Luuk de Jong anyone?
Om eerlijk te zijn dacht ik dat ik mijn post ook had gemaakt in het Gaston Pereiro topic. Vond het al zo raar dat er opeens Luuk de Jong bovenstond.

Reden waarom ik andere aanvallers zei en niet Luuk de Jong was vanwege zijn werklust en zijn targetmanspel waardoor hij toch een andere rol vervuld binnen het elftal dan een Lozano, Bergwijn, Malen etc.
Maar heel lekker dat LDJ niet alleen belangrijk is qua werklust maar ook weer in vorm is met de doelpunten. Ergens was het ook wel mooi dat hij nog aan het team dacht terwijl hij kon proberen een hatrick te maken.

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Om eerlijk te zijn dacht ik dat ik mijn post ook had gemaakt in het Gaston Pereiro topic. Vond het al zo raar dat er opeens Luuk de Jong bovenstond.

Reden waarom ik andere aanvallers zei en niet Luuk de Jong was vanwege zijn werklust en zijn targetmanspel waardoor hij toch een andere rol vervuld binnen het elftal dan een Lozano, Bergwijn, Malen etc.
Maar heel lekker dat LDJ niet alleen belangrijk is qua werklust maar ook weer in vorm is met de doelpunten. Ergens was het ook wel mooi dat hij nog aan het team dacht terwijl hij kon proberen een hatrick te maken.
Het was een knullige pass, maar Malen had misschien ook wel beter kunnen blijven hangen dan naar de doellijn te lopen. Zo zou Luuk het zelf hebben gedaan... :)

Hadden we maar twee Luuks.

Fascinerend hoe Van Bommel ook nu weer met de wissel van Pereiro Malen op 9 zet, en Luuk op 10. Ik vind dat De Jong die positie verrassend goed invult, PSV kon hoger spelen omdat hij meer balvast is en simpelweg meer meters maakt dan Pereiro. Maakt-ie ook nog op die positie een goal en een assist.

Als het zo doorgaat, concurreren Malen en Romero niet met Luuk voor de 9, maar met elkaar.
Als 10 is hij ook in Engeland gebruikt meen ik, hierdoor mislukte hij. Maar bij PSV doet hij dit onderhands toch al en vult hij dit ook goed in

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Luuk wordt vaak gezien als niet technisch - en dat klopt, met de bal aan de voet. Geen spits die zo maar zijn directe tegenstander uitspeelt, en scoort met een onderkoelde stift.
Maar hij is wel heel technisch 'in het moment', bewijst hij vooral dit seizoen. Behalve de fenomenale omhaal van gisteren, scoorde hij nu al meerdere malen met een snelle voetbeweging, voor de man kruipend. Nog los van zijn fantastische koptechniek.

Geweldige voetballer, onverwoestbare mentaliteit. Ik hoop dat hij niet meteen weer de grond wordt ingepraat als hij een paar wedstrijden niet scoort - wat natuurlijk ook eens gaat gebeuren. Wat mij betreft zit hij dicht bij het Heldenlied.

Laatst bewerkt:

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Luuk wordt vaak gezien als niet technisch - en dat klopt, met de bal aan de voet. Geen spits die zo maar zijn directe tegenstander uitspeelt, en scoort met een onderkoelde stift.
Maar hij is wel heel technisch 'in het moment', bewijst hij vooral dit seizoen. Behalve de fenomenale omhaal van gisteren, scoorde hij nu al meerdere malen met een snelle voetbeweging, voor de man kruipend. Nog los van zijn fantastische koptechniek gisteren.

Geweldige voetballer, onverwoestbare mentaliteit. Ik hoop dat hij niet meteen weer de grond wordt ingepraat als hij een paar wedstrijden niet scoort - wat natuurlijk ook eens gaat gebeuren. Wat mij betreft zit hij dicht bij het Heldenlied.
Het is ongelooflijk dat Luuk de Jong een heel lange tijd heeft gehad waarin hij niet of nauwelijks een goal scoorde.

rico

International
Maar hij is wel heel technisch 'in het moment', bewijst hij vooral dit seizoen. Behalve de fenomenale omhaal van gisteren, scoorde hij nu al meerdere malen met een snelle voetbeweging, voor de man kruipend. Nog los van zijn fantastische koptechniek gisteren.

Voor het heldenlied moet hij toch achter MvB aansluiten. Raar dat hij er niet in zit

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Voor het heldenlied moet hij toch achter MvB aansluiten. Raar dat hij er niet in zit
Ja, klopt! Misschien moet het lied eens stevig onder handen worden genomen. MvB hoort er natuurlijk echt bij. Van Raaij kan er wel uit, toch? Was ooit wel leuk, maar nu wel een beetje klaar. Romario kan er eigenlijk ook wel uit. Ja, beste voetballer ooit bij PSV gespeeld, maar zijn betrokkenheid bij de club is nul. Vind ik geen held.

Gewoon een extra variant (als een soort 2e couplet) met spelers als van Breukelen, vd Kerkhofjes, Ronaldo, Robben, Waterreus, Piet Fransen, Heintze, van Aerle, van Bommel, van Beveren. Ik noem er maar wat (met het risico dat ik er een aantal vergeet).

Er staat gewoon geen enkele speler van het elftal van 1987/1988 in het lied. Alleen Guus. Merkwaardig.

Edit: Oh, on topic... Doen we Luuk er ook bij ;)

Laatst bewerkt:
Gewoon een extra variant (als een soort 2e couplet) met spelers als van Breukelen, vd Kerkhofjes, Ronaldo, Robben, Waterreus, Piet Fransen, Heintze, van Aerle, van Bommel, van Beveren. Ik noem er maar wat (met het risico dat ik er een aantal vergeet).

Er staat gewoon geen enkele speler van het elftal van 1987/1988 in het lied. Alleen Guus. Merkwaardig.

Edit: Oh, on topic... Doen we Luuk er ook bij ;)
Ooh Luuk en Nilis..... 😀