LASK Linz - PSV | Donderdag 7 november | EIndstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Wat mij betreft terecht, je kan ook te ver gaan.

De gast verdient eerder een standbeeld.. zegt tenminste wat 90% van de fans met gezond verstand ook denken *
 
Van vi.nl

Bij LASK Linz waren ze zeer verrast wat de Brabanders na dat pak slaag verorberden. 'Dat zou bij ons nooit gebeuren', vertelde teammanager Georg Hochedlinger tegen het Oostenrijkse Kronen Zeitung over de pizza's die PSV had laten aanrukken. 'Wij eten vaak ook na wedstrijden, maar dan laten we hoogwaardig eten als risotto, noedels en salades brengen.


Leuk dat topsportklimaat, toch Toon?
 
Dat is helemaal waar. Het moet beter.

Maar Met Rosario, Hendrikx, Viergever, Dumfries, Zoet, Sadilek en Schwaab zijn we afgelopen seizoen tweede geworden achter de halve finalist van de Champions League.
Met minder tegen doelpunten.

Ik weiger dus te geloven dat het schandalige vertoon van de afgelopen weken de nieuwe standaard voor het hele seizoen wordt.


De dip van Cocu in zijn eerste seizoen, was in een seizoen dat de selectie echt stukken matiger was. Weet je nog, die 6-2 tegen Vitesse?
Rillingen over mijn hele lichaam...


Met Malen, Bergwijn, Ihataren en Gakpo moet je gewoon tweede kunnen worden.

Het zelfvertrouwen moet komen met betere resultaten.
Dat versterkt elkaar. Dus snel een opwaartse spiraal zoeken.

FORZA PSV!!!
Jij bent blijkbaar tevreden met een 2e plaats. Ik heb neem alleen met het kampioenschap genoegen. Of dat realistisch is met al onze pech, nee.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Tweede plaats, waardeloos...PSV moet gewoon kampioen worden. Dat zijn ze aan hun stand verplicht.
Ja, zelfs zonder Malen en Bergwijn.

Maar dat is dus niet plek 6 of 7, wat je met veel gevoel voor drama riep. ;P

Overigens moet PSV ieder seizoen streven om kampioen te worden, maar is een tweede of zelfs derde plaats te vergeven als de omstandigheden er naar zijn. Geen enkele club wordt ieder jaar kampioen. Wat ik wel belangrijk vind is de wijze waarop we het kampioenschap mislopen. De wijze van dit seizoen vind ik vooralsnog een verzameling grove inschattingsfouten. En dat is niet de wijze waarmee ik kan leven met een tweede plaats, al zal ik er toch genoegen mee moeten nemen.
 
Maar dat is dus niet plek 6 of 7, wat je met veel gevoel voor drama riep. ;P

Overigens moet PSV ieder seizoen streven om kampioen te worden, maar is een tweede of zelfs derde plaats te vergeven als de omstandigheden er naar zijn. Geen enkele club wordt ieder jaar kampioen. Wat ik wel belangrijk vind is de wijze waarop we het kampioenschap mislopen. De wijze van dit seizoen vind ik vooralsnog een verzameling grove inschattingsfouten. En dat is niet de wijze waarmee ik kan leven met een tweede plaats, al zal ik er toch genoegen mee moeten nemen.
Met deze spelers? En met hun gebrek aan winnaarsmentaliteit?
Van mij mag AZ kampioen worden. Zij hebben wél een middenveld dat vooruit speelt, terwijl hij het met slappe zoutzakken moeten doen.
Zolang Ajaks het maar niet wordt... ;P
 
Bondscoach kan jij nog wat positiefs brengen over gisteren? Zelfs al zag ik het allemaal niet meer zitten dan kwam er bij jou nog wel iets uit dat v Bommel het wel goed deed en/of hij hier verder niets aan kan doen.

Over de wedstrijd valt niks positiefs te zeggen, uiteraard. Het is met afstand de slechtste wedstrijd sinds jaren.
Kijk, ik vind oprecht dat MvB niet zo'n slechte coach is als hier wordt gevonden. Ik vind veel van zijn keuzes echt begrijpelijk. We zien de laatste wedstrijden bijvoorbeeld heel erg goed waarom hij lang vasthoudt aan een duo Rosario-Hendrix, terwijl heel het forum schreeuwde om Guti. Met de CV's die we hebben, heb je ofwel - en het allerliefste - een sterke, opbouwende middenvelder nodig, ofwel verdedigende zekerheid. Ik snap ook heus waarom hij Bergwijn op 10 probeerde, en Mo'tje op rechts bracht. Ik vind hem ook gewoon goed in brengen van de jeugd (was dat niet lang een klacht?) en doorselecteren ongeacht transfersom. En zo kan ik nog wel wat noemen.

Maar soms komen in voetbal krachten vrij die je niet kan vermoeden. Iedereen kan zien waar de zwakten van dit elftal liggen - vooral in balbezit, in de opbouw. Er zit behalve in de voorste linie geen creativiteit in de ploeg. Maar ik vind nog steeds dat dit best goed te camoufleren is - als tenminste iedereen fit is. We hebben dat dit seizoen ook gezien. En zelfs als het niet loopt, is met dit materiaal zo'n nederlaag als tegen LASK belachelijk. Er spelen dan andere, moeilijk te verklaren zaken mee. Na veel pech met blessures en rode kaarten is het zelfvertrouwen weg, automatismen vallen weg, fatalisme maakt zich meester van de ploeg. Spelers gaan aarzelen en denken, in plaats van te spelen. Het wordt dan gewoon heel lastig. Fans worden - begrijpelijk - boos, en zien in alles en teken van falen van de coach, hoe absurd ook. Waarom speelt Pereiro niet?!!! (Misschien omdat hij uitermate grillig is, en het hem dit seizoen sowieso geen fuck kan schelen?) Waarom Afelllay niet??!! (Spreekt voor zich, lijkt me). Etc.
Niet dan MvB alles goed doet, hoor- natuurlijk niet. Maar in zo'n storm moet iemand de schuld krijgen, en wordt alles uitvergroot of vertekend.
Wat mij betreft is er in ieder geval één duidelijk falen: het aankoopbeleid. Dat is gewoon dramatisch - ik ben er wel klaar voor om te zeggen dat daar consequenties aan moeten worden verbonden. Er is geen organisatie waar pakweg een ruime 30 miljoen wordt verspild waar dat niet zou gebeuren. Dat maakt me echt pissig, want met twee gerichte aankopen (een goede opbouwende speler, en een andere CV dan Baumi) was dit nooit gebeurd. En dat vind ik nog steeds - ik de kern staat er gewoon een prima elftal, vooral dankzij eigen jeugd. Het is alsof je een mooie motor hebt, maar weigert een carburateur te kopen. Dan wil de zaak niet starten.
 
Maar dat is dus niet plek 6 of 7, wat je met veel gevoel voor drama riep. ;P

Overigens moet PSV ieder seizoen streven om kampioen te worden, maar is een tweede of zelfs derde plaats te vergeven als de omstandigheden er naar zijn. Geen enkele club wordt ieder jaar kampioen. Wat ik wel belangrijk vind is de wijze waarop we het kampioenschap mislopen. De wijze van dit seizoen vind ik vooralsnog een verzameling grove inschattingsfouten. En dat is niet de wijze waarmee ik kan leven met een tweede plaats, al zal ik er toch genoegen mee moeten nemen.
En het tijdstip waarop we niet meer meedoen. Eind October, na 11 wedstrijden:oops::mad::cry:
 
Tweede plaats, waardeloos...PSV moet gewoon kampioen worden. Dat zijn ze aan hun stand verplicht.
Ja, zelfs zonder Malen en Bergwijn.
Tweede...?? We mogen nog blij zijn als we met deze trainer aan het eind van dit seizoen als 3e eindigen in de eredivisie....
 
Over de wedstrijd valt niks positiefs te zeggen, uiteraard. Het is met afstand de slechtste wedstrijd sinds jaren.
Kijk, ik vind oprecht dat MvB niet zo'n slechte coach is als hier wordt gevonden. Ik vind veel van zijn keuzes echt begrijpelijk. We zien de laatste wedstrijden bijvoorbeeld heel erg goed waarom hij lang vasthoudt aan een duo Rosario-Hendrix, terwijl heel het forum schreeuwde om Guti. Met de CV's die we hebben, heb je ofwel - en het allerliefste - een sterke, opbouwende middenvelder nodig, ofwel verdedigende zekerheid. Ik snap ook heus waarom hij Bergwijn op 10 probeerde, en Mo'tje op rechts bracht. Ik vind hem ook gewoon goed in brengen van de jeugd (was dat niet lang een klacht?) en doorselecteren ongeacht transfersom. En zo kan ik nog wel wat noemen.

Maar soms komen in voetbal krachten vrij die je niet kan vermoeden. Iedereen kan zien waar de zwakten van dit elftal liggen - vooral in balbezit, in de opbouw. Er zit behalve in de voorste linie geen creativiteit in de ploeg. Maar ik vind nog steeds dat dit best goed te camoufleren is - als tenminste iedereen fit is. We hebben dat dit seizoen ook gezien. En zelfs als het niet loopt, is met dit materiaal zo'n nederlaag als tegen LASK belachelijk. Er spelen dan andere, moeilijk te verklaren zaken mee. Na veel pech met blessures en rode kaarten is het zelfvertrouwen weg, automatismen vallen weg, fatalisme maakt zich meester van de ploeg. Spelers gaan aarzelen en denken, in plaats van te spelen. Het wordt dan gewoon heel lastig. Fans worden - begrijpelijk - boos, en zien in alles en teken van falen van de coach, hoe absurd ook. Waarom speelt Pereiro niet?!!! (Misschien omdat hij uitermate grillig is, en het hem dit seizoen sowieso geen fuck kan schelen?) Waarom Afelllay niet??!! (Spreekt voor zich, lijkt me). Etc.
Niet dan MvB alles goed doet, hoor- natuurlijk niet. Maar in zo'n storm moet iemand de schuld krijgen, en wordt alles uitvergroot of vertekend.
Wat mij betreft is er in ieder geval één duidelijk falen: het aankoopbeleid. Dat is gewoon dramatisch - ik ben er wel klaar voor om te zeggen dat daar consequenties aan moeten worden verbonden. Er is geen organisatie waar pakweg een ruime 30 miljoen wordt verspild waar dat niet zou gebeuren. Dat maakt me echt pissig, want met twee gerichte aankopen (een goede opbouwende speler, en een andere CV dan Baumi) was dit nooit gebeurd. En dat vind ik nog steeds - ik de kern staat er gewoon een prima elftal, vooral dankzij eigen jeugd. Het is alsof je een mooie motor hebt, maar weigert een carburateur te kopen. Dan wil de zaak niet starten.

En het erge is, het is echt niet zo dat het hoofdprobleem nu pas zichtbaar was. In de oefenwedstrijd tegen Wolfsburg was dit al duidelijk zichtbaar. Er is geen goede verbinding tussen de verdediging en de aanval. En een teken aan de wand was natuurlijk ook dat er maar met moeite een aanvoerder benoemd kon worden. Waar niemand op het forum het mee eens was, maar er is ook nog niemand met een goed alternatief gekomen.
Maar zo'n Bruma, het is naar mijn gevoel een speler gelijkwaardig aan een Ramselaar. Dan had je die beter kunnen houden en zo'n 12 miljoen meer in de pocket gehad.
 
De gast verdient eerder een standbeeld.. zegt tenminste wat 90% van de fans met gezond verstand ook denken *
Gezond verstand, om anoniem iemand te bedreigen? Als jij dat gezond verstand vindt, heb ik ernstige bedenkingen bij jouw verstand,

je wordt anoniem bedreigd vanwege je werk. Alhoewel 99% van dit soort gevallen weekend warriors zijn die te laf zijn om iemand in de ogen te kijken en wat te zeggen, of alleen durven met een groep, zul je net die gek hebben die wel daad bij woord voegt.
Van mij mogen ze hem oppakken en voor het gerecht brengen, en een levenslang stadionverbod geven als toetje.
Maar jij vindt dit normaal. Daarop zou ik heel veel willen zeggen, maar dat ga ik niet doen. Het enige wat ik wel ga zeggen is dat het steunen van geweld richting club hier niet gewenst is.
 
Over de wedstrijd valt niks positiefs te zeggen, uiteraard. Het is met afstand de slechtste wedstrijd sinds jaren.
Kijk, ik vind oprecht dat MvB niet zo'n slechte coach is als hier wordt gevonden. Ik vind veel van zijn keuzes echt begrijpelijk. We zien de laatste wedstrijden bijvoorbeeld heel erg goed waarom hij lang vasthoudt aan een duo Rosario-Hendrix, terwijl heel het forum schreeuwde om Guti. Met de CV's die we hebben, heb je ofwel - en het allerliefste - een sterke, opbouwende middenvelder nodig, ofwel verdedigende zekerheid. Ik snap ook heus waarom hij Bergwijn op 10 probeerde, en Mo'tje op rechts bracht. Ik vind hem ook gewoon goed in brengen van de jeugd (was dat niet lang een klacht?) en doorselecteren ongeacht transfersom. En zo kan ik nog wel wat noemen.

Maar soms komen in voetbal krachten vrij die je niet kan vermoeden. Iedereen kan zien waar de zwakten van dit elftal liggen - vooral in balbezit, in de opbouw. Er zit behalve in de voorste linie geen creativiteit in de ploeg. Maar ik vind nog steeds dat dit best goed te camoufleren is - als tenminste iedereen fit is. We hebben dat dit seizoen ook gezien. En zelfs als het niet loopt, is met dit materiaal zo'n nederlaag als tegen LASK belachelijk. Er spelen dan andere, moeilijk te verklaren zaken mee. Na veel pech met blessures en rode kaarten is het zelfvertrouwen weg, automatismen vallen weg, fatalisme maakt zich meester van de ploeg. Spelers gaan aarzelen en denken, in plaats van te spelen. Het wordt dan gewoon heel lastig. Fans worden - begrijpelijk - boos, en zien in alles en teken van falen van de coach, hoe absurd ook. Waarom speelt Pereiro niet?!!! (Misschien omdat hij uitermate grillig is, en het hem dit seizoen sowieso geen fuck kan schelen?) Waarom Afelllay niet??!! (Spreekt voor zich, lijkt me). Etc.
Niet dan MvB alles goed doet, hoor- natuurlijk niet. Maar in zo'n storm moet iemand de schuld krijgen, en wordt alles uitvergroot of vertekend.
Wat mij betreft is er in ieder geval één duidelijk falen: het aankoopbeleid. Dat is gewoon dramatisch - ik ben er wel klaar voor om te zeggen dat daar consequenties aan moeten worden verbonden. Er is geen organisatie waar pakweg een ruime 30 miljoen wordt verspild waar dat niet zou gebeuren. Dat maakt me echt pissig, want met twee gerichte aankopen (een goede opbouwende speler, en een andere CV dan Baumi) was dit nooit gebeurd. En dat vind ik nog steeds - ik de kern staat er gewoon een prima elftal, vooral dankzij eigen jeugd. Het is alsof je een mooie motor hebt, maar weigert een carburateur te kopen. Dan wil de zaak niet starten.
Rosario-Hendrix?
Twee zwakke schakels, die met gemak overlopen worden, en dan al gauw middels domme overtredingen, dat weer proberen recht te zetten. Je moet toch zien dat Hendrix, wanneer het niet loopt bij PSV, algauw geirriteerd raakt, en aan de noodrem trekt. Het is een genot voor elke coach van de tegenstander, wanneer ze deze 2 labiele spelers aan de aftrap zien staan. En ja, Guti voegt helaas ook niets (meer) toe. Wat is dat een slappeling geworden...Poeh, poeh. Mijn enthousiasme jegens hem is flink ingedamd. Sterker nog, als hij zo blijft voortgaan, is zelfs de bank te hoog gegrepen voor hem. Van Bommel richt, onbewust, ons mooie PSV, als club bedoel ik dan, ten gronde met zijn onlogische taktiek. Sportief afglijden is inherent aan de daling van de spelerswaarde.
 
Laatst bewerkt:
Daarop zou ik heel veel willen zeggen, maar dat ga ik niet doen. Het enige wat ik wel ga zeggen is dat het steunen van geweld richting club hier niet gewenst is.

Mensen met de dood of ziektes bedreigen nee, maar dat iemand ff hardcore los gaat tegen dit pruts PSV moedig ik wel degelijk aan :)
Hij verdient een standbeeld voor het initiatief, met een grote kanttekening op de manier van hoe.
 
Rosario-Hendrix?
Twee zwakke schakels, die met gemak overlopen worden, en dan al gauw middels domme overtredingen, dat weer proberen recht te zetten. Je moet toch zien dat Hendrix, wanneer het niet loopt bij PSV, algauw geirriteerd raakt, en aan de noodrem trekt. Het is een genot voor elke coach van de tegenstander, wanneer ze deze 2 labiele spelers aan de aftrap zien staan. En ja, Guti voegt helaas ook niets (meer) toe. Wat is dat een slappeling geworden...Poeh, poeh. Mijn enthousiasme jegens hem is flink ingedamd. Sterker nog, als hij zo blijft voortgaan, is zelfs de bank te hoog gegrepen voor hem. Van Bommel richt, onbewust, ons mooie PSV, als club bedoel ik dan, ten gronde met zijn onlogische taktiek. Sportief afglijden is inherent aan de daling van de spelerswaarde.

Wacht even... Ik zeg niet dat ik een groot fan ben van het duo Rosario-Hendrix (hoewel het volgens mij met Rosario heus wel goedkomt - Hendrix heb ik altijd een zeer beperkte voetballer gevonden), ik zeg dat ik begrijp waarom MvB voor een verdedigend duo kiest. Sta open voor andere opties, hoor. Maar dan moet je wel met realistische opties komen.

Wat je nu zegt, is: Rosario en Hendrix zijn kut, Guti is een slappeling, en MvB richt de club ten gronde. Maar denk je dan dat deze drie onder een andere trainer opeens zo veel beter zijn? Of dat hij een beter alternatief achter de hand heeft? Wie dan, op die posities?

Het enige dat ik kan bedenken is Sadilek op het middenveld en Boscagli als back - maar ja... Misschien Thomas - maar daar heb ik totaal nog geen zicht op.
 
Wat je nu zegt, is: Rosario en Hendrix zijn kut, Guti is een slappeling, en MvB richt de club ten gronde. Maar denk je dan dat deze drie onder een andere trainer opeens zo veel beter zijn? Of dat hij een beter alternatief achter de hand heeft? Wie dan, op die posities?

Het enige dat ik kan bedenken is Sadilek op het middenveld en Boscagli als back - maar ja... Misschien Thomas - maar daar heb ik totaal nog geen zicht op.

Rosario, daar heb je inderdaad geen vervanger voor want de rest van de middenvelders zijn linksbenig. Hendrix zou je kunnen vervangen door Thomas, die lijkt me iets meer box-to-box en iets technischer. Sadilek moet je gewoon zijn contract ontbinden. Die voegt op geen enkele plek binnen het elftal iets toe. De passie en strijd die hij levert is aandoenlijk, maar dat mag nooit genoeg zijn om een basisspeler van PSV te zijn. Zoet per direct uit de basis. Opzouten met die gast. Het is nu al sinds de tweede seizoenshelft gewoon helemaal klaar met hem; bijna elk schot op goal is een doelpunt. Was een grote factor in het verval van PSV de tweede seizoenshelft. Valt niet tegenop te voetballen; al helemaal niet als je zelf zo moeilijk scoort. Gewoon Unnerstall erin; slechter kan het echt niet. Baumgartl gewoon als rechter CV, en Schwaab puur als invaller gebruiken. Als Van Bommel daar eens mee begint, dan heb je al een groot deel van de huidige problemen opgelost.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan