Lutsharel Geertruida (V)

De kosten zijn hetzelfde, de eventuele opbrengsten niet. Als je hem volgend jaar voor 15mln wil kopen kan hij ook nee zeggen.
Maar mocht hij tegenvallen kun je nog van de koop afzien, werkt 2 kanten op he. Daarnaast nog een latere afschrijving.

Was een fraaie linksbuiten, Peter Hoekstra. Voor mij het eerste echte grote talent uit de eigen jeugdopleiding. Iets te veel blessureleed en misschien ook wel net iets te flegmatiek om het te winnen van het snelle, maar toch beperkte, vechtersbaasje Zenden. Ik vond het toch klote dat-ie naar Ajaks ging.
Ja, hij had wel wat, maar ik was toch een grotere fan van Boudewijn Zenden.
Die was veel effectiever en Hoekstra paste misschien daarom wel beter in het tierelantijnen gedoe van Ajax.

Weltmeisterschaft.
WM-Spieler is Duits voor een WK-speler. Een speler die op het WK heeft gespeeld.
Speelde hij wel op het WK? Als het zo is, was het niet veel. Rare toevoeging.
Ja, hij had wel wat, maar ik was toch een grotere fan van Boudewijn Zenden.
Die was veel effectiever en Hoekstra paste misschien daarom wel beter in het tierelantijnen gedoe van Ajax.
In het eerste (?) CL seizoen ooit was hij toch de enige speler die voor PSV scoorde?

De kosten zijn hetzelfde, de eventuele opbrengsten niet. Als je hem volgend jaar voor 15mln wil kopen kan hij ook nee zeggen.
Klopt. Maar dan wel grote kans dat hij een goede bijdrage heeft geleverd (want dan zijn er clubs in de markt) en dat we weer CL voetbal spelen dankzij hem.
Waardoor we kunnen doorschakelen naar een nieuwe verdediger (wat spannend is bij PSV)

Welkom in de nieuwe markt.
Is het als met huizen.
Onzin. Met goed scouten kan je nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wil je niet scouten dan betaal je dit en dat zijn niet de prijzen die horen bij een club als PSV. Het risico is te groot op bijvoorbeeld een blessure. PSV gokt nog dommer dan Derksen. Maar ja, geen capabele scouts en dan krijg je dit.
Verder zal een huis niet in waarde dalen. Dat risico is te verwaarlozen. Dan is Geertruida meer een huurhuis. Je ziet niks terug van je betaalde huur.

Onzin. Met goed scouten kan je nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wil je niet scouten dan betaal je dit en dat zijn niet de prijzen die horen bij een club als PSV. Het risico is te groot op bijvoorbeeld een blessure. PSV gokt nog dommer dan Derksen. Maar ja, geen capabele scouts en dan krijg je dit.
Verder zal een huis niet in waarde dalen. Dat risico is te verwaarlozen. Dan is Geertruida meer een huurhuis. Je ziet niks terug van je betaalde huur.
Ik denk niet dat er veel opties zijn met de kwaliteiten van een Geertruida die nog onbekend of betaalbaarder zijn.

Dat is het verschil tussen jou en een goed scoutingsapparaat.
Ik denk dat je overschat hoeveel verborgen parels er nog bestaan die er meteen staan voor een club op CL niveau. Die markt is veel kleiner dan jij denkt. Goede scouting kan nog steeds waarde creëren met spelers die uiteindelijk hetzelfde niveau als Geertruida halen, alleen heb je met talenten minder zekerheid dan bij een gevestigde naam. Als Geertruida een grote bijdrage levert aan een 4e kampioenschap op rij en daarmee CL inkomsten helpt veiligstellen, zie je meer dan genoeg terug van die investering.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je overschat hoeveel verborgen parels er nog bestaan die er meteen staan voor een club op CL niveau. Die markt is veel kleiner dan jij denkt. Goede scouting kan nog steeds waarde creëren met spelers die uiteindelijk hetzelfde niveau als Geertruida halen, alleen heb je met talenten minder zekerheid dan bij een gevestigde naam. Als Geertruida een grote bijdrage levert aan een 4e kampioenschap op rij en daarmee CL inkomsten helpt veiligstellen, zie je meer dan genoeg terug van die investering.
Vergeet niet dat er nu ook meer clubs en meer spelers boven het niveau van PSV zitten dan vroeger waardoor er meer naar beneden zakt. Al jaren roept men dat alles al vast staat maar het blijkt iedere keer van niet.
Wat wel naar voren komt is dat de markt is vooral anders is en goede scouts zijn belangrijker geworden. Het middensegment is groter en spelers in de Eredivisie koopt PSV niet zomaar meer voor een appel en een ei.
De echte absolute toppers zoals Robben zul je niet meer krijgen en als die kans zich ooit voordoet dan speelt zo'n speler hier erg kort.

Kun je nog beter Obispo naast hem zetten voor de pass. Vor de penningmeester is het beter om Yarek daar te zetten.
Naast Schouten zou ideaal zijn geweest, maar dat duo gaan we waarschijnlijk amper zien. Als de transfers van Obispo en Nagalo waren doorgegaan dan had stewart kunnen uitpakken met een topverdediger naast Geertruida en kon je eindelijk je defensie upgraden tov vorige seizoen. Nu is het min of meer gelijk of zelfs iets minder. Schat Salah-Eddine (van vorig seizoen) hoger in dan Kostic en Schouten en Geertruida ongeveer even goed

Terug
Bovenaan Onderaan