Dat balletje breed op Veerman tegen Arsenal was gewoon prachtig. Daar waar de meeste spitsen zelf zouden gaan schieten. Luuk is gewoon super belangrijk voor dit PSV. Op meerdere fronten.
Ongelofelijk hoe belangrijk Luuk inderdaad is. De lijnen uitzetten, hij is balvast, een kapstok, een leider maar ook met doelpunten en assists. De media zegt dat PSV weer 'in de groei' zit, maar de aan of afwezigheid van Luuk is 90% van het verschil. Zonder Luuk doen we maar wat, hoewel we genoeg kwaliteit hebben om toch nog te winnen.

Dat er nog steeds mensen zijn hier of het Forum die niet blij waren met zijn aankoop. Of die riepen dat hij alleen een 2e spits zou moeten zijn. Ongelofelijk.
 
Dat er nog steeds mensen zijn hier of het Forum die niet blij waren met zijn aankoop. Of die riepen dat hij alleen een 2e spits zou moeten zijn. Ongelofelijk.
Tja, Luuk of een type Ronaldo, sorry, dan kies ik niet voor Luuk.
Daarbij, de periode zonder Luuk was moeizaam, dat mensen nog een 1e spits voor Luuk wilde was wat dat betreft niet vreemd.
 
Zowel hij als Pierre kunnen gewoonweg niet zo goed communiceren. Ibi ook niet, overigens. Je weet wel wat ze bedoelen, maar ze zeggen het op een omslachtige manier. Vooral met voorbeelden en vergelijkingen. Zeker Rafa en Ibi zeggen veel goeie dingen, maar ze zijn gewoon niet eloquent. Dat is heerlijk voor de koppen in de media.
Rafa is niet zo'n sierlijke spreker, dus.
 
Tja, Luuk of een type Ronaldo, sorry, dan kies ik niet voor Luuk.
Daarbij, de periode zonder Luuk was moeizaam, dat mensen nog een 1e spits voor Luuk wilde was wat dat betreft niet vreemd.
Pak dan door en haal Haaland in plaats van Ronaldo.
Veerman ook meteen vervangen door Messi. :p
 
Tja, Luuk of een type Ronaldo, sorry, dan kies ik niet voor Luuk.
Daarbij, de periode zonder Luuk was moeizaam, dat mensen nog een 1e spits voor Luuk wilde was wat dat betreft niet vreemd.
Ik zou voor Luuk kiezen. Waarom?
Omdat Luuk een teamplayer is, die 100% voor het team speelt. Afgeven als een speler er beter voor staat terwijl je ook voor eigen kans kan gaan. Mee verdedigen als het moet. Dat zie ik Ronaldo niet zo snel doen.
 
Ongelofelijk hoe belangrijk Luuk inderdaad is. De lijnen uitzetten, hij is balvast, een kapstok, een leider maar ook met doelpunten en assists. De media zegt dat PSV weer 'in de groei' zit, maar de aan of afwezigheid van Luuk is 90% van het verschil. Zonder Luuk doen we maar wat, hoewel we genoeg kwaliteit hebben om toch nog te winnen.

Dat er nog steeds mensen zijn hier of het Forum die niet blij waren met zijn aankoop. Of die riepen dat hij alleen een 2e spits zou moeten zijn. Ongelofelijk.
Ik was dat. Maar met name omdat hij zo’n kansenmisser was. Zoals hij nu speelt, is er niks op aan te merken. Eens kijken of het zo blijft.
Ik zou voor Luuk kiezen. Waarom?
Omdat Luuk een teamplayer is, die 100% voor het team speelt. Afgeven als een speler er beter voor staat terwijl je ook voor eigen kans kan gaan. Mee verdedigen als het moet. Dat zie ik Ronaldo niet zo snel doen.
Was Ronaldo zo’n ego? Viel wel mee toch. Hij was ook pas 17, toen hij bij PSV kwam.
 
Pak dan door en haal Haaland in plaats van Ronaldo.
Veerman ook meteen vervangen door Messi. :p
Hij had het over een type he, niet Ronaldo zelf. Romero had zo'n spits kunnen zijn. Op basis van wat flarden van klasse die we gezien hebben, zou ik ook liever Romero in de spits zien dan Luuk. Ik ben na zo'n spitsendroogte met Vinicius en Zahavi in mijn nopjes met Luuk, maar we moeten niet doen alsof we in het verleden niet beter hebben gehad. Bovendien is dit ook een geval van recency biass. We hebben in eerste periode Luuk ook in fases bejubeld en in fases vervloekt. Als het niet loopt bij Luuk, dan ziet het er ook echt heel slecht uit. Dan is het die spits met een draaicirkel van een vrachtwagen. Maar voor nu: props to Luuk. Superbelangrijk voor PSV.
 
Hij had het over een type he, niet Ronaldo zelf. Romero had zo'n spits kunnen zijn. Op basis van wat flarden van klasse die we gezien hebben, zou ik ook liever Romero in de spits zien dan Luuk. Ik ben na zo'n spitsendroogte met Vinicius en Zahavi in mijn nopjes met Luuk, maar we moeten niet doen alsof we in het verleden niet beter hebben gehad. Bovendien is dit ook een geval van recency biass. We hebben in eerste periode Luuk ook in fases bejubeld en in fases vervloekt. Als het niet loopt bij Luuk, dan ziet het er ook echt heel slecht uit. Dan is het die spits met een draaicirkel van een vrachtwagen. Maar voor nu: props to Luuk. Superbelangrijk voor PSV.
Dat is zeg maar nu bij Til zo. Als het niet loopt, lijkt het echt nergens op.
 
Hij had het over een type he, niet Ronaldo zelf. Romero had zo'n spits kunnen zijn. Op basis van wat flarden van klasse die we gezien hebben, zou ik ook liever Romero in de spits zien dan Luuk. Ik ben na zo'n spitsendroogte met Vinicius en Zahavi in mijn nopjes met Luuk, maar we moeten niet doen alsof we in het verleden niet beter hebben gehad. Bovendien is dit ook een geval van recency biass. We hebben in eerste periode Luuk ook in fases bejubeld en in fases vervloekt. Als het niet loopt bij Luuk, dan ziet het er ook echt heel slecht uit. Dan is het die spits met een draaicirkel van een vrachtwagen. Maar voor nu: props to Luuk. Superbelangrijk voor PSV.

Het is nog geen doelpunten machine, toch? Uiteraard ook even geblesseerd geweest.
 
Man of the match gister, maar volgens Ralfael van der Vaart kan ie niet voetballen.

Nee, het is geen Messi, maar niet kunnen voetballen, beetje zuur mr bitterbal.
Het komt er verkeerd uit, maar iedereen begrijpt wat hij bedoelt te zeggen toch? Heeft hele specifieke kwaliteiten, maar zijn balbehandeling is niet geweldig. Desalniettemin, rete belangrijk en geweldig dat hij terug is.
 
Luuk is gewoon een houten klaas aan de bal.. dat zie jij ook wel..

Luuk moet de bal in beweging krijgen, dan kan hij verrassend technisch zijn. Voor een omhaal is echt technische beheersing nodig. Voor een kopbal ook, trouwens - zeker zoals hij ze maakt.
Dat het criterium voor wel of niet kunnen voetballen afhangt van de bal aan de voet, is subjectief. Waarom zeggen we niet dat Messi niet kan voetballen omdat-ie niet kan koppen??
 
Luuk zijn voetballende kwaliteiten zijn niet zo geweldig. Op dat vlak flink wat bijgeleerd bij Barca maar hij zal nooit op z'n Messiaans langs een speler snellen. Maar wat is deze held toch ontzettend belangrijk in het aansturen van het team. In interviews na de wedstrijd al benoemd door Cody dat Luuk de jongens om hem heen op sleeptouw neemt wanneer er druk moet worden gezet en misschien nog wel belangrijker: wanneer niet.

Valt mij duidelijk op hoe veel beter PSV defensief staat sinds Luuk weer terug is. Nooit te beroerd om mee terug te verdedigen, anderen om hem heen neer te zetten en als het moet vol de duels in te gaan om de lat te leggen hoe we als team de duels in moeten gaan.

Luuk is misschien niet de beste, maar wel by far de belangrijkste transfer van dit seizoen
 
Terug
Bovenaan Onderaan