Luuk de Jong (A)

De tijden dat je in het M-O kon cashen als 34e zijn eigenlijk al voorbij. De Emiraten doen dat allang niet meer en in Saudi Arabië mikken ze hoger dan het niveau Luuk de Jong. Turkije zou nog wel kunnen.
Als ze Dams en Bergwijn halen, dan kan Luuk qua niveau ook nog wel hoor.

Maar ik denk niet dat dat ze het gaan doen. Van beide kanten niet. Luuk heeft buiten Nederland en Barcelona niet echt een grote naam (wat voor het M-O een heel belangrijk fenomeen is - zeker voor een spits), en ik denk dat Luuk het zelf ook niet wil. Als hij al naar het buitenland wil, dan gaat hij eerder naar de MLS voor mijn gevoel dan naar het M-O.

Maar ik denk dat hij gewoon in Nederland blijft. Hij zegt juist zo vaak hoe hij het waardeert om meer tijd met gezin, vrienden en familie te spenderen, en hij lijkt me ook echt een familieman.

Ik zou Luuk toch graag nog een seizoen bij PSV willen zien als pinch hitter. Hij is ook belangrijk voor het bewaken van de PSV cultuur.
Als je de cultuur van te lang vasthouden aan iets dat niet werkt heb je een punt.
Luuk oog al een tijd niet scherp, ballen springen vaker van de voet, grote kansen worden verre van benut. Ik was eerder hier wel voorstander voor geweest, maar met de kennis van de laatste maanden zie ik hier geen brood meer in.

Luuk oogt op, en dat is niet erg. Heeft ons veel gebracht maar aan alles komt een eind. Had t liefst afscheid genomen van een Luuk met een schaal boven zijn hoofd, dat maakt de laatste maanden extra zuur.

Als je de cultuur van te lang vasthouden aan iets dat niet werkt heb je een punt.
Luuk oog al een tijd niet scherp, ballen springen vaker van de voet, grote kansen worden verre van benut. Ik was eerder hier wel voorstander voor geweest, maar met de kennis van de laatste maanden zie ik hier geen brood meer in.

Luuk oogt op, en dat is niet erg. Heeft ons veel gebracht maar aan alles komt een eind. Had t liefst afscheid genomen van een Luuk met een schaal boven zijn hoofd, dat maakt de laatste maanden extra zuur.
Ik zou Luuk toch niet zo snel afschrijven. Dat heeft ie ook niet verdiend en hij heeft wel vaker wat mindere periodes gehad. Komt toch altijd weer bovendrijven.

Als je volgend jaar CL gaat spelen wellicht dan heb je ook wat ervaring nodig in het elftal. Een nieuwe tweede spits aantrekken, met ervaring, die een reserverol achter Pepi wilt spelen vind je echt niet zo snel hoor. En misschien is Luuk wel weer helemaal top als ie voor 15 min kan invallen.

Doe mij maar Pepi in de spits en Luuk erachter voor volgend seizoen. Mag ie daarna gaan afbouwen bij FC Utrecht.

Ik zou Luuk toch niet zo snel afschrijven. Dat heeft ie ook niet verdiend en hij heeft wel vaker wat mindere periodes gehad. Komt toch altijd weer bovendrijven.

Als je volgend jaar CL gaat spelen wellicht dan heb je ook wat ervaring nodig in het elftal. Een nieuwe tweede spits aantrekken, met ervaring, die een reserverol achter Pepi wilt spelen vind je echt niet zo snel hoor. En misschien is Luuk wel weer helemaal top als ie voor 15 min kan invallen.

Doe mij maar Pepi in de spits en Luuk erachter voor volgend seizoen. Mag ie daarna gaan afbouwen bij FC Utrecht.
De misschien in jouw 2e alinea is een grote misschien. Kans dat het met nog een jaar ouder weer minder wordt is sterk aanwezig. Dan wordt het een frustrerend verhaal voor Luuk en ons. Dat gun ik beide partijen niet.

Voor de zoveelste keer op rij een onzichtbare Luuk de Jong....PSV moet maar alvast voorsorteren op een verkoop in de zomer ...of Luuk moet genoegen nemen met een plaats op de bank.

Plus cultuurbewaking in het elftal. Als volgend seizoen Luuk afscheid zou nemen hebben we geen enkele senioriteit in het elftal meer over. Dan krijgt Veerman, zoals dit seizoen al een paar keer is gebeurd , de band om de arm. Dat lijkt me niet wenselijk om dat elke wedstrijd te zien. Alleen bij Perisic zou, als hij blijft, dat kunnen.

Plus cultuurbewaking in het elftal. Als volgend seizoen Luuk afscheid zou nemen hebben we geen enkele senioriteit in het elftal meer over. Dan krijgt Veerman, zoals dit seizoen al een paar keer is gebeurd , de band om de arm. Dat lijkt me niet wenselijk om dat elke wedstrijd te zien. Alleen bij Perisic zou, als hij blijft, dat kunnen.
Snap je punt, maar als Mauro blijft gun ik m die band ook wel, hoewel nog relatief jong echt wel een PSVer met een vorm van senioriteit. Daarbij, in arbeidsethos ook een voorbeeld.

Voor de zoveelste keer op rij een onzichtbare Luuk de Jong....PSV moet maar alvast voorsorteren op een verkoop in de zomer ...of Luuk moet genoegen nemen met een plaats op de bank.
PSV gaat niet voorsorteren op een verkoop van Luuk, die uitspraak durf ik wel aan. Al is het alleen maar omdat zijn contract aflopende is.

Als je kijkt hoe Ajax dit jaar sterker is geworden door Klaassen dan is jouw redenering volkomen correct.
Het is lachwekkend - of liever triest - te noemen hoe steeds weer te vroeg afscheid genomen wordt van mensen omdat ze te oud zouden zijn.
En dan zit een bedrijf, een hele sector of in dit geval een topclub zonder de broodnodige expertise.
Luuk in de kleedkamer en als pinch hitter achter Pepi , met behalve Perisic en Mauro Jr nog een paar nieuwelingen met een "Lerby mentaliteit en je kunt serieus gaan denken aan het - een vol jaar te laat - binnenhalen van de 26e landstitel.

Ligt er ook aan wat de aankopen gaan worden. Er zal ongetwijfeld ook ervaring bij komen.
Overigens verdiend Tillman m.i. als hij blijft ook wel de aanvoerdersband aangezien hij onze belangrijkste speler.is..

Ligt er ook aan wat de aankopen gaan worden. Er zal ongetwijfeld ook ervaring bij komen.
Overigens verdiend Tillman m.i. als hij blijft ook wel de aanvoerdersband aangezien hij onze belangrijkste speler.is..
Een aanvoerder moet vooral een leider zijn. Dat is Luuk. Tillman niet. Mauro ook niet.

Als je kijkt hoe Ajax dit jaar sterker is geworden door Klaassen dan is jouw redenering volkomen correct.
Het is lachwekkend - of liever triest - te noemen hoe steeds weer te vroeg afscheid genomen wordt van mensen omdat ze te oud zouden zijn.
En dan zit een bedrijf, een hele sector of in dit geval een topclub zonder de broodnodige expertise.
Luuk in de kleedkamer en als pinch hitter achter Pepi , met behalve Perisic en Mauro Jr nog een paar nieuwelingen met een "Lerby mentaliteit en je kunt serieus gaan denken aan het - een vol jaar te laat - binnenhalen van de 26e landstitel.
Luuk is door velen alweer afgeschreven, te oud of Luuk is niet goed genoeg, heeft het niet meer of kan het niet meer belopen wordt vaak geroepen als hij even niet scoort of assists geeft. Volgens mij was dat na enkele weken na wat droogte al?
Ik weet het niet zo zeker hoor of hij echt op is, omdat hij dit soort seizoenen vaker in zijn carrière gehad heeft. Ook niet alleen Luuk maar zo wat het hele team na de winterstop niet presteerde. Laat hem maar een eerlijke concullega strijd met Pepi hebben en hopelijk maken ze elkaar sterker.
Nog niet eens een jaar geleden had Luuk een ongelofelijke score van 29 doelpunten en 15 assists in 1 Eredivisie seizoen op zijn naam, en voor deze winterstop waren zijn cijfers ook niet slecht het was alleen dat Pepi net iets beter was maar dat is niet slecht van Luuk. Ik denk dat Pepi het stokje over gaat nemen, nu of langzaam maar houd Luuk in ieder geval er bij als hij zelf nog wil en schrijf hem niet af, Luuk heeft ons al vaker verrast.

Tillman zou dat best kunnen zijn status binnen het elftal is enorm en eigenlijk draait het spel om hem.
Leiderschap is wat anders dan voetbalkwaliteiten.
schrijf hem niet af, Luuk heeft ons al vaker verrast.
Dat is zeker waar. Ik ben door hem vaker verrast. Dat komt ook doordat hij enige constantheid wel lijkt te missen. Vooralsnog ben ik er een voorstander van om hem ook volgend seizoen bij de selectie te houden. Als tweede spits achter Pepi. Zijn leiderschap lijkt me onmisbaar.

Leiderschap is wat anders dan voetbalkwaliteiten.
Tillman is een natuurlijke leider. Zet de lijnen uit door z'n loopacties, heeft binnen de selectie een status. Of er moet ervaring worden gehaald. Luuk gaat volgend seizoen mocht ie hier nog spelen z'n plek verliezen aan Pepi. En een bankzitter ga je geen aanvoerder maken..

Terug
Bovenaan Onderaan