Luuk zijn voetballende kwaliteiten zijn niet zo geweldig. Op dat vlak flink wat bijgeleerd bij Barca maar hij zal nooit op z'n Messiaans langs een speler snellen. Maar wat is deze held toch ontzettend belangrijk in het aansturen van het team. In interviews na de wedstrijd al benoemd door Cody dat Luuk de jongens om hem heen op sleeptouw neemt wanneer er druk moet worden gezet en misschien nog wel belangrijker: wanneer niet.

Valt mij duidelijk op hoe veel beter PSV defensief staat sinds Luuk weer terug is. Nooit te beroerd om mee terug te verdedigen, anderen om hem heen neer te zetten en als het moet vol de duels in te gaan om de lat te leggen hoe we als team de duels in moeten gaan.

Luuk is misschien niet de beste, maar wel by far de belangrijkste transfer van dit seizoen
Het bizarre was/is dat er op dit forum best de nodige kritiek was op z'n komst. Echt onbegrijpelijk.
Wel is het een spits die op z'n kwaliteiten moet worden bediend. Als Cody bijvoorbeeld vertrekt in de winter, dan moet je toch iemand halen met een voorzet. Misschien nog wel belangrijker dan een technicus. Anders heb je aan Luuk ook minder.
 
Het bizarre was/is dat er op dit forum best de nodige kritiek was op z'n komst. Echt onbegrijpelijk.
Wel is het een spits die op z'n kwaliteiten moet worden bediend. Als Cody bijvoorbeeld vertrekt in de winter, dan moet je toch iemand halen met een voorzet. Misschien nog wel belangrijker dan een technicus. Anders heb je aan Luuk ook minder.
Ik vind het niet raar, die scepticisme.

Ben je echt vergeten dat hij in zijn eerste PSV-tijd een paar maanden droog stond en dat het team toen geen reet aan LdJ heeft gehad?
Hij kon toen de bal maximaal 1x raken en toen die niet in het doel gingen, hield zo ongeveer alles op.

Ik kan me nog een wedstrijd van het NL-elftal herinneren waarbij hij 20 meter voorsprong had en ingehaald werd. Hij speelde toen, volgens mij, samen met zijn broer en beiden raakten werkelijk he-le-maal niks.
 
Het bizarre was/is dat er op dit forum best de nodige kritiek was op z'n komst. Echt onbegrijpelijk.
Wel is het een spits die op z'n kwaliteiten moet worden bediend. Als Cody bijvoorbeeld vertrekt in de winter, dan moet je toch iemand halen met een voorzet. Misschien nog wel belangrijker dan een technicus. Anders heb je aan Luuk ook minder.
En daar schuilt het risico in, samen met het gegeven dat we geen goede backup hebben voor Luuk, waardoor je bij een blessure of schorsing direct het hele systeem moet omgooien.
 
Luuk moet de bal in beweging krijgen, dan kan hij verrassend technisch zijn. Voor een omhaal is echt technische beheersing nodig. Voor een kopbal ook, trouwens - zeker zoals hij ze maakt.
Dat het criterium voor wel of niet kunnen voetballen afhangt van de bal aan de voet, is subjectief. Waarom zeggen we niet dat Messi niet kan voetballen omdat-ie niet kan koppen??
Omdat koppen wat anders is dan voetballen. Het zit 'm in de woordjes kop en voet.. 😁
 
Ik kijk eigenlijk liever naar Luuk de Jong dan naar Messi. Zelfs als Luuk een ander shirt draagt (m.u.v. dat maandverbandshirt) Maar goed, ieder z‘n ding.
 
Ja, ik beken dat ik in eerste instantie sceptisch was. Maar die scepsis heeft Luuk ook verpulverd.
Waarom was hij onder Cocu een heel belangrijke factor en zou hij dat bij terugkomst ineens kwijt zijn? Kwaliteit verlies je niet.
 
Luuk zijn voetballende kwaliteiten zijn niet zo geweldig. Op dat vlak flink wat bijgeleerd bij Barca maar hij zal nooit op z'n Messiaans langs een speler snellen. Maar wat is deze held toch ontzettend belangrijk in het aansturen van het team. In interviews na de wedstrijd al benoemd door Cody dat Luuk de jongens om hem heen op sleeptouw neemt wanneer er druk moet worden gezet en misschien nog wel belangrijker: wanneer niet.

Valt mij duidelijk op hoe veel beter PSV defensief staat sinds Luuk weer terug is. Nooit te beroerd om mee terug te verdedigen, anderen om hem heen neer te zetten en als het moet vol de duels in te gaan om de lat te leggen hoe we als team de duels in moeten gaan.

Luuk is misschien niet de beste, maar wel by far de belangrijkste transfer van dit seizoen
By far vind ik niet, daarvoor is Simons al veel te aanwezig en onmisbaar.
 
Het komt er verkeerd uit, maar iedereen begrijpt wat hij bedoelt te zeggen toch? Heeft hele specifieke kwaliteiten, maar zijn balbehandeling is niet geweldig. Desalniettemin, rete belangrijk en geweldig dat hij terug is.
Ja, iedereen begrijpt wat hij bedoelt maar het is dom gezegd. Het is ook niet toevallig dat een Ajax romanticus dit zo zegt. Zeg gewoon dat ie technisch niet goed is. Hij vindt gewoon het type voetballer niet mooi. Ik vind het altijd een beetje een rare uitdrukking. Hij kan niet voetballen? Alsof echt alleen Ajax voetbal speelt. Alsof Italiaans cattanacio, een targetman in de spits, een harde breker op het middenveld allemaal geen voetbal is. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van: ‘hij kan niet voetballen.’
 
Hij heeft een maand of 6 droog gestaan. Kwam ook uit een mislukt Europees avontuur waar ie ook niet als spits speelde. Kleine dip..
Volgens mij was dat seizoen 3 en 4, dus dan zouden jouw redenen nergens op slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan