Ik hoop eigenlijk op een scenario dat Luuk bij PSV tekent en we in de zomer sterk kunnen starten met hem in de punt van de aanval en dat Romero of Fofana hem na een paar maanden uit de basis spelen waardoor we een pinchhitter hebben die we ons normaal niet kunnen veroorloven. Want zo zie ik Luuk de Jong: een ideale pinchhiter. In de basis drukt hij een te groot stempel op het spel van PSV. Het was voor mij zo'n grote opluchting dat hij vertrok. Met hem in de basis is het gewoon echt minder leuk om naar PSV te kijken.
Het hangt er toch wel vanaf wie er om hem heen staan. Met Depay en Wijnaldum maakte het niet uit wie er in de spits stond, qua amusementswaarde.
Met Guti, Sangaré, Gakpo, Veerman en Noni om hem heen ook niet, denk ik zo.

Maar totaal met je eens dat Fofana, maar vooral Romero door moeten breken.
 
Ik hoop eigenlijk op een scenario dat Luuk bij PSV tekent en we in de zomer sterk kunnen starten met hem in de punt van de aanval en dat Romero of Fofana hem na een paar maanden uit de basis spelen waardoor we een pinchhitter hebben die we ons normaal niet kunnen veroorloven. Want zo zie ik Luuk de Jong: een ideale pinchhiter. In de basis drukt hij een te groot stempel op het spel van PSV. Het was voor mij zo'n grote opluchting dat hij vertrok. Met hem in de basis is het gewoon echt minder leuk om naar PSV te kijken.

En wat hebben we toch een partij genoten he nadat hij weg was. Niet normaal :maniac:
 
  • Hahaha!
Reactions: Bas
Het hangt er toch wel vanaf wie er om hem heen staan. Met Depay en Wijnaldum maakte het niet uit wie er in de spits stond, qua amusementswaarde.
Met Guti, Sangaré, Gakpo, Veerman en Noni om hem heen ook niet, denk ik zo.

Maar totaal met je eens dat Fofana, maar vooral Romero door moeten breken.
Ook toen werd de ploeg er vaak lui van. Er werd te vaak de oplossing gezocht door de bal naar voren te rammen. Met Malen in de basis zag je dat er veel meer gecombineerd en gevoetbald werd. Natuurlijk moet dit ook verenigd worden met resultaat, maar in de eerste plaats ben ik een voetballiefhebber en dan zijn de wedstrijden met De Jong in de basis gewoon minder leuk. Ik zie liever een Romario, Ronaldo of RVN in de spits of een minder alternatief. Luuk de Jong staat in de traditie van Eijkelkamp en JVOH. Daar word je gewoon niet vrolijk van.
En wat hebben we toch een partij genoten he nadat hij weg was. Niet normaal :maniac:
Ik heb helemaal begin van het seizoen wel aardig genoten moet ik zeggen, alleen jammer dat het voetbal niet is doorgezet.
 
Topsalaris en 6 milj voor een 32 jarige spits die twee seizoen weinig heeft gespeeld noch gescoord. Ligt t aan mij of klinkt dat als een slechte deal?
Of drie jaar verhuurd om bij te slijpen a 2miljoen huurvergoeding per jaar, en nu weer thuis. Klinkt iets minder slecht. ;)

3 miljoen transferprijs lijkt me beter overigens, zes is wel fors gezien hij daar geen basisspeler lijkt te zijn of worden in Sevilla.
 
Topsalaris en 6 milj voor een 32 jarige spits die twee seizoen weinig heeft gespeeld noch gescoord. Ligt t aan mij of klinkt dat als een slechte deal?
In zijn eerste periode buitenland was het allemaal maar kut, daarna in de ED laten zien een van de beste spitsen te zijn van Nederland. Daarna weer naar het buitenland bij topclubs en bij Barca zelfs publiekslieveling met een aantal belangrijke goals. Wat jij schetst klinkt als een slechte deal, maar imo is dat niet het hele plaatje ;)
 
In zijn eerste periode buitenland was het allemaal maar kut, daarna in de ED laten zien een van de beste spitsen te zijn van Nederland. Daarna weer naar het buitenland bij topclubs en bij Barca zelfs publiekslieveling met een aantal belangrijke goals. Wat jij schetst klinkt als een slechte deal, maar imo is dat niet het hele plaatje ;)

Publiekslieveling.. als invaller. Toch? Luuk is toch geen onbetwiste basisspeler geweest tijdens zijn buitenlandse omzwervingen? Of zit ik abuis?
 
Publiekslieveling.. als invaller. Toch? Luuk is toch geen onbetwiste basisspeler geweest tijdens zijn buitenlandse omzwervingen? Of zit ik abuis?
Was hij voor zijn eerste periode ook niet, de rest is geschiedenis. Brok ervaring, wilskracht en kwaliteit. Mag je best wat voor neerleggen.
 
5 mln lijkt me een koopje voor 20 a 25 goals; een echte winnaar en leider, nederlands, aanspeelpunt. Gaan we er dik op vooruit t.o.v. Zahavi.

Zeker gezien de bedragen die we voor Baumgartl, Luckassen en Bruma betaald hebben

Hopelijk nog een toptalent er achter die genoeg minuten kan maken.
 
In zijn eerste periode buitenland was het allemaal maar kut, daarna in de ED laten zien een van de beste spitsen te zijn van Nederland. Daarna weer naar het buitenland bij topclubs en bij Barca zelfs publiekslieveling met een aantal belangrijke goals. Wat jij schetst klinkt als een slechte deal, maar imo is dat niet het hele plaatje ;)
Dat klopt hoor. Merk gewoon dat ik niet per de blij hiervan word. Luuk was al niet de snelste, dat zal er niet beter op worden. Zou gewoon graag een nieuwe spits zien die we niet al kennen.
 
5 mln lijkt me een koopje voor 20 a 25 goals; een echte winnaar en leider, nederlands, aanspeelpunt. Gaan we er dik op vooruit t.o.v. Zahavi.

Zeker gezien de bedragen die we voor Baumgartl, Luckassen en Bruma betaald hebben

Hopelijk nog een toptalent er achter die genoeg minuten kan maken.
Ik snap de vergelijkingen niet met die spelers, omdat zij tegen gevallen zijn mogen we in het vervolg altijd teveel betalen.
Ik hoop juist dat ze daar lessen uit trekken en in het vervolg beter nadenken hoe ze het geld uitgeven.
 
Ook toen werd de ploeg er vaak lui van. Er werd te vaak de oplossing gezocht door de bal naar voren te rammen. Met Malen in de basis zag je dat er veel meer gecombineerd en gevoetbald werd.
Met Malen werd er veel meer gecombineerd? Huh? Daar denkt Zahavi heel anders over na de talloze malen dat hij vrij staand, de bal niet kreeg.
Waarna eerstgenoemde weer eens een open kans op een belangrijk moment miste.
Wat betreft Luuk de Jong; het zal er wel bij horen , al die kreten over geld en restwaarde enzovoorts en ja, hij is ook geen Romario, maar werklust, ervaring, kopkracht en nog wat voor het huidige PSV noodzakelijke kwaliteiten heeft hij wel.
Bovendien wil ik opmerken dat het naar voren rammen van de bal - die dan doorgekopt kan worden door Luuk naar Gakpo en Madueke - heel wat efficienter kan zijn dan eindeloos breiend proberen door een geparkeerde bus heen te komen.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Met Malen werd er veel meer gecombineerd? Huh? Daar denkt Zahavi heel anders over na de talloze malen dat hij vrij staand, de bal niet kreeg.
Waarna eerstgenoemde weer eens een open kans op een belangrijk moment miste.
Wat betreft Luuk de Jong; het zal er wel bij horen , al die kreten over geld en restwaarde enzovoorts en ja, hij is ook geen Romario, maar werklust, ervaring, kopkracht en nog wat voor het huidige PSV noodzakelijke kwaliteiten heeft hij wel.
Bovendien wil ik opmerken dat het naar voren rammen van de bal - die dan doorgekopt kan worden door Luuk naar Gakpo en Madueke - heel wat efficienter kan zijn dan eindeloos breiend proberen door een geparkeerde bus heen te komen.
In zijn laatste jaar werd Malen inderdaad nogal egoïstisch, leek voor zichzelf te spelen om een transfer te maken. Daarvoor viel dat allemaal wel mee
 
Met Malen werd er veel meer gecombineerd? Huh? Daar denkt Zahavi heel anders over na de talloze malen dat hij vrij staand, de bal niet kreeg.
Waarna eerstgenoemde weer eens een open kans op een belangrijk moment miste.
Wat betreft Luuk de Jong; het zal er wel bij horen , al die kreten over geld en restwaarde enzovoorts en ja, hij is ook geen Romario, maar werklust, ervaring, kopkracht en nog wat voor het huidige PSV noodzakelijke kwaliteiten heeft hij wel.
Bovendien wil ik opmerken dat het naar voren rammen van de bal - die dan doorgekopt kan worden door Luuk naar Gakpo en Madueke - heel wat efficienter kan zijn dan eindeloos breiend proberen door een geparkeerde bus heen te komen.
PSV is van iedereen. PSV is van supporters die supporter zijn geworden vanwege de schoonheid en elegantie van het voetbal gedemonstreerd door spelers als Nilis en Romario. PSV is ook van supporters die houden van werklust en mentaliteit gedemonstreerd door Jan Vennegoor en Hesselink en Eijkelkamp. Het is dus niet niet gek dat PSV supporters onderling van mening verschillen over wat voor type spelers je graag aan het werk ziet en wie PSV moet halen.
 
In zijn laatste jaar werd Malen inderdaad nogal egoïstisch, leek voor zichzelf te spelen om een transfer te maken. Daarvoor viel dat allemaal wel mee
Persoonlijk heb ik weinig of niets met individuele spelers. Voor mij is voetbal een teamsport.
Ik ben ooit supporter geworden van de club PSV en niet van eén van de vele passanten, zeker niet nu die meer houden van hun portemonnee dan dat ze nog clubliefde kennen.
Aan Malen heb ik mij vaak geérgerd vanwege zijn egoisme. Zoals ik me zelden kwader maak tijdens een wedstrijd dan op die momenten waarop spelers uit een moeilijke hoek voor eigen succes gaan in plaats van het balletje breed te leggen op een medespeler die hem voor het intikken heeft.
Retro Willems; klopt helemaal over die verschillende meningen. Daar zijn we het eens. Zo vindt de een resultaat belangrijker dan schoonheid of andersom.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen. :)
 
Ik ben nog altijd een fan van Luuk en ik heb van hem genoten maar omdat er een behoorlijk prijskaartje aan hem vast zit en omdat Luuk In augustus alweer de 32 jaar aan tikt terwijl hij een riant salaris verdiend zou ik een andere spits kiezen.
 
Ik ben nog altijd een fan van Luuk en ik heb van hem genoten maar omdat er een behoorlijk prijskaartje aan hem vast zit en omdat Luuk In augustus alweer de 32 jaar aan tikt terwijl hij een riant salaris verdiend zou ik een andere spits kiezen.
Ik niet hoor, want je hebt gewoon goals nodig en ook iemand met ervaring op het Europese toneel. Luuk is echt nog een stuk beter geworden sinds zijn vertrek naar Spanje. Voetballend is hij vooral een stuk vooruit gegaan, voor PSV is Luuk een topspits op dit moment. Echt een strijder met een heel gevaarlijk wapen wat lastig te verdedigen is en daardoor creeert ie ook ruimte voor andere aanvallers. Kan prima nog 2/3 seizoenen bij PSV meedraaien en daarna nog ff lekker cashen bij Inter miami, FC Toronto of LA Galaxy.
 
Laatst bewerkt:
Ik niet hoor, want je hebt gewoon goals nodig en ook iemand met ervaring op het Europese toneel. Luuk is echt nog een stuk beter geworden sinds zijn vertrek naar Spanje. Voetballend is hij vooral een stuk vooruit gegaan, voor PSV is Luuk een topspits op dit moment. Echt een strijder met een heel gevaarlijk wapen wat lastig te verdedigen is en daardoor creeert ie ook ruimte voor andere aanvallers. Kan prima nog 2/3 seizoenen bij PSV meedraaien en daarna nog ff lekker cashen bij Inter miami, FC Toronto of LA Galaxy.
Luuk mag een fantastische kopper zijn en super werklust en motivatie hebben, maar ik vind het echt super beperkt van JdJ dat hij steeds met oud-spelers op de proppen komt. Daarnaast is Luuk gewoon te traag en daar lijdt het spel van PSV onder en is het zeer voorspelbaar. Was ook al zo in zijn eerste periode. Doe mij dus maar wat anders dan Luuk (tenzij hij als backup komt, maar dat zal hij niet willen).
 
Luuk mag een fantastische kopper zijn en super werklust en motivatie hebben, maar ik vind het echt super beperkt van JdJ dat hij steeds met oud-spelers op de proppen komt. Daarnaast is Luuk gewoon te traag en daar lijdt het spel van PSV onder en is het zeer voorspelbaar. Was ook al zo in zijn eerste periode. Doe mij dus maar wat anders dan Luuk (tenzij hij als backup komt, maar dat zal hij niet willen).
Wat zijn dan die oud-spelers waar JdJ steeds mee op de proppen komt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan