Mee eens (Y):)

Nistelaria :je vergeet niet presteren bij New Castle United en EK jong Oranje!
luuk de Jong is geen type,s spits in de klasse Nilis en ruud v Nistelrooij.
PSV ziet de Jong als een buitenkansje te halen met de gok dat het mislukt dat hij er niks van bakt.
Wat ze de laatse jaren is gelukt met spitsen te halen die het niet lukte te presteren bij PSV.
Zet nou zelf Luuk de Jong tegenover een Michy Batshuayi. en vergelijk die 2 spitsen dan kom je er toch ook achter dat die Michy Batshuayi de spits is die we missen 2e type Bony sterk snel hard schot in de benen maakt zelf zijn actie(s)
En waar De jong niet op kon tegen de verdedigers in Engeland&Duitsland geen lichaam om erin te zetten zal dat een Michy Batshuayi niet overkomen.
(kijk nu bijv naar een Bony die maakt het zelfs waar in Engeland en die verdedigers daar in de pan hakt en clubs willen al 30 milj voor hem betalen.)
Je raakt straks na het WK ook een Depay vast kwijt snap PSV niet haal nu Michy Batshuayi deze killer om het voorin op te vangen..

Ik geef je gelijk : als ik moet kiezen tussen De Jong of die Batshuayi, dan zou ik beslist voor Batshuayi gaan, want die is veel dynamischer dan De Jong en oogt gevaarlijker op de helft van de tegenstander.
 
Ik geef je gelijk : als ik moet kiezen tussen De Jong of die Batshuayi, dan zou ik beslist voor Batshuayi gaan, want die is veel dynamischer dan De Jong en oogt gevaarlijker op de helft van de tegenstander.

Het verschil tussen beiden is waarschijnlijk dat De Jong wel haalbaar is en Batshuayi niet;)
 
Wat welhaast nog triester is, is dat Brands dus blijkbaar echt niet inziet dat je geen succes kunt kopen door spelers te halen die bij een bepaalde club of in een bepaalde periode succes hebben behaald. Het succes van Twente was niet slechts 'die ene speler', het was dat er een perfect uitgebalanceerd elftal stond waardoor 'die ene speler' kon uitblinken. Maar in plaats van de juiste spelers aan te trekken om balans in het elftal te krijgen (hoeven niet stuk voor stuk toppers te zijn), staart Brands zich blind op individuele spelers die succes hebben geboekt in een gebalanceerd elftal of bij een club waarbij het elftal op die ene speler was afgestemd. Dit is nou net hetgene wat Brands een incapabele TD maakt.

Hier sluit ik me compleet bij aan, erg goed verhaal (puntjes volgen). Je ziet het inderdaad ook aan Ajax, dat zijn zeker ook niet allemaal toppers. Zo'n Vurnon Anita van het eerste kampioenschap daar..is echt geen topspeler (alhoewel hij bij Newcastle wel 34 wedstrijden heeft gespeeld, zag ik net..).
Maar omdat het team het zo goed deed worden dat soort spelers voor te hoge bedragen verkocht aan clubs waar managers zitten zoals jij ze nu beschrijft: die realiseren zich niet dat het team goed presteert en daardóór die spelers maar denken dat die spelers heel erg goed zijn.

Wat wij volgens mij nodig hebben voor volgend seizoen is niet een Luuk de Jong maar een spits a la (en dat meen ik) Danko Lazovic. Een werker, vechter, bijter. Ik zou ook heel graag zien dat we één van de twee vleugels met een dergelijke speler invullen. Een Dirk Kuyt. Een Lasse Schöne. Kijk maar eens, succesvolle teams lijken telkens één werkpaard op de vleugels te hebben; geen twee frivolen.
 
Het verschil tussen beiden is waarschijnlijk dat De Jong wel haalbaar is en Batshuayi niet;)

Dus dan nemen we maar een middelmatige spits, omdat die haalbaar is....dan kunnen we net zo goed Matavz handhaven, want De Jong is echt niet veel beter dan Matavz....zonde van het geld !
 
Dus dan nemen we maar een middelmatige spits, omdat die haalbaar is....dan kunnen we net zo goed Matavz handhaven, want De Jong is echt niet veel beter dan Matavz....zonde van het geld !

Dus je stelt voor om volgend jaar weer met Matavz te spelen?
 
Wat hebben we nu aan 3 spitsen? Matavz, Locadia en De Jong...Wat moet je ermee?
Als je voorin al wil versterken, dan zou ik toch eerder opzoek gaan naar een buitenspeler aangezien we straks wellicht zowel Depay als Bakkali kwijt zijn. Die kans is groter dan Matavz en Locadia kwijtraken.

Begin nu eerst met zaken die prio hebben. Met welke verdedigers worden ze in de media gelinked? Ik heb een paar weken geleden iets gelezen over een 21 jarige portugees, voor de rest alleen aanvallers en middenvelders...

Hopelijk verrassen ze straks met transfers waar niet in de media over geschreven is. Zou voor het eerst in jaren zijn.

Viergever en die Knudsen ofzoiets? Maar dat zijn er 3.

Maar ik denk dat PSV graag van Matavz af wil, die zou eigenlijk al in Rusland moeten spelen. Helaas ging dat niet door. Dan heb je met Locadia 1 spits in huis, niet echt veel.

Ik zou alleen een vleugelspeler halen op het moment dat er 1 daadwerkelijk vertrekt. Met Narsingh, Depay, Jozefzoon, Bakalli heb je er nog steeds genoeg.

Sinds wanneer is 23 jaar ervaren? 28 Jaar is ervaren.



Nou ja, we zijn wel tot de conclusie gekomen dat de spitsen niet voldeden.

Voor een speler van 23 jaar heeft hij wel wat ervaring ja. Champions League, Oranje. En in Engeland en Duitsland gezeten. Niet voor lang, maar toch. Spelers van 28 jaar met meer ervaring (Champions League, International, grote competities) zijn denk ik sowieso onhaalbaar. Misschien dat je zulke spelers bij 32 jaar kunt halen, dan kunnen ze lekker afbouwen hier. Zie ik dan weer niet zo zitten.

De Jong is een spits die in staat moet zijn 20+ doelpunten te maken in de eredivisie, lijkt mij dus prima. Als hij daarbij meer voetbal kan brengen vind ik het goed.

Matavz en Locadia zijn allebei pure afmakers, die laten andere niet beter voetballen. De Jong kan beter mee voetballen en dus denk ik dat het een goede keus zou zijn.
 
Dus je stelt voor om volgend jaar weer met Matavz te spelen?

Dus, ik stel voor om een betere spits te kopen/huren dan De Jong, want De Jong zal net zo als Matavz momenteel echt niet het verschil maken voorin ....en als onze Superscouts niet met een betere naam kunnen komen dan De Jong, dan hebben ze de afgelopen tijd behoorlijk zitten suffen of ze deugen totaal niet als scouts van een Topclub als PSV ...!
 
Dus, ik stel voor om een betere spits te kopen/huren dan De Jong, want De Jong zal net zo als Matavz momenteel echt niet het verschil maken voorin ....en als onze Superscouts niet met een betere naam kunnen komen dan De Jong, dan hebben ze de afgelopen tijd behoorlijk zitten suffen of ze deugen totaal niet als scouts van een Topclub als PSV ...!

Huren, daar ben ik nou weer niet voor. Dat is op de lange termijn funest, verdienen we niks meer en worden we inderdaad een middenmoter.
 
Huren, daar ben ik nou weer niet voor. Dat is op de lange termijn funest, verdienen we niks meer en worden we inderdaad een middenmoter.

Ja, dat wel, ....maar als kopen te duur is, dan liever huren met optie tot koop. In ieder geval een betere spits dan de genoemde namen van De Jong, Dost of Van Wolfswinkel ..!
 
Ja, dat wel, ....maar als kopen te duur is, dan liever huren met optie tot koop. In ieder geval een betere spits dan de genoemde namen van De Jong, Dost of Van Wolfswinkel ..!

En jij denkt dat spitsen die beter zijn dan de genoemde 3, te huren zijn met een optie tot koop?
 
gemengde gevoelens... Enerzijds bewijst het terughalen naar de Nederlandse competitie van een spits die het in de lagere regionen van de Duitse en Engelse competitie niet redde, hoe slecht het ervoor staat met PSV én de eredivisie.

Anderzijds: als dat nu eenmaal het geval is, en je moet aanvaarden dat exotische supertalenten niet langer meer haalbaar zijn, uit eigen jeugd onvoldoende doorkomt, en het béétje talent dat Nederland nog voortbrengt binnen twee seizoenen alweer in het buitenland zit, dan vind ik de Jong wel aanvaardbaar. Hij heeft zich in de Nederlandse competitie bewezen bij een ploeg die aanvallend denkt. Daar ging het eerder mis met figuren als Matavz of Berg - leuke spitsen als er ruimte is, maar niet geschikt voor PSV.

Dat PSV een spits haalt, lijkt mij niet meer dan normaal en zelfs bitter nodig. Matavz is eigenlijk afgeschreven en Locadia komt gewoon kwaliteit tekort. We hebben bitter, bitterhard een scorende spits nodig. De Jong moet er rond de 20 in kunnen leggen.
 
gemengde gevoelens... Enerzijds bewijst het terughalen naar de Nederlandse competitie van een spits die het in de lagere regionen van de Duitse en Engelse competitie niet redde, hoe slecht het ervoor staat met PSV én de eredivisie.

Anderzijds: als dat nu eenmaal het geval is, en je moet aanvaarden dat exotische supertalenten niet langer meer haalbaar zijn, uit eigen jeugd onvoldoende doorkomt, en het béétje talent dat Nederland nog voortbrengt binnen twee seizoenen alweer in het buitenland zit, dan vind ik de Jong wel aanvaardbaar. Hij heeft zich in de Nederlandse competitie bewezen bij een ploeg die aanvallend denkt. Daar ging het eerder mis met figuren als Matavz of Berg - leuke spitsen als er ruimte is, maar niet geschikt voor PSV.

Dat PSV een spits haalt, lijkt mij niet meer dan normaal en zelfs bitter nodig. Matavz is eigenlijk afgeschreven en Locadia komt gewoon kwaliteit tekort. We hebben bitter, bitterhard een scorende spits nodig. De Jong moet er rond de 20 in kunnen leggen.

Een extra spits kan zeker geen kwaad, maar ik denk dat Locadia er echt wel gaat komen. Die jongen is nog jong en gaat zich zeker nog meer ontwikkelen. Ik vind het echter wel enorm verontrustend dat wij als PSV met niks beters op de proppen kunnen komen (en ook nog voor een sloot geld en salaris waarschijnlijk!) dan Luuk de Jong en Bas Dost (een wel heel beperkte spits en veel minder nog dan Matavz denk ikzelf).
 
Lijkt me niet sterk genoeg om onze behoefte in een goede spits te voldoen. Misschien iets beter dan Matavz maar houdt niet over , zeker niet als je kijkt wat hij zelf kan creeren en wat psv heeft aan vleugelspitsen als je kijkt naar aanvoer. Ik vraag me of er wel goed nagedacht wordt over het systeem dat we willen / kunnen spelen en wat voor spelers we hebben / aantrekken. We blijven zo telkens achteraf klagen dat buitenspelers niet afgeven op de spits.
 
Lijkt me niet sterk genoeg om onze behoefte in een goede spits te voldoen. Misschien iets beter dan Matavz maar houdt niet over , zeker niet als je kijkt wat hij zelf kan creeren en wat psv heeft aan vleugelspitsen als je kijkt naar aanvoer. Ik vraag me of er wel goed nagedacht wordt over het systeem dat we willen / kunnen spelen en wat voor spelers we hebben / aantrekken. We blijven zo telkens achteraf klagen dat buitenspelers niet afgeven op de spits.

+ dat die de Jong al weet ik hoelang niet meer heeft gerendeerd..
 
Viergever en die Knudsen ofzoiets? Maar dat zijn er 3.

Maar ik denk dat PSV graag van Matavz af wil, die zou eigenlijk al in Rusland moeten spelen. Helaas ging dat niet door. Dan heb je met Locadia 1 spits in huis, niet echt veel.

Ik zou alleen een vleugelspeler halen op het moment dat er 1 daadwerkelijk vertrekt. Met Narsingh, Depay, Jozefzoon, Bakalli heb je er nog steeds genoeg.



Voor een speler van 23 jaar heeft hij wel wat ervaring ja. Champions League, Oranje. En in Engeland en Duitsland gezeten. Niet voor lang, maar toch. Spelers van 28 jaar met meer ervaring (Champions League, International, grote competities) zijn denk ik sowieso onhaalbaar. Misschien dat je zulke spelers bij 32 jaar kunt halen, dan kunnen ze lekker afbouwen hier. Zie ik dan weer niet zo zitten.

De Jong is een spits die in staat moet zijn 20+ doelpunten te maken in de eredivisie, lijkt mij dus prima. Als hij daarbij meer voetbal kan brengen vind ik het goed.

Matavz en Locadia zijn allebei pure afmakers, die laten andere niet beter voetballen. De Jong kan beter mee voetballen en dus denk ik dat het een goede keus zou zijn.

Met een ervaren speler zou ik een speler bedoelen die leiding kan geven aan het team, mede doordat hij al jaren basisspeler is bij een (sub)topper. Volgens jouw stelling is Wijnaldum ook een ervaren speler. Ik vind van niet. Ik zoek gewoon een 25+ speler, het liefst op het middenveld of centraal achterin.
 
Voor nederlandse begrippen is De Jong gewoon een goede spits. Kan zomaar net als een Pelle opeens alles erin knallen.
 
Voor nederlandse begrippen is De Jong gewoon een goede spits. Kan zomaar net als een Pelle opeens alles erin knallen.

Maar het zijn toch hele andere types lijkt me zo. Het type Pelle is idd wat we nodig hebben. Balvast , voor de aansluiting en een echte killer.
 
Dus, ik stel voor om een betere spits te kopen/huren dan De Jong, want De Jong zal net zo als Matavz momenteel echt niet het verschil maken voorin ....en als onze Superscouts niet met een betere naam kunnen komen dan De Jong, dan hebben ze de afgelopen tijd behoorlijk zitten suffen of ze deugen totaal niet als scouts van een Topclub als PSV ...!

Ik heb het idee dat onze scouts al 4 jaar met verlof zijn.
 
Wat ik ook zo iets opmerkelijks vind: Brands gaat voor Luuk de Jong en wanneer dat niet haalbaar blijkt te zijn gaat het vizier op Bas Dost. Ten eerste: dat zegt alles, maar dan ook alles over het netwerk waar Brands over beschikt. Ten tweede zegt dit alles over de voorbereiding van Brands. Ten derde, en daar maak ik me het meeste zorgen over, tekent dit het gevoerde beleid in Eindhoven. Bas Dost en Luuk de Jong zijn twee totaal verschillende types! Dan heb je toch totaal geen idee wat je wilt!? Het is gewoon (weer) een grote gok waar men maar van hoopt dat hij goed valt. Bovendien wordt Luuk de Jong meteen maar grootverdiener van de selectie terwijl hij behalve 1 redelijk seizoen bij Twente niets heeft gepresteerd. Mark van Bommel, die was ook grootverdiener. Tsja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan