Luc Nilis

B

Brabantiaan

Guest
Wie herinnert zich niet de "fluwelen" trap van Luc Nilis? Hier kunnen die herineringen opgehaald worden. :)
 
Mijn grootste PSV-held. Ik was ook enorm blij dat ze voor hem een functie hadden bij PSV. En ik ben ook benieuwd naar junior... :D
 
Zeg, ik heb net nog eens even wat fragmenten van Luc bekeken. Briljant! Schandalig dat Nilis in dit topic niet meer "hits" heeft gehad.
 
Zonder enige twijfel de mooiste voetballer die ik ooit in Nederland heb zien spelen.

Zouden we ooit nog zo'n voetballer krijgen in PSV1?

weemoed....
 
Wat ik altijd mooi vond was het immense gejuich bij een vrije trap rond de 16, alsof er al gescoord werd.

Keeper direct bruine vlek in de broek, zenuwachtig geschuivel in de muur en dan gewoon toch in de kruising gedraaid door Luc.... en die keeper maar schreeuwen en schelden naar zijn verdedigers uit pure onmacht. :D
 
Wat ik altijd mooi vond was het immense gejuich bij een vrije trap rond de 16, alsof er al gescoord werd.

Keeper direct bruine vlek in de broek, zenuwachtig geschuivel in de muur en dan gewoon toch in de kruising gedraaid door Luc.... en die keeper maar schreeuwen en schelden naar zijn verdedigers uit pure onmacht. :D

Jaja, ben redelijk verslaafd aan Luc Nilis-flimpjes ;)

Hopen dat Arne het allemaal na gaat doen
 
Wat mij nog altijd bij staat is de vrije trap van Luc Nilis en Wim Jonk tijdens de Uefa Cup tegen Leeds United (uitwedstrijd 1995, 3-5 uitslag). Dat was er één van grote klassen, maar Nilis kon volgens mij alleen maar mooie goals maken, ook andere kon hij schitterend bedienen met een pracht steek bal. In de jaren dat Nilis voor PSV speelde vormde hij een koppel eerst met Ronaldo en later met Ruud van Nistelrooij, twee doelpuntenmachines, zij waren feilloos op elkaar ingespeeld. Mooie tijden, mooie herinneringen om te koesteren!
 
KNIP***

Hopen dat Arne het allemaal na gaat doen

Ik zou maar niet al te veel op rekenen... Ik heb meer van opa Nilis over die Arne gehoord dan dat hij zelf dingen heeft laten zien. Ht is ook niet voor niets dat die club in Belgie hem geen contract wilde geven waarna hij naar psv kwam. Wij lezen ook nooit eens iets over een briljante of beslissende actie van hem. Dit i.t.t. een jongen als Labyad(net 17) die zelfs af en toe mee mag ruiken aan het grote werk.
 
Ik zou maar niet al te veel op rekenen... Ik heb meer van opa Nilis over die Arne gehoord dan dat hij zelf dingen heeft laten zien. Ht is ook niet voor niets dat die club in Belgie hem geen contract wilde geven waarna hij naar psv kwam. Wij lezen ook nooit eens iets over een briljante of beslissende actie van hem. Dit i.t.t. een jongen als Labyad(net 17) die zelfs af en toe mee mag ruiken aan het grote werk.



Zover ik me herinner wou Genk hem wel een contract aanbieden toen ze doorhadden dat PSV contact had gezocht, maar ze waren te laat...

Heb trouwens al eens een nieuwsbericht gelezen dat arne in de jeugd een doelpunt scoorde dat veel aan zijn vader deed denken maar ook dit is al enige tijd geleden (dusja "wij" gebruiken op een forum waar je niet weet wat iedereen gezien of gelezen heeft is gemakkelijk, voor jezelf spreken is dan toch beter...)


Morja denk niet dat hij de hoofdmacht nog haalt, jammer... Zijn vader was trouwens degene waardoor mijn interesse en "keuze" vr PSV is begonnen
 
Laatst bewerkt:
Bij PSV is komend seizoen geen plaats meer voor Luc Nilis. De voormalige topspits is in Eindhoven werkzaam als scout en spitsentrainer, maar wordt wegbezuinigd.

Nilis (42) trad in 2006 in dienst bij de club waarvoor hij ook zes seizoenen als speler actief was. Doordat PSV moet bezuinigen, moet de Belg uitkijken naar een nieuwe werkgever. Zijn contract bij PSV wordt niet verlengd. Ook André van Gerven moet vertrekken bij PSV, meldt De Telegraaf.

Dan maar bezuinigen op staff zullen ze denken.
 
Nilis blijft een held:)
Zowat de enige Belg die ik tegenwoordig mag en dat komt door die Belgen bij ajax die zich hebben aagepast aan de diknekkigheid in A'dam.
 
Tsjonge jonge.

Laten we Nilis wegbezuinigen.
Want? Jij weet hoe goed hij is als scout? Je hebt zijn rapporten en aanbevelingen gelezen en beoordeeld?
Dan weet je meer dan de meesten hier.

Hij was een begenadigd voetballer, maar op zijn scoutingskwaliteiten heb ik hem niet kunnen beoordelen. Ik ga dus ook niet roepen dat het een goede of slechte beslissing was.
 
Daar heb je misschien gelijk in. Ik vind het alleen nogal zuur dat een PSV icoon "wegbezuinigd" wordt.
Ik heb -zoals elke PSV'er, volgens mij- een zwak voor Nilis. Maar ik ga er niet spoorslags vanuit dat hij dan ook een goede scout is.
Ik had hem liever nog een tijdje op het trainingsveld gezien wat dat betreft.
 
Laatst bewerkt:
Over zijn functioneren als scout kunnen we inderdaad niks zeggen, maar ik deel het sentiment dat het jammer is dat Luc niet meer bij de club werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan