Juist, allemaal geroep om grote zogenaamde namen die het wel even gaan maken. PSV moet hier niet in mee gaan, de Jong kan voor PSV een aanwinst zijn, slimme speler en veelzijdiger dan een Matavz en balvaster en trefzekerder dan een Locadia. PSV kan niet vissen uit bepaalde vijvers omdat men het geld er doodeenvoudig niet voor heeft, dus dromen over exoten gewoon laten varen, zodra andere clubs(grotere namen) iets opvangen trek je meestal toch aan het kortste eind. Ook het scoutingapparaat komt gewoon tekort, kijk bijvoorbeeld naar een Heerenveen of Groningen, die zijn ons gewoon voorbij wat betreft aankoop en ontdekking van spelers.

Te makkelijk: 'het scoutingsapparaat komt gewoon tekort'. Noem mij dan eens zo'n Groninger of Heerenvener of Twentse grootheid die ook na het verlaten van die clubs goed zijn gebleken. Alves niet, Silva niet, Berg niet, Dost niet, De Jong niet, Ruiz niet, etc. Hét grote verschil zit 'm in mogen presteren versus moeten presteren.

Scouting is gewoon veel moeilijker geworden. De grote Engelse en Spaanse clubs vissen zo vroeg mogelijk de vijver leeg. Niet eens meer als het talenten zijn, maar als er ook maar een kans is dat iemand een talent zou kunnen worden.
Het is een wapenwedloop waar Nederlandse clubs niet meer in mee kunnen.

Dus concentreren op de jeugdopleiding, maar daar lopen Nederlandse clubs tegen hetzelfde probleem aan: ook die wordt leeggeroofd door de grote Engelse en Spaanse clubs.

Het scouting apparaat moet steeds meer op zoek naar 'dark horses' i.p.v. zekere talenten.
 
Te makkelijk: 'het scoutingsapparaat komt gewoon tekort'. Noem mij dan eens zo'n Groninger of Heerenvener of Twentse grootheid die ook na het verlaten van die clubs goed zijn gebleken. Alves niet, Silva niet, Berg niet, Dost niet, De Jong niet, Ruiz niet, etc. Hét grote verschil zit 'm in mogen presteren versus moeten presteren.

Scouting is gewoon veel moeilijker geworden. De grote Engelse en Spaanse clubs vissen zo vroeg mogelijk de vijver leeg. Niet eens meer als het talenten zijn, maar als er ook maar een kans is dat iemand een talent zou kunnen worden.
Het is een wapenwedloop waar Nederlandse clubs niet meer in mee kunnen.

Dus concentreren op de jeugdopleiding, maar daar lopen Nederlandse clubs tegen hetzelfde probleem aan: ook die wordt leeggeroofd door de grote Engelse en Spaanse clubs.

Het scouting apparaat moet steeds meer op zoek naar 'dark horses' i.p.v. zekere talenten.

Ik refereer niet naar grote namen, spelers die in Nederland groot worden dat zijn spelers waar PSV voor in de markt is of was, de rest is veel te hoog gegrepen. De namen die je noemt zijn voor PSV zowat het maximaal haalbare. Daarom verwijs ik naar Heerenveen en Groningen die spelers binnenhalen waar echt nog wat potentie in zit. Een andere oplossing is om een samenwerkingsverband aan te gaan met zo'n grote geldverslindende club, zoal de huur van Rekik en de eigen jeugd een kans geven. Als PSV supporter kunnen we allemaal wel veel willen maar de realiteit is dat PSV geen grote naam meer is en niet meer meetelt in Europa voor een speler met enige naam.
 
Edit Martijn: Het is niet toegestaan om hele nieuwsberichten te plaatsen. Nu dus allen de kern van het bericht en een link naar de rest van het artikel.

De Jong overtuigde de voorbije seizoenen niet in Gladbach en lijkt in Newcastle geen krediet te hebben gewonnen. "Voor Luuk is alles open, dus ook een teruggang naar de Eredivisie behoort tot de mogelijkheden. Ik zeg er wel bij dat hij niet benaderd is en dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn", vertelde zaakwaarnemer Louis Laros aan het Eindhovens Dagblad.
Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...us-ook-een-teruggang-naar-de-eredivisie-.html
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Te makkelijk: 'het scoutingsapparaat komt gewoon tekort'. Noem mij dan eens zo'n Groninger of Heerenvener of Twentse grootheid die ook na het verlaten van die clubs goed zijn gebleken. Alves niet, Silva niet, Berg niet, Dost niet, De Jong niet, Ruiz niet, etc. Hét grote verschil zit 'm in mogen presteren versus moeten presteren.

Scouting is gewoon veel moeilijker geworden. De grote Engelse en Spaanse clubs vissen zo vroeg mogelijk de vijver leeg. Niet eens meer als het talenten zijn, maar als er ook maar een kans is dat iemand een talent zou kunnen worden.
Het is een wapenwedloop waar Nederlandse clubs niet meer in mee kunnen.

Dus concentreren op de jeugdopleiding, maar daar lopen Nederlandse clubs tegen hetzelfde probleem aan: ook die wordt leeggeroofd door de grote Engelse en Spaanse clubs.

Het scouting apparaat moet steeds meer op zoek naar 'dark horses' i.p.v. zekere talenten.


Tegenwoordig wordt bij de spermabank al een test gedaan op alle zaadjes die daar ingeleverd worden, mocht er iets tussenzitten dan wordt dat in een van de Barca draagmoeders geimplanteerd, en 9 maanden later komt de volgende sterspeler te voorschijn.
Het is gewoon voortaan vissen in een vrijwel lege vijver, waar alleen een paar palingen diep onder op de bodem nog te vangen zijn.


En al die spelers idd die het goed doen bij een groningen of twente of heerenveen, zakken in Eindhoven vaak weer door het te dunne ijs in de koude visvijver......


Klinkt leuk zo'n Luuk die het bij Twente goed deed, maar als de beste man in zowel duitsland als engeland niet aan de bak komt, of niet doorbreekt, moet je zo iemand dan wel weer bij PSV willen hebben.
Ook Ruiz en Schaars hebben niet gebracht wat er van hen verwacht werd....


Dan misschien beter een of andere exotische vis proberen die niet door de hengelaars van de grote clubs is gevangen..


PSV is een visser met een hengeltje waar de grote clubs met een sleepboot met een gigantisch net aan de gang mogen gaan. Is een bij voorbaat verloren zaak.....
 
Tegenwoordig wordt bij de spermabank al een test gedaan op alle zaadjes die daar ingeleverd worden, mocht er iets tussenzitten dan wordt dat in een van de Barca draagmoeders geimplanteerd, en 9 maanden later komt de volgende sterspeler te voorschijn.
Het is gewoon voortaan vissen in een vrijwel lege vijver, waar alleen een paar palingen diep onder op de bodem nog te vangen zijn.


En al die spelers idd die het goed doen bij een groningen of twente of heerenveen, zakken in Eindhoven vaak weer door het te dunne ijs in de koude visvijver......


Klinkt leuk zo'n Luuk die het bij Twente goed deed, maar als de beste man in zowel duitsland als engeland niet aan de bak komt, of niet doorbreekt, moet je zo iemand dan wel weer bij PSV willen hebben.
Ook Ruiz en Schaars hebben niet gebracht wat er van hen verwacht werd....


Dan misschien beter een of andere exotische vis proberen die niet door de hengelaars van de grote clubs is gevangen..


PSV is een visser met een hengeltje waar de grote clubs met een sleepboot met een gigantisch net aan de gang mogen gaan. Is een bij voorbaat verloren zaak.....

Maar we hoeven ook niet te concurreren me die grote clubs (ja, eigenlijk wel, maar dat is een andere discussie) wat we nodig hebben is een paar fatsoenlijke spelers voor de Eredivisie. En voor dat niveau is er nog voldoende, maar dan moet je wel de goede soort vis zoeken. Dus geen gevoelig visje, maar stevige solide vis. En maar accepteren dat de kleuren niet zo mooi zijn als de visjes van de grote clubs.
 
Tegenwoordig wordt bij de spermabank al een test gedaan op alle zaadjes die daar ingeleverd worden, mocht er iets tussenzitten dan wordt dat in een van de Barca draagmoeders geimplanteerd, en 9 maanden later komt de volgende sterspeler te voorschijn.

Jij zit diep in het geheime net daar dat je op de hoogte bent van deze praktijken :D
Mooi metafoor.

Het inderdaad stuitend. Kinderhandel in het Westen anno nieuwe millennium.
 
Tegenwoordig wordt bij de spermabank al een test gedaan op alle zaadjes die daar ingeleverd worden, mocht er iets tussenzitten dan wordt dat in een van de Barca draagmoeders geimplanteerd, en 9 maanden later komt de volgende sterspeler te voorschijn.
Het is gewoon voortaan vissen in een vrijwel lege vijver, waar alleen een paar palingen diep onder op de bodem nog te vangen zijn.


En al die spelers idd die het goed doen bij een groningen of twente of heerenveen, zakken in Eindhoven vaak weer door het te dunne ijs in de koude visvijver......


Klinkt leuk zo'n Luuk die het bij Twente goed deed, maar als de beste man in zowel duitsland als engeland niet aan de bak komt, of niet doorbreekt, moet je zo iemand dan wel weer bij PSV willen hebben.
Ook Ruiz en Schaars hebben niet gebracht wat er van hen verwacht werd....


Dan misschien beter een of andere exotische vis proberen die niet door de hengelaars van de grote clubs is gevangen..


PSV is een visser met een hengeltje waar de grote clubs met een sleepboot met een gigantisch net aan de gang mogen gaan. Is een bij voorbaat verloren zaak.....

Piet de Visser hengelde als laatste nog af en toe grote vissen weg bij de grote clubs. Tegenwoordig zijn het de boys van John de Jong....Do I need to say more?
 
Piet de Visser hengelde als laatste nog af en toe grote vissen weg bij de grote clubs. Tegenwoordig zijn het de boys van John de Jong....Do I need to say more?

Eerlijk is eerlijk, waarom zou John de Jong niet de nieuwe Piet de Visser kunnen worden? Dat weten we bij wijze van spreken pas over 15 jaar.
 
Hij claimt terecht een hoop successen: Romario, Ronaldo, Alex, Farfan, Gomes, Dzsudzsak. Een knap lijstje.

Romario kwam via de zoon van Ploegsma (ze kochten eigenlijk de verkeerde). Alex en Gomes via Lemic. Ronaldo zat in de WK selectie (hoezo scouten met het bord op schoot) en koos op aanraden van Romario voor PSV. Dat bedoel ik dus.
 
Romario kwam via de zoon van Ploegsma (ze kochten eigenlijk de verkeerde). Alex en Gomes via Lemic. Ronaldo zat in de WK selectie (hoezo scouten met het bord op schoot) en koos op aanraden van Romario voor PSV. Dat bedoel ik dus.

Dat hebben ze recentelijk ook een keer gehad met Marcelo.....
 
Romario kwam via de zoon van Ploegsma (ze kochten eigenlijk de verkeerde). Alex en Gomes via Lemic. Ronaldo zat in de WK selectie (hoezo scouten met het bord op schoot) en koos op aanraden van Romario voor PSV. Dat bedoel ik dus.

Serieus? De Visser (en PSV) claimen die namen toch niet voor niks lijkt me.
 
Serieus? De Visser (en PSV) claimen die namen toch niet voor niks lijkt me.

Romario was van voor de Visser, inderdaad de zoon van Ploegsma die met de tip kwam (inmiddels ook zaakwaarnemer, zat er al vroeg in ;))
De Visser was verantwoordelijk voor Gomes. Hiddink had gevraagd: Piet geef me een lijstje met keepers want ik wil perse een andere.
Waarop de Visser een lijstje inleverde met daarop:
1) Gomes
2) Gomes
3) Gomes
4) Gomes
Dat werd dus Gomes. De Chelseadeal met Alex zaten zowel de Visser maar inderdaad ook Lemic tussen als Haarlemmerolie. Ronaldo was makkelijk te scouten, maar moeilijker te halen.
Ik denk dat je die transfer (en eigenlijk ook Romario) op het conto van van Raaij kunt schrijven die met Philips als faciliterend bedrijf, destijds in staat was werelddeals te doen.
Maar tja, voor Bosman, en toen telden we nog mee in Europa. Inmiddels zijn het andere tijden. Je kunt nog steeds de Ronaldo's scouten, makkie, maar ze halen is een ander verhaal.
 
Serieus? De Visser (en PSV) claimen die namen toch niet voor niks lijkt me.

De Visser is heel goed in z'n eigen PR.

Zie hier een artikeltje, waaruit:
PSV heeft de afgelopen weken een duidelijk inzicht gekregen in de scoutingsrapportages die De Visser de laatste jaren maakte. De adviseur bracht sinds het jaar 2000 tweeëntwintig spelers aan. Drie van die versterkingen werden een succes: Gomes, Alex en Kezman.

Tegenover de successen staan zeventien aankopen, die sportief en/of financieel niet goed hebben uitgepakt. Het gaat veelal om spelers die op jonge leeftijd werden gehaald en nauwelijks aan voetballen toekwamen. Deze groep kostte aan transferkosten ruim 20 miljoen euro en aan salarissen nog eens 25 tot 30 miljoen. De opbrengsten zijn vrijwel nihil."

Kezman werd gekocht voor 14 miljoen, verkocht voor 7.
 
Terug
Bovenaan Onderaan