowel duitsland als engeland niet aan de bak komt, of niet doorbreekt, moet je zo iemand dan wel weer bij PSV willen hebben.
Ook Ruiz en Schaars hebben niet gebracht wat er van hen verwacht werd....


Dan misschien beter een of andere exotische vis proberen die niet door de hengelaars van de grote clubs is gevangen..


PSV is een visser met een hengeltje waar de grote clubs met een sleepboot met een gigantisch net aan de gang mogen gaan. Is een bij voorbaat verloren zaak.....

Waar ik me meer zorgen over maak is dat die spelers die het bij groningen en twente of az om er maar 1 te noemen in eindhoven niet hetzelfde niveau halen of beter presteren. Dat is er niet nagedacht hoe ze deze speler tot hun recht laten komen of psv weet deze spelers niet op niveau te krijgen. zeg het maar...
 
Akkoord, jullie hebben een punt. Ondanks steekhoudend argument ben ik van mening dat prioriteit elders ligt: andere zwakke(re) plekken in selectie. Ik zou met de basis 4 + Koch en Hendrix en een LCV/LVV aankoop wel aandurven.

De verdediging is jong, 22, 23, 19 en 20, maar relatief ervaren. De leeftijd verhogen is niet zo interessant, het gaat meer om senioriteit dan. En concurrentiedruk.
Dan moet je mensen gaan halen die ervaren zijn, goed genoeg zijn, maar niet basisplaats verwachten o.b.v. hun CV. Dat is nog niet zo eenvoudig profiel.

Waarom zou een nieuwe aankop geen basisplaats kunnen verwachten/krijgen? Zeker ten koste van een ManC huurling, zou ik geen enkel probleem mee hebben. Ook als het ten koste van een andere speler zou zijn, dat is topvoetbal (en daar ontbreekt het bij PSV al jaren aan).
 
Waarom zou een nieuwe aankop geen basisplaats kunnen verwachten/krijgen? Zeker ten koste van een ManC huurling, zou ik geen enkel probleem mee hebben. Ook als het ten koste van een andere speler zou zijn, dat is topvoetbal (en daar ontbreekt het bij PSV al jaren aan).

Volledig eens
 
Waarom zou een nieuwe aankop geen basisplaats kunnen verwachten/krijgen? Zeker ten koste van een ManC huurling, zou ik geen enkel probleem mee hebben. Ook als het ten koste van een andere speler zou zijn, dat is topvoetbal (en daar ontbreekt het bij PSV al jaren aan).

Kan zeker, moet, anders geen concurrenriedruk. Ik heb het anders bedoeld. Die categorie is lastig, dwz Viergever is te laag niveau, dus je wil hoger inzetten. Dat betekent bijna automatisch dat je niet druk verhoogt, maar spelers vervangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan