Oneens wat betreft Frenkie. Merk dat wij PSV’ers (eigen PSV-gezin als uitstekend voorbeeld) nogal de neiging hebben om de kwaliteiten van Frenkie te downplayen. Mijn pa en broertje schieten dan direct in de ontkenning, maar iets zegt me dat we heel anders over Frenkie hadden gepraat als hij die paar jaar bij ons had gespeeld ipv Amsterdam.

Wij zoomen in op wat hij nog niét kan of doet, maar er is zo ontzettend veel waar hij wél uitzonderlijk in is dat het imo oneerlijk is om te zeggen “ja maar hij scoort niet” (zeg niet dat jij dat zegt - ik quote nu de door mij meest gehoorde vorm van kritiek op hem).

Hoe hij achteloos drie man voorbij kan dribbelen, zijn overzicht, passing, techniek, balgevoel, spelintelligentie én - vaak onderbelicht - zijn verdedigende kwaliteiten maken hem imo een kanshebber op de Gouden Bal binnen nu en een paar jaar.

Mikasa corrigeerde mij laatst terecht over Memphis en zei dat ik wat Spaanse kranten moest lezen. Als er één speler is die sinds zijn komst al geldt als publiekslieveling dan is het Frenkie wel. En dat zal niet alleen liggen aan zijn goede humeur. Daarom ook niet eens met die opmerking dat hij anders was gekocht door andere clubs - Barca heeft juist vanaf het begin gezegd dat Frenkie als één van de weinigen onder geen beding weg zou mogen, samen met Pedri. Italiaanse kranten en voetbalprogramma’s idem wat betreft Frenkie sinds hij is doorgebroken op het internationale toneel trouwens.

(Disclaimer: ik zie Frenkie niet als ajaxied- veel te sympathiek voor en bovendien maar een paar jaar gespeeld na opgeleid te zijn door W2😌)
Je bent nog niet zo heel lang op dit forum ;) maar ik heb het altijd erg opgenomen voor Frenkie hier. Mij word zelfs wel eens gevraagd waarom ik toch niet voor Ajax ben:(
Maar even zonder gein: het heeft allemaal met mijn verwachtingspatroon te maken. Ik verwacht van een internationale topper op het middenveld meer dan alleen balvast zijn en af en toe een mooie assist en af en toe een goal. Frenkie moet een duidelijke indentiteit gaan ontwikkelen: wat is hij? Een controleur? Een aanvallende middenvelder? Een 10? Hij is nu van alles een beetje en dat maakt hem minder bijzonder dan een De Bruyne, Kanté, Pogba enz. Dit soort spelers domineren op het middenveld en dan niet alleen met her en der een mooie steekpass maar ook in geval van de Bruyne en Pogba, met goals, assists, vrije trappen etc. Dat zijn belangrijke aspecten die hij echt nog moet gaan ontwikkelen. Want zijn rendement moet naast het mooie spel gewoon echt omhoog als hij zich echt wil meten met de anderen. Daarom zeg ik ook: bepaal voor jezelf wat je wil zijn op het middenveld. Van een Kanté worden geen goals verwacht maar 20 intercepties per wedstrijd en vele voor assists. Van de Bruyne worden goals, goede corners, vrije trappen, penalty’s en mooie assist verwacht. De kritiek van Koeman was dan ook terecht: Frenkie moet dominanter worden en rendement halen.
 
Leuk voor Luuk, maar als Barcelona zijnde is het natuurlijk een dieptrieste vertoning.
Als pinchhitter heb je ze niet veel beter hoor. Een van de beste koppers van Europa en dat is precies wat je zoekt als het met dat rondbreien van Barca niet lukt. Uitstekende aankoop. In die rol had ik hem ook graag bij PSV gezien. Maar aangezien hij hoogstwaarschijnlijk in de basis terecht zou komen ben ik blij dat hij niet is gekomen, want dan zou hij meteen het hele spel van PSV hebben gedicteerd.
 
Ik snap Barca best hoor.
Met Luuk haal je gewoon een luxe pinchhitter in huis voor wedstrijden waar je er gewoon ff niet doorheen komt.
Is en blijft de beste kopper van Europa. En die wil je in t laatste kwartier, met voorzetten van de flanken, gewoon in je team hebben.

Anders moet je Braithwaite brengen. Tja... ik zou t wel weten!
Oke, iemand was mij al voor dus :S:
 
Je bent nog niet zo heel lang op dit forum ;) maar ik heb het altijd erg opgenomen voor Frenkie hier. Mij word zelfs wel eens gevraagd waarom ik toch niet voor Ajax ben:(
Maar even zonder gein: het heeft allemaal met mijn verwachtingspatroon te maken. Ik verwacht van een internationale topper op het middenveld meer dan alleen balvast zijn en af en toe een mooie assist en af en toe een goal. Frenkie moet een duidelijke indentiteit gaan ontwikkelen: wat is hij? Een controleur? Een aanvallende middenvelder? Een 10? Hij is nu van alles een beetje en dat maakt hem minder bijzonder dan een De Bruyne, Kanté, Pogba enz. Dit soort spelers domineren op het middenveld en dan niet alleen met her en der een mooie steekpass maar ook in geval van de Bruyne en Pogba, met goals, assists, vrije trappen etc. Dat zijn belangrijke aspecten die hij echt nog moet gaan ontwikkelen. Want zijn rendement moet naast het mooie spel gewoon echt omhoog als hij zich echt wil meten met de anderen. Daarom zeg ik ook: bepaal voor jezelf wat je wil zijn op het middenveld. Van een Kanté worden geen goals verwacht maar 20 intercepties per wedstrijd en vele voor assists. Van de Bruyne worden goals, goede corners, vrije trappen, penalty’s en mooie assist verwacht. De kritiek van Koeman was dan ook terecht: Frenkie moet dominanter worden en rendement halen.

De valkuil bij Frenkie is omdat hij zo sierlijk en goed kan voetballen dat het ook vertaald moet worden in aanvallend rendement. Ik denk dat je hem niet moet vergelijken met De Bruyne. De ultieme speler om hem mee te vergelijken is Pirlo. Pirlo had in zijn carriere 777 minuten nodig voor een doelpunt, Frenkie 714. Daarbij moet aangetekend worden dan Frenkie pas sinds derde seizoen in La Liga speelt en Pirlo altijd in een zware competitie heeft gespeeld. Pirlo: 476 minuten per assist. Frenkie: 505 minuten. Zoals je ziet zijn de statistieken heel vergelijkbaar tussen Pirlo en Frenkie. Nederland mag superblij zijn dat we een Pirlo in ons midden hebben, want zo'n type hebben we nog nooit gehad.
 
Huh? Waarom??

Omdat ik Zahavi niks boeiends vind,
Die nieuwe Vaccinatius geval kon geen basisplek krijgen terwijl de basis-spitsen ook super ruk zijn ( red flag1 )
Luuk is gewoon perfect voor Eredivisie en de nep toernooitjes waar we nu zitten in Europa.
 
Omdat ik Zahavi niks boeiends vind,
Die nieuwe Vaccinatius geval kon geen basisplek krijgen terwijl de basis-spitsen ook super ruk zijn ( red flag1 )
Luuk is gewoon perfect voor Eredivisie en de nep toernooitjes waar we nu zitten in Europa.
Zeg Kakmeijer kun je nu de naam van onze spelers al niet meer juist schrijven? :rolleyes: ;)
 
Omdat ik Zahavi niks boeiends vind,
Die nieuwe Vaccinatius geval kon geen basisplek krijgen terwijl de basis-spitsen ook super ruk zijn ( red flag1 )
Luuk is gewoon perfect voor Eredivisie en de nep toernooitjes waar we nu zitten in Europa.
Klopt, echt super achterlijk dat hij Kane niet uit de basis speelde.
 
De valkuil bij Frenkie is omdat hij zo sierlijk en goed kan voetballen dat het ook vertaald moet worden in aanvallend rendement. Ik denk dat je hem niet moet vergelijken met De Bruyne. De ultieme speler om hem mee te vergelijken is Pirlo. Pirlo had in zijn carriere 777 minuten nodig voor een doelpunt, Frenkie 714. Daarbij moet aangetekend worden dan Frenkie pas sinds derde seizoen in La Liga speelt en Pirlo altijd in een zware competitie heeft gespeeld. Pirlo: 476 minuten per assist. Frenkie: 505 minuten. Zoals je ziet zijn de statistieken heel vergelijkbaar tussen Pirlo en Frenkie. Nederland mag superblij zijn dat we een Pirlo in ons midden hebben, want zo'n type hebben we nog nooit gehad.
Mwahhh, we vervolgen deze discussie over 10 jaar nog wel een keer. Vooralsnog komt Frenkie niet in de buurt van Pirlo. Dat kan over 10 jaar anders zijn, maar ik zet er geen geld op.
 
Mwahhh, we vervolgen deze discussie over 10 jaar nog wel een keer. Vooralsnog komt Frenkie niet in de buurt van Pirlo. Dat kan over 10 jaar anders zijn, maar ik zet er geen geld op.

Pirlo werd pas op vrij late leeftijd een klasse apart. Daarvoor was hij ook heel goed, maar pas in zijn dertigen jaren stond er geen maat op. Frenkie heeft nog lange tijd om naar dat niveau te groeien. Maar qua vergelijkbare type speler komt er niemand in de wereld meer in de buurt dan Frenkie bij pirlo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan