Niemand beweert ook dat LDJ een wereldspits is want die spelen niet in de Eredivisie. Ook Huntelaar zou niet renderen met spelers die Luuk nu om zich heen heeft. Overdrijf nou niet zo en kom met de haalbare namen. Als je denkt dat een Sol of Vlap of zo wel effe 20 per seizoen zouden maken bij dit PSV, dan kan ik je uit je dromen helpen. Vele subtoppers die we hebben gehaald, hebben hier gefaald. Luuk is belangrijk voor dit systeem. Haal Ziyech en Tadic + Frenkie de Jong naar PSV en zelfs Luuk gaat anders spelen. Of hebben we hem dan misschien niet meer nodig maar nu wel.

Ik begrijp je punt, waar ik op doelde is de kansen die hij wel krijgt dat die daar zoveel van verprutst, dat valt niet goed te praten of op andere af te schuiven.
 
Eensch. Die 1 op 1 kans die hij het stadion uitramde tegen BATE was hopelijk het dieptepunt, of moet ik hoogtepunt zeggen in dit geval?:unsure:
Ben bang dat zulke situaties toch wel een van mindere punten van Luuk is. En gezien zijn leeftijd zal d'r niet veel rek meer inzitten.
 
Iedere amateur die 300 kansen krijgt ( aka LDJ ) scoort wel een keer, belangrijk en onbelangrijk.
Gaat om kans & goal rendement, dat is het enige wat telt voor een spits. Zijn sterke bijdrage op mentaal en verdedigend vlak is leuk maar helpt je niet als falende spits.

Luuk blijft armoede, die zelfs door Huntelaar en zijn rollator verslagen word. Omdat die zo zijn best doet kan je de man niet haten of afbranden, maar diep van binnen hoort iedereen wel te weten dat je met hem een zeer zwakke schakel hebt in je team. Samen met nog wat amateurs achterin,

Op basis van wat vind jij dat Huntelaar LdJ verslaat? Kijk voor de gein eventjes welke 100% kansen Huntelaar allemaal heeft gemist. Ik kom dan tot de conclusie dat ze gewaagt zijn aan elkaar waarbij ik LdJ ietsjes belangrijker vind in het spel/ strategie van de club en Huntelaar een veel grotere k*tkop heeft. (dat laatste is misschien een gekleurde mening van mijn kant).

Goal rendement is minder belangrijk als je twee naar binnen trekkende vleugelspelers hebt. Dan heb je een spits nodig die weet wanneer hij ruimte moet maken, een bal terug moet leggen en mee terug verdedigen. LdJ doet dat. Dat hij niet scherp is en 100% kansen mist is zorgelijk, maar zoals zo vaak aangegeven hier is dat een belangrijk punt maar zeker niet het enige waar je LdJ op moet beoordelen.
 
Dat Luuk bepaalde kansen mist is zorgelijk, maar dat zijn rol binnen het team veranderd is is toch logisch. Vergelijk het elftal van 2014-2015 met nu. Ik denk dat je al vlug merkt dat Luuk toen niet eens nodig was in de 16 van PSV. We zijn ondertussen 4 jaar verder. Het wordt tijd dat we onze eisen veranderen, want wat toen lukte, lukte toen, en aan die eisen kunnen we nu niet langer meer voldoen...
 
Dat Luuk bepaalde kansen mist is zorgelijk, maar dat zijn rol binnen het team veranderd is is toch logisch. Vergelijk het elftal van 2014-2015 met nu. Ik denk dat je al vlug merkt dat Luuk toen niet eens nodig was in de 16 van PSV. We zijn ondertussen 4 jaar verder. Het wordt tijd dat we onze eisen veranderen, want wat toen lukte, lukte toen, en aan die eisen kunnen we nu niet langer meer voldoen...

Ikke niet snap? :unsure: (sorry)

Wat bedoel je met dat Luuk niet eens nodig was in de 16? Waarin zijn de eisen veranderd mbt Luuk volgens jou? Wat zijn de nieuwe?
 
Als je het over een langere termijn kijkt, is de kritiek op Luuk de Jong eigenlijk zo bizar...

Als we nu het volgende aanbod zouden krijgen:
- een spits die over vier seizoenen en een beetje 1 op 2 loopt. (166 wedstrijden, 82 goals)
- en dat voor een spits die steeds meer een kapstok en kaatser is geworden, gaten trekt voor vleugelflitsers
- een duidelijk aandeel had in drie titels en een bijna kwartfinale in de CL (kijk alleen al naar de 9 goals in blessuretijd)
- een duidelijke mentorrol speelt binnen de (vaak zeer jonge) groep, met een topmentaliteit (vergelijk even met Huntelaar)
- door twee trainers - als voetballers actief in de absolute top - wordt geroemd, en zelfs tot aanvoerder gemaakt (ook al gaat dat ten koste van echte scherpte in de 16, vind ik).

Dan ben je toch gek als je geen ja zou zeggen? Natuurlijk kan De Jong uit de basis worden gespeeld. Hij is geen baltovenaar à la Romario, of goaltjesdief à la Kezman. En ja, hij is gevoelig voor vormdips. Maar daar staat echt wel wat tegenover, en dat kaliber is voor PSV toch allang niet meer haalbaar. Er staat in ieder geval - gewoon feitelijk en aantoonbaar - voldoende tegenover om niet zó veel kritiek te krijgen - laat staan soms gewoon afgefikt.
 
Als je het over een langere termijn kijkt, is de kritiek op Luuk de Jong eigenlijk zo bizar...

Als we nu het volgende aanbod zouden krijgen:
- een spits die over vier seizoenen en een beetje 1 op 2 loopt. (166 wedstrijden, 82 goals)
- en dat voor een spits die steeds meer een kapstok en kaatser is geworden, gaten trekt voor vleugelflitsers
- een duidelijk aandeel had in drie titels en een bijna kwartfinale in de CL (kijk alleen al naar de 9 goals in blessuretijd)
- een duidelijke mentorrol speelt binnen de (vaak zeer jonge) groep, met een topmentaliteit (vergelijk even met Huntelaar)
- door twee trainers - als voetballers actief in de absolute top - wordt geroemd, en zelfs tot aanvoerder gemaakt (ook al gaat dat ten koste van echte scherpte in de 16, vind ik).

Dan ben je toch gek als je geen ja zou zeggen? Natuurlijk kan De Jong uit de basis worden gespeeld. Hij is geen baltovenaar à la Romario, of goaltjesdief à la Kezman. En ja, hij is gevoelig voor vormdips. Maar daar staat echt wel wat tegenover, en dat kaliber is voor PSV toch allang niet meer haalbaar. Er staat in ieder geval - gewoon feitelijk en aantoonbaar - voldoende tegenover om niet zó veel kritiek te krijgen - laat staan soms gewoon afgefikt.

Hear, hear!
 
Als je het over een langere termijn kijkt, is de kritiek op Luuk de Jong eigenlijk zo bizar...

Als we nu het volgende aanbod zouden krijgen:
- een spits die over vier seizoenen en een beetje 1 op 2 loopt. (166 wedstrijden, 82 goals)
- en dat voor een spits die steeds meer een kapstok en kaatser is geworden, gaten trekt voor vleugelflitsers
- een duidelijk aandeel had in drie titels en een bijna kwartfinale in de CL (kijk alleen al naar de 9 goals in blessuretijd)
- een duidelijke mentorrol speelt binnen de (vaak zeer jonge) groep, met een topmentaliteit (vergelijk even met Huntelaar)
- door twee trainers - als voetballers actief in de absolute top - wordt geroemd, en zelfs tot aanvoerder gemaakt (ook al gaat dat ten koste van echte scherpte in de 16, vind ik).

Dan ben je toch gek als je geen ja zou zeggen? Natuurlijk kan De Jong uit de basis worden gespeeld. Hij is geen baltovenaar à la Romario, of goaltjesdief à la Kezman. En ja, hij is gevoelig voor vormdips. Maar daar staat echt wel wat tegenover, en dat kaliber is voor PSV toch allang niet meer haalbaar. Er staat in ieder geval - gewoon feitelijk en aantoonbaar - voldoende tegenover om niet zó veel kritiek te krijgen - laat staan soms gewoon afgefikt.

Als je het zo opschrijft zou ik staan te juichen. Kortom, tel onze zegeningen en Go Luuk!
 
- een spits die over vier seizoenen en een beetje 1 op 2 loopt. (166 wedstrijden, 82 goals)

Dat klinkt leuk op papier, maar in praktijk is het anders. Zijn eerste 2 seizoenen tikken hard aan in zijn voordeel en de 3 maanden depressie waar die nooit scoorde zwaar in zijn nadeel. 1 op 2 klinkt veel mooier dan dat het in werkelijkheid is.

Seizoen 16/17 + 17/18 waren zijn beroerdste tot nu toe, de lijn naar beneden is ingezet en dat zie je dan gewoon weer wel. Zijn betrokkenheid in en rondom de team is vooruit gegaan, maar hij word toch echt betaald voor de goaltjes, wat prio voor hem hoort te zijn.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Word hij betaald voor de goaltjes? Ik denk het echt niet.
Ik ben het met je eens dat het oppakken van de stijgende lijn wel erg stroef gaat maar je vergeet gewoon de bijdrage die hij aan het systeem levert, zijn assists, zijn goals (hoewel geringer dan verwacht) en zijn rol binnen het team en als het verlengstuk van de trainer. En de vraag is ook of je door hem buiten het elftal te zetten er op vooruit gaat? Ik denk het namelijk niet.
Vergeet niet dat PSV ook vorig jaar, niet op de kwaliteit van de spelers kampioen is geworden maar om het hebben van dit soort team-spelers. Want kwalitatief legden en leggen wij het af tegen Ajax. Maar wij waren en zijn nog steeds een echt en hecht team, mede dankzij Luuk!
 
Dat klinkt leuk op papier, maar in praktijk is het anders. Zijn eerste 2 seizoenen tikken hard aan in zijn voordeel en de 3 maanden depressie waar die nooit scoorde zwaar in zijn nadeel. 1 op 2 klinkt veel mooier dan dat het in werkelijkheid is.

Seizoen 16/17 + 17/18 waren zijn beroerdste tot nu toe, de lijn naar beneden is ingezet en dat zie je dan gewoon weer wel. Zijn betrokkenheid in en rondom de team is vooruit gegaan, maar hij word toch echt betaald voor de goaltjes, wat prio voor hem hoort te zijn.

16/17 was een drama. Vorig jaar lijkt me een totaal ander verhaal - de bijdrage van De Jong aan de titel lijkt me zeker vanaf de winterstop cruciaal - ook in doelpunten.

Wat de goaltjes betreft: het is heel simpel - als een spits niet scoort, komt hij vroeg of laat onder druk te staan. Maar de uitspraak dat hij wordt betaald voor de goaltjes is natuurlijk veel te kort door de bocht. Het is zeer afhankelijk van de rol. Iedere voetballer wordt betaald om het team te helpen winnen. Hoe, is afhankelijk van de invulling.

En 1 op 2 klinkt gewoon zoals het is: 1 op 2. Tenzij je de uitspraak van de advocaat van Trump onderschrijft dat waarheid geen waarheid is.
 
16/17 was een drama. Vorig jaar lijkt me een totaal ander verhaal - de bijdrage van De Jong aan de titel lijkt me zeker vanaf de winterstop cruciaal - ook in doelpunten.

Wat de goaltjes betreft: het is heel simpel - als een spits niet scoort, komt hij vroeg of laat onder druk te staan. Maar de uitspraak dat hij wordt betaald voor de goaltjes is natuurlijk veel te kort door de bocht. Het is zeer afhankelijk van de rol. Iedere voetballer wordt betaald om het team te helpen winnen. Hoe, is afhankelijk van de invulling.

En 1 op 2 klinkt gewoon zoals het is: 1 op 2. Tenzij je de uitspraak van de advocaat van Trump onderschrijft dat waarheid geen waarheid is.

Sommigen horen liever selectieve waarheid, omdat die beter aansluit bij hun mening.
 
16/17 was een drama. Vorig jaar lijkt me een totaal ander verhaal - de bijdrage van De Jong aan de titel lijkt me zeker vanaf de winterstop cruciaal - ook in doelpunten.

Wat de goaltjes betreft: het is heel simpel - als een spits niet scoort, komt hij vroeg of laat onder druk te staan. Maar de uitspraak dat hij wordt betaald voor de goaltjes is natuurlijk veel te kort door de bocht. Het is zeer afhankelijk van de rol. Iedere voetballer wordt betaald om het team te helpen winnen. Hoe, is afhankelijk van de invulling.

En 1 op 2 klinkt gewoon zoals het is: 1 op 2. Tenzij je de uitspraak van de advocaat van Trump onderschrijft dat waarheid geen waarheid is.
1 op 2, ligt wel aan de periode waar naar je kijkt, toch? Ik vind het te verdedigen om de periode De Jong in 2 te delen. Zijn eerste seizoenen scoorde hij veel/genoeg. De laatste 2 seizoenen 2 weinig.
 
Als je het over een langere termijn kijkt, is de kritiek op Luuk de Jong eigenlijk zo bizar...

Als we nu het volgende aanbod zouden krijgen:
- een spits die over vier seizoenen en een beetje 1 op 2 loopt. (166 wedstrijden, 82 goals)
- en dat voor een spits die steeds meer een kapstok en kaatser is geworden, gaten trekt voor vleugelflitsers
- een duidelijk aandeel had in drie titels en een bijna kwartfinale in de CL (kijk alleen al naar de 9 goals in blessuretijd)
- een duidelijke mentorrol speelt binnen de (vaak zeer jonge) groep, met een topmentaliteit (vergelijk even met Huntelaar)
- door twee trainers - als voetballers actief in de absolute top - wordt geroemd, en zelfs tot aanvoerder gemaakt (ook al gaat dat ten koste van echte scherpte in de 16, vind ik).

Dan ben je toch gek als je geen ja zou zeggen? Natuurlijk kan De Jong uit de basis worden gespeeld. Hij is geen baltovenaar à la Romario, of goaltjesdief à la Kezman. En ja, hij is gevoelig voor vormdips. Maar daar staat echt wel wat tegenover, en dat kaliber is voor PSV toch allang niet meer haalbaar. Er staat in ieder geval - gewoon feitelijk en aantoonbaar - voldoende tegenover om niet zó veel kritiek te krijgen - laat staan soms gewoon afgefikt.

Ik schat Lozano stukken hoger in dan Kezman, en die werd ook door PSV gehaald...
 
Met de kanttekening dat Kezza een echte goaltjesdief was.

Het ging om het kaliber speler. Kezman was dan wel duur, maar toch vooral een lichtgewicht die het alleen in Nederland wist waar te maken. Ik heb er alle vertrouwen in dat Lozano het in het buitenland ook wel gaat maken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan