Luc Nilis

Ik vind het toch jammer. En dat is meer op gevoel gebaseerd, ik vond het altijd wel mooi dat zo'n legende als Nilis op technisch vlak bezig was voor PSV.
 
Ik vind het toch jammer. En dat is meer op gevoel gebaseerd, ik vond het altijd wel mooi dat zo'n legende als Nilis op technisch vlak bezig was voor PSV.


Ik ook. En na z'n slechte periode was Nilis weer scherp en voegde een hoop warde toe. Het team zal 'm gaan missen. Succes Luc!
 
Luc als je dit leest,Ik heb geweldig genoten van jou skills bij PSV maar ook al bij Anderlecht.De 7-4 in Bremen staat me nog vers in het geheugen gegrift toen jullie met 0-4 voor stonden in de rust.ook in de wedstrijden tegen Barcelona was je weergaloos.Nini was een gweldig koppel.Ik heb nog steeds die poster dat je samen met Ruud boven die wolkenkrabbers staat in dat prachtige blauwe/zwarte PSV shirt.Het ga je goed en bedankt voor je fenomenale inzet.
 
Luc Nilis speelt volgend jaar in DEV-Arcen 4.

http://www.dev-arcen.nl/nieuws/nieu...e-top-transfer-van-aston-villa-naar-dev-arcen

lucnelis01.jpg


:)
 
Stan Valckx wijst naar PSV: ‘Nilis was niet happy bij PSV, ze lieten hem zwemmen’

link

Stan Valckx begrijpt weinig van de handelswijze van PSV richting Luc Nilis.
Valckx wist dat Nilis niet happy was met zijn rol bij PSV.

Luc Nilis was tot voor kort in Eindhoven als spitsentrainer actief, een rol die hem leek te bevallen. Niets is minder waar. Nilis zou zich ‘te weinig gewaardeerd voelen’ op De Herdgang. “Ik weet er het fijne ook niet van, maar begreep dat ze Luc een beetje lieten zwemmen”, zegt Valckx in gesprek met VI.
“Hij hoorde nergens echt bij. Daar is hij wel gevoelig voor. Bij ons heeft hij een duidelijke inbreng in de staf, overlegt hij altijd mee in het trainerskamertje. Hier kan Luc zichzelf zijn en zich gewaardeerd voelen. Hij is happy, dat zie ik aan hem.”

Een vreemd verhaal en ook vreemd dat Stan Valckx dit naar buiten brengt en niet Luc Nilis zelf.
 
Stan Valckx wijst naar PSV: ‘Nilis was niet happy bij PSV, ze lieten hem zwemmen’

link

Stan Valckx begrijpt weinig van de handelswijze van PSV richting Luc Nilis.
Valckx wist dat Nilis niet happy was met zijn rol bij PSV.

Luc Nilis was tot voor kort in Eindhoven als spitsentrainer actief, een rol die hem leek te bevallen. Niets is minder waar. Nilis zou zich ‘te weinig gewaardeerd voelen’ op De Herdgang. “Ik weet er het fijne ook niet van, maar begreep dat ze Luc een beetje lieten zwemmen”, zegt Valckx in gesprek met VI.
“Hij hoorde nergens echt bij. Daar is hij wel gevoelig voor. Bij ons heeft hij een duidelijke inbreng in de staf, overlegt hij altijd mee in het trainerskamertje. Hier kan Luc zichzelf zijn en zich gewaardeerd voelen. Hij is happy, dat zie ik aan hem.”

Een vreemd verhaal en ook vreemd dat Stan Valckx dit naar buiten brengt en niet Luc Nilis zelf.

En hij weet er het fijne niet van....
 
Nilis belandde in de goot, verloor alles door zijn gokgedrag en was bijna een zwever geworden. PSV heeft toen de helpende hand geboden en gaf hem erkenning door hem er bij te halen (daar waar iedereen hem in België had laten vallen) en hem een functie te geven. Weet Valcx ook hoe hij hier functioneerde? Ik vind het een beetje stank voor dank eigenlijk.
 
Nilis belandde in de goot, verloor alles door zijn gokgedrag en was bijna een zwever geworden. PSV heeft toen de helpende hand geboden en gaf hem erkenning door hem er bij te halen (daar waar iedereen hem in België had laten vallen) en hem een functie te geven. Weet Valcx ook hoe hij hier functioneerde? Ik vind het een beetje stank voor dank eigenlijk.

Moet hij omdat PSV hem te hulp schoot op een moeilijk moment daar blijven werken? En zo ja, hoe lang dan? Als hij liever een bredere rol had dan specifiek spitsentrainer, en PSV gaf op die gebieden de voorkeur aan anderen, dan vind ik het logisch dat hij ergens anders zijn heil zoekt. Dat Valckx dat uitlegt als hem laten zwemmen vind ik ergens wel een beetje raar, en ook niet erg handig. Luc uitte zelf volgens mij ook geen rancune of negativiteit richting de club, dus ik zie het probleem niet zo.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nilis hoorde er wel en niet bij blijkbaar.. dat is denk ik waar Valckx op doelt. Ik ken de afspraken niet, maar weet wel dat Nilis betrokken was als spitsentrainer en was bijvoorbeeld (dat viel mij althans op) niet van de partij bij de kampioen medaille uitreiking, terwijl hij wel in het stadion was. Nogmaals ik ken de achtergrond niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat als je het hele jaar onderdeel van het team bent maar op het einde niet, dat steekt.
 

Mooie reactie van Ronaldo.

En dan toch weer ff wat beelden van toen kijken, wat n speler was het zeg.


Mooi filmpje, 6 minuten met alleen maar topdoelpunten aan één geregen. Daar komt geen modern 'scoutings'filmpje op YouTube bij in de buurt.

Mede door Nilis ben ik zoveel van PSV gaan houden. Als kleine jongen had ik het gevoel dat het levende legendes waren die in dat mooie roodwit rondliepen met spelers als Nilis, Stam, Cocu en later van Nistelrooij, v Bommel. etc. Uiteindelijk ook spelers die de absolute wereldtop hebben gehaald (Nilis in mindere mate).
 
Terug
Bovenaan Onderaan